چرا باید به وب‌سایت شخصی خود وبلاگ اضافه کنیم؟

چرا باید به وب‌سایت شخصی خود وبلاگ اضافه کنیم؟
تاریخ: 2021/08/12
بازدید: 461 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

اگر سایت شخصی دارید حتما می‌دانید که این سایت در حقیقت رزومه شما است. معمولا هدف از راه‌اندازی چنین سایتی این است که مورد توجه کارفرما قرار بگیرید و به موقعیت‌های بهتر شغلی دست پیدا کنید. قرار دادن رزومه به صورت آنلاین باعث پیشی گرفتن شما از رقبا می‌شود: مخصوصا اگر سئوی خوبی داشته باشید و از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید. به همین دلیل است که در بحث رزومه آنلاین وبلاگ در سایت شخصی اهمیت پیدا می‌کند.

شما می‌توانید به سادگی به اضافه کردن وبلاگ به وب‌سایت خود، عملکرد حرفه‌ای داشته باشید و شانس خود را برای دیده‌شدن در موتور جستجوی گوگل افزایش دهید. شاید بپرسید که چرا باید اینکار را انجام دهید. با ما همراه باشید تا دلایل اهمیت وبلاگ در سایت شخصی را توضیح دهیم.

اهمیت اضافه کردن وبلاگ در سایت شخصی

نوشتن وبلاگ اهمیت و مزایای مختلفی برای وب‌سایت دارد. در ادامه مهمترین دلایل اضافه کردن وبلاگ به سایت شخصی را توضیح می‌دهیم:

۱. وبلاگ‌نویسی میزان دانش شما را نشان می‌دهد

شما باید در رزومه خود در مورد تحصیلات و مهارت‌های خود بنویسید. با این حال نشان دادن میزان مهارت‌تان به صورت عملی و با مثال درک آن را برای افرادی که به دنبال فردی مثل شما هستند را راحت‌تر می‌کند. شما می توانید اینکار را به سادگی از طریق نوشتن وبلاگ انجام دهید. برای مثال می‌توانید:

  • در مورد زمینه‌ای که در آن فعالیت دارید بنویسید، بگویید که این زمینه چه مشکلات و چالش‌هایی دارد و راه‌حل‌‌های پیشنهادی خود را برای عملکرد بهتر و مواجهه با چالش‌ها ارائه دهید.
  • می‌توانید مطالعات موردی خود را به اشتراک بگذارید یا در مورد جزئیات پروژه‌های قدیمی خود صحبت کنید.
  • اگر شغل شما نیاز به دانش تخصصی در مورد یک نرم‌افزار یا مهارت خاصی دارد، می‌توانید در وبلاگتان آموزش نرم‌افزار را بگذارید یا در مورد چگونگی به دست آوردن مهارتی صحبت کنید.

وبلاگ در سایت شخصی

۲. از طریق وبلاگ نویسی شبکه ارتباطات خود را گسترش دهید

با راه‌اندازی بخش وبلاگ در سایت شخصی خود، یک فرصت طلایی برای دسترسی به افراد کلیدی در زمینه فعالیت‌تان دارید. با اینکار در حقیقت رزومه شخصی خود را تقویت می‌کنید. برای مثال، می‌توانید در مقالات خود به آنها اشاره کنید و از طریق لینک‌دهی به سایت این افراد با آنها ارتباط برقرار کنید. تگ کردن آنها در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی و در عین حال اشاره به مقاله‌تان می‌تواند یکی از را‌ه‌های ارتباط گرفتن با این افراد باشد. فراموش نکنید که این راه ممکن است دیر به نتیجه برسد اما زمانی که افراد کلیدی در صنعت شما به ارتبطاتتان پاسخ دادند، آن را تقویت کنید. این رابطه ممکن است فرصت‌های کاری و مشارکت خوبی را پیش روی شما قرار دهد.

۳. وبلاگ نویسی شانس شما را برای دیده شدن افزایش می‌دهد

همه می‌دانیم که موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، عاشق سایت‌هایی هستند که مرتباً به روز می‌شوند. از نظر موتورهای جستجو‌، هر پست وبلاگی که منتشر می‌کنید صفحه جدیدی برای کراول (crawl) و ایندکس شدن است. و فهرست بندی است. در مورد صنعتی که در آن فعالیت‌ می‌کنید به‌طور منظم وبلاگ منتشر کنید.

روی سئوی وبلاگ‌های خود کار کنید و هرگز مقالات خود رو کپی نکنید. به این‌ترتیب، شانس بیشتری برای ظاهر شدن در اولین نتایج جستجو خواهید داشت. به این ترتیب، هر کارفرمایی با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما،‌می تواند به راحتی شما را در صفحات اول نتایج جستجو پیدا کند.

وبلاگ در سایت شخصی

۴. با وبلاگ‌نویسی محتوایی ارزشمند برای به اشتراک‌گذاری دارید

با داشتن وبلاگ در سایت شخصی خود، ‌شانس این را دارید که همیشه محتوای کافی برای شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید. فراموش نکنید که موفقیت شما در گرو فعالیت شما است. پس باید در همه جا به خصوص شبکه‌هایی مانند لینکدین حضور داشته باشید و پروفایل خود را همانند سایت‌تان حرفه‌ای کنید.

برای موفق شدن در رسانه‌های اجتماعی باید این قوانین طلایی را رعایت کنید:

  • با فالورها و افرادی که دنبال می‌کنید تعامل مستمر داشته باشید.
  • مطالب جالب ومرتبط با شغل خود به اشتراک بگذارید
  • از اینفوگرافیک‌ها و فیلم برای ملموس کردن محتوای خود استفاده کنید.

وقتی در وبلاگ خود مطلبی می‌نویسید، محتوای کافی برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی خواهید داشت. نوشته‌های خود را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید، برای آنها عکس یا اینفوگرافیک در نظر بگیرید و در صورت امکان آنها را به فیلم تبدیل کنید. شما همچنین می‌توانید، لینک وبلاگ خود را در رسانه‌ موردنظرتان به خصوص لینکدین به اشتراک بگذارید.

وبلاگ در سایت شخصی

راحت‌ترین راه برای داشتن وبلاگ در سایت شخصی با استفاده از تم‌های ورد پرس

اگر وب‌سایت شخصی خود را در وردپرس ایجاد کرده‌اید، ‌خیلی کار پیچیده‌ای برای ایجاد وبلاگ نخواهید داشت. وردپرس پلت‌فرم محبوبی است که تقریبا ۳۲ درصد وب‌سایت‌ها با آن ساخته می‌شوند.  وردپرس به دلیایل زیر محبوب است:

  • استفاده از این پلت‌فرم برای همه کاربران بسیار آسان است.
  • انواع تم ‌های حرفه‌ای به راحتی در وردپرس در دسترس کاربران است.
  • انواع ابزار سئو برای بهبود وضعیت رزومه شما در موتورهای جستجو در این پلتفرم وجود دارد.
  • از همه مهم‌تر، دانلود و راه‌اندازی وب‌سایت از طریق وردپرس رایگان است و این یگ گزینه‌ عالی برای راه‌اندازی وبلاگ در سایت شخصی محسوب می‌شود.

دسته بندی ها