کارفرما شخصی

کارفرما شخصی
تاریخ: 2021/05/14
بازدید: 409 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

آیا برای اولین بار وارد بازار کار می‌شوید؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید چه ویژگی‌های منفی مشترکی در مدیران مختلف وجود دارد؟

نمی‌توانید کارفرمای خود را تحمل کنید؟ به این دلیل اشتیاقتان را به کار از دست داده‌اید؟

اگر چنین است شماجزء یکی از میلیون‌ها کارمندی هستید که برای مدیرهای سخت گیر، قدر نشناس و بی ادب کارمیکنید.

کارفرما چه کسی است؟

کارفرما یک فرد یا سازمانی در بخش دولتی، خصوصی، غیرانتفاعی یا بازرگانی است که افراد را برای کارشان استخدام کرده و به آن‌ها حقوق می‌دهد. به عنوان مرجعی در داخل سازمان، کارفرما شرایط استخدام کارکنان را تعریف می‌کند و شرایط توافق شده مانند حقوق و دستمزد را ارائه می‌دهد.

استرس‌های شغلی یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که ممکن است هر شخصی به آن دچار شود. یک مدیر بد می‌تواند باعث شود که شما به بالاترین سطح استرس و کمترین میزان رضایت برسید .البته که شکی نیست یک کارمند با کار بهتر و تلاش بیشتر می‌تواند شرایط بهتری را برای خود به ارمغان بیاورد. اولین گام در این زمینه این است که بفهمید آیا واقعا رئیس شما بد است؟ چرا که بعضی اوقات ممکن است دلیل این اتفاق خودمان باشیم و خودمان منجر به بد شدن کارفرما شویم.

اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید چه ویژگی‌های مثبت و منفی مشترکی در مدیران مختلف وجود دارد؟

نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد، تعدادی ویژگی مشترک در بین مدیران بد دنیا وجود دارد. لازم به ذکر است، ویژگی‌های شخصیتیِ زیادی وجود دارد که در بین تمام مدیرانِ بد دیده می‌شود:

من مدیر خوبی هستم

یکی از ویژگی‌ها این است که آن‌ها هیچ وقت خود را مدیر بدی نمی‌دانند، بلکه فکر می‌کنند تمام کارهایشان به خوبی و روی اصول انجام می‌شود و مدیر خوبی هستند.

ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند

یکی از خصوصیات مدیران بد این است که در محیط کار، ارتباط خوبی با کارمندان برقرار نمی‌کنند.

بسیار خودشیفته هستند

خودشیفتگی یک خصوصیت بسیار بارز در کارفرمایان بد است. افرادی که شخصیتی خودشیفته دارند، مدام به این فکر می‌کنند تأثیر کار دیگران روی خود را بسنجند یا همیشه می‌خواهند ببینند موفقیت یا شکست دیگران چه تأثیری روی آن‌ها دارد. این در حالی است که باید این باور را در خود به وجود آورید در کار گروهی، هیچ خودبینی و خودشیفتگی جای ندارد.

بیش از حد وسواس دارند

بعضی از مدیران همیشه می‌خواهند کارهای جزئی کارمندانشان را هم کنترل کنند. اگر نمی‌توانید به‌اندازه‌ی لازم به تیم خود آزادی و استقلال عمل دهید، دست از مدیریت بکشید و اصلاً هیچ تیمی تشکیل ندهید.

میان کارمندان فرق می‌گذارند

یک مدیر بد تنها با تعدادی از کارمندان رابطه‌ی صمیمانه برقرار می‌کند و میان کارمندان تفاوت قائل می‌شود. باید در محیط کار با تمام کارمندان به یک صورت رفتار شود و این صمیمیت و توجه بیش از اندازه منحصر به خارج از محل کار است.

به دنبال ترساندن کارمندان هستند

اگر شیوه‌ی مدیریتی‌تان بدین شکل است از ترس برای حرکت رو به جلوی تیم استفاده کرده و کارمندان را مجاب به انجام کاری کنید، باید بدانید راه اشتباهی در پیش گرفته‌اید، زیرا این روش برای پیشبرد کار تیمی، اخلاقی و درست نیست و شما را به هیچ جایی نمی رساند.

توان تصمیم گیری درست را ندارند

به عنوان مدیر موفق، باید بتوانید در شرایط سخت بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید. اگر مدیری نتواند برای جزئی‌ترین مسائل تصمیم بگیرد، بهتر است مدیریت را کنار بگذارد.

در بیشتر موفقیت‌ها، سهم زیادی برای خود قائل هستند

شاید به‌عنوان یک کارمند برایتان پیش آمده کاری را شما انجام می‌دهید، اما مدیرتان آن را به اسم خود ثبت می‌کند. مدیران با این کار حس خوبی در کارمندان به وجود نمی‌آورند.

کارمندان را به خاطر اشتباهاتشان سرزنش می‌کند

مدیرانی که در شکست‌ها همه را جز خودشان مقصر می‌دانند، شایسته مدیریت نیستند. آن‌ها در مقابل مدیرانی قرار می‌گیرند که به خاطر عملکرد خوب کارمندانشان، به آن‌ها پاداش می‌دهند.

مسئولیت اشتباهاتشان را قبول نمی‌کنند

تمام مدیران بد دنیا، مسئولیت خطاهای خود را نمی پذیرند و هرگز معذرت خواهی نمی کنند. این در حالی است که مدیران خوب، به راحتی اشتباهاتشان را به گردن می گیرند.

در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند

مدیرانی که تمایلی به تغییر ندارند و به آن روی خوش نشان نمی‌دهند، در نهایت تیم‌شان را به شکست می‌رسانند.

توانایی انگیزه دادن به تیم را ندارند

مدیران بد به کارمندانشان انگیزه نمی‌دهند و قادر به استفاده بهینه و بازدهی حداکثری از کارمندان خود نیستند.

وقتی کار زیادی برای انجام وجود دارد، غیب می‌شوند

خصوصیت مدیران بد این است که در کافی‌شاپ‌های اطراف محل کار چای می خورند و از بیرون به مدیریت کارمندان می‌پردازند. زمانی که به حضور آن‌ها برای انجام کارهای مختلف نیاز است، در دسترس نیستند.

طرز فکر محدودی دارند

وقتی مدیری نگرش محدود داشته باشد، کارمندان هم در مسیر درستی قرار نمی‌گیرند و این مسئله می‌تواند سبب خستگی اعضای تیم شود.

چیزی که می‌گویند را باور ندارند

برخی مدیران در حضور کارمندان از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کنند، اما در ذهن و قلبشان نظر دیگری دارند. این افراد مدیران خوبی برای هدایت یک کسب و کار نیستند و نمی توان به آن‌ها اطمینان کرد.

فقط روی کار تمرکز دارند

یکی از خصوصیات مدیران بد این است که قادر به برقراری تعادل میان کار و زندگی‌شان نیستند. آن‌ها ساعات زیادی از روز را پای کامپیوتر می‌نشینند و خارج از محل کار هیچ ارتباطی با کارمندان خود ندارند.

کارمندان را تحقیر و تمسخر می‌کنند

مدیران بد معمولاً در جمع، کارمندان خود را تحقیر می‌کنند و می‌گویند تحقیر کارمندان سبب بالا رفتن انگیزه‌ی آن‌ها می‌شود.

از مدیران سختگیر و بد رفتار دوری کنید

زمانی که با یک شرکت جدید مصاحبه می‌کنید، پیش از هر چیزی درباره نحوه مدیریت شرکت تحقیق کنید تا از موقعیت بد به موقعیتی بدتر نروید. به این منظور می‌توانید با یکی از کارمندان مجموعه از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید. در نهایت، هدف شما این است که اطلاعات عمومی از شرکت به دست آورید و با فرهنگ سازمانی آنجا آشنا شوید.

استرس کارمندان

استرس کارمندان

شعار مدیران ترسو

اگر این شغل را نمی‌خواهید، کسی را پیدا می‌کنم که آن را بخواهد. معنی این جمله آن است که «از من نخواهید به اندازه یک انسان فهیم ارتقاء پیدا کنم، چون نمی‌توانم. ترس تمام وجودم را گرفته و باید سعی کنم شما را هم بترسانم- آن هم با تهدید شما به اخراج کردن.

دسته بندی ها