راهکارهای افزایش فروش آنلاین

راهکارهای افزایش فروش آنلاین
تاریخ: 2021/08/30
بازدید: 436 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

شاید تاکنون برای افزایش فروش آنلاین خود راهکارهای مختلفی را مانند استفاده از استراتژی‌‌های بازاریابی محتوا یا ایجاد تغییر عمده در فروشگاه آنلاین خود، به‌کار برده‌اید. اما گاهی اوقات تنها با تغییر و آزمایش چند عنصر کوچک در وب‌سایت می‌توانید فروش خود را بالا ببرید. به این فرایند بهینه‌سازی نرخ تبدیل گفته می‌شود. هدف از بهینه‌سازی نرخ تبدیل، افزایش درصد تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتریان واقعی است. در این راهنما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با ایجاد برخی تغییرات اساسی، می‌توانید فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

راهکارهای افزایش فروش آنلاین

روش‌های ساده زیادی برای بهبود فروش آنلاین شما وجود دارد. با استفاده از این ده راهکار می‌توانید تغییری سریع در میزان فروش خود ببینید. رایهکارهایی که در ادامه ارائه شده‌اند مختصری از راهکارهای جامع ارائه شده در دوره فروش در آمازون هستند.

۱. دکمه فراخوان به عمل اختصاصی ایجاد کنید

دکمه فراخوان به عمل یکی از عناصر صفحه است، که بازدیدکننده را تشویق به انجام کاری می‌کند. به عنوان مثال این دکمه در صفحه محصول می‌تواند «خرید» باشد. شما باید با توجه به زمینه فعالیت خود دکه فراخوان به عملی طراحی کنید که بازدیدکننده را ترغیب به انجام کاری کند که شما می‌خواهید.

۲. از تیترهای واضح استفاده کنید

متن تیتر یکی از عوامل اصلی در افزایش فروش آنلاین است. عنوان اولین چیزی است که بازدیدکننده آن را می‌بیند و باید به گونه‌ای انتخاب شود توجه مخاطب را به خود جلب کند و او را تشویق کند بیشتر در سایت بماند و دیگر محصولات یا صفحات را ببیند.

افزایش فروش آنلاین

در نوشتن تیتر صریح عمل کنید. مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ چه خدمات یا محصولاتی برای آنها دارید؟ و مشتریان چرا باید محصول یا خدمات شما را خریداری کنند؟ طبق مطالعه انجام شده توسط کانداکتر (Conductor)، یک شرکت فناوری سئو، واضح بودن تیتر برای مخاطب بسیار اهمیت دارد. هرچه تیتر محتوا واضح‌تر باشد، افراد بیشتری به آن جذب می‌شوند.

۳. عناصر اضافی را حذف کنید

از آنجایی که هدف شما از ارائه محتوا افزایش فروش آنلاین است، باید به شکلی سایت خود را طراحی کنید که دکمه فراخوان عمل شما اولین چیزی باشد که مشتری می‌بیند. با به حداقل رساندن تعداد عناصر اضافی، چشم بازدیدکننده به دکمه فراخوان خواهد افتاد.

۴. محتوای اطراف دکمه فراخوان عمل را بهینه کنید

در مرکز توجه بودن دکمه فراخوان عمل، به این معنی نیست که باید سایر عناصر اطراف آن را نادیده بگیرید. معمولاً، محتوای اطراف یا نزدیک به دکمه فراخوان شما می‌تواند بر نرخ تبدیل شما تأثیر بسزایی بگذارد. شما از طریق بهبود سئو و افزایش بازدهی این محتوا می‌توانید در گوگل رتبه بندی خوبی پیدا کنید و در نتایج اولیه موتور‌های جستجو قرار بگیرید.

۵. هرگز محتوای سایت خود را از جایی کپی نکنید

  • محتوای کپی باعث می‌شود صفحه وب‌سایت شما در جستجوی گوگول رتبه پایینی بگیرد.
  • موتور جستجوی گوگل باهوش است و محتواهای مشابه را تشخیص داده و پیدا می‌کند. سپس به محتوایی رتبه بالاتر می دهد که زودتر منتشر شده باشد.
  • ارائه محتوای تکراری هیچ ارزش افزوده‌ای را برای شما ایجاد نمی‌کند. گوگل به محتوایی که اطلاعات جدید و مفید ارائه کنند و بازدید خوبی داشته باشد ارزش می‌دهد.

۶. فضای سفید خالی را به صفحات خود اضافه کنید

رنگ سفید نوعی آرامش خاطر برای بیننده ایجاد می‌کند. اضافه کردن فضای سفید خالی در وب‌سایت به معنای ایجاد فضایی برای نفس کشیدن است. این فضا باعث می‌شود محتوای شما از نظر مخاطب بیش از حد نباشد و مخاطب راحت‌تر مطالب را مطالعه خواهد کرد. همچنین وجود این فضا باعث می‌شود ذهن و چشمان بیننده خسته نشود.

افزایش فروش آنلاین - سبد خرید

۷. عکس‌های وب‌سایت خود را به روز کنید

هر چند وقت یکبار عکس‌های وب‌سایتان را عوض کنید و عکس‌های جدید را جایگزین کنید. اینکار نوعی حس پویایی در وب‌سایت شما ایجاد می‌کند. اینکار را به خصوص در صفحات محصول انجام دهید و عکس جدید محصولات را جایگزین عکس‌های قبلی کنید.

۸. خوانایی سایت خود را بهبود بخشید

قبلا در مورد کپی نبودن محتوا، بهینه کردن محتوای اطراف دکمه فراخوان و انتخاب تیتر صحبت کردیم. به غیر از خود محتوا، خوانایی آن نیز اهمیت دارد. اما چگونه می‌توانید خوانایی محتوای خود را بهبود ببخشید:

  • از فونت‌های بزرگتر برای نوشتن محتوای سایت استفاده کنید. با اینکار خواندن مطالب را برای همه، حتی افرادی که چشمان ضعیفی دارند راحت می‌کنید. به علاوه چشمان بینندگانتان نیز خسته نمی‌شود.
  • ساده بنویسید. ساده‌نویسی باعث می‌شود، درک مطالب شما برای همه در هر گروه سنی راحت باشد. مخاطب مطالب پیچیده را دوست ندارد و ترجیح می‌دهد با یکبار خواندن آن را درک کند.
  • از پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید. پاراگراف‌های طولانی حوصله مخاطب را سر می‌برد و او را کلافه می‌کند.

۹. رضایت مشتریان خود را نشان دهید

برای اینکه مردم را تشویق کنید تا بیشتر از شما خرید کنند باید نشان دهید که کسب‌و‌کار شما دارای تاریخچه‌ای از رضایت مشتریان است. شما می‌توانید این کار را با نمایش جایزه‌های صنعتی، لیستی از مشتریان قدیمی و جدید انجام مطالعات موردی و نظرات مشتریان نشان دهید.

این کار به خصوص برای کسب‌و‌کارهای تازه کار بسیار ضروری است اگر تاکنون هیچ مرور یا نظری را از مشتریان دریافت نکرده‌اید، همین حالا این کار را شروع کنید. پس از دریافت نظرات مشتریان آنها را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارید تا دیگر کاربران و مشتریان جدید نیز آنها را ببینند.

رضایت مشتریان در افزایش فروش آنلاین

۱۰. نمایش نماد اطمینان در وب سایت خود را فراموش نکنید

شما می‌توانید فروش خود را با اطمینان دادن به مشتری ها از نظر کیفیت و میزان پشتیبانی خدمات افزایش دهید. با انجام کارهای زیر می‌توانید اطمینان مشتریان را بیشتر کنید:

  • نماد امنیت: این نماد نشان می‌دهد که تمام تراکنش های انجام شده در وب سایت شما کاملا خصوصی و ایمن هستند.
  • نمایش سیاست‌ها و گارانتی‌های بازگشت پول: با ارائه همچین گزینه می‌توانید اعتماد مشتریان احتمالی خود را جلب کنید زیرا آنها به دلیل اینکه فکر می کنند شاید از خرید خود راضی نباشند، ممکن است در خرید اول دودل باشند و درنهایت از آن انصراف دهند. اما شما می‌توانید با اضافه کردن این سیاست به وب‌سایت خود به آنها این اطمینان را بدهید که در صورت رضایت نداشتن از اجناس خریداری شده می‌توانند آنها را پس بدهند.

سخن آخر

همانطور که در نکات و راهکارهای ارائه شده نشان دادیم، برای به افزایش فروش آنلاین نیازی به ایجاد تغییرات کلی در وب سایت ندارید. گاهی اوقات، انجام چند آزمایش ساده بر روی عناصر مختلف وب سایت، مانند ایجاد یک دکمه فراخوان عمل و ایجاد تصاویر می‌تواند برای افزایش سود شما کافی باشد.

دسته بندی ها