چگونه فروش خود را در آمازون بالا ببریم: راهکارهای فروش در آمازون

چگونه فروش خود را در آمازون بالا ببریم: راهکارهای فروش در آمازون
تاریخ: 2021/08/07
بازدید: 785 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

آمازون به عنوان بازاری داغ برای فروش محصولات راهی موثر برای افزایش فروش مخصوصا برای تازه‌کارها است. با این حال، همانند هر پلت‌فرم ای‌کامرس دیگری، بهتر است راهکارهای فروش در آمازون را یاد بگیریم تا بتوانید فروش موثر و مداومی داشته باشیم.

راهکارهای فروش در آمازون چیست؟

احتمالا می دانید که فروش در آمازون مزایای متعددی دارد. اما برای رسیدن به این مزایا، چه به عنوان یک تازه‌کار یا برای افزایش فروش باید یاد بگیرید که چگونه محصولات خود را به صورت موثر ر بازار پرمخاطب آمازون بفروشید. در ادامه بهترین راهکارهای فروش در آمازون را ارائه کرده‌ایم:

1. هر‌روز سفارشات جدید را بررسی کنید

از آنجا که سرعت خدمات مشتری اهمیت زیادی در موفقیت شما به عنوان یک فروشنده در اآمازون دارد، حتما باید در دسترس باشید و در صورت سفارش جدید به آن پاسخ دهید. آمازون هنگام فروش یک اعلان از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند، اما شما نباید به آن اعتماد کنید و منتظر دریافت اعلان بمانید. شما باید هر روز پورتال سفارشات خود را بررسی کنید و از سفارشات جدید باخبر شوید.

شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که اعلان‌ها را از طریق پیام کوتاه دریافت کنید. در نهایت، شما باید تمام کارهای لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید از سفارشات جدید در پورتال خود مطلع می‌شوید.

راهکارهای فروش در آمازون

2. ارسال محصول برای مشتری را در پرتال فروش تایید کنید

همانقدر که بررسی روزانه سفارشات جدید اهمیت دارد، حتما باید محصول را هنگام ارسال در پرتال مرکزی فروشنده (Seller Central Portal) تایید کنید. با تأیید ارسال سفارش به آمازون اجازه می‌دهید تا تأییدیه حمل و نقل را برای خریدار ارسال کند، از خریدار هزینه دریافت کند و حساب آنها را به روز کند تا بتوانند وضعیت سفارشات خود را مشاهده کنند. باید مطمئن باشید که هنگام تأیید فروش و ارسال، همه اطلاعات مربوط به تاریخ، روش ارسال و کدرهگیری را وارد می‌کنید.

علاوه بر این، آمازون فقط پس از تأیید ارسال، کارت اعتباری مشتری شما را شارژ می‌کند. بنابراین، علاوه بر خدمات خوب مشتری، رعایت این نکته فروش آمازون برای دریافت سریع وجه مهم است.

باید به خاطر داشته باشید که اگر ظرف ۳۰ روز از تاریخ سفارش، ارسال را تأیید نکنید، آمازون به طور خودکار سفارش را لغو می‌کند و از خریدار هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. حتی اگر شما سفارش را ارسال کرده باشید.

3. موجودی انبار خود را به طور منظم چک کنید

هیچ فروشنده‌ای دوست ندارد چیزی که وجود ندارد را بفروشد. این مسئله موجب بازخورد منفی مشتری است و می‌تواند تأثیر چشمگیری بر فروش آینده شما داشته باشد. بنابراین، باید میزان موجودی انبار خود را مرتب بررسی کنید تا بدانید چه محصولی را باید تهیه کنید.

به علاوه، هنگام رتبه‌بندی محصولات، آمازون زمان و مقدار فروش را در نظر می‌گیرد و به همین دلیل، اگر نشان دهید که مقداری محصولات شما باقی مانده است و سرعت فروشتان بالا است، آمازون به احتمال زیاد محصولات شما را در ردیف‌های بالاتر نمایش می‌دهد.

با این اوصاف، اگر با مدیریت موجودی خود در آمازون مشکل دارید می توانید از نرم‌افزارهای مدیریت موجودی مانند TradeGecko یا Zoho Inventory استفاده کنید.

راهکارهای فروش در آمازون

4. اطلاعات قیمت را به‌روز نگه دارید

یکی از مهمترین راهکارهای فروش در آمازون به روزرسانی منظم قیمت محصولات است. قیمت محصولات باید به‌روز و رقابتی باشند تا مشتری بتواند در بین لیستی از محصولات مشابه، محصول شما را انتخاب کند. به این ترتیب، اگر کالایی می‌فروشید که مشابه آن در آمازون یا پلتفرم‌های دیگر وجود دارد باید تحقیق کنید تا مطمئن شوید قیمت بهتری (یا حداقل قابل مقایسه) ارائه می‌دهید. به علاوه، با ارائه قیمت پایین‌تر، احتمال دیده شدن محصولتان را در نتایج جستجوی آمازون افزایش می‌دهید.

اگر برای تعیین نحوه قیمت‌گذاری موثر محصولات خود به کمک نیاز دارید، می‌توانید از ابزارهای موجود برای فروشندگان استفاده کنید. آمازون به شما امکان می‌دهد قوانین قیمت ‌گذاری و همچنین از ویژگی Match Low Price  استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد قیمت لیست خود را با سایر افراد در بازار براساس روش لیستینگ، روش ارسال، رتبه‌بندی بازخورد و زمان ارسال مقایسه کنید.

همه این موارد مهم است اما به خاطر داشته باشید که شما فروش در آمازون را برای کسب درآمد انتخاب کرده‌اید. پس نباید طوری قیمت‌گذاری کنید که به ضرر شما تمام شود.

3. از قوانین آمازون پیروی کنید و این پلت‌فرم را به خوبی بشناسید

با وجود همه رقابت هایی که در زمینه فروش آنلاین با استفاده از بازار آمازون وجود دارد، آمازون فروشنده‌هایی را که از قوانین پیروی نمی‌کنند، توبیخ می‌کند. بنابراین، شما باید مطمئن شوید که همه قوانین فروش آمازون را می‌دانید. به این ترتیب می‌توانید خود را در موقعیت خوبی در آمازون قرار دهید و از سود فروش خود نهایت لذت را ببرید.

علاوه بر پیروی از تمام قوانین آمازون، برای اینکه به موفقیت واقعی برسید باید اطلاعات خود را در مورد این پلت‌فرم بالا ببرید و به طور دقیق با کارکرد‌های آن آشنا باشید. شما باید با استراتژی‌های کاری آمازون، طرز فکر مشتریان آمازون هر چیزی که مربوط به آن است آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید و موفقیت و فروش بالا برسید.

راهکارهای فروش در آمازون

سخن آخر

آمازون همچنان غالب ترین بازار آنلاین عصر حاضر است. این پلت‌فرم با ۱۹۷میلیون کاربر تا سپتامبر ۲۰۲۰ و بیش از ۱۱۲میلیون عضو در آمازون پرایم، فرصت‌های زیادی برای پیشرفت و رسیدن به درآمد برای فروشنگان فراهم کرده است. در حال حاضر آمازون با ایجاد کمی تغییر و پیشرفت برای کسب‌وکارها، سرمایه گذاری بر پایگاه مشتریان آمازون را بیش از هر زمان دیگری آسان کرده است. با استفاده از راهکارهای فروش در آمازون فروش خود را بالا ببرید و به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.

دسته بندی ها