لینکدین برای تازه کارها: 8 نکته طلایی

لینکدین برای تازه کارها: 8 نکته طلایی
تاریخ: 2021/11/13
بازدید: 450 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

این روز‌ها لینکدین برای تازه کارها به ابزار موثری در شبکه‌سازی شغلی تبدیل شده است. ممکن است کارفرمای آینده‌تان قبل از ملاقات‌ شما، نگاهی به پروفایل‌ لینکد‌ین بیندازد. همچنین لینکد‌ین انتخاب مناسبی برای حفظ رابطه با همکاران شما است. به همین دلیل ساخت پروفایل لینکدین برای تازه کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

۸ گام تا ساختن یک پروفایل لینکدین برای تازه کارها

در این مقاله با شما همراه هستیم تا از زبان یک مشاور لینکدین فعال و کارکشته متوجه شویم که چطور می‌توانیم با رعایت کردن چند اصل پایه و اساسی، یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین بسازیم و از طریق آن به درآمد خوبی برسیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ۸ اصل پایه، مهم و تاثیرگذار در ساخت پروفایل لینکدین و به ‌طور کلی هر پروفایلی که قرار است برای کسب‌وکار شما ساخته شود را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. ساخت پروفایل لینکدین متناسب با حوزه کسب‌وکار خود

اصل اول این است که شما می‌خواهید چه مدل پروفایلی را ایجاد کنید؟ برای مثال آیا یک کاربر معمولی هستید و گزینه نسخه رایگان را انتخاب می‌کنید؟ آیا مدیرگروه هستید و گزینه هدایت‌گر فروش را انتخاب می‌کنید؟ یا به‌دنبال استخدام افراد دیگر هستید و گزینه کارفرما را انتخاب می‌کنید؟ همانطور که می‌بینید در لینکدین کاملا دست شما باز است و در انتخاب حوزه کسب‌وکاری خود محدودیتی ندارید.

اما اگر یک کارآفرین تازه‌کار هستید، به دنبال شغل و استخدام می‌گردید یا می‌خواهید با سایر افراد و کمپانی‌ها شراکت تجاری داشته باشید، پس در ابتدا بهتر است یک پروفایل نسخه رایگان بسازید.

۲. داشتن یک عکس پروفایل متناسب، جذاب و مدرن

در مرحله دوم نوبت به انتخاب عکس پروفایل می‌رسد. این مرحله در ظاهر بسیار آسان و به‌اصطلاح مانند آب خوردن است، اما اگر از اصول حرفه‌ای در انتخاب عکس پروفایل خودتان غافل شوید یا اصلا عکسی انتخاب نکنید، برگ برنده خوبی را در مسیر رشد و پیشرفت کاری خودتان از دست داده‌اید!

کافی است یک تصویر واضح و پرسنلی از چهره خودتان در پروفایل قرار دهید. برای عکس پرسنلی نیاز به کت و شلوار ندارید، درست است که لینکدین یک سایت رسمی و حرفه‌ای است، اما حرفه‌ای بودن به معنی کت و شلوار پوشیدن و داشتن ظاهری رسمی نیست!

تنها اگر تصویر چهره‌تان کاملا واضح و شفاف بوده، کیفیت و نور تصویر مناسبی داشته باشد و حدودا ۷۰ درصد از قاب تصویر را پر کند، کافی است. درضمن داشتن پس‌زمینه مدرن و جذاب فراموش نشود.

دور انتخاب پس‌زمینه‌های تکراری و کسل‌کننده قدیمی مانند یک دیوار آبی ساده، خط قرمز بکشید. دوره این پس‌زمینه‌ها سرآمده است و دیگر در جذب مشتری مفید نیستند. برای مثال اگر خلبان هستید، نیازی نیست حتما داخل کابین خلبان عکس بگیرید. یک عکس تمام‌رخ به همراه پس‌زمینه‌ای از باند پرواز می‌تواند بسیار جذاب‌تر باشد، اینطور نیست؟

عکس پروفایل جذاب در لینکدین برای تازه کارها

۳. داشتن یک بنر تبلیغاتی

مرحله سوم این است که برای خودتان یک بنر داشته باشید؛ بنر یعنی مکانی برای تبلیغات رایگان! منظور یک فضای رایگان متناسب با حرفه شما است که برای مطالب منتشر شده در آن، پولی دریافت نمی‌کنید. اگر در شرکتی کار می‌کنید که دارای محصولاتی با برند و لوگوی منحصربه‌فرد است یا اگر مستقل هستید و کسب‌وکار خودتان را دارید، بنر تبلیغاتی مورد استفاده باید متناسب حوزه کاری شما باشد.

برای مثال اگر یک مربی یا مشاور باشید، اثبات اینکه شما فردی اجتماعی هستید که به‌راحتی با افراد ارتباط برقرار می‌کند و دارای نفوذ کلام است، می‌تواند بسیار مهم باشد. برای این کار می‌توانید از خودتان ویدیو تهیه کرده یا از رزومه خود نمونه‌ کارهایی را در بنرتان منتشر کنید. به این جمله توجه کنید، این جمله از بنر یک مربی لینکدین برای شما نقل می‌شود؛

«به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا ‌با استفاده از لینکدین، ماهانه هزاران دلار سود ببرند. به من پیام بدهید و از دوره ۸ هفته‌ای مربی‌گری لینکدین من اطلاعات سودمندی کسب کنید.»

این مربی به کمک همین یک جمله توانسته بازخوردهای بسیاری به‌دست بیاورد و با تحریک حس کنجکاوی افراد، آنها را به ‌سمت خودش جذب کند. با کمی صرف وقت و جستجو در لینکدین می‌توانید نمونه‌های مشابه زیادی را ببینید و از آنها ایده بگیرید.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/11/linkedin-web-banner.jpg” description=”در دوره کسب درآمد دلاری از لینکدین، تمام نکات مربوط به فعالیت حرفه‌ای لینکدین را یاد بگیرید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/کسب-درآمد-دلاری-در-لینکدین/” title=”برای دیدن جزئیات دوره اینجا کلیک کنید”]

۴. نوشن یک هدلاین قوی متشکل از کلمات کلیدی

یک هدلاین (عنوان) قوی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال یک فرمول برای افراد تازه‌کار در این حوزه هستید، کافی است به این ۳ سوال پاسخ دهید:

  1. قصد کمک به چه افرادی را دارید؟
  2. چطور در کسب‌وکار کمک‌شان می‌کنید؟
  3. بزرگ‌ترین دستاورد شما برای این افراد چیست؟

از شیوه‌های مختلفی برای نوشتن هدلاین می‌توانید بهره ببرید، اما نکته اساسی استفاده از کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی آن دسته از کلماتی هستند که افراد در لینکدین، بیشتر آنها را سرچ می‌کنند و برای پیدا کردن شما از آن کلمات استفاده می‌کنند مانند؛ مربی لینکدین، فهرست ۳۰ نفره مجله فوربس، برنامه تاپ‌ویس، گوینده اخبار، مدرس انگلیسی، پرستار کودک و کلمات کلیدی دیگر.

هدلاین قوی در ساخت پروفایل لینکدین برای تازه کارها

۵. خودتان را نشان دهید

در اصل پنجم کمی از خودتان بگویید. خلاصه‌ای از تجارب، علایق و انگیزه‌های خودتان بنویسید. بدون تعارف در این بخش باید تله کار بگذارید، یعنی به‌ جای اینکه در مورد رزومه و توانایی‌های کسل‌کننده صحبت کنید، خیلی دوستانه سخن بگویید و با سرعت هرچه بیشتر سعی در برقراری ارتباط با افراد داشته باشید.

در این بخش باید سعی کنید شخصیت خود را به‌طور شفاف برای افراد بازگو کنید، برای مثال اگر مربی یا مدرس هستید باید افراد متوجه این موضوع شوند که شما به دیگران اهمیت می‌دهید، از بودن با دیگران لذت می‌برید و فن بیان قوی دارید.

حالا وقت آن رسیده کمی از کارتان بگویید. اگر برند معتبر دارید یا با شرکت‌های خاصی کار می‌کنید، این موارد را با مشتریان بالقوه در میان بگذارید. در ادامه چند نمونه دعوت به همکاری قرار دهید و مخاطبین را به همکاری ترغیب کنید.

به‌عنوان مثال می‌توانید از عبارات ساده‌ استفاده کنید. عباراتی مانند:

  • پیام شخصی ارسال کنید؛
  • منتظر پیام‌های شما هستم؛ و
  • مشتاقانه منتظر همکاری با شما هستیم.

در انتها راه‌های برقراری ارتباط با خودتان را معرفی کنید، آدرس صفحه شخصی خود در اینستاگرام و فیس بوک را بنویسید و اگر با کمپانی‌ کار می‌کنید، حتما وب‌سایت کمپانی را ذکر کنید.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/11/linkedin-web-banner.jpg” description=”در دوره کسب درآمد دلاری از لینکدین، تمام نکات مربوط به فعالیت حرفه‌ای لینکدین را یاد بگیرید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/کسب-درآمد-دلاری-در-لینکدین/” title=”برای دیدن جزئیات دوره اینجا کلیک کنید”]

۶. توصیف تخصص‌ها و نقاط قوت

مرحله ششم ساخت پروفایل لینکدین برای تازه کارها توصیف خصوصیات خودتان است. اگه تخصص‌هایتان را به پروفایل اضافه نکنید، به شکل خودکار نمایش داده نمی‌شوند. باید توجه داشته باشید که افراد با توجه به تخصص‌هایی که دارید شما را برای همکاری احتمالی انتخاب می‌کنند. بدین ترتیب، هر تخصصی دارید در این قسمت بنویسید حتی اگر به نظر خودتان خیلی مهم نیستند.

نیازی نیست در یک زمینه خیلی مجرب و متخصص باشید تا بتوانید آن را به پروفایل‌تان اضافه کنید، همین که آشنایی اولیه در مورد آن کار را دارید کافی است. برای این کار کافی است به قسمت بالای پروفایل‌تان رفته و بخش «اضافه‌کردن خصوصیات پروفایل» را انتخاب کنید.

در قسمت بعد می‌توانید نظرات و پست‌هایتان را در فرمت‌های مختلف بیفزایید، فایل‌ها را به‌صورت PDF اضافه کرده و لینک هر مقاله‌ای را که انجام داده‌اید قرار دهید. اگر در یوتیوب ویدیو دارید می‌توانید لینک اضافه کنید و پست‌های منتشر شده برای لینکدین را نیز در پروفایل‌تان قرار دهید.

۷. رزومه کاری و نمونه‌کارهایتان را با ذکر جزئیات بازگو کنید

مرحله هفتم بخش تجارب کاری است و شما باید در آن حرفه قبلی و فعلی‌تان را بنویسید. این قسمت مکان مناسبی است که کلمات کلیدی زیادی را به‌کار ببرید. اگر به دنبال شغل و همکاری هستید، حتما ذکر کنید.

وقتی کارفرمایان به‌دنبال همکاری هستند، صرفا لینکدین خود را باز کرده و کلمات کلیدی که به ذهنشان می‌رسد را جستجو می‌کنند. پس از این مزیت استفاده کنید و مطمئن شوید که کارفرمایان تمام مهارت‌های تخصصی و ویژگی‌های مطلوب شما را برای مشاغل مورد نظرشان خواهند دید.

نمونه کار در ساخت پروفایل لینکدین برای تازه کارها

۸. گرفتن تاییدیه و جلب توجه افراد

حالا به مرحله هشتم می‌رسیم که مربوط به مهارت‌های شما و تایید شدن آنها توسط دیگران است. تاییدیه افراد می‌تواند در قالب یک لایک اینستاگرامی باشد که نشان می‌دهد در آن حوزه‌ای که در پروفایل‌تان نوشته‌اید، به اندازه کافی خوب هستید.

در این قسمت می‌توانید بالغ بر ۵۰ مهارت را به پروفایل خود اضافه کنید، اما در نظر داشته باشید که انتخاب ۱۰ مهارت غیرمرتبط هیچ امتیازی برای شما در پی نخواهد داشت، زیرا در این صورت مخاطب شما را فردی ناشی و تازه‌کار می‌بیند.

نباید مهارت‌های نداشته یا غیرمرتبط را انتخاب کنید. نکته مهم دیگر این است که برای پروفایل‌تان یک فهرست ۱۰ الی ۱۵ موردی از کلمات کلیدی ایجاد کنید. این کلمات کلیدی مانند نشانگر عمل کرده و مشتریان‌ مرتبط را به طرف‌ شما هدایت می‌کنند.

مزایای یوتیوب برای لینک سازی

سخن پایانی

اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۱ در کسب‌وکار خود رونق ایجاد کرده و درآمد خوبی به جیب بزنید، چاره‌ای ندارید جز اینکه از شبکه‌های اجتماعی و متدهای قرن ۲۱ استفاده کنید. با استفاده از لینکدین شما می‌توانید مهارت‌های خود را به گوش همه‌ افراد در سرتاسر دنیا برسانید و به سادگی یک تجارت جهانی به راه بیاندازید.

کافی است یک پروفایل قوی در لینکدین بسازید، عکس پروفایل حرفه‌ای و مدرن انتخاب کرده و مهارت‌ها و تخصص‌هایتان را در قالب کلمات کلیدی به پروفایل خود بیفزایید و شروع به درآمدزایی کنید. به نکاتی که با شما در مورد لینکدین برای تازه کارها در میان گذاشتیم توجه کنید تا این مسیر هرچه زودتر منجر به سودآوری و رونق در کسب‌وکارتان شود. به نظر شما ساخت پروفایل لینکدین می‌تواند برای کسب‌وکارتان مفید باشد؟

دسته بندی ها