فریلنسری و درآمد دلاری گویندگی

فریلنسری و درآمد دلاری گویندگی
تاریخ: 2023/05/08
بازدید: 303 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

این روزها که تب کار‌کردن در سایت‌های فریلنسینگ و کسب درآمد دلاری بسیار داغ شده، هرکسی به واسطه مهارت خود، در تلاش برای پیدا کردن پروژه مناسب است. نکته جالب توجه این است که در سایت‌های فریلنسری خارج از ایران، برای مهارت‌ها و شاخه‌هایی پروژه وجود دارد که اصلا شاید به آن فکر هم نکرده باشید. یکی از این مهارت‌ها گویندگی است. اگر شما صدای خوبی دارید و با فن بیان آشنا هستید و البته زبان انگلیسی قوی هم دارید، به‌راحتی می‌توانید در این سایت‌ها به یک کارفرما وصل شده و به درآمد دلاری برسید. به جز سایت‌های فریلنسینگ مطرحی مانند آپورک، فایور یا فریلنسر دات کام، سایت‌های دیگری هم هستند که به‌صورت اختصاصی در زمینه گویندگی به‌دنبال جذب فریلنسر هستند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این سایت‌ها و نحوه کار درآن‌ها بیشتر بگوییم.

گویندگی چیست؟

گویندگی را شاید بیشتر افراد با مجری‌گری بشناسند. اما یک گوینده در شاخه‌های مختلفی می‌تواند فعالیت کند. خواندن کتاب صوتی، گویندگی روی ویدیوهای مختلف، آموزش در زمینه‌های مختلف، معرفی محصول و بسیاری موارد دیگر، تنها بخشی از کاری است که یک گوینده می‌تواند آن‌را انجام دهد. پس می‌توان برای داشتن درآمد دلاری، به فریلنسری گویندگی نیز فکر کرد. حالا ببینیم برای این کار به چه مهارت‌هایی نیاز است؟

مهارت‌های مورد نیاز برای فریلنسری در حوزه گویندگی

برای اینکه یک گوینده خوب باشید، تنها صدا کافی نیست. گوینده باید مهارت‌های مختلفی را بیاموزد تا بتواند از پس انجام کارهای مختلف در حوزه کار خود برآید.

نفس‌گیری یکی از مهمترین مهارت‌ها برای هر گوینده است. این کار با کمک تمرین و آموزش به‌راحتی امکان‌پذیر است. صدا‌سازی یکی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز یک گوینده است. به‌خصوص اگر گوینده بخواهد در زمینه تولید کتاب صوتی فعالیت داشته باشد، باید قدرت صداسازی داشته باشد تا شخصیت‌های داستان برای شنونده باورپذیر باشند.

نکته مهم دیگر خوانش درست است. یک صدا پیشه باید به زبان و ادبیاتی که می‌خواند کاملا آشنا باشد. مثلا اگر قرار است یک شعر یا متن قدیمی مانند نمایشنامه‌های شکسپیر خوانده شود، گوینده باید با زبان نوشتاری شکسپیر آشنا باشد و بتواند آن را با لحنی آهنگین بخواند.

گوینده باید تمرکز و دقت زیادی داشته باشد. اگر به‌هر دلیلی اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی در حین کار پیش بیاید، گوینده باید مهارت کنترل آن‌را داشته باشد. چون گاهی امکان ضبط مجدد دیگر وجود ندارد. پس نباید فرصت‌ها را از دست داد.

کنترل لحن و بیان درست کلمات از دیگر مهارت‌های مورد نیاز گوینده است. شما به‌عنوان یک گوینده باید بتوانید محتوا را طوری روایت کنید که شنونده بتواند حس و حال درست را دریافت کند. لحن انتخابی گوینده هم باید صحیح باشد. گاهی لحن باید دوستانه و صمیمی باشد و گاهی رسمی.در مورد کسی که در زمینه فریلنسری گویندگی قصد فعالیت دارد،‌ زبان انگلیسی هم نکته مهمی است که باید به مهارت‌ها اضافه شود. اگر شما به‌عنوان یک گوینده در زمینه ادیت صدا، افکت‌های مختلف و تدوین صوتی هم مهارت داشته باشید، می‌توانید در کنار فریلنسری گویندگی، موقعیت‌های ایده‌آلی را در این زمینه‌ها نیز در سایت‌های فریلنسری پیدا کرده و یک پروژه گویندگی را از صفر تا صد انجام دهید.

به‌عنوان یک فریلنسر در زمینه گویندگی چه فعالیت‌هایی می‌توان انجام داد؟

گویندگی مهارتی است که می توان با کمک آن به‌صورت فریلنسری کار کرد. یک گوینده با داشتن فضایی مناسب در خانه و یک میکروفن، می‌تواند پروژه‌های مختلف را ضبط کرده و آ‌ن‌را برای کارفرمای خود بفرستد. در این قسمت انواع پروژه‌هایی که یک فریلنسر گویندگی می‌تواند داشته باشد را توضیح خواهیم داد:

  • Voice-Over یا گویندگی:

گویندگی ساده‌ترین و اولین روشی است که شما با کمک آن می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید. به این منظور، صدای شما روی یک تیزر، فیلم یا برنامه خواهد بود یا خیلی ساده، یک کتاب صوتی تولید می‌کنید.

آمازون صاحب هشتاد درصد از سهم بازار کتاب است. یعنی هشتاد درصد از مردمی که در سراسر دنیا قصد خرید کتاب را داشته باشند به این فروشگاه رجوع می‌کنند. کتابی که شما خلق می‌کنید نیز در زمره کتاب‌هایی قرار می‌گیرند که مردم می‌توانند از سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه تولید و فروش Ebook در فروشگاه آمازون

دوره تولید و فروش کتاب الکترونیکی در آمازون آکادمی تکانش به شما آموزش می‌دهد که بدون نیاز به تخصص نویسندگی، صفحه آرایی و انتشارات کتاب خود را تولید، دیزاین و در آمازون به فروش برسانید.

ثبت نام

[/box_product]

  • Dubbing یا دوبله:

دوبله بخشی از گویندگی است که در واقع باید صدای شما روی یک شخصیت فیلم یا انیمیشن قرار گرفته و تیپ‌سازی کنید.

  • Singing یا‌ آوازخوانی:

اگر فریلنسر گویندگی، مهارت آوازخواندن را داشته باشد،‌ می‌تواند از این هنر برای درآمد دلاری خود استفاده کند.

  • Narration یا متن‌خوانی:

متن‌خوانی همان گویندگی است که با این نام هم در سایت‌های فریلنسری گویندگی شناخته می‌شود.

به‌عنوان یک فریلنسر گویندگی در چه سایت‌هایی می‌توان فعالیت کرد؟

سایت‌های مختلفی برای فعالیت یک فریلنسر گویندگی وجود دارد. بعضی از این سایت‌ها منحصرا برای گوینده‌هاست و بعضی دیگر سایت‌های فریلنسری بزرگ دنیا هستند. در ادامه تعدادی از این سایت‌ها را به ‌شما معرفی خواهیم کرد:

۱ – Voices

این سایت همان‌طور که از نامش پیداست، منحصرا برای تولید‌کنندگان محتوای صوتی است. فریلنسر گویندگی می‌تواند با ثبت‌نام در این سایت و ارسال رزومه، به صاحبان مشاغل و کسانی که به‌دنبال یک گوینده هستند، مرتبط شود. این سایت میزبان ۲ میلیون درخواست شغلی از ۱۶۰ کشور جهان است و می‌تواند یک انتخاب خوب باشد.

۲ – Bodalgo

این سایت هم فضای خوبی برای فریلنسری گویندگی است. بودالگو شاید به اندازه سایت ویس، پرطرفدار نباشد اما به‌عنوان یکی از سایت‌های خوب در این زمینه مطرح شده است. برندهای معتبری مانند گوچی، اپل و رولکس با اعتماد به این سایت، گوینده‌های تیزرهای خود را از میان فریلنسرهای آن پیدا می‌کنند.

۳ – ACX

این سایت بهترین فضا برای کسانی است که در زمینه تولید کتاب صوتی فعالیت می‌کنند. این روزها که کاربران به شنیدن کتاب‌های صوتی تمایل بیشتری دارند، فعالیت در این حوزه می‌تواند درآمد دلاری خوبی را برای فریلنسر گویندگی داشته باشد. برای ثبت رزومه در این سایت، باید تمامی مهارت‌های لازم برای ضبط یک کتاب صوتی را دارا بود. نکته جالب این است که این سایت امکان انتشار کتاب صوتی در سایت‌های مطرح را هم دارد.

۴ – Fiverr

فایور یکی از مطرح‌ترین سایت‌ها برای فریلنسرهایی است که به‌دنبال درآمد دلاری هستند. در فایور معمولا کارفرما تمامی گزینه‌های مورد نظر خود اعم از زبان، میزان تجربه، بودجه، خدمات و سایر فیلترها را قرار می‌دهد تا فریلنسر مورد نظر خود را پیدا کند. پس برای فریلنسری گویندگی می‌توان روی سایت فایور هم حساب کرد.

[article_link] معرفی سایت fiverr [/article_link]

۵ – UpWork

آپورک هم یک سایت بسیار خوب برای فریلنسری است. گوینده‌ها هم می‌توانند با ساخت یک پروفایل در این سایت، کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنند. فریلنسر گویندگی می‌تواند رزومه خود راهمراه با تمامی مهارت‌ها در سایت قرار دهد و مبلغی را هم برای کار خود تعیین کند. در این‌صورت، کارفرما می‌تواند به‌راحتی با توجه به فیلترهای موجود او را پیدا کند.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A2%D9%BE%D9%88%D8%B1%DA%A9_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از آپورک

دوره فریلنسری بین‌المللی در آپورک آکادمی تکانش بصورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌المعر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

[/box_product]

۶ – People Per Hour

این سایت هم فضایی مناسب برای فریلنسری گویندگی است که با کمک آن می‌توان به درآمد دلاری رسید. گوینده‌ها می‌توانند رزومه‌‌های خود را در این سایت قرار دهند تا کارفرما آن‌ها را پیدا کنند.

۷ – Freelancer

سایت فریلنسر دات کام یکی از مشهورترین سایت‌های فریلنسینگ در دنیاست که پرو‌ژه‌های مختلفی را می‌توان در آن پیدا کرد. در زمینه فریلنسری گویندگی هم در این سایت می‌توان با کارفرماها در تماس بود.

 

نکته مهم در مورد این سایت‌ها این است که به دلایل تحریم‌های مختلف، شاید امکان گرفتن پروژه از داخل ایران کمی سخت باشد. به همین دلیل شما نیاز به یک تسهیلگر در این زمینه دارید. تکانش، با مجموعه‌ای از افراد حرفه‌ای و کاربلد، می‌تواند شما را در این مسیر همراهی کند. تکانش در تمام مراحل از احراز هویت، باز کردن اکانت، ارتباط با کارفرما و نقد کردن پول، در کنار شما خواهد بود. اگر می‌‌خواهید با برنامه‌های تکانش بیشتر آشنا شوید، می‌توانید در وبینارهای رایگان این مجموعه شرکت کرده و سوالات خود را از متخصصان ما بپرسید. تکانش برنامه‌های ویژه‌ای را برای کار در سایت‌های فایور و آپورک تدارک دیده که با کمک آن‌ها، می‌توانید با سایت‌های مختلف آشنا شده و پروژه‌های مرتبط با تخصص خود را پیدا کنید.

[article_link] آموزش ثبت نام در آپ وورک (UpWork) [/article_link]

پروژه‌های دلاری گویندگی و درآمد فریلنسر گویندگی

کار در سایت‌های فریلنسری خارجی، درآمد دلاری به‌همراه دارد. در این سایت‌ها، پروژه‌ها از ساعتی ۲۵ دلار شروع شده و تا ساعتی ۱۵۰ دلار هم می‌توان سفارش گذاشت. با توجه به تفاوت قیمت دلار و ریال در ایران، کاملا مشخص است که این کار چه سود خوبی برای فریلنسر گویندگی دارد. کافی است این عدد و رقم را با درآمد ریالی فریلنسر گویندگی در ایران مقایسه کنیم.

در زیر چند نمونه از پروژه‌های گویندگی در سایت‌های فریلنسری آمده است:

درآمد دلاری گویندگی

درآمد گویندگی در آپورک

درآمد گویندگی در ایران

نکته مهم در مورد کار در زمینه گویندگی در ایران این است که به‌دلیل وجود صداهای بسیار خوب و افراد با تجربه در این حوزه، رقابت برای پیدا کردن کار در زمینه فریلنسری گویندگی بسیار زیاد است. در نتیجه یافتن یک کار خوب با درآمد بالا خیلی سخت می‌شود. در ایران برای یک گوینده با توجه به تعداد کار، درآمد از ماهی ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است! البته به شرط حرفه‌ای بودن صدا شاید بتوان در پروژه‌هایی با دریافت‌های بالاتر هم شرکت کرد. تفاوت درآمد ریالی و دلاری را در این حوزه می‌بینید؟

 

جمع‌بندی

با توجه به تمامی نکاتی که گفته شد، دیدیم که امکان کار برای فریلنسر گویندگی در ایران و در سایت‌های خارجی وجود دارد. با توجه به اینکه در آن سایت‌ها می‌توان به درآمد دلاری رسید، طبیعی است که فریلنسر تمایل داشته باشد که به جای گذاشتن وقت و انرژی در سایت‌های ایرانی، بیشر با سایت‌های فریلنسری خارجی آشنا شده و شرایط کار را در این سایت‌ها بسنجد. اگر با خواندن این متن به این روش کار علاقه‌مند شدید، می‌توانید سوالات خود را در زمیه فریلنسری و درآمد دلاری از ما بپرسید. البته اگر سوال شما در میان سوال‌های زیر وجود نداشت.

آیا امکان فریلنسری برای گویندگی در ایران وجود دارد؟ بله. با کمک سایت‌های مختلف فریلنسینگ و با حمایت مشاوران ما شما به‌راحتی می‌توانید در این حوزه فعالیت کنید.

درآمد یک گوینده چقدر است؟ در ایران این درآمد با توجه به نوع پروژه متغیر است. اما برای یک فریلنسر گویندگی با سطح متوسط این درآمد زیر ۱۰ میلیون تومان در ماه است. در سایت‌های خارجی، با توجه به نرخ دلار امروز (۵۰ هزار تومان)، درآمد دلاری از ساعتی یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالا در نوسان است.

برای شروع کسب درآمد دلاری از طریق گویندگی از کجا شروع کنم؟ تیم تکانش آماده است تا شما را در این مسیر همراهی کرده و راه را برای آشنایی و کسب درآمد در سایت‌های خارجی هموار کند. کافی است با ما تماس بگیرید.

دسته بندی ها