معلم فریلنسر – درآمد دلاری از تدریس

معلم فریلنسر – درآمد دلاری از تدریس
تاریخ: 2023/06/07
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

از زمان پاندمی کووید ۱۹ به بعد، بسیاری از مشاغل امکان دورکاری پیدا کردند. تدریس یکی از مشاغلی بود که خیلی زود زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شد و حتی بعد از پایان پاندمی هم روش تدریس آنلاین ادامه پیدا کرد. با اضافه شدن پلتفرم‌های مختلف برای تدریس، کم‌کم معلم‌ها در سراسر دنیا، متوجه شدند که می‌توانند به‌راحتی از طریق اپلیکیشن‌های مختلف تدریس خود را داشته باشند. درآمد تدریس معمولا خیلی زیاد نیست. هرچند اگر بتوان به شاگردان به‌صورت خصوصی درس داد، درآمد نسبتا خوبی می‌توان به دست آورد. حالا ما می‌خواهیم یک پیشنهاد متفاوت به شما که به تدریس علاقه دارید بدهیم. تا به‌حال به تدریس به عنوان راهی برای کسب درآمد دلاری فکر کرده‌اید؟ اگر این موضوع برایتان جالب است با ما همراه باشید.

تدریس و اهمیت آن در دنیای امروز

اهمیت تدریس نه امروز، که در تمامی تاریخ از نظرها پنهان نبوده است. در هر دوره‌ای ما همواره نیاز به افرادی داریم که مهارت‌ها و دروس مختلف را تدریس کنند. در دنیای امروز با کمک تکنولوژی و فضای مجازی،‌ امکان آموزش از طریق سایت‌ها و برنامه‌های مختلف وجود دارد. یعنی شما کافی است که برای یادگیری هر موضوعی در گوگل سرچ کنید یا از طریق یوتیوب به‌دنبال آموزش موضوعی باشید. به‌راحتی همه چیز در اختیار شماست. اما باز هم در همین فضا افراد به دنبال کسانی هستند که همان موضوع را به‌زبانی جدیدتر و بهتر آموزش دهد. پس تدریس همواره موضوع مورد نیاز برای تمامی افراد در دنیاست. حالا همین تکنولوژی به ما کمک کرده که بتوانیم با کسی که هزاران کیلومتر دورتر از ماست، ارتباط گرفته و به او مطلبی را یاد بدهیم. یعنی به عنوان یک معلم فریلنسر مشغول به‌کار شویم. پس به این ترتیب می‌توان از طریق سایت‌های مختلف،‌ از سراسر دنیا شاگرد پیدا کرد و به درآمد دلاری رسید.

[article_link] تاریخچه فریلنسینگ: فریلنسینگ از گذشته تا امروز [/article_link]

به‌عنوان یک معلم فریلنسر چه فعالیت‌هایی می‌توان انجام داد؟

شما به‌عنوان یک معلم، باید به یک موضوع اشراف کامل داشته باشید. این موضوع می‌تواند در زمینه‌های مختلف باشد و شما باید توان این را داشته باشید که آن‌را به‌خوبی به شاگردان خود منتقل کنید. پس علاوه بر دانش،‌ باید مهارت تدریس هم وجود داشته باشد. اما وقتی شما یک معلم فریلنسر هستید،‌ علاوه بر آن مهارت، باید به زبان انگلیسی هم اشراف داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید با شاگردان خود ارتباط برقرار کنید. به‌عنوان یک معلم فریلنسر می‌توان در زمینه‌های مختلف به تدریس پرداخت:

تدریس زبان انگلیسی

زبان انگلیسی زبانی است که برای همه مردم جذابیت دارد و مورد نیاز بسیاری از افراد است. اینکه شما بتوانید یک روش خاص برای تدریس زبان انگلیسی داشته باشید،‌ کمک می‌کند تا بتوانید شاگردان بسیاری را از سراسر دنیا جذب کنید. آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از راه‌های خوب برای معلم فریلنسر است. به‌خصوص که این روزها تعداد زیادی از مردم مهاجرت می‌کنند، در کشور مبدا نیاز به آموزش زبان به کودکانشان دارند. از آن‌جایی که شما زبان فارسی هم می‌دانید،‌ گزینه خوبی برای تدریس به این کودکان هستید.

تدریس زبان فارسی

برای کسانی که کودکانشان در کشور دیگری به دنیا آمده‌اند و تمایل دارند که کودکانشان زبان فارسی را بیاموزند نیاز به معلم فریلنسر در زمینه آموزش زبان فارسی وجود دارد. پس اگر شما روش تدریس خاصی برای آموزش زبان فارسی داشته باشید،‌ می‌توانید برای آموزش این کودکان هم اقدام کنید.

آموزش زبان‌های خارجی

آموزش زبان‌های مختلف مانند فرانسه، آلمانی، روسی، اسپانیایی، عربی یا سایر زبان‌ها هم فرصت خوبی برای یک معلم فریلنسر ایجاد کرده تا بتوانید به افراد علاقه‌مند در سراسر دنیا تدریس کند.

تدریس ریاضی و فیزیک

در سایت‌های فریلنسری تعداد زیادی از معلم‌ها را می‌بینیم که برای تدریس دروس مرتبط با ریاضی و فیزیک اقدام کرده‌اند. چون این دروس در تمامی کشورها یکسان هستند و قوانین مشخصی دارند، می‌توان به شاگردانی از کشورهای دیگر نیز آن‌ها را تدریس کرد.

[article_link] معرفی ۵۰ سایت‌ برتر فریلنسری و کسب درآمد دلاری در سال ۲۰۲۳ [/article_link]

تدریس فتوشاپ

یکی دیگر از شاخه‌هایی که می‌توان از طریق آن یک معلم فریلنسر شد، فتوشاپ است. این روزها فتوشاپ تبدیل به یکی از شاخه‌های خیلی پرطرفدار شده و بسیاری از افراد به‌دنبال یادگیری آن هستند. اگر شما روش خاصی برای تدریس فتوشاپ داشته باشید می‌توانید آن را به افراد مختلف در سراسر دنیا تدریس کنید.

تدریس عکاسی

عکاسی هم یکی از شاخه‌هایی است که می‌توانید از آن به‌عنوان راهی برای فعالیت در حوزه معلم فریلنسر داشته باشید. تمامی زمینه‌های عکاسی، ‌نورپردازی و کار با دوربین‌های مختلف، پتانسیل آموزش را دارند. اکر زبان انگلیسی خوبی داشته باشید می‌توانید از این طریق هم به درآمد دلاری برسید.

تدریس شیمی و علوم مختلف

شیمی، زیست و علوم مختلف دیگر هم قابلت تدریس به‌صورت آنلاین را دارند. پس اگر در این زمینه‌ها هم دانش کافی داشته باشید، می‌توانید یک معلم فریلنسر باشید.

 

پوزیشن‌های خوب برای معلم فریلنسر

در سایت‌های مختلف فریلنسری،‌ موقعیت‌های خوب کاری برای افرادی که به‌دنبال یافتن پوزیشن‌های شغلی هستند، وجود دارد. کافی است که شما در زمینه مورد نظرتان در این سایت‌ها جستجو کنید. حتما نمونه‌های زیادی را می‌بینید که با تخصص شما هماهنگ است. در کنار آن‌ها موارد دیگری را هم خواهید دید که شاید اصلا به آن فکر هم نکرده‌اید. در ادامه ما تعدادی از موقعیت‌های خوب شغلی برای معلم فریلنسر را که در سایت آپورک وجود دارد را برای شما قرار داده‌ایم تا بیشتر با این فضا آشنا شوید.

سایت‌های مناسب برای معلم فریلنسر

اگر علاقه‌مندید که به‌عنوان یک معلم فریلنسر مشغول به‌کار شوید، باید ابتدا در سایت‌های مختلف فریلنسری جستجو کنید تا موقعیت‌های خوبی کاری در این زمینه را پیدا کنید. در این قسمت ما تعدادی از سایت‌های مناسب را که می‌توانید در آن‌ها به‌عنوام یک معلم فریلنسر فعالیت کنید به شما معرفی خواهیم کرد.

فایور Fiverr

فایور یکی از بهترین سایت‌های فریلنسینگ است. شما به‌عنوان یک معلم فریلنسر می‌توانید در این سایت در زمینه تخصص خود، شاگردانی را پیدا کرده و به تدریس بپردازید.

[article_link] معرفی سایت fiverr [/article_link]

تیچر آن Teacher ON

این سایت یک فضای اختصاصی برای معلم فریلنسر است. تمامی معلم‌ها در هر زمینه‌ای می‌توانند پروفایل‌های خود را روی این سایت قرار داده و به دنبال شاگرد باشند.

لینکدین Linkedin

لینکدین یک پلتفرم خاص برای افراد حرفه‌ای است که می‌توانند از طریق آن با افراد دیگر در تمام دنیا تماس گرفته و مشغول به کار شوند. شما به عنوان یک معلم فریلنسر می‌توانید پروفایل حرفه‌ای در لینکدین بسازید و از طریق آن در جستجوی شاگردانی از سراسر دنیا باشید. حضور در لینکدین شرایط خاصی دارد که باید با آن آشنا باشید. پروفایل شما باید حرفه‌ای باشد تا مورد توجه قرار بگیرد. اگر دوست دارید بدانید که چطور در لینکدین فعالیت کنید،‌ می‌توانید در دوره‌های لینکدین تکانش شرکت کنید تا پرقدرت و حرفه‌ای وارد پلتفرم حرفه‌ای‌ها شوید.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2023/01/IMG_26AA9B983FF0-1-1024×809.jpeg”]

دوره پروژه‌یابی دلاری در لینکدین

در این دوره یاد می‌گیرید که چطور یک پروفایل لینکدین حرفه‌ای برای خودتان بسازید، شبکه ارتباطات خود در لینکدین را گسترش دهید و به درآمد ارزی برسید.

ثبت نام

[/box_product]

فلکس جابز Flexjobs

سایت فلکس جابز یکی دیگر از سایت‌های فریلنسری است که برای معلم فریلنسر هم موقعیت‌های شغلی خوبی معرفی می‌کند. این سایت فریلنسرها را به افراد یا شرکت‌هایی که نیاز به معلم دارند معرفی می‌کند.

ترو لنسر Truelancer

ترولنسر نیز یکی دیگر از سایت‌هایی است که معلم فریلنسر می‌تواند در آن پروژه پیدا کند. این سایت، پروفایل‌های معلم‌ها را به شرکت‌ها و افراد مختلف معرفی کرده و شرایط مناسبی را برای معلم فریلنسر فراهم می‌کند.

آپورک Upwork

آپورک یکی از بهترین سایت‌ها برای فریلنسرهای ایرانی است. فضای یوزرفرندلی این سایت، باعث شده که به‌راحتی بتوانید در زمینه‌های مختلف پروژه‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید. آپورک برای معلم فریلنسر هم در تمامی زمینه‌ها شرایط شغلی دارد. در این سایت شما به‌عنوان یک معلم فریلنسر می‌توانید پروفایل خود را قرار دهید تا افرادی که به دنبال معلم هستند شما را پیدا کنند. از طرف دیکر کارفرماها هم تقاضاهای شغلی خود را در زمینه‌های مختلف تدریس روی این سایت قرار می‌دهند تا فریلنسرها آن‌ها را پیدا کنند.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A2%D9%BE%D9%88%D8%B1%DA%A9_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از آپورک

دوره فریلنسری بین‌المللی در آپورک آکادمی تکانش بصورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌المعر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

ثبت نام

[/box_product]

نکته مهم در مورد این سایت‌ها این است که اولا باید روش‌های ورود به‌ آن‌ها و ساخت پروفایل را بدانید. نکته دیگر اینکه به دلیل تحریم‌ها بسیاری از این سایت‌ها با افرادی که با آی‌پی‌های ایران وارد می‌شوند اجازه کار نمی‌دهند. یعنی شما باید با یک آی‌پی غیر از ایران وارد شوید. از طرف دیگر داستان تحویل درآمد دلاری هم مشکلات خاص خود را دارد. به همین دلیل شما نیاز دارید که دانش کافی در تمامی این زمینه‌ها را داشته باشید تا بتوانید وارد بازار فریلنسری دلاری شوید. تیم ما در تکانش با برگزار کردن دوره‌های مختلف برای بعضی از این سایت‌ها مانند آپورک و فایور، طریق کار در این سایت‌ها را به‌شما آموزش می‌دهند. کافی است با ما تماس بگیرید تا راه و روش فعالیت در این سایت‌ها را به‌شما یاد بدهیم.

موفق‌ترین فریلنسرهای ایرانی در زمینه معلمی

در سایت‌های مختلف فریلنسینگ تعداد زیادی از فریلنسرهای ایرانی در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند. در زمینه تدریس هم، فریلنسرهای ایرانی رزومه‌های خود را در این سایت‌ها قرار داده‌اند. شاید در ابتدا پیدا کردن شاگرد از این سایت‌ها کمی سخت به نظر برسد. اما به تدریج و با کمی تلاش می‌توان افراد را به انتخاب خود ترغیب کرد. کافی است رزومه‌ای خوب و روش تدریسی متفاوت داشت. در ادامه پروفایل تعدادی از ایرانیانی که معلم فریلنسر در سایت آپورک هستند را قرار داده‌ایم.

درآمد معلم فریلنسر

یک معلم اگر در ایران بخواهد به‌صورت فریلنسری کار کند، با توجه به نوع کاری که دارد،‌ می‌تواند درآمدهای مختلفی کسب کند. معمولا فریلنسر معلم از ساعتی ۱۰۰ هزار تومان تا ساعتی ۱ میلیون تومان می‌تواند درآمد داشته باشد. اگر شما به عنوان یک معلم فریلنسر بخواهید درآمد دلاری داشته باشید می‌توانید از ساعتی ۵۰ دلار تا ساعتی ۲۰۰ دلار برای آموزش خود تعیین کنید. با توجه به متوسط نرخ دلار امروز (۵۰ هزار تومان) این درآمد از ساعتی ۲ میلیون و پانصد هزار تومان تا ساعتی ۱۰ میلیون در نوسان خواهد بود. یعنی شما با فریلنسری دلاری درآمدی چندین برابر خواهید داشت.

سخن آخر

فریلنسری شغلی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. دلیل اصلی این موضوع باز بودن زمان و شناور بودن آن است. شما می‌توانید حتی شغل خود را داشته باشید و در عین حال به‌عنوان یک فریلنسر هم فعالیت کنید. معلم فریلنسر شغلی است که از طریق آن به‌راحتی می‌توانید کار پیدا کنید. هم در ایران و هم در سایت‌های خارجی با داشتن مهارت تدریس در هر زمینه‌ای می‌توان یک شغل خوب پیدا کرد. اگر به این حوزه علاقه‌مندید و می‌خواهید بیشتر در موردش بدانید با ما در تکانش تماس بگیرید تا همه چیز را از صفر تا صد برایتان توضیح دهیم. وقت را از دست دهید.

در این قسمت تعدادی از سوالات متداول را پاسخ داده‌ایم. اگر پاسخ سوال شما در اینجا نیست می‌توانید با تکانش تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

آیا امکان فریلنسری در زمینه معلمی در ایران وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید از طریق سایت‌های مختلفی فریلنسینگ داخلی و خارجی در این حوزه مشغول به‌کار شوید.

درآمد یک معلم فریلنسر چقدر است؟ در ایران این درآمد از ساعتی ۱۰۰ هزار تومان تا ساعتی ۱ میلیون متغیر است. اما در سایت‌های فریلنسینگ این درآمد از ساعتی ۵۰ دلار تا ساعتی ۲۰۰ دلار در نوسان است. با توجه به قیمت دلار، ساعتی ۵۰ دلار تقریبا معادل ساعتی  ۲.۵ میلیون تومان است که نسبت به درآمد ریالی، رقمی قابل توجه است.

برای شروع درآمد دلاری از طریق فریلنسری معلمی از کجا باید اقدام کنم؟ اگر در این حوزه هیچ شناختی ندارید می‌توانید با مشاوران ما در سایت تکانش تماس بگیرید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و با کار کاملا آشنا خواهید شد.

دسته بندی ها