چطور می‌توانیم درآمد دلاری از عکاسی داشته باشیم؟

چطور می‌توانیم درآمد دلاری از عکاسی داشته باشیم؟
تاریخ: 2021/10/26
بازدید: 908 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

فرقی ندارد یک عکاس حرفه‌ای باشید یا فقط در اوقات فراغت خود عکاسی کنید، می‌توانید با فروش آنلاین عکس‌های خود، حتی بدون داشتن یک دوربین حرفه‌ای، به درآمد خوبی دست یابید، حتی رویای کسب درآمد دلاری از عکاسی هم می‌تواند به واقعیت تبدیل شود!

کسب درآمد دلاری از عکاسی

اگر یک گوشی با دوربین خوبی داشته باشید و عکس‌های خوبی هم بگیرید، می‌توانید به یک عکاس خوب تبدیل شوید. به هر حال، شما عکس می‌گیرید و روش‌های زیادی برای کسب درآمد از عکس‌هایی وجود دارد که قبلا گرفته‌اید. همچنین راه‌هایی برای کسب درآمد دلاری از عکاسی وجود دارد که در این مطلب می‌خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تجهیزات ضروری برای عکاسی

تجهیزات ضروری برای کسب درآمد دلاری از عکاسی

پیش از شروع فروش آنلاین عکس‌های خود باید به داشتن تجهیزات عکاسی خوب حواستان باشد. اما همانطور که گفتیم، لزومی ندارد هزینه زیادی را صرف خرید یک دوربین حرفه‌ای کنید.

البته گفتنی است که اگر یک دوربین DSLR داشته باشید، با احتمال بیشتری می‌توانید عکس‌های خود را به فروش برسانید. دلیل آن هم کیفیت و وضوح بالاتر عکس‌ها است.

با این حال، این روزها برخی تلفن‌های هوشمند آنقدر پیشرفت کرده‌اند که دست دوربین‌های دیجیتال را از پشت می‌بندند!

سایت‌های زیادی به خرید عکس‌های گرفته‌شده توسط تلفن‌ همراه می‌پردازند، اما شما باید تحقیق کنید که کدام سایت برایتان مناسب‌تر است.

۶ نرم‌افزار ویرایش عکس

Adobe Lightroom و Photoshop پیشرو در صنعت ویرایش عکس هستند! در ادامه هم ۶ نرم‌افزار ویرایش عکس را معرفی می‌کنیم:

  1. FastStone Image Viewer می‌تواند فایل‌های RAW را از دوربین دیجیتال شما گرفته و آنها را به صورت JPEG ، TIFF یا PNG ذخیره کند.
  2. Raw Therapee یک ویرایشگر شبیه به Lightroom است که ابزارهای زیادی برای تغییر رنگ و … دارد.
  3. PIXLR یک جایگزین مناسب برای Photoshop است.
  4. GIMP بسیاری از ویژگی‌های Photoshop را دارد.
  5. نرم‌افزارهای زیادی برای ویرایش عکس در تلفن همراه وجود دارد، اما Snapseed (برای iPhone و Android) جزو بهترین‌ها است.
  6. نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده روی رایانه، تلفن همراه یا لپ تاپ خود را فراموش نکنید؛ این نرم‌افزارها می‌توانند مفید باشند و کارتان را راه بیندازند.

نرم‌افزار ویرایش عکس برای کسب درآمد دلاری از عکاسی

استفاده از یک نرم‌افزار حرفه‌ای برای ویرایش عکس می‌تواند بسیار مفید باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی زمان را صرف جستجوی نرم‌افزار مناسب خود کنید.

زمانی که نرم‌افزار مناسبی را پیدا کردید، کلید کار تمرین است! تمرین کنید و از اعضای خانواده یا دوستان خود نظر بخواهید. تمرین بیشتر مساوی است با فروش بیشتر!

نحوه فروش آنلاین عکس از طریق کتابخانه عکس‌های استوک

کتابخانه عکس‌های استوک عکس‌های دیجیتالی را برای استفاده در وب‌سایت‌ها، کتاب‌ها، محصولات و حتی تبلیغات خرید و فروش می‌کنند.

فروش عکس از طریق کتابخانه عکس‌های استوک یک راه عالی برای داشتن درآمد غیرفعال است: بدین معنی که می‌توانید یکبار عکس را بارگذاری کرده و بارها و بارها بفروشید، تقریبا برای همیشه!

بهترین سایت‌های فروش عکس

 

بهترین سایت‌های کسب درآمد دلاری از عکاسی

برای کسب درآمد بیشتر از فروش آنلاین عکس‌ها می‌توانید وب‌سایت‌های زیر را امتحان کنید:

۱. Alamy

برای فروش عکس‌های استوک توصیه می‌کنیم Alamy را امتحان کنید. طرح مشارکت دانشجویی آنها ۱۰۰ درصد قیمت فروش عکس‌ها را تا ۲ سال به شما می‌دهد؛ ایده‌آل است، اینطور نیست؟!

به طور متوسط، هر یک عکس در Alamy حدود ۶۵ پوند به فروش می‌رسد، اما باتوجه به نوع عکس‌ها، قیمت آنها از ۱۵ تا ۳۶۰ پوند متغیر است.

اگر دانشجو نیستید، ۵۰ درصد فروش عکس‌های اختصاصی Alamy به شما می‌رسد (برای تصاویر غیراختصاصی کمی کمتر دریافت می‌کنید).

۲. Picfair

در Picfair شما در مورد قیمت عکس‌ها تصمیم می‌گیرید. البته هرچه قیمت کمتری تعیین کنید، احتمال خرید تصاویر شما بیشتر می‌شود.

۳. EyeEm

EyeEm یک سایت اشتراک‌گذاری عکس است که می‌توانید در آن تصاویر خود را به فروش برسانید.

بسته به میزان درآمد شما از سایت EyeEm طی یک سال، بین ۲۵ تا ۵۵ درصد از فروش عکس‌ها به شما پرداخت می‌شود.

۴. Foap

در سایت Foap عکس‌ها حدود ۷ الی ۸ پوند به فروش می‌رسند و پس از کاهش هرگونه مالیات و عوارض، ۵۰ درصد فروش به شما اختصاص می‌یابد.

۵. Dreamstime

اگر می‌خواهید عکس‌های گرفته‌شده با تلفن همراه خود را بفروشید، با برنامه رایگان Dreamstime (در Android و iPhone) شروع کنید.

۶. Getty Images

Getty Images هم یکی از سایت‌های عکاسی است که می‌توانید عکس‌های خود را در آن به فروش برسانید و ۱۵ درصد از قیمت فروش هر عکس را دریافت کنید.

۷. Shutterstock

Shutterstock یکی از شناخته‌شده‌ترین سایت‌های فروش عکس است. مبلغی که برای هر عکس دریافت می‌کنید، بستگی به مجوز یا نوع مشارکت و همچنین میزان درآمد شما دارد.

نکاتی برای کسب درآمد بیشتر از فروش عکس‌های استوک

در این قسمت چند روش برای فروش عکس‌های شما را عنوان می‌کنیم؛

  • بارگذاری تصاویر باکیفیت در سایت‌های فروش عکس استوک
  • استفاده از عامه مردم در عکس‌ها
  • ثبت نام در خبرنامه‌های سایت‌های فروش عکس استوک
  • استفاده از کلمات کلیدی مربوطه هنگام بارگذاری عکس‌ها

چگونه عکس‌های خود را به صورت چاپی بفروشیم

سود خوبی در فروش عکس‌های چاپی وجود دارد که شما هم می‌توانید به این سود دست یابید. در این قسمت می‌خواهیم چند روش برای فروش عکس‌های چاپی را به شما معرفی کنیم؛

  • از سایت میزبانی عکس استفاده کنید
  • یک فروشگاه عکس آنلاین راه‌اندازی کنید
  • عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید

نکاتی کلیدی برای عکاسان مشتاق

 

نکاتی کلیدی برای عکاسان مشتاق کسب درآمد دلاری از عکاسی

  • دوربین خود را در همه جا همراه داشته باشید. فقط به منظور عکاسی به جایی نروید و دوربین‌تان را هم ببرید! هرجا که می‌روید، حتی اگر قصد عکاسی ندارید هم دوربین خود را همراه داشته باشید.
  • از بهترین عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • پس از شروع فروش ، با مالیات و اصول فریلنسینگ آشنا شوید.
  • اگر عکس‌های شما شامل محصولات برند یا حتی ساختمان‌های خاصی باشند، ممکن است نتوانید آنها را بفروشید.
  • از عکس‌هایی که همه جا وجود دارند کپی‌برداری نکنید. خودتان خالق عکس‌هایی جدید و خیره‌کننده باشید تا با عکس‌های منحصربه‌فرد خود بتوانید به درآمد خوبی دست یابید.

سخن پایانی

در این مطلب روش‌های کسب درآمد دلاری از عکاسی را برایتان عنوان کردیم. شما هم می‌توانید با عکس‌هایی که قبلا با تلفن همراهتان گرفته‌اید، به راحتی کسب درآمد کنید. سایت‌های فروش عکس هم که معرفی کردیم، راهی عالی برای فروش عکس‌های شما و کسب درآمد دلاری هستند. حال شما خودتان بهترین روش و بهترین سایت را انتخاب کرده و کارتان را شروع کنید. به نظر شما کدام روش بهترین است؟

دسته بندی ها