درآمد دلاری و فریلنسری دستیار مجازی

درآمد دلاری و فریلنسری دستیار مجازی
تاریخ: 2023/05/20
بازدید: 112 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

گاهی در شرایط سخت کار و حجم زیاد پروژه‌ها، ممکن است خواسته باشید کسی در کنارتان باشد تا بتواند با کمک به شما، از فشار کار کم کرده و بازدهی کار را بالا ببرد. دستیار مجازی، همان کمکی است که شما به‌دنبال آن هستید. افزایش امکان موقعیت‌های دورکاری باعث شده که بسیاری از افراد بتوانند به‌راحتی و از هر نقطه از دنیا، در مشاغل خاص مشغول به‌کار شوند. دستیار مجازی یکی از این شغل‌های دورکاری است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این کار، و روش‌های کار به‌صورت فریلنسری دستیار مجازی بیشتر بگوییم.

دستیار مجازی چه کسی است؟ و در دنیای امروز چه اهمیتی دارد؟

دستیار مجازی Virtual Assistant یا به‌صورت مخفف VA کارمندی است که در زمینه‌های مختلف و البته از راه دورکاری به کارفرما کمک می‌کند. حیطه مسئولیت دستیار مجازی بسیار گسترده است. البته لازم به ذکر است که هر کارفرمایی می‌تواند تنها در یک حوزه، دستیار مجازی حرفه‌ای داشته‌ باشد اما دستیار فردی همه فن‌حریف است. دستیار مجازی به‌صورت دورکاری از خانه یا حتی از شهر یا کشوری دیگر، کارهایش را انجام می‌دهد. همه چیز کاملا به‌صورت مجازی برنامه‌ریزی و انجام می‌شود. در سال‌های اخیر، دستیارهای مجازی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند در میان کسب و کارهای مختلف نقش خود را تثبیت کنند.

مهارت‌های مورد نیاز برای فریلنسری دستیار مجازی

یک دستیار مجازی عموما باید مهارت‌های مختلفی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن کارهای خود را انجام دهد. هرچه این مهارت‌ها بیشتر باشد، می‌توان به کسب درآمد بیشتر فکر کرد. فریلنسر دستیار مجازی باید حتما با این حوزه‌ها آشنا باشد:

کار دبیرخانه، حسابداری، مدیریت پایگاه داده، تولید محتوا،‌ ترجمه، تایپ، فتوشاپ، مدیریت وب‌سایت، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، سئو، مدیریت تقویم کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها و مدیریت ارتباطات.

با توجه به فضایی که دستیار مجازی در آن کار می‌کند، هریک از این مهارت‌ها مود نیازش خواهند بود.

[article_link] ۳۰ مهارت برتر فریلنسری در سال ۲۰۲۲ [/article_link]

به‌عنوان یک فریلنسر دستیار مجازی چه فعالیت‌هایی می‌توان انجام داد؟

فرض کنید که شما صاحب یک کسب و کار یا یک استارت‌آپ هستید و با وجود مشغولیت‌های زیاد، امکان مدیریت تمام کارهای خود را ندارید. از طرفی به دلایل مختلف امکان استخدام یک نیروی جدید در محیط کاری هم برای شما وجود ندارد. یا حتی ممکن است کسب و کار شما به‌صورت اینترنتی باشد و هیچ دفتر و شرکتی هم وجود ندارد. این‌جاست که یک فریلنسر دستیار مجازی به کمک شما خواهد آمد. این دستیار می‌تواند کارهای مختلفی برای شما انجام دهد:

مدیریت تقویم کار

دستیار مجازی می‌تواند تقویم کاری شما را مدیریت کند. مدیریت تقویم شامل این موارد می‌تواند باشد: هماهنگی قرار ملاقات‌ها و برنامه‌ریزی تماس‌ها، یادآوری هرکدام از این موارد، زمان‌بندی برای قرارهای مجدد، هماهنگی زمان، حذف بعضی از قرارها و تماس‌ها و نوشتن یک لیست از مواردی که شما باید برای قرار ملاقات یا تماس به آن فکر کنید.

مدیریت ارتباطات

یکی از مواردی که ممکن است شما با آن روبه‌رو باشید، حجم ایمیل‌هایی است که فرصتی برای بازکردن و پاسخ دادن به آن را ندارید. این هم از وظایف فریلنسر دستیار مجازی است. او با بررسی ایمیل‌ها، مهم‌ترین آن‌ها را جدا کرده و باقی را حذف می‌کند. به‌ این ترتیب به‌راحتی می‌توانید ایمیل‌های مهم خود را در دسترس داشته باشید. از طرف دیگر، دستیار مجازی، مخاطبان و مشتریان جدید شما را هم به لیست ایمیل‌ها اضافه می‌کند.

در عین حال، فریلنسر دستیار مجازی، می‌تواند به‌عنوان منشی تلفنی هم در کنار شما باشد. او می‌تواند هر زمان که شما امکان پاسخ‌دادن به تلفن‌های خود را نداشته باشید، این کار را برای شما انجام دهد.

حسابداری

یکی دیگر از وظایف فریلنسر دستیار مجازی، حسابداری است. دستیار می‌تواند تراکنش‌های مالی را بررسی کرده و لیست صورت حساب ماهانه شما را بررسی کند. ارسال فاکتور و مدیریت دریافت و پرداخت‌ها هم از دیگر مواردی است که دستیار مجازی می‌تواند آن‌را انجام دهد.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

ممکن است شما برای بیزنس خود، صفحه‌های مجازی مختلفی داشته باشید که رسیدگی به آن‌ها در پیشبرد اهداف تجاری شما اهمیت زیادی دارد. فریلنسر دستیار مجازی می‌تواند تمامی این شبکه‌ها را مدیریت کند. گذاشتن پست‌های وبلاگی، پاسخ به نظرات، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، تعامل با مشتریان مختلف و در کل،‌ مدیریت این شبکه ها از وظایف اوست.

مدیریت خرد

فریلنسر دستیار مجازی می‌تواند در تسریع روند بعضی از کارها مانند استخدام نیروهای جدید، جمع کردن گزارش‌ها، بررسی دعوت‌نامه‌ها،‌ تحقیقات، آمار، ذخیره فایل‌های مختلف و بسیاری موارد از این دست هم به شما کمک کند.

کارهای شخصی

یکی دیگر از کارهایی که مدیران بزرگ مشاغل می‌توانند به یک فریلنسر دستیار مجازی بسپارند، کارهای شخصی است. رزرو بلیط سفرهای مختلف، رزرو هتل و رستوران، هماهنگی برای مهمانی‌های مختلف، ارسال هدایا برای مشتریان یا اشخاص، خریدهای مختلف، پرداخت قبض‌ها و بسیاری کارهای شخصی دیگر را می‌توان به دستیار مجازی سپرد.

پوزیشن‌های خوب برای فریلنسری دستیار مجازی

برای یک فریلنسر دستیار مجازی،‌ هم در داخل ایران و هم در سایت‌های فریلنسینگ خارجی، امکان پیدا کردن پروژه وجود دارد. طبیعی است که امکان هماهنگی برای بعضی کارها برای مشتری خارج از ایران، ممکن است بسیار سخت باشد. اما موقعیت‌های کاری خوبی برای این افراد در سایت‌های مختلف فریلنسری وجود دارد. در این‌جا ما برای نمونه تعدادی از پوزیشن‌هایی که در سایت فریلنسینگ آپورک وجود دارد را خواهیم گفت:

ترجمه و نوشتن

یکی از بهترین کارهایی که در حوزه فریلنسری دستیار مجازی می‌توان پیدا کرد، نوشتن و ترجمه است. ممکن است یک کارفرما به ترجمه از زبانی که شما می‌شناسید نیاز داشته باشد. یا شما بتوانید پست‌های مختلف وبلاگی یا مطالب مربوط به وبسایت او را بنویسید.پ

[article_link] چطور از فریلنسری ترجمه به درآمد دلاری برسیم؟ [/article_link]

طراحی سایت و وردپرس

طراحی سایت یکی دیگر از وظایف فریلنسر دستیار مجازی است. آشنایی با حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی و طراحی سایت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید یک پوزیشن خوب شغلی در این زمینه پیدا کنید. وردپرس یکی از محیط‌های مناسب برای طراحی سایت است که در تمام دنیا طرفداران خاص خودش را دارد. با آشنایی با این محیط شما می‌توانید طراحی سایت یک مجموعه یا یک فرد را تقبل کنید.

استراتژی‌های سئو

سئو و استراتژی‌های مربوط به آن یکی از حوزه‌های مهمی است که برای فریلنسر دستیار مجازی می‌تواند موقعیت‌های خوب شغلی فراهم کند. این روزها که همه به‌دنبال کسی هستند که بتواند آمار بازدید سایت‌شان را بالا ببرد، آشنایی با سئو و تمامی زیرو بم آن، می‌تواند فضای خوبی برای پیدا کردن کار برای شما باز کند.

[article_link] روش‌های کسب درآمد دلاری از سئو [/article_link]

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

فریلنسر دستیار مجازی، از هر گوشه از دنیا می‌تواند پلتفرم‌های مختلف را مدیریت کرده و شبکه‌های اجتماعی مورد نظر کارفرما را زنده نگه دارد. پلتفرم‌هایی مانند لینکدین، برای صاحبان مشاغل اهمیت زیادی دارد. با داشتن مهارت در این حوزه می‌توانید به‌راحتی پروژه پیدا کنید.

دیجیتال مارکتینگ

یکی از حوزه‌های پرطرفدار برای فریلنسری دستیار مجازی، دیجیتال مارکتینگ است. اگر در این حوزه فعالیت می‌کنید و تبحر لازم را دارید می‌توانید به‌عنوان یک موقعیت خوب برای یافتن پروژه به آن نگاه کنید.

برندینگ

این روزها برند‌سازی در دنیای تجارت، نقش بسیار پررنگی یافته است. آشنایی با اصول برندسازی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به کسب و کارهای نوپا کمک کرده و به‌عنوان دستیار مجازی آن‌ها مشغول به‌کار شوید.

مجموعه آفیس

آشنایی با مجموعه آفیس و برنامه‌های آن مانند اکسل، ‌ورد، پاورپوینت، پراجکت و دیگر شاخه‌های ماکروسافت آفیس، باعث پیدا کردن پوزیشن‌های خوبی در سایت‌های فریلنسینگ خارجی خواهد شد.

مدیریت اطلاعات و دیتا

جمع‌آوری داده‌ها و مدیریت آن‌ها کاری است که از جمله وظایف فریلنسر دستیار مجازی است. برای این حوزه شغلی هم در سایت‌های فریلنسینگ، موقعیت‌های کاری خوبی وجود دارد.

 

پروژه‌های درخواستی برای فریلنسر دستیار مجازی

با کمی جستجو در سایت‌های خارجی فریلنسینگ می‌توان پروژه‌های درخواستی کارفرماها را مشاهده کرد. در ادامه تعدادی از پروژه‌های درخواستی برای فریلنسر دستیار مجازی در سایت آپورک را قرار داده‌ایم. کارفرماها در این قسمت، نوع کاری که لازم دارند، مدت زمان مورد نیاز و دستمزد را ذکر می‌کنند.

پروژه فریلنسری دستیار مجازی پروژه فریلنسری دستیار مجازی

به‌عنوان یک فریلنسر دستیار مجازی در چه سایت‌هایی می‌توان فعالیت کرد؟

سایت‌های مختلف فریلنسینگ، موقعیت‌های کاری خوبی برای دستیاران مجازی دارند. در این قسمت تعدادی از بهترین سایت‌ها را در حوزه فریلنسری دستیار مجازی معرفی خواهیم کرد:

Time Etc

این سایت امریکایی، افراد متخصص در حوزه دستیاری مجازی را به صاحبان مشاغل معرفی خواهد کرد. معمولا فریلنسرها می‌توانند یک پروژه به‌صورت رایگان در این سایت برای کارفرما انجام دهند و در صورت جلب رضایت او، استخدام خواهد شد.

Wishup

این سایت هم فریلنسرهای دستیار مجازی را به کارفرما معرفی می‌کند. برای حضور در این سایت باید در سطح خوبی از نظر حرفه‌ای باشید.

Ossisto
این سایت یکی از معروف‌ترین سایت‌ها برای فریلنسری دستیار مجازی است که در سرچ گوگل جایگاه خوبی دارد. شما به‌عنوان یک فریلنسر باید همواره برای کارفرماهای این سایت در دسترس باشید. کارفرماها در این سایت معمولا به‌دنبال دستیار مجازی ۲۴ ساعته هستند.

Freelancer

این سایت که مشهورترین سایت فریلنسینگ است، در زمینه فریلنسری دستیار مجازی هم پروژه‌های زیادی را به فریلنسرهایی از سراسر جهان معرفی می‌کند.

Upwork

آپورک هم به‌عنوان یکی از سایت‌های معتبر فریلنسینگ، برای فریلنسرهای دستیار مجازی پروژه‌های زیادی دارد. در این سایت،‌ فریلنسر پروفایل خود را آپلود کرده و هزینه پیشنهادی خود را نیز اعلام می‌کند. در این قسمت کارفرما باید با توجه به هزینه، فریلنسر مورد نظر خود را انتخاب کند.

برای فریلنسری دستیاری مجازی و هر مهارت دیگری، پیدا کردن سایت، کار خیلی سختی نیست. دردسر زمانی است که باید با کارفرما تعامل پیدا کرد. با توجه به شرایط کشور ما، تحریم‌ها و مسائل مختلفی که گریبان مردم ما را گرفته است، نقد کردن درآمد دلاری، مشکل دیگری است که باید به آن اندیشید. این‌جاست که وجود یک عامل میانجی برای تسهیل این موارد ضروری به‌نظر می‌رسد.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A2%D9%BE%D9%88%D8%B1%DA%A9_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از آپورک

دوره فریلنسری بین‌المللی در آپورک آکادمی تکانش بصورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌العمر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

ثبت نام

[/box_product]

 

پروژه‌های دلاری دستیار مجازی و درآمد فریلنسر دستیار مجازی

برآورد قیمت فریلنسری دستیار مجازی شاید خیلی راحت نباشد چون با توجه به نوع پروژه‌ها و سبک کار، درآمد بسیار متغیر است. اما به‌صورت کلی می‌توان گفت که برای دستیار مجازی، درآمد دلاری، از ساعتی ۸ دلار تا بالای ۱۰۰ دلار متغیر است.

در زیر نمونه‌ای از پروژه‌های دستیار مجازی در پلتفرم‌های مختلف فریلنسینگ آمده است:

پروژه دلاری دستیار مجازی در آپورک دستیار مجازی در آپورک پروژه دستیار مجازی در آپورک

درآمد یک فریلنسر دستیار مجازی در ایران چقدر است؟

درآمد دستیار مجازی در ایران شاید خیلی مشخص نباشد. همان‌طور که گفتیم با توجه به وسعت مسئولیت‌های دستیار مجازی، طبیعی است که درآمد او نیز بسیار متغیر خواهد بود. این درآمد از ماهی ۲ میلیون تومان به بالا برای یک دستیار مجازی متفاوت است.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که گفته شد،‌ دیدیم که فریلنسری دستیار مجازی می‌تواند یکی از مشاغل دورکاری باشد که به آن بیشتر توجه کنیم. با توجه به تفاوت نرخ دلار و ریال در ایران، طبیعی است که درآمد دلاری، این روزها توجیه منطقی‌تری دارد. اما پیدا کردن کار و گرفتن پروژه دلاری کار چندان آسانی نیست. به این منظور بد نیست کمی با فرآیند کاریابی در سایت‌های فریلنسینگ خارجی آشنا شد و خیلی جدی به کسب درآمد دلاری فکر کرد. اگر به این موضوع علاقه‌مندید می‌توانید با کارشناسان ما در سایت تکانش تماس گرفته و از تمامی شرایط این کار آگاهی پیدا کنید. در ادامه تعدادی از سوالات متداول در این حوزه را پاسخ خواهیم داد. شاید پاسخ سوال شما هم در این قسمت باشد:

آیا امکان فریلنسری دستیار مجازی در ایران وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید از طریق سایت‌های مختلفی فریلنسینگ داخلی و خارجی در این حوزه مشغول به‌کار شوید.

درآمد یک فریلنسر دستیار مجازی چقدر است؟ در ایران این درآمد از ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون در ماه متغیر است. اما در سایت‌های فریلنسینگ این درآمد از ساعتی ۸ دلار تا ساعتی ۱۳۰ دلار در نوسان است. با توجه به قیمت دلار، ساعتی ۸ دلار تقریبا معادل ساعتی ۴۰۰ هزار تومان است که نسبت به درآمد ریالی، رقمی قابل توجه است.

برای شروع درآمد دلاری از طریق دستیار مجازی از کجا باید اقدام کنم؟ اگر در این حوزه هیچ شناختی ندارید می‌توانید با مشاوران ما در سایت تکانش تماس بگیرید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و با کار کاملا آشنا خواهید شد.

دسته بندی ها