راهکارهایی برای بهبود انگیزه در فریلنسری

راهکارهایی برای بهبود انگیزه در فریلنسری
تاریخ: 2023/06/19
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

در نبود یک دفتر کار که اعضای تیم را دور هم جمع کند، انگیزه در فریلنسری مسئله مهمی به حساب می آید. کاردر خانه بر خلاف آنچه تصور می شود، آنقدرها هم راحت نیست. مسائل مربوط به خانه و خرده کاری های خانه داری می تواند تمرکز فریلنسر را بگیرد و به مرور باعث خستگی و بی انگیزگی شود. به همین خاطر است که ابتدا دورکاری رویایی دست نیافتنی به نظر می رسد. زیرا شیوه های کار در جهان مدرن پویا تر و تکنولوژی ارتباطی پیشرفته تر شده. اما پس از مدتی، کار در خانه می تواند خسته کننده شود و فریلنسر تمرکز و انگیزه خود را به راحتی از دست دهد.
به همین منظور آکادمی تکانش در این مقاله سعی می کند راهکارهایی برای افزایش انگیزه در فریلنسری به شما ارائه کند. زیرا تقویت انگیزه در فریلنسری رابطه مستقیمی با میزان موفقیت حرفه ای دارد. پس اگر دورکاری بخش دائمی زندگی شماست، خواندن این مقاله را از دست ندهید. سعی کنید به راهکارهای عملی زیر پایبند باشید، تا ببینید که تقویت انگیزه در فریلنسری کار چندان دشواری نیست.

یک: به محیط کار خود سروسامان بدهید

یکی از اشتباهاتی که در بلند مدت به انگیزه در فریلنسری لطمه می زند، این است که روی تخت و کاناپه کار کنید. گاهی لم دادن یا بازی با کانال های تلوزیون وقت کار کردن وسوسه انگیز است، اما تاثیرات منفی خود را دارد. شاید به نظر نرسد که یک محیط کاری مشخص تا چه حد می تواند باعث تقویت انگیزه در فریلنسری شود. لازم نیست حتما یک دفتر حرفه ای برای خود درست کنید، گاهی یک کنج از کانتر آشپزخانه می تواند فضای بهتری از تخت خواب و مبل باشد. اما اگر هیچ گوشه دنجی در خانه پیدا نمی کنید، کافه ها هم می تواند ایده خوبی باشد.
اگر نمی خواهید با مشکل انگیزه در فریلنسری مواجه شوید، این توصیه را جدی بگیرید. کار در حالت لمیده روی خواب شما تاثیر می گذارد و بازدهی کار را کم خواهد کرد. شاید ابتدا فکر کنید چه فرق می کند که کجای خانه بساط کار راه پهن کنیم، اما در مشاغل دورکاری واقعا شبیه سازی یک دفتر کار حرفه ای فواید بسیاری دارد.

دو: زمانبندی فراموش نشود

کاهش بهره وری و اتلاف وقت، دشمن های مهم انگیزه در فریلنسری به حساب می آیند. برای کسانی که کار درخانه را انتخاب کرده اند، بسیار مهم است که برنامه ریزی روزانه درستی داشته باشند. منظور فقط این نیست که زمان شروع و پایان یک کار را تعیین کنید، بلکه باید با دقت برای هر وظیفه ای یک مدت زمان معین شود. زمان بندی به داشتن یک روز مفید کمک می کند و مانع از اتلاف انرژی فریلنسر می شود. اگر در تقویت انگیزه در فریلنسری به این واقعیت بی توجه باشیم، ممکن است مثلا یک استراحت ناهار تبدیل به ساعت ها گشت زنی بی هدف در اینستاگرام شود.

[article_link] ۶ قانون طلایی برنامه ریزی روزانه فریلنسری [/article_link]

سه: برای انگیزه در فریلنسری لباس کار بپوشید

کسی منکر آن نیست که آدم با زیرشلواری و لباس خواب راحت تر است تا لباس های کار اتوکشیده اما برای تقویت انگیزه در فریلنسری، حتی توجه به لباسی که وقت کار می پوشیم هم مهم است. اگر در دورکاری هم مانند کار حضوری لباس بپوشیم، خدمت بزرگی به افزایش بهره وری خود کرده ایم. تعویض لباس زمان زیادی نمی گیرد، اما باعث می شود خواب از سرمان بپرد و مغزمان شرایط کار حضوری را شبیه سازی کند. این جمله طلایی را فراموش نکنید: “خوب بپوش تا حالت خوب باشد.”

چهار: حجم کار خود را مدیریت کنید

اگر به فکر تقویت انگیزه در فریلنسری هستید، اجازه ندهید کارها روی هم تلنبار شود. فراموش نکنیم که کار در خانه به معنی حجم کار کمتر نیست. بلکه حتی گاهی وظایف فریلنسر را بیشتر می کند. پس بهتر است فهرستی از کارهای هفتگی داشته باشیم و بعد براساس آن روزهای خود را برنامه ریزی کنیم. این تقسیم بندی کارها به وظایف کوچکتر، مدیریت آن را راحت تر کرده و در نهایت کیفیت را افزایش خواهد داد.

پنج: مراقب چیزهایی که حواستان را پرت می کند باشید

هر چه قدر شروع یک روز کاری از خانه می تواند سخت باشد، پرت شدن حواس حین کار آسان است. به خصوص اگر از آنهایی هستید که می توانند چند کار را با هم بکنند، احتمال حواس پرتی در شما بالاتر می رود. اگر به فکر تقویت انگیزه در فریلنسری هستید، نباید بگذارید این حواس پرتی ها بخش زیادی از زمان شما را بدزدند. آکادمی تکانش در این زمینه چند توصیه برای فریلنسرها دارد که می تواند برای شما مفید باشد. اول این که چند ساعتی گوشی خود را سایلنت کنید و شبکه های اجتماعی را به حال خودشان گذارید.
اگر کودکی در خانه دارید، زمانی را جدا از او باشید تا امکان تمرکز داشته باشید یا اگر چنین چیزی ممکن نیست در ساعات خواب او کار را شروع کنید. البته این را هم باید در نظر داشت که گاهی تنها ماندن زیاد برای آنهایی که دورکار هستند خود اسباب حواس پرتی است. پس بهتر است گاهی با تیم خود جلساتی داشته باشید و چه بهتر اگر این جلسات منظم باشد. چنانچه تنها کار می کنید هم زمانی را به ارتباط با همکاران یا سایر کسانی که در زمینه کاری می توانند برایتان مفید باشند، اختصاص دهید.

شش: از یک استراحت با کیفیت غافل نشوید

تا اینجا بیشتر توصیه ها برای تقویت انگیزه در فریلنسری حول موضوع تمرکز و افزایش جدیت در کار بود. اما قرار نیست فضا را خشک و سخت گیرانه کنیم. واقعیت این است که حفظ انگیزه در فریلنسری به استراحت های باکیفیت و لحظات پر نشاط هم نیاز دارد. بهتر است ساعت های طولانی و بی استراحت مشغول کار نباشید. میان کار، گاهی استراحتی به خودتان دهید، حداقل ده دقیقه پیاده روی کنید، ناهاری بپزید یا از شنیدن یک موسیقی لذت ببرید. اگر به صورت تیمی کار می کنید، حتما اعضای تیم را از زمان استراحت خود با خبر کنید تا نه از غیبت شما تعجب کنند و نه در آن ساعت تماسی بگیرند. در فضای دورکاری که نمی توانیم میز همکارانمان را ببینیم، این ارتباطات است که می تواند ما را از حال هم با خبر کند.
در نظر داشته باشید که مغز انسان برای کار بی وقفه روی فعالیت های پیچیده ساخته نشده است. مغز برای آنکه بتواند در یک سطح خوب فعال باشد نیاز به استراحت و خواب کافی دارد. پس هر وقت احساس خستگی و بی میلی به کار داشتید، حتما مدتی به خودتان استراحت دهید، به ویژه اگر بتوانید هوای تازه تنفس کنید، می تواند بسیار مفید باشد.

هفت: برای تقویت انگیزه در فریلنسری چالش های بامزه ایجاد کنید

کار در خانه را چالش های کوچک می توانند دلنشین تر کرده و مانع از احساس یکنواختی شوند. وقتی قرار است انگیزه در فریلنسری و بهره وری کار را افزایش دهیم، باید از خلاقیت خود استفاده کنیم. می توان برای خود یا اگر به صورت تیمی کار می کنید، برای اعضای تیم، چالش اتمام کار در سریعترین زمان ممکن گذاشت و رکورد ها را ثبت کرد. مثلا چه کسی در کوتاهترین زمان کلمات بیشتری می نویسد یا در یک چالش انفرادی، بهترین رکورد برای تولید یک محتوای 500 کلمه ای چه قدر است. در کارهای گروهی این چالش ها می تواند به یک رقابت برنده-برنده تبدیل شود.
این تنها یک نمونه از چالش های بامزه ایست که می توان ایجاد کرد. وقتی هدف ایجاد دلگرمی تقویت انگیزه در فریلنسری هست، می توانید تا بی نهایت خلاق باشید، اما به طور کلی هدف از این راهکار، بازی سازی از فرایند کار است. به بازی های کامپیوتری نگاه کنید، یک مرحله تکمیل می شود، جایزه اش را می گیرید و به مرحله بعد می روید. همین روش می تواند برای کار در خانه هم کاربرد داشته باشد. پروژه ای که روی آن کار می کنید را به بخش های کوچک تقسیم کنید و مثلا بگویید فقط بعد از تمام شدن این بخش سراغ شبکه های اجتماعی می روم.

[article_link] ۱۰ باور ویران‌کننده درباره لایف استایل فریلنسری [/article_link]

سخن آخر برای تقویت انگیزه در فریلنسری

راهکارهایی که در بالا ارائه شد، تنها چند پیشنهاد کاربردی برای تقویت انگیزه در فریلنسری است. اما شما می توانید راهکارهایی به فراخور حال خود یا گروهتان خلق کنید. وقتی هدف افزایش بهره وری و انگیزه در فریلنسری باشد، باید با آغوش باز از شیوه ها موثر برای رسیدن به این هدف استقبال کرد. البته پیش از آنکه بخواهید محیط کاری خود را سروسامان دهید، چالش های با مزه ایجاد کنید، یا هر کار دیگری، باید ابتدا برای سوال “چرا فریلنسر هستم” جواب قانع کننده ای داشته باشید. شاید بد نباشد که جواب های شخصی خود را جایی یادداشت کرده و جلوی چشمتان قرار دهید تا در روزهای سخت دورکاری انگیزه شما باشد. همچنین خواندن کتاب های انگیزشی یا زندگی نامه افراد موفق می تواند مفید برای تقویت انگیزه در فریلنسری مفید باشد.
آکادمی تکانش با هدف همراهی فریلنسرها تا رسیدن به درآمد دلاری، در این مقاله تلاش داشت تا شما را با یکی از دشواری های کار در خانه آشنا و برای مواجهه با آن آماده کند. به خاطر داشته باشید که افت انگیزه در فریلنسری ممکن است برای اغلب کسانی که کار درخانه را تجربه می کنند، اتفاق بیفتد. مهم این است که بدانید چطور می توان آن را مدیریت کرد و به مسیر یک فریلنسر موفق برگشت.

دسته بندی ها