مشتری یابی در لینکدین برای رسیدن به درآمد بیشتر

مشتری یابی در لینکدین برای رسیدن به درآمد بیشتر
تاریخ: 2021/11/14
بازدید: 496 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

هر کسب‌و‌کاری بدون مشتری، یک تجارت شکست خورده است! این روزها برای همه جذاب است که از دفتر کار خود بتوانند مشتری پیدا کنند، اینطور نیست؟ با توسعه روزافزون شبکه‌های اجتماعی، این کار آسان شده است. لینکدین یکی از این شبکه‌های اجتماعی است که در سال‌های اخیر مورد استقبال کسب‌وکارهای زیادی قرار گرفته است. حال مشتری یابی در لینکدین چطور امکان‌پذیر است؟!

مشتری یابی در لینکدین

 

 

لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصص محور است که افراد زیادی می‌توانند با استفاده از آن به پیشرفت کسب‌وکار خود کمک کنند. با این‌ حال، کسب‌وکارهای بسیاری از مشتری یابی در لینکدین غافل هستند. وقتی صحبت از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای می‌شود، لینکدین اولین موردی است که به ذهن می‌رسد.

با این حال، هنگام تدوین استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، توجهی به لینکدین نمی‌شود. این در حالی است که لینکدین با بیش از ۶۴۵ میلیون کاربر در سراسر جهان، یک شبکه اجتماعی قدرتمند است که می‌تواند نقش قابل توجهی در بازاریابی هر کسب‌وکاری داشته باشد.

شبکه های اجتماعی در مشتری یابی در لینکدین

در این مطلب می‌خواهیم شیوه‌های برقراری ارتباط با مشتری در لینکدین را با یکدیگر بررسی کنیم و از استراتژی‌هایی که کاربردی هستند با شما سخن بگوییم؛ استراتژی‌هایی که بتوان از آنها برای قطعی کردن جلسات با مدیرعامل‌ها و مجموعه شرکت‌های چند میلیارد دلاری استفاده کرد.

در ادامه به بررسی اشتباهات رایج مردم می‌پردازیم و اینکه چرا اکثر مردم خصوصا تازه‌کارها نمی‌توانند در زمینه فروش محصولات و خدمات خود موفق عمل کنند. در گذشته که هنوز افراد زیادی از لینکدین استفاده نمی‌کردند کار نسبتا راحت‌تر بود، زیرا  بازار رقابت تا این حد داغ نبود.

امروزه تقریبا همه در لینکدین فعالیت دارند و اگر از روش‌های درستی برای مشتری‌یابی و شروع صحبت با مشتریان استفاده نکنید، واقعا کار سختی در پیش خواهید داشت. با ما همراه باشید تا شما هم بتوانید در لینکدین به رشد کسب‌وکار خود کمک کنید.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/11/upwork-web-banner-1.jpg” description=”دوره روانشناسی کارفرما به شما کمک می‌کند ذهن کارفرما را بخوانید و احتمال استخدام شدن خودتان را در کارهای فریلنسری بالا ببرید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/کسب-درآمد-دلاری-در-لینکدین/” title=”مینی دوره روانشناسی مشتریان در آپ وورک”]

۱. توصیه‌نامه، مهم‌ترین گام در مشتری‌یابی

همیشه سعی کنید از کارفرمایانی که برایشان کار می‌کنید، توصیه نامه کاری بگیرید. می‌توانید از صنعتی که در آن مشغول هستید یا افرادی که در زمینه کاری خودتان فعالیت دارند، توصیه‌نامه بخواهید.

ذکر کردن تحصیلات، گواهی‌نامه‌های دوره‌هایی که گذرانده‌اید و رزومه کاری در پروفایل لینکدین به شما اعتبار می‌بخشد. اگر همینطور تعداد توصیه‌نامه‌های شما بیشتر شود، خواهید دید که رفته ‌رفته راحت‌تر مشتری پیدا کرده و در برقراری ارتباط با مشتریان جدیدتر، برگ برنده را خواهید داشت.

توصیه نامه برای مشتری یابی در لینکدین

۲. افزودن سوابق کاری به پروفایل

سوابق کاری را در قالب کارهایی که برای شرکت‌ها انجام داده‌اید، بنویسید و از نوشتن کلمات تنها و نامرتبط بپرهیزید. اسامی شرکت‌های نوشته شده واقعی باشند و از نوشتن نام شرکت‌های خیالی خودداری کرده و در ادامه یک برند برای خودتان ایجاد کنید.

در پروفایل خود از جملات واضح برای مشتریان استفاده کنید؛ برای مثال به ‌طور واضح بنوسید «من به رستوران ایکس کمک کردم تا در ماه گذشته فروش خود را از طریق فروش آنلاین در فضای مجازی ۳ برابر کند». به همین سادگی! نیازی به تشریفات و جملات ادبی و اداری نیست، هدف اصلی و نهایی شروع صحبت با مشتری و برقراری ارتباط است.

۳. عکس پروفایل حرفه‌ای با پس‌زمینه‌ای جذاب و مدرن

اگر قصد دارید از لینکدین برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید و مشتریان آنلاین داشته باشید، داشتن یک پروفایل جدی و رسمی، جلوه‌ای حرفه‌ای به شما خواهد بخشید.

تصویر پروفایل جلوه‌گر شخصیت و مهارت شما در حوزه فعالیت خود است. در نظر داشته باشید که عکس پروفایل شما اولین قدم در برقراری ارتباط با مشتریان است، پس یک عکس پروفایل حرفه‌ای علاوه بر تقویت حس اعتمادبه‌نفس در خودتان، شما را در ذهن مشتری نیز به فردی کاربلد و قابل اعتماد تبدیل خواهد کرد.

عکس پروفایل در مشتری یابی در لینکدین

۴. متمایز و پیگیر باشید

باید متمایز باشید تا بتوانید نظرات را به خود جلب کنید. اجازه دهید منظورمان را با ذکر یک مثال توضیح دهیم، به جملات زیر توجه کنید؛ دوست دارم ایده‌هایی را با شما به اشتراک بگذارم، آیا در چند روز آینده ۱۵ دقیقه وقت‌تان را در اختیار من قرار می‌دهید؟

من محتوای اصلی و پست اینستاگرام شما را دیدم و تمایل دارم با خودتان تماس بگیرم، من در مورد فعالیت و رزومه کاری شما تحقیق کرده‌ام و تمایل دارم خودتان را از نزدیک ببینم. اینگونه بدون مقدمه‌چینی شروع به برقراری ارتباط کنید، خودتان می‌بینید که نتیجه خواهید گرفت. اگر صمیمی و صادق باشید و این حس را با جملات خود به مشتری انتقال دهید، پاسخ گرفتن را تضمین کرده و حس احترام را نیز به طرف مقابل منتقل کرده‌اید.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/11/linkedin-web-banner.jpg” description=”در دوره کسب درآمد دلاری از لینکدین، تمام نکات مربوط به فعالیت حرفه‌ای لینکدین را یاد بگیرید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/کسب-درآمد-دلاری-در-لینکدین/” title=”برای دیدن جزئیات دوره اینجا کلیک کنید”]

سخن پایانی

در این مقاله می‌خواستیم اهمیت برقراری ارتباط با مشتریان را برایتان بازگو کنیم؛ فرقی ندارد در کدام صنعت فروش هستید؛ چقدر در حوزه کاری خودتان تخصص دارید؛ مهم نیست تنها کار می‌کنید یا کارفرما دارید؛ اهمیتی ندارد تازه‌کار هستید یا مخصص، فقط ارتباط برقرار کنید. همیشه سعی در مشتری‌یابی داشته باشید تا موفق به گرفتن پروژه‌ و فروش محصولات کسب‌وکار خود شوید.

ارتباطات خود را گسترش دهید و مشتری‌های دست‌به‌نقد و خوش‌حساب را پیدا کنید. همیشه در تکاپو باشید و سعی کنید محصولات، خدمات و دانش فنی خود را بفروشید. با در نظر گرفتن موارد عنوان شده در این مطلب، شروع به مشتری یابی در لینکدین کنید. آیا شما از لینکدین برای پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنید؟ به نظرتان روش مفیدی در فروش محصولات است؟

دسته بندی ها