ساخت پروفایل لینکدین برای رسیدن به درآمد دلاری

ساخت پروفایل لینکدین برای رسیدن به درآمد دلاری
تاریخ: 2021/11/23
بازدید: 471 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

روز به روز نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی ما پررنگ‌تر می‌شود. تا به امروز احتمالا برای همه ما پیش آمده که به واسطه شبکه‌های اجتماعی، موقعیت‌های شغلی بهتری را به دست آورده‌ایم. لینکدین یکی از این شبکه‌های اجتماعی است. به همین دلیل ساخت پروفایل لینکدین از اهمیت بسیار بالایی برای حرفه‌ای‌ها و همچنین تازه کارها برخوردار است.

شبکه اجتماعی پول‌ساز یعنی لینکدین!

توییتر، اینستاگرام و فیس بوک را فراموش کنید، امروزه پول در لینکدین است! لینکدین به مرور تبدیل به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کسب‌وکار در جهان شده است. اگر می‌خواهید در لینکدین عضو بوده و فعالیت داشته و در آن موفق شوید، باید پروفایل خوبی داشته باشید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را از اهمیت داشتن یک پروفایل جذاب، حرفه‌ای و گیرا و تاثیر آن در موفقیت کسب‌وکارتان، آگاه سازیم. برای ساخت پروفایل لینکدین، سه عامل کلیدی را باید مدنظر قرار دهید. در ادامه مطلب راجع به این سه عامل صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. عکس پروفایل، تاثیرگذارترین فاکتوری که در اختیار دارید

اولین عامل کلیدی در ساخت پروفایل لینکدین عکس پروفایل شما است. عکس پروفایل شما بسیار مهم است، چرا که دیگران بر اساس عکس پروفایل با شما ارتباط می‌گیرند یا پروپوزال‌های کاری به شما پیشنهاد می‌دهند.

پس اگر عکس پروفایل ندارید یا عکس شما قدیمی است، در اولین فرصت باید آن را عوض کنید. اما برای داشتن یک عکس پروفایل خوب چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

  • اولین مورد این است که عکس باید به ‌صورت کلوزآپ گرفته شود؛ مستقیم به دوربین نگاه کنید، لبخند بزنید، پس زمینه خنثی داشته باشید و لباس مناسب بپوشید. حداقل میزان آرایش و زیورآلات را داشته باشید. تا جای ممکن با موی باز، بدون کلاه و عینک آفتابی عکس بگیرید. اما مواردی که باید در عکاسی از آنها اجتناب کنید در ادامه مطرح شده‌اند.
  • فیلترهایی که معمولا در اینستاگرام برای جذاب‌تر کردن تصاویر از آنها استفاده می‌شود، برای لینکدین مناسب نیستند. حواستان باشد که نوشیدنی‌های الکلی نباید در عکس پروفایل شما دیده شوند. سعی کنید داخل ماشین از خود عکس نگیرید. نورپردازی بیش از حد کم یا زیاد نباشد. لنز دوربین کثیف نباشد زیرا نورها کشیده شده و درهم فرو می‌روند. سیگار بر لب نداشته باشید. این دسته از تصاویر شاید برای محیط اینستاگرام مناسب باشند، اما برای لینکدین به هیچ وجه مناسب نیستند، چرا که در لینکدین باید ظاهری حرفه‌ای داشته باشید.

شبکه های اجتماعی و ساخت پروفایل لینکدین

سوال مهمی که شاید برای همه پیش آید، این است که خب از کجا متوجه شویم عکس پروفایل‌مان مناسب نیست؟ واضح است که می‌توانید از همکاران یا دوستان و اعضای خانواده نظر بخواهید، اما یک روش دیگر هم وجود دارد که قصد داریم به شما معرفی کنیم و آن استفاده از photofilter.com است.

Photofilter.comیک اپلیکیشن رایگان و آنلاین است که تصاویر ما را از سه جهت مورد بررسی قرار می‌دهد؛

۱. جذاب و گیرا بودن

۲. تاثیرگذاری

۳. شایستگی

از photofilter.com استفاده کرده و تصویر پروفایل و پس ‌زمینه عکس خود را به‌روز کنید. بله درست است میزان نور پس زمینه و همچنین رنگ‌هایی که پس زمینه عکس شما را تشکیل داده‌اند، بسیار مهم هستند؛

برای مثال اکثر افراد از یک پس زمینه با نور آبی ساده و یکنواخت استفاده می‌کنند که برای جامعه مدرن امروزی اندکی قدیمی و کسل‌کننده است. از پس زمینه‌های مدرن و جذاب متناسب با شغل خود استفاده کنید، زیرا شما در وهله اول از طریق عکس پروفایل خود با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید و دیگران در اولین نظر شما را از روی عکس پروفایل‌تان قضاوت خواهند کرد.

۲. به هدلاین (عنوان) پروفایل خود به عنوان محلی برای تبلیغات نگاه کنید

دومین کاری که باید در ساخت پروفایل لینکدین انجام دهید، بازنگری اساسی و ریزبینانه در هدلاین است. هدلاین، نوشته‌ای است که زیر اسم شما می‌آید و به افراد دیگر نمایش داده می‌شود؛ درست ‌مانند Bio اینستاگرام یا Status واتس‌آپ. هدلاین برای شما مانند یک پیام تبلیغاتی است، پس باید طوری نگاشته شود که افراد را به سمت پروفایل شما جذب کند.

باید آنها را ترغیب کند که بیشتر درباره‌ شما بخوانند، بیشتر با شما آشنا شوند و به کار کردن با شما تمایل پیدا کنند. اپلیکیشن لینکدین به شکل پیش‌ فرض از عنوان شغلی شما در هدلاین استفاده می‌کند؛ برای مثال دستیار بازاریابی یا مدیر فروش. البته این ایرادی ندارد، اما گاهی ممکن است کمی یکنواخت و خسته‌کننده باشد.

عکس پروفایل در ساخت پروفایل لینکدین

با چند قانون ساده می‌توانید هدلاین خود را در لینکدین بهبود ببخشید. این قوانین، استفاده از عملکرد شغلی شما، اسم شرکت، کلیدواژه‌های مرتبط با تخصص شما و در انتها عامل زینگ است که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

عنوان شغلی و نام شرکت نیازی به توضیح بیشتر ندارد، اما افزودن کلیدواژه‌های مرتبط با تخصص شما بسیار مهم است. افراد در لینکدین به دنبال پروفایل‌ها و تخصص‌هایی منحصربه‌فرد می‌گردند و از گزینه‌ جستجو برای یافتن پروفایل‌های خاص استفاده می‌کنند.

برای این کار به سراغ کلید‌واژه‌هایی بروید که افراد برای پیدا کردن شما جستجو می‌کنند و آنها را به هدلاین خود اضافه کنید. به ‌عنوان مثال اگر مدیر بازاریابی یا متخصص بازاریابی هستید و تجربه‌ سئو یا بازاریابی ایمیل دارید، از کلیدواژه‌های سئو و ایمیل مارکتینگ در هدلاین خود استفاده کنید.

آخرین و جذاب‌ترین مورد، فاکتور Zing است. این عامل که قطعا شما را نیز مانند سایر افراد شگفت‌زده خواهد کرد، در واقع آغازگر گفتگو است و توضیح بیشتری درباره‌ شما می‌دهد.

زینگ موردی است که توجه‌ افراد را به خود جلب می‌کند. به ‌عنوان مثال یک هدلاین را با هم بررسی کنیم؛ مدرس ارتباطات، مربی و شریک در آکادمی تخصصی، کمک به افراد برای پیشرفت حرفه‌ای. همان‌طور که مشخص است این هدلاین مهم‌ترین کلیدواژه‌ها را دارد؛

مدرس، مربی، ارتباطات، نام شرکت آکادمی تخصصی و در انتها زینگ، کمک به افراد برای پیشرفت حرفه‌ای. این هم یک هدلاین عالی، جذاب و ترغیب‌کننده دیگر؛ استراتژیست بازاریابی و برندینگ، یوتیوبر و بنیان‌گذار.

هدلاین و خلاصه از سوابق کاری در ساخت پروفایل لینکدین

۳. یک خلاصه قوی برای پروفایل لینکدین خود بنویسید

سومین و آخرین کاری که باید انجام دهید، نوشتن یک خلاصه‌ قوی برای پروفایل است. خلاصه، متنی است که زیر هدلاین شما به افراد نمایش داده می‌شود. در خلاصه می‌توانید مهارت‌ها و نقاط قوت خود را توضیح دهید. به‌ عنوان مثال اگر فروشنده یا مدیر فروش هستید، می‌توانید در خلاصه توضیح دهید که چطور به دیگر افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کنید تا صعنت خود را توسعه دهند و سودآوری بیشتری داشته باشند.

همچنین در خلاصه خود به ‌راحتی می‌توانید مدرک رو کنید! برای مثال می‌توانید لینک وب‌سایت، وبلاگ، مجموعه اسلایدها، کانال یوتیوب و صفحات شخصی خود را در خلاصه پروفایل خود قرار دهید تا افراد آشنایی بیشتری با زندگی شخصی و کاری شما پیدا کنند.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/11/linkedin-web-banner.jpg” description=”در دوره کسب درآمد دلاری از لینکدین، تمام نکات مربوط به فعالیت حرفه‌ای لینکدین را یاد بگیرید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/کسب-درآمد-دلاری-در-لینکدین/” title=”بوت کمپ آموزش کسب درآمد دلاری در لینکدین”]

سخن پایانی

در این مطلب در مورد ساخت پروفایل لینکدین و سه عامل کلیدی که می‌توانند باعث موفقیت شما شوند، صحبت کردیم تا شما هم هرچه سریعتر بتوانید پروفایل شغلی ایده آل خود را بسازید. این سه عامل کلیدی را در گوشه ذهن خود داشته باشید و پروفایل خود را بسازید. مطمئن باشید که موفق خواهید شد. به نظر شما چه عواملی در ساخت پروفایل لینکدین و موفقیت در لینکدین، از اهمیت بالایی برخوردارند؟

دسته بندی ها