چه مواردی باعث از بین رفتن اکانت سایت های فریلنسینگ می شود؟

چه مواردی باعث از بین رفتن اکانت سایت های فریلنسینگ می شود؟
تاریخ: 2021/05/22
بازدید: 781 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

چرا حساب من بسته شده است؟

قوانین سایت های فریلنسر چیست؟

با توجه به این که ارزش دلار روز به روز در ایران رو به افزاش است و نیز یکی از مهم‌ترین ارزهای جهانی است، کسب درآمد دلاری یکی از مهمترین دغدغه افراد شده است. به همین دلیل باعث شده عده زیادی به فکر کسب درآمد ارزی و دلاری بیفتند.یکی از راه هایی که می توان از طریق آم به کسب درآمد دلاری پرداخت فریلنسری است.

شغل فریلنسری مزایای زیادی دارد، مهمترین مزایای آن دورکار بودن آن است. زمان کار یک فریلنسر دست خودش است و ساعت کاری منعطفی دارد. این افراد می توانند چندین پروژه را همزمان انجام بدهد بنابراین می توانید موقعیت مالی خودتان را افزایش بدهید.

قوانین سایت های فریلنسر چیست؟

قوانین سایت های فریلنسر چیست؟

سایت های فریلنسری زیادی وجود دارد که می توان در آن اکانت ساخت و از کارفرکاها پروژه گرفت. باید توجه داشت که در سایت فریلنسری یکسری قوانین و مقررات وجود دارد که شما برای حفظ ایمنی ، اعتماد و حرفه ای بودن در بازار ، ملزم به اجرای قوانین رفتاری هستید. چنانچه قوانین سایت نادیده گرفته بشود ، حساب کاربری شما توسط سایت بسته خواهد شد. در این مقاله فعالیت هایی که موجب نقض قانون فریلنسری می شود آورده شده است.

چرا حساب کاربری من به حالت تعلیق درآمده است؟

اطلاعات تماس

به یاد داشته باشید که ارسال اطلاعات تماس یا پیوند به اطلاعات تماس ، در شرح پروژه ، پیشنهاد یا در صفحه پیام خلاف قوانین سایت فریلنس است. این مهمترین دلیل حذف پروژه و تعلیق حساب می باشد. پس در چت هایتان با کارفرما حواستان باشد که نگویید این شماره ی تلفن من است می توانید با من گفتگو کنید.

محتوای نامناسب

ارسال محتوای نامعتبر یا نامناسب در توضیحات پروژه ، پیشنهادات یا صفحه های پیام. این حالت شامل تبلیغات و اطلاعات غیرقانونی یا نامناسب نیز می باشد.

ساخت چندین اکانت

افرادی که میخواهند در سایت فریلنسر مشغول به کار بشوند فقط می توانند یک حساب فریلنسر داشته باشند که می توانند از آن برای استخدام و یا پیشنهاد شغل استفاده کنند.

چرا حساب کاربری من به حالت تعلیق درآمده است؟

چرا حساب کاربری من به حالت تعلیق درآمده است؟

مانده حساب منفی

چنانچه مانده حساب شما 35 روز یا بیشتر منفی باشد دچار مشکل می شوید.

حساب بانکی

اگر حساب پی پال و یا هر حساب دیگری که برای دریافت وجه از آن استفاده می شود به نام صاحب اکانت فریلنسر نباشد مثلا ، شما از حساب پی پال به نام شخص دیگر استفاده کنید یعنی اکانت فریلنسر بنام x باشد و اکانت پی پال بنام y باشد این باعث مسدود شدن حساب فریلنسر شما می شود. حساب ارزی ای که استفاده می کنید باید به نام خودتان باشد.

پس اگر فعالیتی توسط شما صورت بگیرد که از مصادیق پولشویی به حساب بیاید حساب شما مسدود می شود.

وریفای-(verify)

وریفای-(verify)

وریفای (verify)

تایید هویت شما یکی از قوانین مهم در سایت فریلنسر است. چنانچه حساب کاربری شما در یک بازه زمانی مثلا حدود 3 ماه وریفای نشده باشد، سایت های فریلنسری ممکن است محدودیت حساب ایجاد کند یا حساب شما را به دلیل مسائل امنیتی به حالت تعلیق درآورد.

فعالیت های مشکوک در سایت فریلنسر

یک سری فعالیت ها هستند که از نظر سایت فریلنسر مشکوک است و چنانچه کسی این فعالیت ها را انجام دهد موجب مسدود شدن اکانت آن شخص می شود. مثلا:

خارج از سایت فریلنسر به گفتگو نپردازید. به هر دلیلی یک لینک، مثلا لینک فیسبوک بفرستید و بخواهید که از طریق فیسبوک با شما در تماس باشد.

در خصوص هزینه ها و پرداختی ها خارج از سایت فریلنسر صحبت بشود.

اگر فعالیتی  انجام بدهید که از جمله مصادیق پولشویی به حساب بیاید سایت فریلنسر ، سریعاً اکانت شما را مسدود می کند.

استفاده از آی پی کشور های تحریم شده

اگر شما با آیپی کشورهایی که تحریم شده اند، وارد اکانتتان بشوید، باعث مسدود شدن حساب کاربری شما می شود. سایت فریلنسر بدون در نظر گرفتن این که شما فریلنسری با امتیاز بالا و حرفه ای هستید و یا اینکه مبلغ زیادی در حساب فریلنسرتان هست یا نه ممکن است اکانت شما را بلاک کند.

استفاده از آی پی کشور های تحریم شده

استفاده از آی پی کشور های تحریم شده

VPN و یا VPS نامناسب

سایت فریلنسر ابزار هایی برای تشخیص لوکیشن شما دراختیار دارد و این که لوکیشن شما فیک است یا خیر را بررسی می کند. پس از ابزار های تغییر ای پی مناسب استفاده کنید . در غیر این صورت سایت freelancer ، اکانت فریلنسر شما را مسدود خواهد کرد . پس دقت داشته باشید که از وی پی ان (VPN)  یا وی پی اس (VPS سرور مجازی) نامناسب استفاده نکنید.

ریویو (review) ساختگی

بعضی از افرادی که در سابت فریلنسر اکانت دارند برای این که بتوانند راحت تر پروژه دریافت کنند، دو اکانت و یا بیشتر در این سایت می سازند و ریویو ( review ) فیک یا نظر ساختگی می نویسند. به عبارتی با یک حساب فریلنسری ، پروژه را ایجاد کرده و با اکانت دیگر ، پروژه را قبول و ریویو می نویسند. توجه داشته باشید اکانتی که به این دلیل مسدود می شود احتمال رفع لیمیت آن بسیار کم است .

برای این که بتوانید اول کار، پروژه دریافت کنید و ریویو واقعی داشته باشید دو راه دارید: یا پروژه با قیمت پایین را قبول کنید و یا پروژه را به صورت آزمایشی انجام بدهید.

استفاده از شماره یکبار مصرف

زمانی که شما با شماره یکبار مصرف اقدام به ساخت اکانت در سایت فریلنسری می کنید، برای بار اول تایید هویت می شوید یعنی تیک وریفای شماره تلفن سبز می شود و به ظاهر همه چیز با موفقیت انجام شده است . اما زمانی که درخواست برداشت از سایت فریلنسر را ثبت کنید کد به همان شماره ثبت شده ی شما فرستاده می شود . پس حتما شماره دائمی تهیه و ثبت کنید.

شماره تلفن و محل افتتاح حساب متفاوت

اکانت فریلنسر از هر کشوری که ساخته می شود ، شماره تلفن نیز باید متعلق به همان کشور باشد . چنانچه شماره تلفن ثبت شده در اکانت فریلنسری ، با کشور محل افتتاح متفاوت باشد ، احتمال دارد تیک تایید هویت شما سبز شود، ولی زمان برداشت از حساب دچار مشکل می شوید .

واریز وجه برای خرید اشتراک حساب فریلنسر

گاهی اوقات برای خرید اشتراک حساب فریلنسر یا… نیاز به پرداخت وجه دارید . بعضی از افراد از افراد و یا شرکت های دیگری درخواست واریز وجه به حساب فریلنسری خود دارند. این کار بسیار خطرناک است. چون این افراد و شرکت ها به وایطه کاری که انجام می دهند، برای افراد زیادی به این منظور پول واریز میکنند که این کار در بلند مدت باعث ایجاد مشکل می شود.

بهتر است یک حساب پی پال (paypal) وریفای شده با نام خودتان داشته باشید و آن را به سایت فریلنسر متصل کنید . سپس از افراد بخواهید به حساب پی پال شما وجه واریز کنند و بعد شما به حساب فریلنسر خود

واریز وجه برای خرید اشتراک حساب فریلنسر

واریز وجه برای خرید اشتراک حساب فریلنسر

جعل هویت یا جعل هویت شخص دیگری

حتما اطلاعات صحیحی از خود ثبت کنید. چنانچه اطلاعات شخص دیگری را جعل کرده باشید و یا اگر اطلاعات شخصی به‌درستی و یا نامناسب وارد شود سایت فریلنسر اکانت شما را مسدود خواهد کرد.

پس دقت داشته باشید که از نام واقعی، عکس واقعی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس محل سکونت (آدرسی که سایت واسط با توجه به آن حساب پی‌پال را می‌سازد) را صحیح وارد کنید.

 

به طور کلی تخلفاتی که منجر به بسته شدن حساب می شود، شامل موارد زیر هستند:

  • انجام یا مشارکت در فعالیت های متقلبانه
  • سواستفاده یا آزار و اذیت کاربران دیگر
  • اخاذی یا باج خواهی برای بررسی مثبت و یا پرداخت اضافی
  • فریب سایر کاربران سایت
  • جعل اسناد شناسایی. این شامل ارسال اسناد تأیید جعلی یا تغییر یافته است.
  • انتشار ویروس ها یا پیوندهای سایت مخرب
  • دستکاری سیستم حل اختلاف
  • بازی سیستم بازخورد برای به دست آوردن شهرت مثبت در سایت
  • خرید یا فروش حساب های سایت های فریلنسر
  • ارسال یا مشارکت در پروژه هایی که شرایط و ضوابط ما را نقض می کنند ، مانند پولشویی ، ارسال هرزنامه و هک.
  • نقض حقوق مالکیت معنوی شخص دیگری
  • نقض شرایط و ضوابط سایت های فریلنسر

به طور کلی تخلفاتی که منجر به بسته شدن حساب می شود

در برخی از سایت های فریلنسری مانند Freelancer.com، لیست کامل فعالیت هایی را که انجام آن در سایت مجاز نیستند ثبت شده است. توجه داشته باشید که تعلیق یا بسته شدن حساب به دلیل هر یک از این تخلفات قطعی و غیرقابل برگشت است.

زمان ساخت اکانت و وریفای کردن آن شما گزینه قبل قوانین را تیک می زنید و ملزم به رعایت کردن آن هستید. توجه کنید که ابزار های زیادی برای شناسایی فعالیت های شما و موقعیت فیزیکی شما دارد . پس از انجام فعالیت های غیر عادی و خلاف قوانین در سایت فریلنسری جدا خودداری کنید و طبق اموزش هایی که همراه با سفارش اکانت های فریلنسینگ به شما تحویل داده می شود ، عمل کنید. دقت داشته باشید که سایت فریلنسر به دنبال بهانه برای مسدود و یا محدود کردن حساب شما شماست!

 

 

https://www.freelancer.com/support/General/violations-that-lead-to-account-closure

https://www.freelancer.pl/faq/topic.php?id=17#q92

https://www.freelancer.com/page.php?p=info%2Fkyc_policy

https://accountfreelancer.ir/blog/What-causes-my-Freelancer-account-to-be-closed