vps چیست و از کجا تهیه کنیم؟

vps چیست و از کجا تهیه کنیم؟
تاریخ: 2021/05/14
بازدید: 788 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

سرور مجازی (Virtual Private Server) چیست؟

سرور مجازی با نام انگلیسی Virtual Private Server که به‌اختصار به آن VPS گفته می‌شود روشی مقرون به صرفه برای کسب‌وکار کوچک برای دستیابی به انعطاف‌پذیری و کارایی بیشتر از میزبانی اشتراکی است که بدون هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی یک سرور اختصاصی ارائه می‌شود.

یک سرور فیزیکی میزبان چندین سرور مجازی است که هر یک از سرورهای مجزا جدا شده‌اند. برای درک بهتر به این شکل فکر کنید: این یک قطعه سخت‌افزار فیزیکی است که مانند چندین سرور جداگانه کار می‌کند. سرور مجازی شما برای شما اختصاص ‌داده ‌شده است، بنابراین لازم نیست RAM ،CPU یا هر داده‌ای را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

مزایای سرور مجازی خصوصی چیست؟

مزایای سرور مجازی خصوصی چیست؟

مزایای سرور مجازی خصوصی چیست؟

افزایش قابلیت اطمینان وب‌سایت

با استفاده از VPS منابع هر کاربر از دیگران جدا است. یعنی وظایفی که در سرور کاربر دیگری اجرا می‌شوند، بر عملکرد وب‌سایت یا برنامه شما تأثیر نمی‌گذارند.

سرعت بارگیری خود نیز یک مشکل است، زیرا بازدیدکنندگان را از خود دور می‌کند و می‌تواند بر عملکرد سایت شما تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، ممکن است با مشکلات امنیتی روبرو شوید، چرا که یک وب‌سایت هک شده برای تمام سایت‌های دیگر در یک سرور خطرناک است.

کنترل کامل

شما با استفاده از VPS، کنترل کاملی بر سرور خود دارید. سرور بر اساس نیاز کاربر کار می‌کند و شما آزاد هستید که سرور خود را همان گونه که دوست دارید مدیریت کنید. می‌توانید VPS را بر اساس نیاز خود پیکربندی کنید. مدیریت VPS کاملاً به دست خود شما است، اما در صورت نیاز، پشتیبانی فنی برای کمک به شما وجود دارد. شما می‌توانید از یک سرویسی که کاملاً مدیریت شده استفاده کنید و یا سروری را انتخاب کنید که از سیستم پشتیبانی دارا می‌باشد.

از آنجا که VPS از سایر کاربران موجود در همان سرور جدا است، نمی‌توانند به منابع اختصاص داده شده به شما دسترسی داشته باشند. امنیت سرور شما تحت کنترل شماست.

بهبود عملکرد وب‌سایت

همان‌طور که گفته شد، یکی از دلایل عملکرد بهتر وب‌سایت شما در VPS این است که توسط سایت‌های دیگر سرعت آن کم نمی‌شود. با این حال، این تنها دلیل نیست که برنامه‌های VPS باعث افزایش عملکرد ارزشمند می‌شوند. برنامه‌های VPS به طور معمول منابع بیشتری نسبت به برنامه‌های مشترک فراهم می‌کنند. پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی بیشتری دریافت خواهید کرد و احتمالاً حتی به فناوری بهتری نیز دسترسی خواهید داشت.

هاست لینوکسی

انعطاف‌پذیری

در این سرور شما می‌توانید سیستم‌عامل و نرم‌افزاری که می‌خواهید بر روی سرور نصب کنید را انتخاب کنید. همچنین شما امکان ارتقا تک‌تک منابع را دارید. سرور مجازی می‌تواند به راحتی و به سرعت منابع بیشتر یا کمتری را به همان اندازه که نیاز دارید در اختیار شما بگذارد.

صرفه‌جویی در هزینه

یکی از جذابیت‌های قابل توجه یک VPS، مقرون به صرفه بودن کارکرد یک سرور در فضای ابری است. هزینه VPS به طور قابل توجهی ارزان‌تر از گذشته و بسیار ارزان‌تر از سرورهای اختصاصی هستند. علاوه بر این، هزینه‌های آن در حال کاهش است که با پیشرفت فن آوری ها و معمول تر شدن آن‌ها کاهش می‌یابد.

مقیاس‌پذیری

بسیاری از برنامه‌های میزبانی VPS به راحتی مقیاس‌پذیر هستند. شما می‌توانید با حداقل منابع مورد نیاز خود در محیط مجازی خود را شروع کنید و سپس با رشد تدریجی برنامه میزبانی خود را برای تأمین نیازهای خود افزایش دهید. بنابراین مجبور نیستید در ابتدا هزینه منابع بیش از حد را که هنوز در آن رشد نکرده‌اید بپردازید.

مدیریت بکاپ

ارائه دهنده خدمات VPS باید راهی برای پشتیبان‌گیری داده‌های شما ارائه دهد. از آن جا که هر اتفاقی ممکن است در شبکه میزبانی رخ دهد، توصیه می‌شود که از سرویسی استفاده کنید که امکان بکاپ گیری را به شما بدهد. می‌توانید در سرور خود تنظیم نمایید تا به‌صورت اتوماتیک و در زمان‌های تعیین شده از اطلاعات شما بکاپ تهیه کرده و روی همان سرور یا دیسک بکاپی که به‌صورت جداگانه تهیه می‌کنید، ذخیره نماید.

روت اکسس Root access

انتخاب VPS به کاربران امکان دسترسی کامل به حساب VPS شما را می‌دهد که به شما امکان کنترل بیشتری بر نحوه پیکربندی سرور شما و نصب هر برنامه را می‌دهد. این اقدامات را می‌توان از طریق کنترل پنل خود انجام داد.

انواع سرور مجازی از نظر مدیریت

انواع سرور مجازی از نظر مدیریت

سرورهای مجازی  Managed

در سرورهای Managed شما مدیریت را به شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب می‌سپارید و دیگر نیازی نیست که خودتان کاری انجام دهید. چنانچه شما کارهای فنی را نمی‌دانید یا تیمی برای مدیریت منظم ندارید، این گزینه ایده آل است. VPS مدیریت شده به شما امکان می‌دهد بدون اینکه هسته اصلی سرور را مدیریت کنید، روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید. در ادامه چند نکته مثبت و منفی برای انتخاب میزبانی VPS مدیریت شده آورده شده است:

جوانب مثبت سرورهای مجازی  Managed

  • در زمان صرفه‌جویی می‌کند
  • شما نیازی به داشتن تخصص IT  ندارید
  • بروز رسانی سیستم‌عامل توسط شرکت ارائه‌دهنده انجام می‌شود.

نکات منفی سرورهای مجازی  Managed

هزینه‌های بیشتری نسبت به سرور مجازی Unmanaged دارد.

سرور مجازی  Unmanaged

در سرور مجازی  Unmanaged، مسئولیت کنترل و مدیریت همه چیز با شما است. در واقع شرکتی که VPS را از آن خریده‌اید، وظیفۀ فراهم‌کردن سخت‌افزار و حفظ و نگهداری آن را دارد؛ اما این شمایید که باید روی سرور نظارت داشته باشید، در یک کلام آن را مدیریت کنید.

جوانب مثبت سرور مجازی  Unmanaged

  • صرفه جویی در هزینه بیش از VPS مدیریت شده
  • کنترل بیشتری به شما می‌دهد

جوانب منفی سرورهای مجازی  Unmanaged

پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل دشوار است

اگر به‌روزرسانی به طور منظم انجام نشود، به طور بالقوه امنیت و اطمینان را کاهش می‌یابد

دقت کنید که هزینه سرور مجازی مدیریت شده، بیشتر است؛ اما می‌توانید کلی در زمانتان صرفه‌جویی کنید و دردسرهای آپدیت سیستم‌عامل و نگرانی برای امنیت را نداشته باشید.

چه زمانی باید از VPS استفاده کنید

شما نگران امنیت هستید

اگر شما به امنیت بیشتر، قابلیت نظارت پیشرفته، فضای پشتیبان‌گیری بیشتر، یا برنامه ای برای گرفتن هر نوع پرداخت آنلاین نیاز دارید، بهتر است از VPS استفاده کنید.

سایت شما با حجم بالای ترافیک رو به رو است

چنانچه مخاطبان وب‌سایت شما به طور مداوم در حال افزایش است و نمی‌توانید ترافیک را کنترل کنید احتمال دارد سرور شما خراب شود. پس باید به فکر ارتقاء سرور خود باشید.

وب‌سایت شما به طور مداوم کند کار می‌کند

با رشد وب‌سایت و افزودن محتوای بیشتر در آن با کاهش زمان بارگیری وب‌سایت رو به رو خواهید شد. یعنی استفاده شما بیش از حد مجاز است.

شما با خطاهای سرور مواجه می‌شوید

آیا اغلب با خطاهای «Service Unavailable»، خطاهای 50 X یا “خطای سرور داخلی” روبرو می شوید؟ چنانچه از VPS استفاده کنید دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد.

بودجه لازم را دارید

اگر می‌خواهید پهنای باند خود را بهبود بخشید، امنیت خود را افزایش دهید و RAM بیشتری دریافت کنید، مقرون به صرفه‌ترین گزینه انتخاب VPS است.

سرور مجازی ایران یا خارج

چنانچه شما کاربری هستید که در ایران زندگی می‌کند و با سرور مجازی در ارتباط است، حتماً از سرور مجازی ایران استفاده کنید. ولی اگر همین سرور مجازی با سایت‌ها و منابعی در اینترنت جهانی در ارتباط هستند و نیز اگر حجم ترافیک سرور با منابع اینترنتی بیشتر از حجم ترافیک کاربران ایرانی است، بهتر است که سرور خارج را انتخاب کنید. به‌خصوص اگر منابع مورد استفاده سرور در اینترنت، به هر علتی به ایران و کاربران ایرانی سرویس‌دهی نمی‌کنند حتماً بهتر است که از سرور خارج استفاده کنید.

کنترل پنل‌های مدیریت سرور مجازی  VPS

سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران

شما می‌توانید هرگونه سیستم‌عامل مجازی را بر روی VPS خود داشته باشید. ولی معمولاً سیستم‌عامل‌های نسخه سرور بر روی سرورهای مجازی نصب می‌شود. مدیریت و امنیت از سرورهای مجازی با خود کاربر می‌باشد و شرکت‌های هاستینگ هیچ تعهدی در این باره ندارند. پس باید برای کار با سرور مجازی دانش و زمان کافی را برای مدیریت آن داشته باشید. در این حالت بهترین راه‌حل استفاده از «برنامه‌های مدیریت تحت وب سرور» می‌باشد. در ادامه به چند نمونه از معروف‌ترین کنترل پنل‌های تحت وب مدیریت سرور می‌پردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را به‌صورت خلاصه بررسی می‌کنیم:

Webmin

Webmin معروف ترین کنترل پنل تحت وب رایگان است. این کنترل پنل برای برنامه تحت وب مدیریت سرورهای لینوکس است. این کنترل پنل دارای نصب ساده و قدرت مدیریت کامل سرور را دارد. به روز رسانی این برنامه به کندی داده می شود. هیچ‌گونه امنیت پیش فرضی ندارد. به صورت ماژولار است و بسیاری از سرویس‌های سیستم را به صورت ماژول می‌توانید نصب و مدیریت کنید.

Virtualmin

کنترل پنل Virtualmin هم‌خانواده محصول Webmin است. یک هاست را به صورت رایگان مدیریت می‌کند. بروز رسانی نیز برای این برنامه داده می‌شود و امنیت پیش‌فرض کمی دارد.

این کنترل پنل، برنامه تحت وب مدیریت هاست لینوکس از جمله کنترل‌کننده‌های بسیار سبک وزن اما مؤثر برای مدیریت سرورهای از راه دور لینوکس است. اگر می‌خواهید محتوای پویای زیادی از سرور خود ارائه دهید، Virtualmin می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. علاوه بر این، از قبل با MySQL ، Sendmail ، Postfix ، BIND و سایر ابزارهای ضروری دیگر که برای پیکربندی سرورها لازم است نصب می‌شود. به طور کلی، Virtualmin یک راه‌حل مناسب برای میزبانی دامنه و فروشندگان است.

Directadmin

این کنترل پنل رایگان نیست ولی پایین‌ترین هزینه لایسنس را در بین رقیبان خود دارد. به‌صورت ماژولار است و قابلیت نصب ماژول‌های مدیریتی و امنیتی بر روی آن وجود دارد. امنیت پیش فرض مناسبی دارد ولی باید با نصب ماژول‌ها امنیتی و تنظیمات مناسب، امنیت آن را اضافه کنید.

DirectAdmin دارای پنل‌های مدیریت جداگانه برای مدیریت، کاربران و فروشندگان است. سرپرستان می‌توانند به سرعت تمام حساب‌های کاربری را مشاهده کرده و مشکلات احتمالی را با دقت تشخیص دهند؛ بنابراین، اگر به دنبال پنل مدیریتی حرفه‌ای برای مدیریت وب‌سایت‌های خود هستید، حتماً DirectAdmin را بررسی کنید.

Cpanel

cPanel کنترل پنل تحت وب سیستم‌عامل لینوکس مخصوص هاستینگ است. تعداد زیادی از کاربران به دلیل رابط کاربری تمیز و ویژگی‌های بسیار متنوع از آن استفاده کرده‌اند در واقع محیط بسیار کاربرپسند دارد. استفاده از رابط کاربر آن ساده است. این کنترل پنل به روز رسانی بسیار خوبی دارد و همچنین از امنیت پیش‌فرض بسیار بالایی برخوردار است.

Plesk Onyx

کنترل پنل VPS برتر Plesk معروف‌ترین و محبوب‌ترین کنترل پنل تحت وب ویندوز است. این کنترل پنل می‌تواند تمام سیستم‌ها و برنامه‌هایی را که ممکن است برای میزبانی در یک سرور VPS نیاز داشته باشید، نصب و مدیریت کند. قابلیت انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بسیار زیاد دارد.

plesk

کاربران Plesk حتی می‌توانند تا هزاران میزبان مجازی را در یک سرور گسترش و مدیریت کنند. برای پاسخگویی به نیازهای مشتری قابل تنظیم است و به طور واقعی یک کنترل پنل VPS قابل‌توجه به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین این کنترل پنل امنیت پیش‌فرض خیلی بالایی دارد و از قابلیت به روز رسانی بسیار خوبی برخوردار است.

HSPcomplete

به طور کلی، HSPcomplete یک کنترل پنل VPS با کفایت است که قابلیت اطمینان بالایی دارد. نسبت به نیاز شما سطح عملکرد کمتری برای مدیریت موفقیت‌آمیز حساب‌های نمایندگی فروش دارد.

Froxlor

این کنترل پنل اگرچه به‌اندازه cPanel یا Plesk قدرتمند نیست، ولی ویژگی‌های قوی بسیاری را ارائه می‌دهد که به‌راحتی می‌تواند انتظار راه اندازی شرکت‌های میزبان را برآورده کند. این یکی از بهترین پنل‌های کنترل منبع باز برای مشاغل کوچک و متوسط است.

ISPmanager

ISPmanager یکی از بهترین کنترل پنل‌های اختصاصی برای سرورهای بزرگ است. این یک پلت فرم عالی‌ای است که چندین ویژگی مفید از جمله پشتیبانی از Apache و Nginx ، پشتیبان‌گیری آسان، پایگاه داده امن و… را فراهم می‌کند. اگر شما به دنبال بهترین پنل‌های میزبانی برای کسب و کار خود هستید، ISPmanager ارزش بررسی را دارد.

معیارهای انتخاب سرور مجازی چیست؟

برای این که بتوانید سرور مجازی مناسبی را انتخاب کنید باید نیازهای خود را در نظر بگیرید و با مطالب گفته شده سرویس مناسب را انتخاب کنید. در این بخش به معیارهایی که باید هنگام بررسی نیاز دقت کنید اشاره می‌کنیم.

حافظه  RAM

حافظه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که هنگام انتخاب سرور مجازی باید به آن دقت کنید. با توجه به فعالیتی که بر روی سرور مجازی می‌خواهید انجام دهید مقدار حافظه مناسبی را باید انتخاب کنید. هرچقدر حیطه فعالیت‌های شما بیشتر باشد، به همان اندازه نیز باید از حافظه بیشتری استفاده کنید. میزان رم بیشترین تأثیر را در قیمت دارد.

میزان HDD

از طریق مقدار و نوع نیازهای شما می‌توانید میزان فضای ذخیره‌سازی مناسب خودتان را انتخاب کنید و از آن نهایت بهره را ببرید. میزان HDD که شما به آن نیاز دارید، به‌راحتی قابلیت دسترسی را دارد و با مکاتبه با شرکت ارائه دهنده خدمات می‌توانید هر میزان فضای ذخیره‌سازی را در اختیار داشته باشید.

پردازشگر CPU

پردازشگر CPU در هر سروری اهمیت بالایی دارد. انتخاب بهترین پردازشگر مناسب یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها است. در واقع پردازشگرهای مجازی توسط مجازی سازها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. مجازی سازها، پردازشگرهایی راکه در اختیار کاربران می‌گذارند ضعیف تر از پردازشگر فیزیکی هستند. از این رو اگر اهداف شما بسیار خاص‌تر است، حتماً به نوع و تعداد پردازشگری که می‌خواهید انتخاب کنید، دقت نمایید.

 

موقعیت جغرافیای دیتاسنتر

سرورها می‌توانند هم در ایران و هم در خارج ارائه شوند. با توجه به این‌که شما چه نوع فعالیتی انجام می‌دهید، انتخاب موقعیت جغرافیایی مهم می‌شود. اگر فعالیت‌های شما به‌گونه‌ای است که بیشتر مخاطبان داخلی دارد، حتماً در ایران سرور خود را قرار دهید و در غیر این صورت می‌توانید از کشورهای مختلف کمک بگیرید که آلمان یکی از بهترین گزینه‌هایی به شمار می‌رود. حتماً از شرکت‌های معتبر و شناخته شده سرور خود را تهیه کنید.

امنیت

از دیگر مواردی که در بین معیارهای خرید VPS قرار می‌گیرد، امنیت می‌باشد. امنیت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت خدمات دهنده اشاره کرد. شرکت خدمات دهنده باید به صورت دوره‌ای زنجیره‌ای از به‌روزرسانی‌ها را ارائه دهد. این به‌روزرسانی‌ها باعث افزایش امنیت خواهد شد. همچنین انتخاب مناسب دیتاسنتر نیز می تواند همراه با خود امنیت بیاورد.

شرکت خدمات‌دهنده

باید دقت داشته باشید که شرکت خدمات‌دهنده حتماً پشتیبانی خوبی داشته باشد. چراکه سرور ممکن است در هر ساعتی با مشکلاتی مواجه شود. در این صورت داشتن پشتیبانی 24 ساعته کار شما راحت‌تر خواهد کرد و ضرری را متحمل نخواهید شد. بنابراین شرکت مورد انتخاب باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

سرور مجازی VPS یا هاست اشتراکی؟

هاست اشتراکی در واقع منابع یک سرور بین چند سایت به اشتراک می‌گذارد. بیشتر صاحبان وب‌سایت کارشان را با هاست اشتراکی آغاز می‌کنند که معمولاً ساده و ارزان هستند. اما با رشد سایت و افزایش بازدید، با خرید سرور مجازی (VPS) می‌توانید منابع سایت را افزایش دهید بدون اینکه نیاز باشد هزینه زیادی را بپردازید.

 هاست اشتراکی

هاست اشتراکی

برتری‌های سرور مجازی VPS نسبت به هاست اشتراکی Host

عملکرد

کاربران وب انتظار دارند سایت‌ها در دو ثانیه بارگیری شوند و بازدیدکنندگان ممکن است در صورتی که این زمان افزایش پیدا کند سایت را رها کنند. بنابراین سرعت عملکرد یک وب‌سایت بسیار مهم است. سرور مجازی VPS منابع محاسباتی و قدرت پردازشی بیشتری را ارائه می‌دهد که باعث افزایش سرعت اکثر سایت‌ها و در نتیجه احتمال تبدیل مشتری می‌شود. اگر سایت شما نسبتاً کوچک باشد، یک طرح میزبانی مشترک به نظر خوب می‌رسد.

مقیاس‌پذیری

مقیاس‌پذیری درواقع ظرفیت یک هاست است که می‌تواند رشد وب‌سایت شما را تأمین کند. مقیاس‌پذیری جنبه‌های مختلفی دارد از جمله قابلیت ذخیره سازی و سرور. برای مثال اگر ماهانه به طور متوسط 10 هزار بازدید کننده داشته باشید، هاست اشتراکی قادر به پشتیبانی از آن سطح از استفاده خواهد بود. زمانی که وب‌سایت شما گسترش و رشد می‌یابد، ممکن است هاست اشتراکی نتواند کارایی مناسب و سرعت عمل بالایی را ارائه دهد. اگرچه سرورهای اشتراکی در پشتیبانی از افزایش حجم کار محدود هستند، اما سرور مجازی VPS دارای پتانسیل نسبتاً نامحدودی در این زمینه هستند.

منابع سخت‌افزار قوی

در هاست منابع RAM, CPU و هارد بسیار محدودی وجود دارد و به صورت اشتراکی است ولی در سرور مجازی این منابع بسیار بیشتر هستند و کاملاً به‌صورت اختصاصی هستند.

سفارشی‌سازی

گاهی امکان دارد بخواهید کنترل بیشتری بر روی نرم‌افزاری که می‌توانید برای بهینه‌سازی عملکرد وب‌سایت خود نصب کنید داشته باشید. سرور مجازی در مقایسه با یک هاست مشترک محدودیت کمتری جهت انجام این کار برای شما ایجاد می‌کند.

 

به طور کلی هاست اشتراکی، برای اشخاصی مناسب است که:

  • در مورد مسائل فنی هاستینگ و راه‌اندازی سایت دانش کمی دارند.
  • نیاز به سرویسی دارند که قیمت کم‌تری داشته باشد.
  • وب‌سایتشان را تازه راه‌اندازی کرده‌اند و منابع و ویژگی‌های محدود هاست اشتراکی برایشان کافی است.
  • در حال حاضر بازدیدکننده زیادی برای وب‌سایت ندارند.

سرور مجازی، برای اشخاصی مناسب است که:

  • حجم بازدید سایت قابل پیش‌بینی نیست و نیاز به افزایش سرعت و عملکرد با توجه به وب‌سایتشان دارند.
  • می‌توانند برای میزبانی سایت، هزینه بیشتری بپردازند.
  • وب‌سایت آن‌ها، نسبت به منابعی که برای هاست اشتراکی تعریف شده، مصرف بیشتری دارد.
  • میزان Uptime سایت بسیار مهم است.

اگر تنها یکی از شروط فوق در خصوص شما صدق می‌کند، خرید سرور مجازی، انتخاب هوشمندانه‌ای است.

چطور باید یک سرور مجازی با کیفیت خرید؟

چطور باید یک سرور مجازی با کیفیت خرید؟

چطور باید یک سرور مجازی با کیفیت خرید؟

چنانچه بخشی از کسب و کار شما ارائه خدمات به وب‌سایت‌های مشتریان است، VPS به شما این امکان را می‌دهد که از دامنه‌های متعددی استفاده کنید و از در اختیار داشتن رم کافی برای عملکرد مناسب همه وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنید. با خرید سرور مجازی از اکادمی تکانش از ویژگی‌های متمایزی همچون کیفیت برتر در سخت‌افزار سرورها و همچنین ارائه خدمات مدیریت سرور توسط کارشناسان تیم پشتیبانی ما برخوردار خواهید شد. با خرید VPS از ما دغدغه‌ای بابت دردسرهای نگهداری و پشتیبانی آن نخواهید داشت.

توجه داشته باشید زمانی که سرور مجازی درست انتخاب بشود، می‌تواند بهترین بازخورد را به شما برگرداند و تجارت و پروژه شما را رونق دهد. با توجه به آنچه در این مقاله خواندید، مشخصات مختلف سرور و تیم متخصص آن از مهم‌ترین معیارهایی است که در انتخاب سرور مجازی باید به آن‌ها دقت داشته باشید. انجام درست این امر می‌تواند به رشد و پیشرفت هرچه سریع‌تر فعالیت، تجارت و پروژه شما کمک کند.

 

 

https://hostway.com/virtual-private-servers-explained/

https://www.dreamhost.com/blog/beginners-guide-vps/

https://www.atlantic.net/vps-hosting/7-benefits-of-using-virtual-private-server-for-your-business/

https://www.is-t.net/blog/virtual-private-server-advantages/

https://www.webhostinghub.com/web-hosting-guide/the-pros-and-cons-of-vps-web-hosting

 

 

دسته بندی ها