چگونه از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

چگونه از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟
تاریخ: 2021/11/25
بازدید: 449 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

تاثیر شبکه‌های اجتماعی هر روز بیش از پیش می‌شود و رفته رفته فکر درآمدزایی از یوتیوب به ذهن همه ما خطور می‌کند. پس می‌خواهیم بدانیم که درآمد از شبکه‌های اجتماعی چقدر است! اگر تا به حال ویدیوهای یوتیوب را تماشا کرده باشید، حتما به این فکر کرده‌اید که درآمد از یوتیوب چقدر است؟ آیا درآمد یوتیوبرها به تعداد بازدید از ویدیوها و تعداد فالوورهای‌شان مربوط است یا فاکتورهایی دیگر؟

در این مقاله سعی داریم به‌طور دقیق فاکتورهای موثر و رنج درآمد از یوتیوب را بررسی کنیم، پس اگر قصد دارید با ایجاد یک چنل یوتیوب به درآمد بالایی دست یابید، با ما همراه باشید. ابتدا درباره اینکه افراد چطور از یوتیوب کسب درآمد می‌کنند صحبت می‌کنیم و در ادامه مشخص می‌کنیم که این سیستم چگونه کار می‌کند. در انتها ۳ فاکتور اصلی در مورد میزان درآمد از یوتیوب را عنوان خواهیم کرد.

برای شروع درآمد از یوتیوب باید در برنامه پارتنر یوتیوب عضو شوید، یعنی باید حداقل ۱۰۰۰ فالور داشته باشید و ویدیوهای شما در کل حداقل ۴۰۰۰ ساعت دیده شده باشند.

پس به محض تاسیس چنل نمی‌توانید درآمدزایی داشته باشید.

در ابتدا باید به این حداقل‌ها رسیده و برای عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب درخواست دهید. بعد از عضویت در پارتنر یوتیوب، شما می‌توانید قسمت تبلیغات را در ویدیوهای خود باز کنید، جایی که مخاطبین چند ویدیو ۵ ثانیه‌ای از تبلیغات را در ابتدا، انتها و وسط‌ ویدیو مشاهده خواهند کرد.

یوتیوب این جایگاه‌های تبلیغاتی را تحت عنوان Google Ads به آگهی‌دهنگان می‌فروشد. محصولات و خدمات کمپانی‌های مرتبط با آگهی‌ها دیده شده و فروش خود را بالاتر می‌برند، در نهایت سود به‌دست آمده را طبق قراردادی، با یوتیوب و شما سهیم می‌شوند.

پس واضح است که هرچه بازدیدکننده و فالوور بیشتری داشته باشید، سود بیشتری نصیب‌تان خواهد شد.

اکنون که با سازوکار تبلیغات و درآمدزایی در یوتیوب آشنا شدیم، وقت آن است که به ۳ فاکتور اصلی موثر روی میزان درآمد شما از یوتیوب بپردازیم.

فاکتور اول درآمد از یوتیوب: WatchTime

مهم‌ترین فاکتوری که بر میزان درآمد از یوتیوب بیشترین تاثیر را دارد، میزان کلی ساعت‌هایی است که مخاطبین صرف تماشای ویدیوهای شما می‌کنند. به گفته خود یوتیوب، طبق الگوریتم‌هایی که یوتیوب دارد و میزان پرداختی‌ها به شما را مشخص می‌کند، ساعاتی که مخاطبین برای تماشای ویدیوهای شما صرف می‌کنند، بیشترین تاثیر را بر میزان درآمد شما از یوتیوب دارد.

هرچه مخاطب زمان بیشتری را پای گوشی و لپتاپ خود صرف تماشای محتوای شما کند، تعداد بیشتری تبلیغات تماشا کرده و درآمد بیشتری را به حساب شما واریز می‌کند.

هرچه مخاطب ساعات بیشتری صرف تماشای محتوای شما کند، «Audience Retention Graph» یوتیوب، ویدیوهای شما را به مخاطبین بیشتری پیشنهاد می‌‌دهد. این یعنی تبلیغات بیشتر و درآمد بیشتر!

در این بین ممکن است یک ویدیو بازدید بسیار زیادی داشته باشد، اما به دلیل اینکه مخاطب تا انتها به تماشای آن نمی‌نشیند، در الگوریتم «Audience Retention Graph» امتیاز کمتری می‌گیرد و کمتر از سوی یوتیوب به مخاطبین بعدی پیشنهاد خواهد شد و برعکس!

پس متوجه شدیم که تعداد کل ساعاتی که محتوای شما در یوتیوب پخش شده، مهم است، نه تعداد بازدید و بازنشر آن.

طبق استانداردهای قبلی یوتیوب، اگر مدت ویدیو آپلودی شما بیشتر از ۱۰ دقیقه بود، قسمت مربوط به تبلیغات میان‌برنامه نیز فعال می‌شد، اما حدودا ۲ ماه پیش یوتیوب این زمان را به ۸ دقیقه تغییر داد که خبر خوبی است.

این تبلیغات در قالب یک نوار در وسط صفحه نمایش مخاطب ظاهر شده و دو حالت دارد؛ همزمان با ویدیو اصلی پخش می‌شود و صرفا بخشی از ویدیو اصلی را کاور می‌کند یا اینکه به‌مدت ۵ ثانیه ویدیو اصلی را قطع می‌کند که مورد دوم دقیقا روی اعصاب مخاطب بوده و گاها نتیجه عکس می‌دهد.

بسیاری از یوتیوبرها نیز متوجه این ویژگی یوتیوب شده‌اند و سعی می‌کنند محتوای تولیدی بیشتر از ۸ دقیقه باشد تا بتوانند تبلیغات بیشتری بگیرند.

طبق آماری که خود یوتیوب منتشر کرده، ویدیوهایی که بیشتر از ۸ دقیقه هستند، ۳ برابر بیشتر از ویدیوهای زیر ۸ دقیقه درآمدزایی دارند.

درآمد از یوتیوب؛ watchtime

فاکتور دوم؛ CPM (Cost Per Mil)

جنس محتوایی که تولید می‌کنید، ارزش محتوای شما در میان مخاطبین را مشخص کرده و دومین موردی است که میزان درآمدتان از یوتیوب را مشخص می‌کند. CPM به مفهوم میزان هزینه به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید است و بر اساس موارد مختلفی تغییر می‌کند. یکی از موارد مهم‌ این است که شخصی که تولید محتوا را انجام می‌دهد، تا چه میزان حاضر است برای ویدیو خود هزینه کند؟!

بنابراین بر اساس کیفیت و جنس محتوایی که می‌سازید، مقادیر متفاوتی را از یوتیوب دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما یک ویدیو درباره رمان‌های فانتری بسازید، به احتمال زیاد شرکت‌هایی که حاضر به پرداخت پول برای تبلیغات در ویدیو شما هستند، چاپ‌کنندگان و ناشران کتاب خواهند بود که خب مشخصا خیلی سرمایه‌دار نیستند.

در مقابل اگر یک ویوید با محوریت اقتصاد درباره خریدوفروش املاک یا کارت‌های اعتباری بسازید، شرکت‌هایی که حاضر به تبلیغات در ویدیو شما هستند، منابع مالی سرشاری دارند و این خبر خوبی برای شما خواهد بود.

پس مقدار CPM با توجه به جنس ویدیوهای شما تغییر خواهد کرد. به‌طور میانگین برای اغلب یوتیوبرها میزان CPM عددی بین ۳ تا ۷ دلار برای هر ۱۰۰۰ بازدید است. اگر موضوع مناسبی برای محتوای ویدیو خود انتخاب کنید، این مقدار می‌تواند تا ۳۰ و حتی ۴۰ دلار نیز بالاتر برود که با یک حساب سرانگشتی، مبلغ هنگفتی خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که یوتیوب ۴۵ درصد از CPM شما را برای خود نگه‌ داشته و ۵۵ درصد از میزان CPM کل را به حساب شما واریز می‌کند.

درآمد از یوتیوب؛ cpm

فاکتور سوم؛ Sponsors

سومین موردی که بر میزان درآمد شما از یوتیوب تاثیرگذار خواهد بود، نقش اسپانسرها در تولید ویدیوها است. اگر ویدیویی که تولید می‌کنید، اسپانسر داشته باشد، باید در قسمتی از ویدیو، این موضوع را اعلام کرده و در قبال این کار پول زیادی دریافت کنید.

بدون شک داشتن اسپانسر منابع مالی لازم برای ساخت ویدیوهای جذاب‌تر و فانتزی‌تر را به شما تزریق خواهد کرد. این موضوع باعث بالا رفتن CPM و WatchTime شما شده و سود بالایی برای شما به همراه دارد، ضمن اینکه اسپانسرها نیز به هدف تبلیغاتی خود دست پیدا می‌کنند.

گفتنی است که معمولا یوتیوبرهای بزرگ به‌ازای هر اسپانسر مبلغ ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند که واقعا مبلغ هنگفتی به شمار می‌رود.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/09/youtube-web-banner2.webp” description=”در دوره کسب درآمد دلاری از یوتیوب، تمام نکات مربوط به فعالیت حرفه‌ای در یوتیوب را یاد بگیرید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1%db%8c-%db%8c%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%88%d8%a8-2/” title=”بوت کمپ آموزش کسب درآمد دلاری از یوتیوب”]

درآمد از یوتیوب؛ sponsor

سخن پایانی

بدون شک شما هم در ابتدای کار تردید می‌کنید که آیا موفق خواهید شد یا خیر. با این حال، باید بگوییم که هرچه زودتر وارد یوتیوب شوید، زودتر به سوددهی و کسب‌ درآمد در این حرفه خواهید رسید.

ممکن است روزها و حتی ماه‌ها بدون کسب حتی ۱ دلار سپری شود! اتفاقی که برای اکثر یوتیوبر و اینفلوئنسرهای بزرگ نیز رخ داده، اما در نهایت ارزشش را داشته است. نظر شما چیست؟ به نظر شما حضور در یوتیوب ارزش زمان شما را دارد؟ آیا هر شخصی با تلاش و پشتکار می‌تواند یک یوتیوبر حرفه‌ای شود؟

دسته بندی ها