درآمد دلاری و فریلنسری مهندسی الکترونیک

درآمد دلاری و فریلنسری مهندسی الکترونیک
تاریخ: 2023/06/05
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

وقتی صحبت از فریلنسینگ و دورکاری می‌شود، بسیاری از ما فکر می‌کنیم که فقط برای رشته‌های خاصی امکان دورکاری وجود دارد. اما در دنیای امروز که ذخیره وقت و انرژی، اهمیت بسیار زیادی دارد، تقریبا برای بیشتر تخصص‌ها امکان دورکاری وجود دارد. امروز مهندسان شاخه‌‌های مختلف می‌توانند با گرفتن پروژه‌ از شرکت‌های گوناگون در سرتاسر دنیا، فریلنسری را نیز در کنار شغل ثابت خود تجربه کنند. حالا و در کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی موجود، توجه بسیاری از افراد به سمت کسب درآمد دلاری جلب شده است. فریلنسری و درآمد دلاری در کنار هم می‌توانند شرایط جذابی را فراهم کنند که هرکسی نمی‌تواند از آن بگذرد. در این مطلب قرار است در مورد فریلنسری مهندسی الکترونیک بگوییم. اینکه شما به‌عنوان یک مهندس الکترونیک، چقدر و در چه سایت‌هایی امکان دورکاری و فریلنسینگ دارید. با ما همراه باشید.

مهندسی الکترونیک و اهمیت آن در دنیای امروز

مهندسی الکترونیک یکی از زیرشاخه‌های مهندسی برق است. با توجه به پیشرفت هر روز تکنولوژی، طراحی زیرساخت‌های الکترونیکی اهمیت زیادی دارند و مهندسی الکترونیک از این جهت تخصص مهمی است. مهندسان الکترونیک با مدارهای الکترونیک و حرکت الکترون‌ها سروکار دارند. آشنایی با تجهیزات الکترونیکی از مهم‌ترین بخش‌های مهندسی الکترونیک است. یک مهندس الکترونیک در زمینه‌های مختلفی مانند نصب و راه‌اندازی تجهیزات الکترونیکی، طراحی نقشه‌ها و مدارهای الکترونیکی، مونتاژ قطعات، مشاوره در زمینه‌های مختلف در حوزه الکترونیک، تحقیق و توسعه در زمینه سیستم‌های مداری، فعالیت می‌کند. مهارتی که شاید خیلی کسی با آن آشنایی نداشته باشد اما اهمیت بسیار زیادی در دنیای تکنولوژی دارد.

مهارت‌های مورد نیاز برای فریلنسری مهندسی الکترونیک

یک مهندس الکترونیک باید در زمینه ریاضی و فیزیک بسیار قوی باشد. هوش بالا و قدرت تجزیه و تحلیل زیاد، از جمله مهارت‌های مورد نیاز اوست. مهندس الکترونیک باید با تمامی نرم‌افزارهای تخصصی رشته خود آشنا باشد. این نرم‌افزارها شامل:

کد ویژن ای وی آر Code Vision AVR

Altium Design

Proteus Design

Codence OrCAD PSpice

علاوه بر آشنایی با این نرم‌افزارها، مهندس الکترونیک باید این مهارت ها را نیز داشته باشد:

آشنای با سیستم های کامپیوتری

مهارت‌های ارتباطی و سازمانی

آشنایی با برنامه‌نویسی

تعمیر تجهیزات الکترونیکی

جمع‌آوری و پردازش داده‌ها

مهارت ارتباطات و رهبری تیمی

به‌عنوان یک فریلنسر مهندسی الکترونیک چه فعالیت‌هایی می‌توان انجام داد؟

حالا که تا حدودی با شرح وظایف یک مهندس الکترونیک آشنا شدیم، می‌خواهیم ببینیم که یک فریلنسر مهندسی الکترونیک چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

همان‌طور که دیدیم بسیاری از حوزه‌های مهارتی و فعالیت‌های مهندس الکترونیک،‌ مواردی است که می‌توان آن‌ها را به‌صورت فریلنسینگ انجام داد. مدیریت پروژه، طراحی الکترونیکی، طراحی محصول، طراحی سیستم‌های الکترونیک یا آنالوگ، کنترل پروژه، هوش مصنوعی، بهینه‌سازی سیستم‌های الکترونیکی، طراحی مدارهای الکترونیکی، رباتیک، طراحی تاسیسات الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر، از جمله فعالیت‌هایی است که یک فریلنسر مهندسی الکترونیک می‌تواند انجام دهد. علاوه بر این موارد، فریلنسر مهندسی الکترونیک می‌تواند در صنایع مختلفی مانند IT، هوافضا، صنایع خودرویی، تاسیسات، تولید برق و صنایع دیگر نیز فعالیت داشته باشد.

پوزیشن‌های خوب برای فریلنسری مهندسی الکترونیک

در سایت‌های مختلف فریلنسری، پوزیشن‌های گوناگونی برای مهندسان الکترونیک وجود دارد. این روزها که دنیای تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت  است، وجود مهندسان الکترونیک ضروری به‌نظر می‌رسد. کافی است کمی در این سایت‌ها جستجو کنید تا با حوزه‌های کاری مورد نیاز کارفرماها آشنا شوید. شرکت‌های مختلف برای راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی خود نیاز به فریلنسر مهندس الکترونیک دارند. حتی شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف هم برای سیستم‌های مدار الکترونیکی خود نیازمند یک مهندس الکترونیک هستند که می‌توانند او را به‌صورت فریلنسینگ استخدام کنند. در این‌جا ما برای نمونه، چند پوزیشن شغلی از سایت فریلنسری آپورک را معرفی می‌کنیم تا موقعیت‌های کار در این سایت‌ها بیشتر آشنا شوید.

[article_link] معرفی ۵۰ سایت‌ برتر فریلنسری و کسب درآمد دلاری در سال ۲۰۲۳ [/article_link]

Analog Electronics مهندسی الکترونیک آنالوگ

مهندسی الکترونیک آنالوگ یکی از شاخه‌های الکترونیک است که بیشتر در حوزه تعمیر و طراحی دستگاه‌های قدیمی فعالیت دارد. از جمله کارهای فریلنسر مهندس الکترونیک آنالوگ می‌توان به این موارد اشاره کرد: طراحی مدارهای الکترونیکی آنالوگ، طراحی سیم‌پیچی‌های مختلف، طراحی دستگاه‌های فتوکپی، تلفن‌های خانگی و مواردی از این دست.

Digital Electronics مهندسی الکترونیک دیجیتال

این شاخه همان‌طور که از نامش پیداست، در زمینه سیستم‌های دیجیتال فعالیت دارد. طراحی سیستم‌های دیجیتال، تعمیر، طراحی و تولید قطعات الکترونیکی، طراحی مدارهای دیجیتال و …

Circuit Design طراحی مدار

طراحی مدارهای الکترونیکی یکی از مهمترین شاخه‌هایی است که یک فریلنسر مهندسی الکترونیک می‌تواند با داشتن مهارت آن،‌ پروژه‌های خوبی دریافت کند.

Project Management مدیریت پروژه

فریلنسر مهندسی الکترونیک می‌تواند مدیریت پروژه‌های مختلف مربوط به حوزه الکترونیک و برق را به‌صورت دورکاری بر عهده بگیرد.

RF Design‌ مهندسی RF

یکی دیگر از شاخه‌های الکترونیک که شرایط کاری خوبی برای فریلنسر مهندسی الکترونیک فراهم می‌کند، مهندسی RF‌ است. RF‌ در واقع فرکانس‌های رادیویی هستند و مهندس الکترونیکی که در این زمینه تبحر دارد، می‌تواند پروژه‌هایی در زمینه طراحی دستگاه‌های رادیویی، طراحی آنتن‌های رادیویی، بررسی عملکرد دستگاه‌های RF و مواردی شبیه آن، دریافت کند.

Cadence Platform

کدنس، یک نرم‌افزار قدرتمند در حوزه مهندسی الکترونیک است. اگر شما به‌عنوان یک فریلنسر مهندسی الکترونیک، با این نرم‌افزار به‌‌خوبی آشنا باشید، می‌توانید موقعیت‌های خوبی در سایت‌های فریلسینگ پیدا کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، در زمینه فریلنسری مهندسی الکترونیک پوزیشن‌های شغلی دیگری نیز در سایت آپورک وجود دارد که با کمی جستجو می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

نمونه پروژه‌های درخواستی برای فریلنسر مهندسی الکترونیک

اگر در سایت‌های مختلف فریلنسینگ جستجو کنید، پروژه‌هایی که کارفرماها برای فریلنسرها قرار داده‌اند را می‌توانید به‌ارحتی پیدا کنید. در این قسمت بعضی از این پروژه‌ها را بریتان قرار داده‌ایم تا با نوع کار آشنا شوید. کارفرماها عموما نوع کار درخواستی، میزان زمان مورد نیاز و پرداختی خود را در فرم مربوطه قید می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید در این فرم‌ها، کارفرما قید کرده که به یک فریلنسر مهندسی الکترونیک با چه حد تخصص نیاز دارد. پس اگر تازه‌کار هستید اصلا نگران نباشید. در این سایت‌ها و به‌خصوص در سایت آپورک امکان پیدا کردن پروژه برای افراد مبتدی تا متخصص وجود دارد.

نمونه پروژه برای فریلنسر ی مهندسی الکترونیک - 2 نمونه پروژه برای فریلنسر ی مهندسی الکترونیک نمونه پروژه برای فریلنسر های مهندسی الکترونیک

سایت‌های مناسب برای فریلنسری مهندسی الکترونیک

برای فعالیت به‌عنوان یک فریلنسر مهندسی الکترونیک می‌توان در سایت‌های مختلف ایرانی هم رزومه ثبت کرد. اما اگر به‌دنبال درآمد دلاری هستید، باید به‌سراغ سایت‌های فریلنسینگ خارجی بروید. در ادامه تعدادی از این سایت‌ها را به‌شما معرفی خواهیم کرد:

Fiverr فایور

فایور یکی از معروف‌ترین سایت‌های فریلنسری در دنیاست که فریلنسرهای مهندسی الکترونیک می‌توانند در‌ آن ثبت‌نام کرده و مهارت‌ها و رزومه خود را در دسترس کارفرماها قرار دهند.

[article_link] معرفی سایت fiverr [/article_link]

Truelancer ترولنسر

این سایت یک مارکت اختصاصی برای فریلنسری مهندسی الکترونیک است. شما به عنوان فریلنسر، می‌توانید رزومه و نمونه کارهای خود  را در این سایت بارگزاری کرده و در انتظار درخواست کارفرما باشید.

Guru گورو

گورو سایتی فریلنسینگ است که تمامی فریلنسرها با تمامی تخصص‌ها می‌توانند در آن کار پیدا کنند.

Freelancer

سایت فریلنسر دات کام، مشهورترین سایت فریلنسینگ است که فریسلنسر مهندسی الکترونیک هم می‌تواند با ثبت‌نام در آن پروژه گرفته و به درآمد دلاری برسد.

Upwork
آپورک یکی دیگر از سایت‌های مشهور فریلنسینگ است که در سال‌های اخیر توانسته توجه فریلنسرهای مختلف از سراسر جهان را به‌سمت خود جلب کند. فریلنسرهای ایرانی می‌توانند از طریق این سایت پروژه‌های بین‌المللی گرفته و به درآمد دلاری برسند.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A2%D9%BE%D9%88%D8%B1%DA%A9_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از آپورک

دوره فریلنسری بین‌المللی در آپورک آکادمی تکانش بصورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌المعر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

ثبت نام

[/box_product]

در این قسمت باید به یک نکته مهم اشاره کنیم. پیدا کردن کار در سایت‌های مختلف فریلنسینگ کار چندان سختی نیست. قسمت دشوار کار زمانی است که شما باید در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده و توجه کارفرما را به‌سمت خود جلب کنید. مشکل زمانی است که به‌دلیل بحث تحریم‌ها، امکان ثبت رزومه در این سایت‌ها برای ایرانی‌ها وجود ندارد. اما ناامید نشوید. برای سهولت در این کار، می‌توانیم به‌سراغ شرکت‌های تسهیل‌گر در این زمینه برویم تا مشکلات را از سر راه بردارند. تکانش یکی از این شرکت‌هاست.

تیم تکانش با وجود افراد متخصص و حرفه‌ای، از همان ابتدا برای ساخت اکانت و احراز حویت، تا دریافت پروژه، تعامل با کارفرما و از همه مهم‌تر، نقدکردن درآمد دلاری و تبدیل آن به ریال، در کنار شما خواهد بود. شما می‌توانید در سایت تکانش،‌ در وبینارهای رایگان این مجموعه برای آشنایی با فضای کار فریلنسینگ شرکت کنید. در صورت تمایل امکان شرکت در دوره‌های آشنایی برای سایت آپورک و فایور نیز در مجموعه تکانش وجود دارد.

موفق‌ترین فریلنسرهای ایرانی در زمینه مهندسی الکترونیک در آپورک

در سایت‌های فریلنسری خارجی، تعداد زیادی از فریلنسرهای ایرانی مشغول به‌کار هستند. در این قسمت پروفایل تعدادی از این افراد را که در زیرشاخه‌های مربوط به فریلنسری مهندسی الکترونیک در سایت آپورک فعالیت می‌کنند را قرار داده‌ایم.

بهترین فریلنسر های مهندسی الکترونیک - درآمد دلاری (2) بهترین فریلنسر های مهندسی الکترونیک - درآمد دلاری (1) بهترین فریلنسر های مهندسی الکترونیک - درآمد دلاری (3)

پروژه‌های دلاری مهندسی الکترونیک و درآمد فریلنسر مهندسی الکترونیک

کارفرماها در پروژه‌های خارجی، میزان دستمزد را به‌صورت ساعتی اعلام می‌کنند. برای یک مهندس الکترونیک با توجه به میزان مهارت و نوع کاری که قرار است انجام دهد این رقم از ساعتی ۱۰ دلار تا ساعتی ۲۰۰ دلار متغیر است. این تفاوت هم به میزان تخصص فریلنسر مهندسی الکترونیک بستگی دارد و هم به نوع پروژه‌ای که او پذیرفته است.

درآمد دلاری یک فریلنسر الکترونیک (1)درآمد دلاری یک فریلنسر الکترونیک (2)

درآمد یک فریلنسر مهندسی الکترونیک در ایران چقدر است؟

با توجه به مواردی که در سایت‌های ایران سلری یا ایران تلنت ذکر شده است، می‌توان به این صورت تخمین زد که درآمد یک فریلنسر مهندسی الکترونیک در ایران از ماهی ۳.۵ میلیون تا ماهی ۱۲ میلیون تومان متغیر است. حالا همین فرد با کار در سایت‌های فریلنسینگ خارجی، می‌تواند درآمد دلاری ساعتی ۲۰ تا نزدیک به ۲۰۰ دلار داشته باشد. با احتساب دلار ۵۰ هزار تومان، می‌توان گفت که یک فریلنسر مهندسی الکترونیک می‌تواند ساعتی ۱ میلیون تومان به بالا باشد. کافی است این درآمد دلاری را با درآمد ریالی مقایسه کنید.

سخن پایانی

داشتن درآمد دلاری، این روزها و با توجه به وضعیت خاص اقتصادی کشورمان، می‌تواند یک موقعیت خیلی خوب و قابل توجه باشد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که برای کارکردن در سایت‌های فریلنسری خارجی، باید به زبان انگلیسی کاملا مسلط باشند. اما این روزها راه‌های زیادی وجود دارد که حتی با دانش زبان متوسط هم بتوان پروژه‌هایی با درآمد دلاری داشت. کافی است کمی تلاش کنیم و اطلاعات خود را در حوزه تخصصی که داریم کمی بالا ببریم. کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه هم می‌تواند مسیر راه را هموارتر کند. اگر واقعا به داشت درآمد دلاری فکر می‌کنید همین حالا می‌توانید با متخصصین ما در تیم تکانش تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید. در ادامه تعدادی از سوالات رایج در زمینه فریلنسری و درآمد دلاری را نیز پاسخ داده‌ایم. شاید پاسخ سوال شما همینجا باشد.

آیا امکان فریلنسری مهندسی الکترونیک در ایران وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید از طریق سایت‌های فریلنسینگ داخلی و خارجی در این حوزه مشغول به‌کار شوید.

درآمد یک فریلنسر مهندسی الکترونیک چقدر است؟ در ایران این درآمد از ماهی ۳ میلیون تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است. اما در سایت‌های فریلنسینگ خارجی این درآمد از ساعتی ۱۰ دلار به بالا خواهد بود.

برای شروع درآمد دلاری از طریق مهندسی الکترونیک از کجا باید اقدام کنیم؟ اگر در حوزه فریلنسری مهندسی الکترونیک اطلاعاتی ندارید،‌‌ می‌توانید با مشاوران ما در سایت تکانش تماس بگیرید.

دسته بندی ها