دلایل عدم موفقیت فریلنسرها؛ 7 دلیل اساسی که نادیده گرفتید

دلایل عدم موفقیت فریلنسرها؛ 7 دلیل اساسی که نادیده گرفتید
تاریخ: 2021/11/21
بازدید: 500 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

این روزها فریلنسری به پرطرفدارترین مدل کاری تبدیل شده است. همه دوست دارند در خانه باشند و کسب درآمد کنند. اما در کنار تمام مزایایی که فریلنسری دارد، چالش‌هایی هم هستند که ممکن است باعث شکست شما شوند. شما هم می‌خواهید به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید؟ پس بهتر است دلایل عدم موفقیت فریلنسرها را بدانید تا با رعایت نکات مهم در این زمینه به موفقیت دست یابید.

در این مقاله همراه شما خواهیم بود تا ۷ مورد از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت فریلنسرها را مورد بررسی قرار دهیم. قبل از اینکه وارد بحث شویم، بهتر است ۳ نکته زیر را به یاد بسپارید:

  1. طیف خاصی از افراد در درازمدت ثابت‌قدم بوده و به موفقیت می‌رسند؛
  2. در زمان عدم موفقیت فریلنسرها، مردم اغلب فکر می‌کنند که به دلیل نداشتن مهارت است، اما همیشه اینطور نیست؛
  3. افراد معمولا به دلیل نداشتن مهارت اقتصادی یا نظم و انضباط لازم برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، شکست می‌خورند.

شما به‌راحتی می‌توانید با درس گرفتن از اشتباهات سایر فریلنسرها، در زمان خود صرفه جویی کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چرا بسیاری از فریلنسرهای تازه‌کار شکست می‌خورند. از انجام این کارها دوری کنید تا در حوزه کاری خود موفق شوید.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/11/freelancing-web-banner-1.jpg” description=”در دوره کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ بین‌الملل، تمام نکات مربوط به فریلنسری حرفه‌ای را یاد بگیرید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%84%d9%84/” title=”بوت‌کمپ جامع کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ بین‌الملل”]

شماره ۱: نداشتن گردش کار سازمان‌یافته

نداشتن گردش کار سازماندهی شده در صنعت فریلنسینگ، بزرگ‌‌ترین اشتباه ممکن است. این باعث تلف شدن وقت شما می‌شود. فریلنسرها برای اتلاف وقت دستمزدی دریافت نمی‌کنند! رعایت موارد زیر به شما کمک می‌کند که یک برنامه کاری موثر و کارآمد داشته باشید:

  • استفاده از نرم‌افزار حسابداری FreshBooks: این برنامه، ابزاری مفید برای ساده‌سازی حساب‌های شما، صدور صورتحساب و پیگیری پرداخت‌ها است؛
  • استفاده از ابزارهای مدیریت آنلاین TeuxDeux و RescueTime: این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند نحوه استفاده از کامپیوترتان را بهینه‌سازی کنید. به عنوان مثال اگر وقت خود را برای دیدن وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی بیهوده تلف کنید، به شما هشدار می‌دهد؛
  • استفاده از ابزارهای مدیریت زمان: آیا با تکنیک پومودورو آشنایی دارید؟ پومودورو یک تایمر آنلاین ساده است که بسیاری از فریلنسرها برای به حداکثر رساندن راندمان خود از آن استفاده می‌کنند؛
  • استفاده از ابزارهای مدیریت زمان کار Toggl: تاگل به شما کمک می‌کند تا ببینید چقدر برای کارهای شخصی خود زمان صرف می‌کنید.

دلایل عدم موفقیت فریلنسرها؛ نداشتن گردش کار سازمان‌یافته

شماره ۲: تمام تخم مرغ‌های خود در یک سبد نگذارید

یک فریلنسر زمانی موفق می‌شود که در قبال دستمزدی که دریافت می‌کند، یک خروجی ایده‌آل در زمان مشخص‌شده را به مشتری تحویل داده و در عین حال، به سراغ مشتری بعدی نیز رفته باشد.

اگر تنها یک مشتری داشته باشید، به این مفهوم است که تمام درآمد شما را یک نفر پرداخت می‌کند که اصلا خوب نیست!

در این صورت فضای کمی برای مذاکره در مورد دستمزد و پرداختی بهتر برای خود باقی گذاشته‌اید و هیچ اهرم فشاری روی مشتری ندارید.

پس:

  • یافتن مشتریان جدید را در اولویت خود قرار دهید؛
  • بخشی از روز کاری‌تان را به برقراری ارتباط با مشتریان جدید اختصاص دهید؛
  • پروفایل‌های کاری خود در شبکه‌های اجتماعی را دائم به‌روزرسانی کنید؛
  • یک بیوگرافی قوی برای خود بنوسید؛
  • رزومه کاری‌تان را در معرض دید مشتریان قرار دهید؛ و
  • به صورت کاملا جدی و فعال برای گسترش کسب‌وکار خود دست‌به‌کار شوید.

شماره ۳: به دستمزد پایین قانع نباشید

اگر ارزان‌ترین فریلنسر در منطقه باشید، همیشه کار خواهید داشت، اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ زمانی که برای اولین بار شروع به کار می‌کنید، پیدا کردن رنج دستمزد مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/11/interview-upwork-web-banner.jpg” description=”در دوره مصاحبه پیشرفته در آپ وورک یاد بگیرید که چطور کارفرا را راضی کنید تا دستمزدهای بالاتری به شما بدهد” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b2%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” title=”مصاحبه حرفه‌ای در آپ‌وورک: گرفتن دستمزدهای بالا!
“]

این نکته را در نظر داشته باشید، اگر قیمت بالا به مشتری بگویید، هیچ‌وقت قادر به جذب مشتری نخواهید بود و اگر به کار کردن با قیمت پایین عادت کنید، خیلی در این حرفه سرپا نخواهید ماند! عدم هماهنگی بین ساعات کاری و دریافتی‌ها باعث دل‌زدگی شما خواهد شد.

فریلنسرهای موفق به سرعت با تخمین زدن مقیاس‌های زمانی لازم برای به‌سرانجام رساندن پروژه‌‌ها یک رنج دستمزد برای خود تعریف می‌کنند. بدین ترتیب یک مرجع برای دستمزد ساعتی خود ایجاد می‌کنند، این همان چیزی است که برای ماندن در صنعت فریلنسری بدان نیاز دارید.

می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند Motiv برای محاسبه دستمزد ساعتی خود استفاده کنید و همچنین با افزایش تجربه، دستمزدتان را نیز افزایش دهید.

 عدم موفقیت فریلنسرها؛ به دستمزد پایین قانع و راضی نباشید

شماره ۴: عدم ثبات در کار و رعایت نکردن استانداردها

اکثر فریلنسرهایی که ثبات کاری ندارند، به موفقیت دست نیافته‌اند. آنها قانون عرضه و تقاضا در بازار را رعایت نمی‌کنند. همچنین بعد از گذشت مدتی کیفیت کار خود را پایین می‌آورند. با این خیال که دیگر توانسته‌اند شهرت و مشتری‌های خوبی را برای خود جمع کنند، شروع به پایین آوردن استانداردهای خود کرده و حتی در مواردی کار مشتریان را به یک فریلنسر ارزان‌تر برون‌سپاری می‌کنند!

نتیجه چه می‌شود؟

دنیای فریلنسرها دنیای کوچکی است، اگر به ارائه کار غیراستاندارد شهرت پیدا کنید، خیلی زود دیر خواهد شد و باید مجدد وارد چرخه استخدام و ارسال رزومه به شرکت‌های کارفرما شوید.

بنابراین:

سیستمی ایجاد کنید که بهترین بازدهی را از شما می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد در مدت زمان کمتر، به دستاوردهای بیشتری برسید. اهداف خود برای هر روز را از شب قبل تعیین کنید. همچنین به یاد داشته باشید، مغز ما مانند هر ماهیچه دیگری خسته می‌شود و نیاز به استراحت و سوخت‌گیری دارد.

شماره ۵: نداشتن و نساختن یک هویت منحصربه‌فرد (برندسازی)

برای متمایز شدن از رقبای خود باید یک برند تجاری ایجاد کرده و یک هویت منحصربه‌فرد بسازید. داشتن یک استراتژی برندینگ خوب، به مشتریان نشان می‌دهد که شما در کار خود جدی هستید. داشتن برند مستقل به شما کمک می‌کند تا یک حضور آنلاین تثبیت شده داشته باشید و به سرعت جای‌ پای خود را محکم کنید.

در ادامه چند نکته از برندسازی شخصی را برای‌تان آورده‌ایم:

  • یک وب‌سایت برای خود داشته باشید؛
  • برای برند خود یک لوگو طراحی کنید؛
  • یک تصویر پروفایل حرفه‌ای داشته باشید؛

شماره ۶: نداشتن اوقات فراغت

از آنجایی که فریلنسرها اغلب افرادی باانگیزه هستند که از هر فرصتی برای درآمدزایی استفاده می‌کنند، در نتیجه هر روز ساعت ۵ صبح بیدار شده و تا آخر شب مشغول می‌شوند.

آخر هفته‌ها را فرصتی برای درآمد بیشتر می‌بینند و هیچ زمانی را برای خوش‌گذرانی با دوستان و خانواده اختصاص نمی‌دهند. این اشتباه است! به خودتان استراحت دهید تا همیشه پرانرژی باشید.

عدم موفقیت فریلنسرها؛ نداشتن اوقات فراغت

شماره ۷: عدم سرمایه‌گذاری در ایجاد روابط پایدار با مشتری

خیلی ساده است، وقتی برای مشتریان خود احترام قائل باشید، آنها هم برای شما احترام قائل خواهند بود که این موضوع منجر به ایجاد روابط کاری پایدار می‌شود.

موفقیت در فریلنسری تنها در تلاش برای کسب بالاترین دستمزد ساعتی خلاصه نمی‌شود، موفقیت واقعی و پایدار به‌وسیله سرمایه‌گذاری در ایجاد روابط مستمر با مشتری به‌دست می‌آید.

سخن پایانی

ممکن است ۲ تا ۶ سال طول بکشد که یک فریلنسر بتواند خود را به عنوان مرجعی معتبر معرفی کند. از ۷ دلیلی که برایتان بیان کردیم، دوری کنید تا بتوانید در حرفه خود موفق شوید. به نظر شما چه دلایل دیگری می‌تواند باعث عدم موفقیت فریلنسرها شود؟

دسته بندی ها