کسب درآمد دلاری از گرافیک

کسب درآمد دلاری از گرافیک
تاریخ: 2021/05/17
بازدید: 848 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

یک گرافیست چگونه میتواند درآمد ارزی داشته باشد؟

اگر شما یک گرافیست هستید و از درآمد خود راضی نیستید، این مقاله را از دست ندهید.

بازار کار گرافیک مانند یک برج چندین طبقه‌ست که تقریبا تمامی واحدهای آن تاکنون پرشده. راه‌هایی که برای شما وجود دارد شامل این است که یا شما باید برای دیگران کار کنید که در نهایت حقوقی ثابت تا حدود 7 الی 10 تومن بدست خواهید آورید و یا اینکه آنقدر بلندپروازید که یک طبقه برای خودتان به این برج اضافه کنید!

برای هموار کردن مسیر افزایش درآمدتان از فروش کار گرافیکی با ما همراه باشید تا نقشه راه را به شما نشان دهیم.

در هر زمینه ای از طراحی گرافیک که تخصص داشته باشید اعم از طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی بنر، طراحی رابط کاربری، طراحی سایت، دیجیتال آرت، …. می توانید از طریق سایت‌های فریلنسری گرافیک درآمد دلاری کسب کنید. در ادامه به صورت مفصل درباره فریلنسینگ و طراحی گرافیک و معرفی سایت فریلنسینگ طراحی گرافیک میپردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  1. مزیت‌های یک گرافیست فریلنسر
  2. راهنمای فعالیت برای فریلنسر گرافیک و درآمد ارزی
  3. چه چیزهایی برای شروع کسب درآمد دلاری از گرافیک احتیاج دارید؟
  4. توصیه‌هایی کلی برای فروش محصولات گرافیکی
  5. نکات منفی فریلنسر
  6. بهترین سایت های فریلنسری گرافیک برای کسب درآمد ارزی
  7. جمع بندی

 

1. مزیت‌های یک گرافیست فریلنسر:

  • شما به عنوان یک طراح گرافیک بدون محدودیت زمان و مکان میتوانید کار کنید.
  • هیچ مدیری بالای سر شما نیست
  • اما مهمتر از همه شما آزادی خلاقانه ای دارید، بنابراین می توانید تصاویری را که دوست دارید بدون هیچ خلاصه و بررسی آزاردهنده ای انتخاب کنید و مشتریان به شما بگویند که چه کاری انجام دهید، بنابراین می توانید در موضوعاتی تخصص داشته باشید. شما به آن علاقه مند هستید و البته این واقعاً نشان می دهد که آیا یک هنرمند می تواند روی چیزهایی کار کند که به آنها علاقه دارد
  • زمانی را که در راه برای رفتن به شرکت هستید را می توانید یک طرح را به پایان برسانید
  • می توانید چندین پروژه را به صورت همزمان با هم انتخاب کنید و از این طریق درآمد دلاری بیشتری از طریق طراحی گرافیک کسب کنید
  • میتوانید یک کار را هزاران بار به فروش برسانید
  • درآمد انفعالی یا پسیو
  • فروش محصولات دیجیتال یکی از ساده ترین راه ها برای کسب درآمد غیرفعال است. شما به معنای واقعی کلمه می توانید در حالی که خواب هستید پول در بیاورید! شما همچنین هرگز محدود به تعداد محصولاتی که می توانید به صورت آنلاین بفروشید نیستید.

با توجه کردن به این نکات خودتان می‌توانید تا انتهای ماجرا را بخوانید!

“میزان درآمدتان از فریلنسری گرافیک حد و مرز ندارد چرا باید به یک حقوق ثابت شرکتی راضی باشید؟”

حتما بخوانید مزایای فریلنسینگ چیست؟

پس اگر قصد فریلنسری دارید؛ برای شروع به فریلنسری فقط کافی است که وب سایت های فریلنسینگ گرافیک را خوب بشناسید.

چرا فریلنسری برای طراحان بهتر است؟

مزیت‌های یک گرافیست فریلنسر

برای کسب درآمد دلاری از گرافیک دو مسیر وجود دارد:

  1. در سایت هایی مانند فری پیک Freepik و گرافیک ریور GraphicRiver ثبت نام کنید و طرح‌تان را در این وبسایت‌ها به فروش برسانید.
  2. با ثبت نام در وب سایت های خارجی برای طراحان فریلنسر، پروژه‌های طراحی متعددی قبول کنید و از این طریق درآمد ارزی کسب کنید.

 

2. راهنمای فعالیت برای فریلنسر گرافیک و درآمد ارزی

اگر می خواهید به عنوان یک فریلنسر طراحی گرافیک از وب سایت های فریلنسینگ درآمد دلاری کسب کنید به این موارد توجه داشته باشید:

برای خود برند اختصاصی بسازید

اگر می خواهید به عنوان یک فریلنسر گرافیک وجه تمایزی میان خود و رقیبانتان داشته باشید پس حتما یک هویت اختصاصی برای خود داشته باشید. چرا که در صورتی که بخواهید در این حوزه فعالیت داشته باشید و هویتی مختض خود نداشته باشید پس از مدتی کوتاه از میدان رقابت خارج خواهید شد.

برای خود برند اختصاصی بسازید

برای خود برند اختصاصی بسازید

به روز باشید و از نمونه کارهای قویتان استفاده کنید

اگر می خواهید یک فریلنسر گرافیک موفق شوید باید دائما به روز باشید و در فضای آنلاین حضور داشته باشید.

به یاد داشته باشید که اگر روی آموزش و به روز کردن مهارت خود سرمایه گذاری کنید، چندین برابر هزینه آموزش را بدست می‌آورید. هرگز تقویت تواناییهایتان به چشم هزینه اضافی نبینید.

برای افزایش سرعت پیشرفتتان سعی کنید در سایت های فریلنسری طراحی گرافیک که در ادامه معرفی می کنیم رزومه‌ای قوی بسازید. نمونه کارهای حرفه ای خود در این رزومه قرار دهید تا کارفرمایان زودتر به استعداد شما پی ببرند و راحت تر به شما اعتماد کنند.

شجاع باشید

برای گرفتن پروژه های گرافیکی دلاری از سایتهای خارجی با اعتماد به نفس و جسورانه جلو بروید و شجاعت خودتان را به کارفرما نشان دهید و از کارفرما بخواهید نمونه کارهای شما را از پروفایلتان بررسی کند.

در ابتدا با کارهای کوچک و کم درآمد شروع کنید

اگر شما می خواهید به عنوان فریلنسر طراح گرافیک کسب درآمد کنید باید این نکته را بدانید که طراحان پرسابقه‌تری نسبت به شما از سرتاسر دنیا در این وبسایت ها فعالیت می کنند بنابراین برای اینکه بتوانید در این مسابقه بر رقیبانتان پیروز شوید از کارهای کوچک و کم درآمد شروع کنید و با شرکت در مسابقات توانایی های خود را به کارفرمایان نشان دهید.

حتما بخوانید چطور یک طراح گرافیک فریلنسر موفق باشیم؟

3. چه چیزهایی برای شروع کسب درآمد دلاری از گرافیک احتیاج دارید؟

  1. رایانه + اینترنت
  2. محیط کاری مناسب تا روی کار خود متمرکز باشید.
  3. توانایی کار با نرم‌افزارهای گرافیکی
  4. زبان انگلیسی متوسط به بالا
  5. ساختن اکانت کاربری

4. توصیه‌هایی کلی برای فروش محصولات گرافیکی:

  1. معمولا مجموعه ها بهتر فروش میروند. ینی بجای اینکه یک لوگو را برای فروش بگذارید، دسته ای از لوگوها را با توجه به موضوعشان با هم برای فروش بگذارید. با توجه به این نکته شما حتی میتوانید ایده ها و اسکچ‌های خود را برای فروش بگذارید تا کاربر با توجه به تنوع طرحها حق انتخاب بیشتری داشته باشد.
  2. خریدارها معمولا از دسته بندی موضوعی برای جست و جو و پیدا کردن محصول مورد نظرشان اقدام میکنند پس بهتر است طبقه بندی محصولات خود را بر اساس موضوعشان انجام دهید.
  3. همیشه موضوعات داغ را دنبال کنید و با توجه به ترندها محتوا تولید کنید و برای فروش بگذارید
  4. به هیچ وجه از محصولات هنرمندان دیگر استفاده نکنید. البته الهام گرفتن موضوعش جداست
  5. سعی کنید معمولا احساسات خود را در طراحی هایتان بروز دهید، نتیجه کار فوق العاده خواهد شد
  6. به نامهایی که برای آیتمهای خود انتخاب میکنید بسیار توجه کنید که حتما توصیف مناسبی از محصول ارائه دهد و کاملا مرتبط باشد چرا که خریداران بر اساس این نام ها به جست و جو میردازند
  7. یک تصویر یا محصول را چند بار در چند سایت مختلف آپلود نکنید.
  8. و در آخر اینکه اراده قوی و پافشاری همیشه منجر به نتیجه گیری خواهد شد پس به راحتی دلسرد نشوید.
در ابتدا با کارهای کوچک و کم درآمد شروع کنید

در ابتدا با کارهای کوچک و کم درآمد شروع کنید

5. نکات منفی فریلنسر

تعدادی از نکات منفی فریلنسری گرافیک و محضولات دیجتالی را هم اشاره‌ کوتاه میکنیم تا دیدی شفاف و گسترده نسبت به این موضوع داشته باشید:

  • شما به عنوان یک طراح کنترل زیادی بر اینکه از طرح شما در کجا و چگونه استفاده میشود
  • به ازای فروش هر طرح گرافیکی جزیی درآمد کمی خواهد داشت در نتیجه باید تعدادی بالا به فروش برسانید تا به درآمد قابل توجه برسید که نیازمند صبر و پیگیر بودن شماست
  • برای اینکه به درآمد برسید تعداد از اهمیت بالایی برخوردار است پس خیالتان راحت باشد که اگر دلسرد نشوید و پیگیرانه این مسیر را ادامه دهید حتما به درآمدی بالا دست میابید
  • بسیاری از کپی کارها طرحهای شما را خریداری و از آنها سو استفاده میکنند اما این نکته را در نظر بگیرید اگر شما فردی خلاقیت و پویایی قابل کپی کردن نیست پس شما همیشه چند قدم جلوتر از این افراد هستید.
  • و درآخر اینکه این مارکت یک بازار جهانی ست که حرفه‌ای ترین طراحان در آن مشغول به کارند و ممکن است شما بادیدن کیفیت کار دیگران کمی دلسرد شوید اما جای هیچ نگرانی نیست چراکه جهانی بودن این بازار باعث تقاضایی بینهایت خواهد بود.
product_box

دوره فروش و کسب درآمد دلاری از فروشگاه اتسی (etsy)

دوره فروش محصول دیجیتال در فروشگاه اتسی آکادمی تکانش توسط مسعود محمدحسین تهیه و تدوین شده است که سابقه چندین سال فعالیت در فروشگاه‌های آمازون و اتسی را دارد و به صورت کامل بر این مسیر مسلط است.

ثبت نام

6. بهترین سایت های فریلنسری گرافیک برای کسب درآمد ارزی

چنانچه در هر حوزه از طراحی گرافیک تخصص دارید می توانید با ثبت نام در یک یا چند تا از سایت های فریلنسری طراحی گرافیک که در ادامه معرفی می کنیم و فروش محصولات دیجیتالی درآمد دلاری کسب کنید:

 

کسب درآمد دلاری از سایت فریلنسر Freelancer

سایت فریلنسر دات کام (Freelancer.com) یکی از بزرگترین و معتبرترین سایت های مناسب برای طراحان فریلنسر است. تا به الان بیش از ۲۱ میلیون فریلنسر و کارفرما از سرتاسر دنیا در این وب سایت فعالیت داشته و کسب درآمد کرده اند.

کسب درآمد دلاری  از اپورک Upwork

یکی از مناسب ترین و بهترین وب سایت های فریلنسری برای گرافیست ها و طراحان، سایت آپ ورک است. اکثر فریلنسرها در سرتاسر دنیا با وب سایت upwork کسب درآمد می کنند اما در ایران به نسبت کمتر استفاه می شود.

طراحان گرافیک توسط این پلتفرم می توانند مشتریان بیشتری را از سرتاسر دنیا جذب کنند. سیستم امتیاز دهی به فریلنسرها در سایت آپ ورک باعث شده است که فرصت های کاری مناسب برای فریلنسرهای مستعد و حرفه ای فراهم شود و همچنین این موضوع باعث می شود که طراحان گرافیک مبتدی بیشتر تلاش کنند تا امتیاز بیشتری کسب کنند و در نهایت درآمد دلاری بیشتری از طریق سایت Upwork کسب کنند. اگر به عنوان یک فریلنسر گرافیک می خواهید به بزرگترین پروژه های گرافیک جهانی دست پیدا کنید حتما در سایت آپ ورک ثبت نام کنید.

حتما بخوانید چطور با طراحی گرافیک، در آپورک درآمد دلاری داشته باشیم؟
معرفی بهترین سایت های فریلنسری گرافیک

معرفی بهترین سایت های فریلنسری گرافیک

کسب درآمد دلاری  از  فایور fiverr

یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسری در جهان سایت فایور است که فریلنسرهای زیادی را در حوزه های مختلف اعم از طراحی گرافیک جذب خود کرده است. یکی از مزایای سایت Fiverr این است که به فریلنسرهای طراح مبتدی نیز میدان داده است و می توانند با شرکت در دوره های آموزشی مهارت بیشتری کسب کنند و در نتیجه درآمد بیشتری از فایور کسب کنند.

product_box

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از فایور

دوره فریلنسری در فایور آکادمی تکانش شما را برای ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای و دریافت پروژه دلاری آماده می‌کند.

ثبت نام

کسب درآمد دلاری از 99Designs

همان طور که از نام این وب سایت فریلنسینگ پیداست؛ این وب سایت به صورت تخصصی تنها در حوزه طراحی و گرافیک فعالیت می کند. چنانچه در زمینه طراحی گرافیک مبتدی یا حرفه ای هستید این پلتفرم می تواند گزینه مناسبی برای کسب درآمد دلاری برای شما باشد.

کار در سایت 99designs.com به عنوان کارفرما به این شکل است که ابتدا یک شرح حالی از شرکت خود ارائه می دهید و سپس توضیح می دهید که به چه طراح گرافیکی نیاز دارید. سپس یک مسابقه شروع می کنید و طراحان فریلنسر بسیاری در این مسابقه شرکت می کنند و شما می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

کسب درآمد دلاری از DesignCrowd

این سایت نیز تنها مختص طراحان و گرافیست ها می باشد و مانند سایت دیزاین 99 بستری مناسب برای طراحان مبتدی و حرفه ای است که با برگزاری مسابقات بهترین طراحان گرافیک انتخاب می شود. این شرکت در سال 2011 سایت Brandstack را که لوگوهای آماده را به فروش می رساند خریداری کرد و به BrandCrowd تغییر نام داد.

سایت فریلنسری Graphicriver

سایت فریلنسری Graphicriver

کسب درآمد دلاری از Graphicriver

سایت گرافیک ریور زیرمجموعه ای از Envato Market است که بستری بسیار مناسب برای طراحان گرافیک است. چنانچه در زمینه های طراحی لوگو، طراحی تصاویر وکتوری، طرح دیجیتالی و … مهارت دارید می توانید از سایت Graphicriver درآمد دلاری کسب کنید.

کسب درآمد دلاری از Reedsy

سایت reedsy یکی از سایت های فریلنسری مختص نویسندگان کتاب است. اما از آنجا که برای کتب نیاز به طراحی های گرافیک داخل کتاب و یا جلد کتاب دارند طراحان گرافیک نیز می توانند از این سایت درآمد کسب کنند.

کسب درآمد دلاری از dribbble

امروزه تقریبا اکثر کسب و کارها در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. اما آیا شما به عنوان فریلنسر گرافیک با شبکه های مخصوص گرافیست ها آشنا هستید؟ سایت دریبل و سایت بیهنس یک گالری از آثار طراحان سرتاسر جهان است که در تمامی حوزه های طراحی اعم از طراحی لوگو، طراحی بنر، انیمیشن و … می توانید فعالیت داشته باشید.

برای ثبت نام در سایت dribble سعی کنید یک رزومه قوی در این سایت بسازید تا پیشنهادات خوبی به شما داده شود.

سایت فریلنسری dribbble

سایت فریلنسری dribbble

کسب درآمد دلاری از Behance

بیهنس یکی از زیرمجموعه های کمپانی بزرگ Adobe می باشد که یک وب سایت تخصصی برای طراحان گرافیک سرتاسر جهان است. ثبت نام در سایت Behance رایگان است و برای موفقیت بهتر نیاز به یک رزومه قوی و نمونه کارهای قوی در حوزه طراحی گرافیک دارید.

کسب درآمد دلاری از Toptal

سیاست کاری سایت تاپ تال با سایر وب سایت هایی که معرفی کرده ایم متفاوت است. سایت toptal برای طراحان حرفه ای در سرتاسر جهان طراحی شده است. و درآمد سایت toptal با دیگر سایت های فریلنسری طراحی قابل مقایسه نیست و همچنین در صورتی که کارفرما از کار شما رضایت داشته باشد ممکن است شما را برای کار حضوری در سایر کشورها دعوت کند که در این صورت پروسه ویزا گرفتن برایتان بسیار آسان خواهد شد.

حتما بخوانید برترین سایت های فریلنسری طراحی گرافیک از دید کارفرماها 2023

7. جمع بندی:

چنانچه در زمینه طراحی گرافیک مبتدی یا حرفه ای هستید! چنانچه به دنبال سایت های دورکاری گرافیک هستید؟ چنانچه  حتی به عنوان یک طراح گرافیک در شرکتی مشغول به کار هستید! چنانچه به دنبال کسب درآمد دلاری از طراحی گرافیک هستید!

برای این کار فقط کافی است در یکی از وب سایت های فریلنسری گرافیک که شامل:

  • upwork
  • freelancer
  • fiverr
  • 99designs
  • dribble
  • behance
  • toptal

همین حالا ثبت نام کنید و با اولین پروژه ای که دریافت می کنید، درآمدی دلاری کسب کنید.

دسته بندی ها