مزایای فروش در آمازون چیست؟

مزایای فروش در آمازون چیست؟
تاریخ: 2021/08/05
بازدید: 697 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

اولین چیزی که هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی متوجه می‌شوید، این است که باید راهی برای افزایش فروش و اعتماد سازی پیدا کنید. آمازون یکی از بسترهای پیشرفته فروش است که به صاحبان کسب‌و‌کار آنلاین امکان مشارکت و فروش محصولات خود را می‌دهد. برای بررسی مزایای فروش در آمازون با ما همراه باشید.

مزایای فروش در آمازون چیست؟

پتانسیل بالای فروش

تعداد بالای کاربران فعال در آمازون، به معنای داشتن شانس بیشتر برای فروش محصول است. برای شروع یک کسب‌و‌کار آنلاین باید مخاطبان زیادی را جذب‌ کنید و با ارائه مزایا و فعالیت روزانه کاری کنید که کاربران به شما اعتماد و خرید کنند. اما در مورد آمازون این چنین نیست. با ارائه محصولات خود در آمازون نیمی از راه را رفته‌اید و شانس بالاتری برای فروش محصولات خود دارید.

به گفته اریک فیرلی، سخنگوی آمازون، این سایت بیش از ۲ میلیون فروشنده در سراسر جهان دارد که بیش از ۲ میلیارد محصول در سال ۲۰۱۴ فروخته‌اند. در واقع‌، بیش از ۴۰ درصد از کل محصولات فروخته شده در آمازون از طریق فروشندگانی فروخته شده که به صورت مستقل عمل، و از طریق پلت‌فرم آمازون تجارت می‌کنند.

مزایای فروش در آمازون

سریع و آسان

یکی از مزایای فروش در آمازون سریع و آسان بودن این پلت‌فرم است. یاد‌گیری نحوه فروش در آمازون بسیار آسان است. فقط باید دستورالعمل‌ها را بخوانید، فرم ‌ها را پر و شروع به نمایش محصولات خود کنید. برای ورود به این پلتفرم هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد، بنابراین تنها در یک روز می توانید بدون سرمایه گذاری، با یک محصول فروش خود را شروع کنید.

علاوه بر این، دیگردردسر فکر کردن در مورد طراحی، ساختار یا پیکربندی وب سایت خود را نخواهید داشت. اما اگر به صورت مستقل بخواهید فروش داشته باشید، باید همه این کارها را انجام دهید. با استفاده از آمازون، تنها نگرانی شما مدیریت محصولاتتان خواهد بود. به این ترتیب، فرصت بیشتری برای فکر کردن در مورد استراتژی فروش و گسترش کارتان خواهید داشت.

کاربر پسند بود و امکان خرید آسان برای مشتریان

در هر کجای دنیا وقتی به رستوران مک دونالد بروید، منو و کیفیت غذای مشابهی را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این تجربه یکسان و آسانی خواهید داشت: نوبت بگیرید، سفارش خود را به صندوقدار بدهید و منتظر آماده شدن غذای‌تان بمانید.

در آمازون نیز این یکپارچگی وجود دارد و کاربران برای خرید لازم نیست هربار روند عجیب و غریبی را پشت سر بگذارند. در صورتی که شما نیز محصولات خود را در آمازون بفروشید، کاربران تجربه یکسانی خواهند داشت. آنها از هرجای آمازون که خرید کنند باید روند مشابهی را پشت سر بگذارند.

مزایای فروش در آمازون

اعتماد سازی سریع

خرید از طریق اینترنت تقریبا به یک کار عادی تبدیل شده است اما خرید از آمازون باعث می‌شود مشتری به دلیل ضمانت این پلت‌فرم در قبل خرید مشتریان احساس امنیت بیشتری کند. با خرید از آمازون، مشتری این تضمین را دارد که در صورت بروز هر گونه مشکلی، بلافاصله تیمی او را پشتیبانی خواهند کرد. علاوه بر این، خود آمازون است که از خدمات مشتری را بر عهده گرفته است و این بدان معناست که هم در وقت و هم در هزینه شما صرفه جویی می‌شود.

اعتماد سازی توسط یک فروشنده تازه‌کار می تواند روند وقت‌گیر و پرهزینه‌ای باشد. مشتریان تا به شما اعتماد نکنند خرید خود را انجام نمی‌دهند. اما با ارائه محصولات خود در آمازون، شما فروشنده یک پلت‌فرم شناخته‌شده خواهید بود که از قبل اعتماد میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کرده‌است.

به تبلیغ نیازی ندارید

وب‌سایت آمازون برای اولین بار کار خود را در سال ۱۹۹۴ به طور رسمی آغاز کرد. این یعنی چیزی حدود ۲۱ سال سابقه. پس یکی از مزایای فروش در آمازون می‌تواند این باشد که شما نیازی به تبلیغ و شناخته شدن ندارید. زیرا این پلت‌فرم سال‌هاست که کار خود را شروع کرده و کمتر کسی در سراسر جهان این پلت‌فرم را نمی‌شناسند.

کم شدن هزینه تبلیغ تا حد زیادی به سود فروشنده خواهد بود. بدون داشتن تبلیغ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویترین فروشگاه آمازونی خود را پر از محصولا کنید و با به کار گرفت چند استراتژی مناسب فروش خود را بالا ببرید و به سود قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کنید.

مزایای فروش در آمازون

پلت‌فرمی موفق

در ابتدای شروع کسب‌وکارتان مظمئنا با رقبای زیادی مواجه خواهید شد که سال‌ها است کار خود را شروع کرده‌ و به موفقیت‌های زیادی هم دست یافته‌اند. اما به خاطر داشته باشید که آمازون به عنوان پلت‌فرمی موفق میلیاردها دلار در زیرساخت‌ها و فناوری سرمایه گذاری کرده تا بتواند تجربه خرید شگفت انگیزی را برای مشتریان ایجاد کنند. آمازون به طور مداوم از پول حاصل از درآمد خود برای ساختن سیستمی استفاده می‌کند که انحام آن برای فروشنده جدید تقریباً غیرممکن است. یک فروشنده نوپا نمی‌تواند سرمایه‌گذاری هنگفتی برای ایجاد پلت‌فرم فروش کند.

سخن آخر

تمام خرده‌فروشانی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، رویای رشد یک تجارت موفق را دارند. از نظر آنها، تجارت موفق یعنی جلب اعتماد مشتری، افزایش فروش و در نهایت افزایش سود.  با این حال، فوربس گزارش می‌کند (Forbes) که متاسفانه ۸۰ درصد از مشاغل به دلیل نداشتن پلت‌فرم و استراتژی مناسب فروش شکست می‌خورند. آمازون پلت‌فرمی را برای خره‌فروشان سراسر جهان آماده کرده‌ا است تا بتوانند تنها با داشتن استراتژی مناسب به موفقیت برسند.

دسته بندی ها