بازاریابی کتاب در آمازون در ایران و راه‌های افزایش فروش در KDP

بازاریابی کتاب در آمازون در ایران و راه‌های افزایش فروش در KDP
تاریخ: 2023/06/22
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

بازاریابی کتاب در آمازون: 13 نکته طلایی افزایش فروش در کیندل

اگر این مطلب را می‌خوانید به‌احتمال‌قوی نویسنده هستید و علاقه به کار در بازار بین‌الملل دارید. پیوستن و بازاریابی کتاب در آمازون یکی از بهترین تصمیماتی است که یک نویسنده می‌تواند بگیرد مخصوصاً کسانی که همواره با موانع بسیاری برای چاپ اثرشان مواجه هستند. ازآنجایی‌که دنیای انتشارات همچنان به سمت پلتفرم‌های دیجیتال حرکت می‌کند، نویسندگان توانسته‌اند از قدرت Amazon KDP برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر استفاده کنند. ناگفته نماند که انتشار کتاب در آمازون و بازاریابی در آمازون قلق و چالش‌های خاص خودش را دارد؛ اما باز هم به زمانی که برایش بگذارید می‌ارزد. البته که با میلیون‌ها کتاب موجود در این پلتفرم، برجسته‌شدن در میان نویسندگان و افزایش فروش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای فروش بهتر در Amazon KDP ، نویسندگان از استراتژی‌های بازاریابی مختلفی برای تبلیغ کتاب‌های خود استفاده می‌کنند. باید دانست که محتوای اثر اولویت دارد؛ اما از بازاریابی صحیح هم نباید غافل شد. در اینجا به‌صورت جامع به ترفندهایی می‌پردازیم که می‌توانید برای فروش بهتر در آمازون استفاده کنید.

[article_link] Amazon KDP چیست؟ [/article_link]

فروشندگان موفق کتاب در آمازون

داستآن‌های موفق آمازون KDP نشان می‌دهد که خودانتشاری راهی مناسب برای نویسندگانی است که متعهد به تولید محتوای باکیفیت و ایجاد خوانندگان وفادار هستند. ویژگی‌های کلیدی فروشندگان موفق آمازون KDP شامل تعهد آن‌ها به کیفیت، درک مخاطبان هدف، بازاریابی فعال و پایداری است. با پیروی از این قواعد نویسندگان موفق و ناشران مشتاق می‌توانند شانس خود را برای دستیابی به اهداف انتشار خود افزایش دهند. برخی از ویژگی‌های افرادی که فروش نجومی در آمازون دارند را اینجا ببینیم:

متن باکیفیت

اولین ویژگی فروشندگان موفق آمازون KDP تعهد آن‌ها به کیفیت است. این نویسندگان درک می‌کنند که برای برجسته‌شدن در یک بازار شلوغ، باید محتوای باکیفیت تولید کنند. آن‌ها زمان و منابع خود را برای نوشتن، ویرایش و تصحیح خود سرمایه‌گذاری می‌کنند تا مطمئن شوند که کتاب‌هایشان بدون خطا و جذاب است. آن‌ها همچنین به طراحی و قالب‌بندی توجه می‌کنند و مطمئن می‌شوند که کتاب‌هایشان برای خوانندگان بالقوه حرفه‌ای و جذاب به نظر می‌رسد.

درک مخاطب هدف

یکی دیگر از ویژگی‌های فروشندگان موفق آمازون KDP ، درک آن‌ها از مخاطبان هدف است و وقت می‌گذارند تا در مورد خوانندگان خود تحقیق کنند و ترجیحات و علایق آن‌ها را درک کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا محتوای خود را متناسب با نیازهای مخاطبان خود تنظیم کنند. آن‌ها همچنین از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های ایمیل با خوانندگان خود برای ایجاد روابط و کسب بازخورد ارزشمند در ارتباط هستند.

بازاریابی

فروشندگان موفق KDP  نیز در بازاریابی کتاب در آمازون فعال هستند. آن‌ها می‌دانند که انتشار یک کتاب در آمازون برای جذب خوانندگان کافی نیست. این فروشندگان از انواع استراتژی‌های بازاریابی مانند نقد کتاب، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های ایمیلی برای تبلیغ کتاب‌های خود و دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین در تبلیغات و هدایای کتاب شرکت می‌کنند تا دید خود را افزایش دهند و خوانندگان جدید را جذب کنند.

متعهد به حرفه

فروشندگان موفق آمازون KDP پایدار و انعطاف‌پذیر هستند. آن‌ها درک می‌کنند که خودانتشاری یک تعهد طولانی‌مدت است و موفقیت یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. آن‌ها مایل به انجام کار سخت و ادامه یادگیری و سازگاری با شرایط متغیر بازار هستند. همچنین موفقیت‌های خود را هر چند کوچک جشن می‌گیرند و از این موفقیت‌های هرچند کوچک به‌عنوان انگیزه‌ای برای ادامه راه استفاده می‌کنند.

13 نکته طلایی فروش موفق و بازاریابی کتاب در آمازون

هنگامی که نویسندگان اسناد و مدارک معتبر به آمازون ارائه کنند، می‌توانند فروش کتاب را آغاز کنند. بااین‌حال، موفقیت در این پلتفرم به چیزی بیش از ارائه مدارک لازم نیاز دارد. در اینجا چند نکته برای موفقیت در آمازون KDP وجود دارد:

1.      محتوای ترند بنویسید

مهم‌ترین عامل برای تبدیل‌شدن به یک نویسنده موفق آمازون KDP، نوشتن محتوای باکیفیت است. این بدان معناست که کتاب باید به‌خوبی نوشته شده، جذاب و آموزنده باشد. شما به‌عنوان نویسنده باید با حوزه‌های پرفروش و موضوعات محبوب مردم آشنا باشید.

2.      شرح کتاب خود را بهینه کنید

شرح کتاب اولین چیزی است که خوانندگان بالقوه وقتی با کتاب شما روبرو می‌شوند، می‌بینند. باید با کلمات کلیدی بهینه شود و محتوای کتاب را به طور دقیق توصیف کند. یعنی شما باید بتوانید با ارائه بخش کوچکی از محتوا، خواننده را کنجکاو کرده و او را تشویق به خواندن کنید.

3.      پلتفرم بسازید

ساختن یک پلتفرم برای تبلیغ کتاب شما و ایجاد پایگاه طرفداران مهم است. این شامل رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک است که ابزارهایی عالی برای نویسندگان برای تبلیغ کتاب‌های خود و تعامل با خوانندگان بالقوه هستند. نویسندگان می‌توانند پروفایل‌هایی ایجاد کنند که به طور خاص بر آثارشان متمرکز باشد، تیزرهایی درباره کتاب خود به اشتراک بگذارند، و از طریق مسابقه یا هدایا با دنبال‌کنندگان خود ارتباط بگیرند. با دریافت دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی، نویسندگان می‌توانند ترافیک را به صفحه کتاب Amazon KDP خود هدایت کنند و در نهایت فروش را افزایش دهند.

4.      بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی شامل ایجاد یک لیست پستی از خوانندگانی است که به کتاب‌های نویسنده علاقه‌مند هستند. نویسندگان می‌توانند از لیست پستی خود برای تبلیغ کتاب خود، اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌ها و تعامل با خوانندگان خود استفاده کنند. نویسندگان با ایجاد رابطه با خوانندگان خود می‌توانند شانس را برای فروش نسخه‌های بیشتری از کتاب‌هایشان در Amazon KDP بالا ببرند.

5.      نظرات را دریافت کنید

نظرات برای ایجاد اعتبار و افزایش فروش مهم هستند. نویسندگان باید خوانندگان را تشویق کنند که در آمازون و سایر پلتفرم‌ها نظرات خود را بنویسند.

6.      کتاب خود را برای جستجوی آمازون بهینه کنید

برای اینکه خوانندگان بیشتری را به کتاب خود جذب کنید، استفاده از کلمات کلیدی، دسته‌بندی‌ها و برچسب‌های مرتبط هنگام انتشار کتاب خود در Amazon KDP بسیار مهم است.

[article_link] قوانین فروش کتاب در آمازون KDP و مدارک موردنیاز برای ساخت حساب کاربری [/article_link]

7.      کتاب خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای تبلیغ کتاب شما هستند. از پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک برای تعامل با خوانندگان بالقوه و تبلیغ کتاب خود استفاده کنید.

8.      از تبلیغات آمازون استفاده کنید

تبلیغات آمازون به شما اجازه می‌دهد که کتاب خود را برای مخاطبان هدف در آمازون تبلیغ کنید. این می‌تواند به افزایش نمایش و فروش کتاب شما کمک کند.

9.      از تبلیغات فیس‌بوک غافل نشوید

اگر به محتوایتان ایمان دارید از خرج برای تبلیغات نترسید. یک حساب سرانگشتی انجام دهید و اگر می‌توانستید حتماً به این گزینه فکر کنید. مثلاً هزینه هر کلیک از لینک فیس‌بوک 50 سنت است. حالا چرا فیسبوک؟ زیرا شما می‌توانید آنجا با کمک فیلترها دقیقاً مخاطب هدف خود را پیدا کنید.

10.  به طور مداوم محتوای جدید تولید کنید

برای اینکه خوانندگان خود را علاقه‌مند و درگیر نگه دارید، یاید به طور مداوم محتوای جدید تولید کنید. انتشار مداوم کتاب‌ها و مطالب جدید به شما کمک می‌کند تا طرفدارانی وفادار پیدا کنید و فروش خود را در طول زمان افزایش دهید.

11.  استفاده از نظرات وبلاگ‌نویسان

یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی مؤثر که نویسندگان برای فروش بهتر در Amazon KDP در خارج از پلتفرم استفاده می‌کنند، استفاده از وبلاگ‌نویسان کتاب و داوران کتاب است. وبلاگ‌نویسان و منتقدان کتاب، خوانندگان مشتاقی هستند که پلتفرم‌های آنلاین ایجاد کرده‌اند و در آن‌ها افکار و نظرات خود را درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اند به اشتراک می‌گذارند. نویسندگان می‌توانند با وبلاگ‌نویسان و منتقدان کتاب در ژانر خود تماس بگیرند و از آن‌ها بخواهند که کتاب‌هایشان را بررسی کنند. در ازای یک بررسی صادقانه، وبلاگ‌نویسان و داوران نظرات خود را در وبسایت یا صفحه رسانه اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند و این می‌تواند ترافیک را به صفحه Amazon KDP نویسنده هدایت کند.

12.  استفاده از سایت‌های مختلف

در مرحله بعد، نویسندگان همچنین می‌توانند از وبسایت‌های تبلیغ کتاب برای فروش بهتر در Amazon KDP  استفاده کنند. این وب‌سایت‌ها برای معرفی کتاب‌ها به خوانندگان بسیاری که به دنبال مطالب جدید هستند، طراحی شده‌اند. با ارسال کتاب خود به این وبسایت‌ها، نویسندگان می‌توانند ارتباطات خود را افزایش دهند و خوانندگان جدیدی را به صفحه Amazon KDP خود جذب کنند. برخی از محبوب‌ترین وبسایت‌های تبلیغ کتاب عبارت‌اند از BookBub، Goodreads، و BookGorilla.

13.  وبینار و تخفیف بگذارید

برگزاری رویدادها و پادکست‌های زنده در بسترهای مختلف مثل کلاب‌هاوس، گوگل پلاس و… این امکان را به شما می‌دهد تا به‌عنوان فردی واقعی با دیگران در ارتباط باشید. برای این برنامه روز و ساعت مشخص اعلام کنید و حتی ویدئوها را در جایی مثل وبسایت خودتان بارگزاری کنید. برای شرکت‌کنندگان در لایو کوپن تخفیف در نظر بگیرید و باارائه مزایا اثرتان، آنان را تشویق به خرید کنید.

بازاریابی کتاب در آمازون از ایران

خب اگر نویسنده باشید حتماً می‌دانید آمازون یکی از پلتفرم‌هایی است که برای ایرانیان داخل ایران تحریم است؛ اما آکادمی تکانش این بستر را برای نویسندگان داخل ایران فرآهم کرده است که بتوانند آثار خود را در آمازون بفروشند و بازاریابی مناسبی انجام دهند. اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر به روش‌های منحصربه‌فردی هستید که برای فروش و بازاریابی‌تان مانند سکو پرتاب عمل کند، این یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید و رزومه خود را در سطح بین‌المللی  تقویت کنید.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه تولید و فروش Ebook در فروشگاه آمازون

دوره تولید و فروش کتاب الکترونیکی در آمازون آکادمی تکانش به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به تخصص نویسندگی، صفحه آرایی و انتشارات کتاب خود را تولید، دیزاین و در آمازون به فروش برسانید.

ثبت نام

[/box_product]

دسته بندی ها