چگونه درآمد ارزی خودتان را نقد کنید؟

چگونه درآمد ارزی خودتان را نقد کنید؟
تاریخ: 2021/05/17
بازدید: 639 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

آیا شما فریلنسر هستید و درآمد ارزی دارید؟

اکثر مواقع به دلیل اینکه افراد نمی‌دانند چگونه می‌توانند درآمدهایی که از طریق فریلنسینگ کسب می‌کنند را نقد کنند از ورود به این عرصه خودداری می‌کنند. در صورتی که الان بیش از ۱۰ سال است که فریلنسرها به راحتی می‌توانند درآمدهای ارزی خودشان را به پول رایج کشور تبدیل کنند.

می‌خواهید بدانید چگونه درآمد ارزی خودتان را نقد کنید؟

شاید نقد کردن درآمد ارزی در ایران به نظر شما دشوار باشد. درواقع با وجود مسائل تحریم‌های ایران و محدودیت‌های داشتن حساب‌های بین‌المللی و نیز نبود شعبه‌هایی برای درگاه‌های خارجی، این اقدام را برای کاربران فریلنسر و مشاغل اینترنتی سخت کرده است. با این حال، جای هیچ‌گونه نگرانی برای نقد کردن وجود ندارد، چراکه با وجود تمامی این محدودیت‌ها، کاربران می‌توانند از روش‌های متفاوتی برای نقد کردن درآمدهای ارزی خود به صورت آنلاین استفاده کنند. ما در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم و روش‌های مرسوم برای نقدکردن درآمد ارزی از سایت‌های فریلنسر را معرفی می‌کنیم.

چرا درآمد ارزی؟

اصلاً به این فکر کرده‌اید که چرا درآمد ارزی؟ امروزه کسب درآمد ارزی یا درآمد دلاری با توجه افزایش روز افزون قیمت ارز، می‌تواند روشی خوب برای درآمدزایی باشد تا فرد بتواند خود را با گرانی‌های جامعه وفق داد. افراد در سرتاسر جهان امکان کسب درآمد ارزی را دارند فقط باید در سایت‌های فریلنسری ثبت‌نام کنند تا بتوانند کسب درآمد داشته باشند. سایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که کاربران از سراسر دنیا با آن‌ها کار می‌کنند و درآمد خوبی می‌توانند داشته باشند. شرایط دورکاری کسب درآمد ارزی را هم راحت کرده است و به راحتی می‌توان با یک کامپیوتر و با دسترسی به اینترنت این فعالیت‌ها را به خوبی انجام داد.

چرا درآمد ارزی

چرا درآمد ارزی؟

مشکلات فریلنسرها برای نقد کردن درآمدهای فریلنسری

باید بدانید قبل از نقد کردن درآمد ارزی، اولین مشکل افراد فریلنسر در ثبت‌نام و کسب درآمد از سایت‌‌های فریلنسری خارجی این است که سایت‌های فریلنسری خود ایران را تحریم کرده‌اند. از طرف دیگر امکان ساخت و وریفای حساب کاربری فریلنسری در این سایت‌ها کار ساده و آسانی نیست. سایت‌های فریلنسری درآمدهای ارزی فریلنسرها را به درگاه‌های پرداختی‌ای واریز می‌کنند که متأسفانه این درگاه‌های پرداختی نیز ایران را تحت تحریم شدید قرار داده‌اند.

نحوه نقد کردن درآمد ارزی

معمولاً در سایت‌های فریلنسری روش‌های مشخصی برای نقد کردن درآمد مشخص کرده‌اند که شما باید حتماً طبق همین قواعد درآمدتان را نقد کنید. مثلاً سایت freelancer.com. ذکر شده است که در حال حاضر شما می‌توانید با استفاده از paypal ، skrill و Debit Card اقدام به دریافت موجودی از حساب خود کنید.

به طور کلی نقد کردن درآمد ارزی به نحوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. یکی از این روش‌ها با استفاده از افتتاح حساب ارزی و انواع کردیت کارت مثل ویزا کارت یا مستر کارت است. روش‌های دیگر نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها در ادامه آورده شده است.

ایجاد حساب در سایت‌های پرداختی برای نقد کردن درآمدهای فریلنسری

با توجه به تحریم بودن ایران، ایجاد حساب در سایت‌های پرداختی به مراتب سخت‌تر از ایجاد حساب در سایت‌های فریلنسر است. در نتیجه برای اینکه یک فریلنسر بتواند درآمد ارزی خود را از سایت های فریلنسر برداشت کند باید تحریم‌های این حساب های ارزی را دور بزند.

حساب  PayPal

حساب  PayPal

حساب  PayPal

پی پال (PayPal) یا پی پل، یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های پرداخت آنلاین در دنیا است. انتقال ارز و دریافت پول از سرتاسر جهان، انجام تراکنش‌های بین‌المللی، خریدهای اینترنتی و… از جمله کاربردهای پی پال است. درواقع سایت پی پال به شما یک کیف پول اینترنتی ارائه می‌دهد که شما می‌توانید جابه جایی و خرید اینترنتی داشته باشید.

پی پال در برخی از کشورهای جهان این امکان را فراهم می‌کند تا پولی را که در حساب پی پال دارید را به حساب بانکی‌تان انتقال دهید، در صورتی که حساب پی پال شما به نام صاحب حساب فریلنسر باشد شما می‌توانید این حساب پی پال را به اکانت فریلنسرتان اتصال دهید و درآمد حاصله از سایت فریلنسر را به صورت مستقیم به این حساب انتقال دهید.

در ایران شما می‌توانید ارز پی پال را به سایت‌های صرافی آنلاین بفروشید و معادل ریالی آن را دریافت کنید.

ساخت حساب در پی پل، کار آسانی است. در ابتدا تنها با اندکی اطلاعات شخصی یا شرکتی، و استفاده از یک آدرس ایمیل، اکانت پی پال شما ساخته می‌شود. توجه داشته باشید که اطلاعات وارد شده برای ساخت اکانت باید واقعی باشد، زیرا اگرچه در این مرحله بررسی‌ای بر روی اطلاعات وارد شده شما صورت نمی‌گیرد، اما در نهایت به آن نیاز خواهید داشت.

برای برداشت ارز در پی پال دو روش وجود دارد. شما می‌توانید با سیستم خودکار پی پال برای نقد کردن ارز خود و برداشت پول خود به صورت ریالی اقدام کنید و یا از گزینه مبدل ارزی Currency Converter در پی پال استفاده کنید.

با وجود تحریم‌ها چگونه می‌شود حساب پی پال ساخت؟

 

برای کسانی که حساب پی پال ندارند، با توجه به تحریم بودن ایران باید چه کاری انجام داد؟

برای این کار چند روش وجود دارد. اول اینکه در این خصوص از دوست یا آشنای و اقوام و … هر کسی که در خارج از کشور دارید صحبت کنید که حساب Paypal برای کار فریلنسری نیاز دارید و هیچ ریسکی برای این شخص ندارد.

و راه دوم اینکه از شرکت‌هایی که افتتاح حساب پی پال در ایران انجام می‌دهند درخواست کنید که در مقابل هزینه‌ای برای شما اکانت Paypal بسازند.

چه مواردی باید هنگام انتقال پول در حساب پی پال مدنظر داشته باشیم؟
استفاده از آی‌پی‌های ثابت  (VPS)

به دلیل تحریم‌های شدید ایران توسط پی پال، برای مخفی کردن هویت ایرانی باید از آی‌پی‌های ثابت (VPS) برای تغیر آی پی خود استفاده کنید.

استفاده از آی‌پی‌های ثابت  (VPS)

استفاده از آی‌پی‌های ثابت  (VPS)

کنترل ورودی‌های حساب خود

پی پال به دلیل اینکه تحت نظارت سیستم‌های بانکی جهانی است و به شدت مراقب فعالیت‌های پول‌شویی است، باید دقت داشته باشید که از حساب‌های مشکوک و ناشناس پول دریافت نکنید تا پی پال، حساب شما را مسدود نکند.

توجه کنید که به مرور به حساب‌های تازه افتتاح شده واریز انجام دهید و آهسته‌آهسته قدرت حساب خودتان را افزایش بدید؛ تا پی پال بر روی حساب شما حساس نشود.

کنترل تراکنش‌های حساب در مدت زمان مشخص

اگر شما کسی هستید که به تازگی حساب خود را افتتاح کرده است، چنانچه در یک روز چندین تراکنش با مبالغ سنگین ثبت کنید، پی پال به احتمال زیاد حساب شما را محدود خواهد کرد. حساب‌های پی پال معمولاً به تدریج قادر به انجام تراکنش‌های سنگین خواهند بود. برای چنین اقداماتی حتماً از حساب‌های کارکرده استفاده کنید و یا در چند نوبت تراکنش خود را انجام دهید.

برای نقدکردن درآمدهای فریلنسری حساب پی پال وریفای شده ضروری است

توجه داشته باشید که در بین حساب‌هایی که سایت‌های فریلنسر به آن پرداختی دارند پی پال بهترین گزینه بنابراین ایجاد حساب پی پال و وریفای کردن آن مهم است.

حساب  Skrill

اسکریل Skrill همانند پی پال روشی امن و راحت برای انتقال و برداشت وجه می‌باشد. شما با استفاده از این روش می‌توانید بدون محدودیت درآمدتان را از سایت فریلنسر به این حساب بانکی انتقال دهید، اسکریل شرایط خاص خودش را دارد و توصیه می‌شود حتماً در مورد اسکریل قبل از استفاده برای دریافت وجه از سایت فریلنسر اطلاعات لازم مرتبط با آن را کسب کنید.

در سیستم پرداخت سایت اسکریل، می‌توانید برای داشتن دو نوع حساب کاربری مختلف درخواست بدهید. در نوع اول که با نام حساب Personal شناخته می‌شود شما می‌توانید خدماتی مثل امکان انتقال وجه و خرید آنلاین را دریافت کنید و در نوع دوم که با نام حساب Business شناخته می‌شود، امکان دریافت درگاه پرداخت را نیز دریافت می‌کنید.

دقت داشته باشید که حساب‌های بیزینس Business در سایت اسکریل Skrill فقط برای صاحبان کسب و کارها و شرکت‌هایی که دارای مدارک ثبتی هستند، قابل ایجاد است و بقیه افراد، فقط می‌توانند حساب‌های پرسونال اسکریل داشته باشند.

مزایای حساب اسکریل

انتقال وجه در حساب‌های اسکریل به سادگی قابل انجام است.

برای ارسال مبالغ بالا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

کارمزد تبدیل ارز در این حساب خیلی زیاد است.

سرعت پردازش تراکنش‌ها سریع‌تر است.

با این روش در بسیاری از کشورها انتقال امکان‌پذیر است.

کارت‌های اعتباری

کارت‌های اعتباری

کارت‌های اعتباری یا  Credit CardوDebit card

کارت‌های اعتباری درواقع نوعی کارت هستند که به حساب بانکی متصل می‌شوند و دارنده کارت امکان این را دارد که بالاتر از موجودی کارت، خرید انجام دهد. پس به دلیل امکان استفاده از اعتبار کارت، به این کارت‌ها، کارت‌های اعتباری می‌گویند. بر اساس معیارهای مختلف، بانک صادر کننده سقف استفاده از کارت‌های اعتباری را تعیین می‌کنند.

 

شرکت‌های مختلفی هستند که این نوع حساب‌ها را عرضه می‌کنند. برای اینکه بتوانید از درآمد دلاری خود استفاده کنید، می‌توانید به مستر کارت یا دبیت کارت خود انتقال داده و از آن برای پرداخت‌های خود استفاده نمایید.

 

نقد کردن درآمد ارزی با وب مانی WebMoney

برای استفاده از خدمات وب مانی Webmoney به عنوان یک روش پرداختی اینترنتی آنلاین هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. فقط تعداد محدود سایت‌ها، فروشگاه‌ها و پذیرنده‌ها است که باعث شده سیستم پرداخت آنلاین وب مانی نسبت به دیگر روش‌های پرداخت مانند پی پال کمتر مورد پذیرش قرار بگیرد. دقت داشته باشید که وب مانی متعلق به روسیه است و ایران را تحریم نکرده است بنابراین برای دریافت وجه ارزی خود یک گزینه ی مناسب به حساب می‌آید.

نقد کردن درآمد ارزی با وب مانی WebMoney

نقد کردن درآمد ارزی با وب مانی WebMoney

تفاوت وب مانی و پی پال

حسن نقد کردن درآمد ارزی با استفاده از وب مانی نسبت به پی پال، این است که شما برای بهره گیری از خدماتی که WebMoney به شما ارائه می‌کند، هیچ‌گونه نیازی به حساب بانکی دیگر ندارید.

تفاوت وب مانی با پی پال این است که امکان بازگشت وجه در آن وجود ندارد. به عبارتی هنگامی که درآمد شما به شکل ارزی به حساب وب مانی شما پرداخت می‌شود، امکانی برای درخواست بازگردانی آن وجه از سوی پرداخت کننده وجود نداشته و این‌گونه شما نسبت به بابت دریافت کردن درآمد ارزی خودتان و یا پرداخت شدن حقوق خودتان از جانب شرکت خارجی مطمئن می‌شوید.

وب مانی هم مثل پی پال ایجاد درگاهی اینترنتی برای دریافت کردن هزینه به صورت آنلاین برای خدمات و کالاها را به شکل رایگان فراهم کرده است.

مزیت دیگر وب مانی نسبت به پی پال هم این است که برای نقد کردن درآمد ارزی خودتان کارمزدهای انتقال پول کمتری در پیش روی دارید.

نقد کردن درآمد ارزی با پرفکت مانی

Perfectmoney  یک سرویس مالی بزرگ است که به کاربران امکان پرداخت فوری و انجام نقل و انتقالات پول در سراسر اینترنت را می‌دهد و فرصت‌های منحصر به فردی را برای کاربران اینترنت و صاحبان مشاغل اینترنتی فراهم می‌کند.

تراکنش‌های پرداخت با پرفکت مانی بسیار ساده است. در پروفایل حساب کاربری شما می‌توانید تنظیماتی انجام دهید که به واسطه آن امکان پرداخت به درگاه انواع کسب و کارهای اینترنتی امکان‌پذیر باشد. حداقل موجودی برای تخصیص گرفتن سود ماهانه 1000 دلار است و سود آن تا 0.5 درصد در ماه است. یکی از قابلیت‌هایی که این شبکه پرداخت در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان خرید طلا، یورو و دلار به صورت لحظه‌ای است.

نقد درآمد ارزی فریلنسرها از طریق واسط‌ها

در این روش درواقع از دلارهای مجازی استفاده می‌شود. یعنی ارزهایی که در حساب‌های بانکی یا حساب‌های واسط مثل پی پال، اسکریل و … وجود دارند. مثل این می‌ماند که شما به پول را کارت به کارت کنید، درواقع در اینجا خود فیزیک پول جا به جا نمی‌شود، اعتباری که شما در آن بانک دارید که در حقیقت ریال مجازی شما هست دارد خرج می‌شود.

درآمد ارزی افراد فریلنسر از این جنس هست، اکثر فریلنسرها درآمد خودشان را به همین طریق دریافت می‌کنند. اگر افراد فریلنسر بتوانند درآمد خودشان را به افرادی که این خرج‌های مجازی را دارند بدهند، در عوض پول را به صورت ریال تحویل فریلنسر می‌دهند. برای انجام این کار سایت‌های واسطی برای نقد کردن درآمد ارزی ایجاد شده. شما با یک جستجوی ساده می‌توانید تعداد زیادی را در گوگل پیدا کنید. این‌ها واسط میان فریلنسرها و افرادی که نیاز به پرداخت ارزی دارند هستند.

نقد درآمد ارزی فریلنسرها از طریق واسط‌ها

نقد کردن درآمد ارزی از طریق صرافی‌ها

همان‌طور که مشخص است صرافی‌ها کار انتقال ارز را بر عهده دارند. هر چه دنیا به سمت دیجیتالی شدن رشد کرده، ساختارها و سیستم‌های صرافی‌ها هم به روز تر شده و حالا دیگر تعداد بیشتری از آن‌ها با ارزهای دیجیتال و دلارهای مجازی کار می‌کنند. البته معمولاً کار کردن با صرافی‌ها برای درآمدهای بالای ۱۰۰۰ دلار با صرفه هست و سختی‌هایی دارد ولی به هر حال یکی از روش‌های نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها فروش دلارها به صرافی‌ها می‌باشد.

خرید و واردات کالا با درآمدهای ارزی

یکی از روش‌های متداولی که این روزها زیاد دیده می‌شود، واردات اجناس به صورت تک از سایت‌هایی مثل آمازون و یا خرده‌فروشی‌های آنلاین است. شما ممکن است بخواهید کالایی که الان در بازار ایران وجود ندارد را داشته باشید. سایت‌هایی برای این منظور ایجاد شدند که می‌توانند سفارش‌های شما را از این سایت‌ها به ایران بیاورند.

لذا این سایت‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید این کالاها هستند و خب طبیعی است که این سایت‌هایی که چنین خریدهایی انجام می‌دهند هم به ارز و دلار دیجیتالی نیاز دارند. دقیقاً همان چیزی که فریلنسرها دارند. پس یکی از مراجعی که می‌توانند دلار فریلنسرها را نقد کنند هم همین وب‌سایت‌ها هستند.

دسته بندی ها