پنج راهکار عملی برای ساختن ویدئوی جذاب یوتیوب

پنج راهکار عملی برای ساختن ویدئوی جذاب یوتیوب
تاریخ: 2021/09/29
بازدید: 439 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

اگر به دنبال راه اندازی یک کانال موفق یوتیوب هستید، باید اصول اولیه این کار را بدانید و تولید فیلم باکیفیت و محبوب یکی از این اصول مهم است. یکی از مزایای یوتیوب این است محتوای شما توسط مخاطبان زیادی دیده می‌شود. اما برای دیده شدن در سطح گسترده، اول باید ساختن ویدئوی جذاب یوتیوب را یاد بگیرید.

پنج قدم تا ساختن ویدئوی جذاب یوتیوب

بیایید فرض کنیم که شما یک مبتدی هستید که اصول اولیه را در مورد ساخت فیلم‌های یوتیوب نمی‌دانید. بنابراین در اینجا نکات مهمی را برای مبتدیان ارائه می‌کنیم.:

۱. برای ویدئوی خود برنامه ریزی کنید

قبل از هرکاری باید موضوع ویدئوی خود این به این سوالات پاسخ دهید:

  • زمینه فعالیت شما چیست؟
  • موضوع ویدئوی شما چیست؟
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • آیای ویدئوی سرگرم‌کننده می‌خواهید بسازید؟
  • در ویديوی خود چه چیزی می‌]واهید بگویید؟
  • در چه فضایی می‌خواهید فیلم برداری کنید؟
  • به چه ابزاری نیاز دارید؟
  • آیا مهارت کافی دارید یا باید آموزش ببینید؟

با در نظر گرفتن این نکته‌‌ها، سعی کنید خود را جای مخاطب بگذارید. از خود بپرسید چه چیزی باعث می‌شود، مخاطبان روی ویدیوی یوتیوب شما کلیک کند؟ با پاسخ به این سوالات و کشیدن نقشه راه، می‌توانید به سراغ قدم بعدی برای ساخت ویدئوی جذاب یوتیوب بروید.

آماده شدن برای ساختن ویدئوی جذاب یوتیوب

۲. مخاطبان خود را بشناسید

یکی از مهمترین مراحل در ساختن ویدئوی جذاب یوتیوب، درک مخاطبان است. اگر می‌خواهید ویدیوتان مورد استقبال قرار بگیرد، باید باب میل مخاطبان مورد نظر شما باشد. در نهایت، نوع ویدئویی که ایجاد می کنید تعیین می‌کند که چه کسی آن را تماشا خواهد کرد به همین دلیل، به این فکر کنید که طول ویدئوی شما باید چقدر باشد.

بیشتر مواقع، مخاطبان به دیدن ویدئو‌های کوتاه و مختصر علاقه دارند. اکثر ما زمانی که در حل جستجو در اینترنت هستیم، از یک پست به پست دیگر،‌ از یک مقاله به دیگری و از یک ویدئو به ویدئوی دیگر می‌رویم. بنابراین مختصر بودن یکی از مهمترین جنبه‌های موفقیت در یوتیوب است.

شما باید بسته به موضوع ویدئوی خود، و نوع مخاطبانتان طول ویدئو را انتخاب کنید. امروزه مقاله‌های ویدئویی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و با وجود طولانی بودن، بازدید زیادی دارند. طولانی بودن ویدئو در چنین مطالبی می‌تواند خوب باشد اما اگر ویدئوی شما در زمینه‌های عمومی است، مثلا خاطرات یک سفر، یک ویدئوی سرگرم کننده، یا یک ویدئوی آموزشی عمومی، بهتر است کوتاه و مختصر باشد تا مخاطب به آن جذب شوند.

۳. اصول و مهارت‌های اولیه تولید فیلم را یاد بگیرید

در صورتی که فیلمی ارائه می‌کنید که ویدئوی آن را خودتان نساخته‌اید، ممکن است به این مهارت‌ها نیاز نداشته باشید. برای مثال ویدئوهای مربوط به نقد یک فیلم، بازبینی یک بازی و نشان دادن راه‌حلی در یک بازی ویدئویی. اما در صورتی که خودتان می‌خواهید ویدئو بسازید، احتمالا لازم است برخی از اصول و مهارت‌های اولیه را برای تولید فیلم یاد بگیرید.

شما می‌توانید فیلم برداری را حتی باید یک گوشی موبایل انجام دهید. برای شروع خیلی نگران مشخصات فنی نباشید و کم کم تلاش کنید ویديویتان را بهتر و حرفه‌ای‌تر کنید و از ابزار و تکنیک‌های مختلف فیلم برداری برای ارائه یک ویدئوی جذاب یوتیوب استفاده کنید.

ابزار ساختن ویدئوی جذاب یوتیوب

۴. اهمیت صداگذاری و صدابرداری را دست کم نگیرید

هنگامی که در حال ساختن یک ویدیوی یوتیوب هستید، به چیزی نیاز دارید که صدای شما را با کیفیت ضبط کند. رعایت این قانون سخت نیست، اما همیشه باید به حالت صورت و زبان بدنتان با صدا همخوانی داشته باشد.

شاید بد و حتی بی‌کیفیت بودن تصویر آنقدر به ویدئوی شما صدمه نزند اما بد بودن صدا می‌تواند افتضاح باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید که کیفیت صدای شما در حد مطلوب است. اگرچه ممکن است کیفیت صدای ویدئوی شما در حد قابل قبول باشد، اما با سرمایه‌گذاری روی یک میکروفون مناسب می‌توانید صدای باکیفیتی و مطلوبی را روی ویدئویتان بگذارید.

۵. یک برنامه ویرایش ویديو انتخاب کنید و کار کردن با آن را یاد بگیرید

بعد از اینکه فایل و تصویر و صدای ویدئویتان را آماده کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای نهایی کردن کار و از بین بردن ایراد‌ها، ویدئو را با استفاده از یک برنامه ویرایش ویدئو، اصلاح و آماده کنید. اینکه کدام برنامه ویرایش ویدیو را انتخاب کنید به احتمال زیاد به توانایی و بودجه شما بستگی دارد، اما در ایران می توانید بسیاری از برنامه‌ها را به صورت رایگان در اختیار داشته باشید.

بعد از انتخاب برنامه، مهمترین کار این است که نحوه صحیح استفاده از آن را بیاموزید. جالب اینجاست که در این زمینه یوتیوب می‌تواند بهترین معلم برای شما باشد. زیرا در کانال‌های مختلف می‌توانید ویدئوهای آموزشی برای برنامه‌های ویرایش ویدئو پیدا کنید.

نرم افزار برای ویرایش ویدئوی جذاب یوتیوب

سخن آخر

بعد از آماده کردن و نهایی کردن ویدئوی جذاب یوتیوب، نوبت به بارگذاری و انتشار آن در کانال شما می‌رسد. برای اینکه بتوانید از ویدئویی که برای ساخت آن زحمت کشیده‌اید بهترین استفاده را بکنید، حتما استراتژی‌های داشتن یک کانال موفق یوتیوب را در نظر بگیرید. فراموش نکنید انتشار منظم بسیار اهمیت دارد  و در حقیقت داشتن ثبات کلید موفقیت است. در حد توان، سطح مهارت و زمان آزاد خود برنامه‌ای برای انتشار و تولید فیلم در نظر بگیرید.

 

 

دسته بندی ها