چطور با برنامه‌‌نویسی در آپورک درآمد دلاری داشته باشیم؟

چطور با برنامه‌‌نویسی در آپورک درآمد دلاری داشته باشیم؟
تاریخ: 2023/06/03
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

از زمان پاندمی کویید ۱۹ در دنیا، سبک مشاغل تغییرات زیادی داشت. یکی از اتفاقات این دوران، بیشتر شدن دورکاری یا به اصطلاح ریموت‌جاب بود که به اجبار شروع شد اما در ادامه تبدیل به یک سبک زندگی شد. تا پیش از آن، بیشتر فریلنسرها در کشور خودشان، معدود کارهایی را به‌صورت دورکاری انجام می‌دادند. اما حالا فریلنسرها در حوزه‌های مختلف تخصصی، می‌توانند از سراسر دنیا پروژه دریافت کنند. یکی از مشاغلی که در سال‌های اخیر، رشد زیادی داشته، برنامه‌نویسی است. یک برنامه‌نویس حرفه‌ای، همیشه و همه‌جا، می‌تواند یک پروژه خوب برای خود پیدا کند. در این مطلب ما می‌خواهیم بگوییم که اگر شما در برنامه‌نویسی حرفه‌ای هستید، می‌توانید به‌جای درآمد ریالی، درآمد دلاری داشته باشید. به این منظور کافی است نحوه کار با سایت‌های بزرگ فریلنسینگ دنیا مانند آپورک و فایور را بیاموزید. چگونه؟ با ما همراه باشید. در این مقاله میخواهیم درباره برنامه‌‌نویسی در آپورک صحبت کنیم.

برنامه‌نویسی در Upwork

برنامه‌نویسی حوزه بسیار گسترده‌ای است که افراد متخصص می‌توانند با توجه به‌ مهارت خود، به‌صورت فریلنسینگ کار پیدا کنند. پیدا کردن پروژه‌های ریموت‌جاب برای یک برنامه‌نویس حرفه‌ای، علاوه بر سایت‌های ایرانی در سایت‌های خارجی هم امکان‌پذیر است. آپورک برای افرادی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، به‌عنوان یک سایت استاندارد و مطمئن شناخته شده‌ است. شرکت‌های مختلف معمولا در سایت‌های فریلنسینگ به‌دنبال نیروی کار با قیمت مناسب هستند که در عین حرفه‌ای بودن، با هزینه کمتری پروژه‌های آن‌ها را انجام دهند.

برای شروع فعالیت در این سایت باید از موانع مختلفی مانند احراز هویت، ایجاد حساب کاربری، ارتباط و تعامل با کارفرما و از همه مهم‌تر، نقد‌کردن درآمد دلاری و تبدیل آن به ریال عبور کرد. با توجه به تحریم‌ها و موانعی که در این راه پیش روی ایرانی‌ها قرار دارد، باید قبل از شروع به فعالیت در این سایت، ابتدا فکری برای موارد گفته‌شده کرد.

[article_link] معرفی سایت upwork [/article_link]

پوزیشن‌های خوب برای فریلنسیگ برنامه‌نویس‌ها

در سایت آپورک و دیگر سایت‌های فریلنسینگ موقعیت‌های خوب شغلی برای برنامه نویس‌ها وجود دارد. کافی است هر متخصص در حوزه‌ای که در آن مهارت دارد، رزومه خود را در این سایت قرار دهد تا به کارفرمای مناسب خود وصل شود. در ادامه تعدادی از این پوزیشن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

Java Developer .1

جاوا یکی از زبان‌های بزرگ برنامه نویسی است که برای سایت‌های سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، جاوا زبان اصلی برنامه‌نویسی اندروید هم به  ‌حساب می‌آید. برنامه‌نویس جاوا، کدها و برنامه‌هایی که با این زبان نوشته می‌شود را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند در زمینه طراحی برنامه‌های تجاری، با شرکت‌های بزرگ همکاری کند.

PHP Develop .2

PHP یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی است که توسعه‌دهندگان یا برنامه‌نویس‌ها با دانستن آن می‌توانند با شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف همکاری کنند. PHP‌ مخفف Personal Home Page است. این عبارت یعنی صفحه وبسایت شخصی. در واقع PHP دولوپر می‌تواند سایت اشخاص یا مجموعه‌ها را طراحی کند.

[article_link] بهترین و پول سازترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسینگ کدام است؟ [/article_link]

SQL Developer .3

SQL یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی است که برای کار با مرکز داده‌ها از آن استفاده می‌شود. در واقع با کمک این زبان، برنامه‌نویس می‌تواند یک بانک اطلاعاتی ایجاد کند.

Data Scientists .4

دیتا ساینس یکی از شاخه‌های برنامه‌نویسی است. یک دیتا ساینتیست یا متخصص داده، فردی است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف و الگوریتم‌های گوناگون، حجم بسیار زیادی از داده‌ها را مدیریت کرده تا بیزنس مورد نظر را در مسیر رشد قرار دهد.

Data Analyst .5

دیتا آنالیست یا تحلیلگر برنامه، فردی است که با ترکیب برنامه نویسی و تحلیل سیستم‌ها، علاوه بر نوشتن کدهای مورد نیاز برای سازمان مورد نظر، تمامی برنامه‌ها و سیستم‌ها را نیز به‌روز نگه داشته و در کنار آن نرم‌افزارهای کامپیوتری را نیز می‌تواند طراحی کند.

Mobile Developer .6

توسعه‌دهنده موبایل همان‌طور که از نامش پیداست، در زمینه طراحی اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت می‌کند. این متخصص باید علاوه بر آشنایی با تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی، کاملا با فضای اندروید و IOS آشنا باشد تا بتواند اپلیکیشن‌های مناسب این سیستم عامل‌ها را طراحی کند.

QA Engineers .7

مهندس QA اطلاعات مربوط به نرم‌افزارها را مستند کرده و آن‌ها را در یک کتابچه راهنما قرار می‌دهد. در عین حال، وظیفه بررسی مشکلات نرم‌افزارها نیز بر عهده این افراد است. معمولا مهندسان QA با زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا، پایتون و جاوا اسکریپت آشنا هستند.

مواردی که گفته شد تنها بخشی از پوزیشن‌های شغلی مربوط به برنامه‌نویس‌ها در سایت آپورک است. با کمی جستجو می‌توانید موارد دیگری را هم پیدا کنید که متناسب با تخصص شما باشد.

نمونه پروژه‌های درخواستی در سایت آپورک

همان‌طور که گفتیم در این سایت پروژه‌های مختلفی در حوزه برنامه‌نویسی وجود دارند. کافی است در سایت آپورک، با کلید واژه تخصص خود، جستجو کنید تا به‌راحتی موقعیت‌های کاری را پیدا کنید. در سایت آپورک برای پیدا کردن پروژه می‌توانید با توجه به میزان تجربه خود جستجو کنید. اگر تازه کار Entry Level هستید باید در قسمت فیلترها این موضوع را تیک بزنید تا کارفرماهایی که به‌دنبال افراد مبتدی هستند شما را پیدا کنند. اگر هم متخصص Expert هستید می‌توانید به کارفرماهای متقاضی افراد حرفه‌ای وصل شوید.

پروژه برنامه نویسی در آپورک

در این تصویر می‌بینید که شما می‌توانید سطح خود را مشخص کرده و سپس دریافتی مورد نظرتان را نیز وارد کنید. در این‌صورت آپورک پروژه‌های مناسب را به‌شما معرفی خواهد کرد.

در این قسمت تعدادی از نمونه پروژه‌های مربوط به برنامه نویسی را قرار دادیم تا با نحوه کار بیشتر آشنا شوید. همان‌طور که می‌بینید، کارفرما در این فرم‌ها، دقیقا توضیح می‌دهد که به‌دنبال چه مهارتی است. نوع کار، میزان ساعت مورد نیاز برای پروژه‌ها و مبلغ مورد نظر در این قسمت ذکر شده است.

پروژه برنامه نویسی در upwork پروژه برنامه نویسی در upwork پروژه برنامه نویسی در upwork

بهترین فریلنسرها در زمینه برنامه‌‌نویسی در آپورک

بهترین فریلنسرها کسانی هستند که توانسته‌اند با دریافت بیشترین پروژه‌ها،‌ درآمد بالایی داشته باشند. این افراد معمولا بالاترین دستمزد را هم در زمینه کار خود دریافت می‌کنند. در این قسمت تعدادی از این افراد را به شما معرفی می‌کنیم. در قسمت پایین پروفایل هرکدام از آن‌ها، بخشی از مهارت‌های آن ها را می توانید مشاهده کنید.

best freelancer in upwork in programing - 2 best freelancer in upwork in programing - 3 best freelancer in upwork in programing

موفق‌ترین فریلنسرهای ایرانی در زمینه برنامه‌نویسی در آپورک

در سایت آپورک با کمی جستجو می‌توانید فریلنسرهای ایرانی را پیدا کنید که از تمام نقاط دنیا، پروفایل‌های خود را در این سایت قرار داده‌اند. در این میان بعضی از آن‌ها توانسته‌اند درآمدهای خوبی در این سایت داشته باشند. در ادامه تعدادی از این افراد را معرفی خواهیم کرد.

best iraninan in upwork - programing 3 best iraninan in upwork - programing 2

[video_link] مصاحبه تیم تکانش با آقای علیرضا بشیری فریلنسر حوزه برنامه‌نویسی در آپورک [/video_link]

درآمد برنامه‌‌نویسی در Upwork

نکته‌ی مهم برای بسیاری از فریلنسرها، میزان درآمد دلاری است که باعث می‌شود به سمت این نوع کار جذب شوند. درآمد یک برنامه‌نویس در ایران با توجه به نوع مهارتی که دارد از ۵ تا ۱۴ میلیون تومان در ماه متغیر است. اما در سایت آپورک میزان درآمدی که می‌توانید ثبت کنید از ساعتی ۲۰ تا بالای ۱۰۰ دلار است. با توجه به نرخ دلار امروز (۵۰ هزار تومان)، این درآمد از ساعتی ۱ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ساعتی ۵ میلیون تومان هم بالا می‌رود. تفاوت را می‌بینید؟ اصلا قابل مقایسه نیست.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A2%D9%BE%D9%88%D8%B1%DA%A9_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از آپورک

دوره فریلنسری بین‌المللی در آپورک آکادمی تکانش بصورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌المعر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

ثبت نام

[/box_product]

بدون داشتن تجربه کار هم می‌توانم در آپورک کار پیدا کنم؟

بله حتما. وقتی کارفرما در آپورک سفارش خود را ثبت می‌کند، قید می‌کند که به‌دنبال فردی با چقدر مهارت است. به همین دلیل شما از سطح مبتدی تا خیلی حرفه‌ای، امکان پیدا کردن کار در آپورک را دارید. پس اصلا نگران نداشتن رزومه یا تجربه نباشید.