چگونه در صنعت گرافیک به عنوان یک طراح و فریلنسر موفق شویم؟

چگونه در صنعت گرافیک به عنوان یک طراح و فریلنسر موفق شویم؟
تاریخ: 2021/08/15
بازدید: 444 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

به عنوان یک طراح و فریلنسر موفق باید محدودیت‌ها را کنار بزنید و منحصر به فرد باشید. رسیدن به شهرت در صنعت طراحی و گرافیک کمی دشوار است. به خصوص اگر تازه قدم در این راه گذاشته‌اید ممکن است بازار بزرگ طراحی برای شما کمی ترسناک و ناشناخته به نظر برسد. در صنعت مد، هرکس سبک و قوانین خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید یک طراح معروف شوید، باید کارهای متفاوتی انجام دهید. پس باید مرزهای خلاقیت را کنار بزنید.

الزامات یک طراح و فریلنسر موفق چیست؟

1. نمونه کار دیجیتالی آماده کنید

به عنوان یک گرافیست فریلنسر، شما رقبای زیادی دارید و برای موفق شدن باید منحصر به فرد باشید. طراحی یک نمونه خاص، کار آسانی نیست. برای داشتن نمونه دیجیتالی خاص باید برای آن طرح بریزید و طرح خود را منحصر به فرد کنید. فراموش نکنید که بروزرسانی کردن طرح دیجیتال‌تان اهمیت زیادی دارد زیرا شما از طریق نمونه کارهایتان می‌توانید فرصت‌های شغلی بسیاری به دست بیاورید. نمونه کار اولین چیزی است که روی مشتریان شما تاثیر می‌گذارد:

  • اگر می‌خواهید نظر مشتری را جلب کنید باید کمی ابتکار عمل داشته باشید
  • انتخاب ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای ارائه کار اصلا ایده خوبی نیست
  • اگر می‌خواهید نمونه کارتان با بقیه متفاوت باشد و منحصر به فرد باشید باید محدودیت‌ها را کنار بگذارید
  • سعی کنید با عملکرد خود نمونه کارها را متفاوت تر کنید؛ مثلا می‌توانید کمی انیمیشن‌ به وب‌ سایت خود اضافه کنید
  • شما باید از هر روشی برای به چالش کشیدن خودتان استفاده کنید

طراح و فریلنسر موفق

2. تجربه کسب کنید

هر ایده‌ خاصی برای عملی شدن باید از جایی توسط کسی شروع شود. پس چرا شما آن شخص نباشید؟ صاحب طرحی باشید که چالش برانگیز باشد و همه محدودیت‌ها را زیر پا بگذارد. وقتی پای کار به میان می‌آید، نترسید و خلاقیت خود را نشان دهید. کارتان را با طرح نمونه شروع کنید با آن بازی کنید تا به نقطه خاصی برسید. در طرح‌ها با تجربه‌ بودن خود را منعکس کنید.  دهید با حس کنجکاوی خود مجموعه‌ای از آثار را خلق کنید.

روی کارهایتان تمرکز کنید و از اجرای طرح‌های عجیب و غریب، ایده‌های جدید نترسید تا بتوانید طراح و فریلنسر موفق باشید. حس کنجکاوی به طور طبیعی مشتریان را جذب می‌کند. هرچه بیشتر با سبک خود ارتباط بگیرید، بیشتر می‌توانید در بین طراحان با استعداد بهتر بدرخشید.

3. با مشتریان خود تعامل داشته باشید

ارائه یک طرح جدید یا اجرای یک ایده نو بسیار مهم است ولی داشتن مشتری‌های خوب و وفادار از آن هم مهمتر است. شما باید به عنوان یک طراح فریلنسر موفق با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. فریلنسرهای ماهر زیاد هستند و اگر می‌خواهید میان این فریلنسرها موفق شوید باید به طور مداوم به راه خود ادامه دهید.

طراح و فریلنسر موفق

با استعداد بودن برای شروع کار واقعا موثر است ولی این از اهمیت ارتباط با مشتریان کم نمی‌کند. پس باید یک بر مشتریان خود تاثیر ویژه ای بگذارید تا بتوانید بیشتر پیشرفت کنید. برای ارتباط با مشتریان‌ خود راه های مختلفی دارید:

  • همیشه نمونه‌ کار آماده داشته باشید
  • اگر وب‌سایت دارید، حتما راه‌های ارتباط (شماره موبایل، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی) را در نظر بگیرید تا اعتبار خود را افزایش دهید
  • به مشتریان‌ خود ایمیل ارسال کنید و آنها را از تازه‌های کارتان با خبر کنید.
  • به مشتریان خود این احساس را بدهید که می توانید نیازهای آنها را درک کنید.
  • قدرت رسانه‌های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام را برای جذب مشتری و ارتباط با نام تجاری و سبک خود دست کم نگیرید.

4. پایدار و ثابت قدم باشید

یک طراح و فریلنسر موفق برای ساختن سبک خود باید ثابت قدم باشد. با این ثبات می‌توانید برندی شناخته شده بسازید. مردم جذب برندهایی می‌شوند که می‌توانند آنها را به طور مداوم ببینند و با آنها آشنا شوند. نمایش دادن نمونه کارهای‌تان در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌تان به طور مداوم، برای مشتریان بسیار با اهمیت است
روی برند خود سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید بیشترین تأثیر را بگذارید. کاری کنید که مخاطبان دائما پیام‌های شما را دنبال کنند؛ این باعث می‌شود بیشتر با شما آشنا شوند‌. مشتریان باید بتوانند برند شما را در هر جایی که می‌بینند بشناسند. برای شناخته شدن روی بازاریابی محتوا تمرکز کنید و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

طراح و فریلنسر موفق

5. هرگز از پیشرفت دست نکشید

تغییر کلید رشد است و رشد کلید موفقیت است. همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای پیشرفت و نوآوری باشید. و مهمتر از همه، هرگز دست از یادگیری نکشید!
هرروز ترندهای جدیدی می‌آیند و می‌روند؛ بنابراین فکر نکنید که باید هر دفعه خودتان را تغییر دهید. اما از امتحان کردن روش‌های جدید نیز نترسید. متفکر باشید، بخوانید و بنویسید. یکسان ماندن خسته کننده است. مردم اغلب به دنبال افراد خلاقی هستند که عملکرد متفاوتی داشته باشند. اگر دائما به یک سبک خاص پایبند باشید خلاقیت خود را از دست می‌دهید. برای متفوات بودن، این موارد را رعایت کنید:

  • از ابزارهای جدید برای ایجاد فرصت‌ها و ایده‌های جدیدی استفاده کنید.
  • مطالعه کنید و از آخرین ترندها باخبر باشید.
  • اگر سبک مورد نظر خود را پیدا نکردید، به سراغ‌ راهای جدید بروید
  • دائما وضعیت موجود را زیر سوال ببرید، بازخورد بخواهید، تکرار کنید تا بتوانید به نتیجه جدیدی برسید

دسته بندی ها