۵ روش برای فروش دلاری عکس در سایت های خارجی | معرفی + آموزش

۵ روش برای فروش دلاری عکس در سایت های خارجی | معرفی + آموزش
تاریخ: 2021/11/02
بازدید: 3075 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

اگر به دنبال راهی برای تامین بودجه لنز و لوازم جانبی دوربین هستید، می‌توانید عکس‌های خود را به صورت آنلاین بفروشید! فروش آنلاین عکس‌ها یک روش واقع‌بینانه است که به کمک آن می‌توانید از علاقه خودتان درآمدزایی نیز داشته باشید. به عنوان یک عکاس حتما می‌دانید که رقابت در این زمینه بسیار سخت است، پس راز فروش دلاری عکس در فضای مجازی چیست؟

حتی اگر خیره‌کننده‌ترین عکس‌ها را نیز داشته باشید، اگر راه فروش آنها را ندانید، متضرر خواهید شد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چطور به صورت آنلاین عکس‌های خود را فروخته و از علاقه خود کسب درآمد کنید.

۱. Direct Stock یا فروش مستقیم عکس 

هنر عکاسی خود را به روش مستقیم به فروش برسانید.

روش مستقیم یا Direct Stock اصطلاحی است که به فروش عکس‌ها در وب‌سایت شخصی اشاره دارد. می‌توانید در شاپی‌فای، وب‌سایتی با قالب‌های آماده ایجاد کنید که برای عکاسی مناسب هستند. شاپی‌فای سرویس‌هایی مانند فوتولاک و کرتیو‌هاب را ارائه می‌دهد که مخصوص عکاس‌ها است. به خاطر داشته باشید سرویس‌هایی را انتخاب کنید که قیمت ماهانه کمتری داشته باشند.

برای مثال اگر در زمینه عکاسی از مناظر سفر تخصص دارید، می‌توانید عکس‌های خود را در shopify آپلود کرده و مجوز استفاده از آنها را به مجلات مسافرتی و شرکت‌های مسافربری بفروشید.

همچنین می‌توانید محصولات فیزیکی را در وب‌سایت خود توسط برنامه پرینتبل بفروشید.

با استفاده از این برنامه می‌توانید عکس‌های خود را روی اجسام فیزیکی مانند تی‌شرت‌، جعبه‌، ملحفه، روتختی، پرده حمام، ماسک صورت و ماگ‌ها چاپ کرده و از فروش آنها سود بسیار خوی به جیب بزنید. این وسائل که امروزه جنبه تزئینی و دکور پیدا کرده، طرفداران بسیار زیادی داشته و به راحتی به فروش می‌روند.

برای فروش مستقیم عکس‌ها و به خریداران، باید زمانی را صرف بازاریابی کنید. پیشنهاد ما آپلود کردن این عکس‌ها در رسانه‌های اجتماعی و تحریک حس کنجکاوی و زیبایی‌پرستی افراد از این طریق است. فراموش نکنید که برای عکس‌هایتان حتما از هشتگ‌های مرتبط و پرجستجو استفاده کنید.

حتما بخوانید فریلنسری عکاسی و فیلمبرداری 

 فروش دلاری عکس به صورت مستقیم؛ Direct Stock - عکس طبیعت

۲. Prints – درآمد از عکس از طریق فروش فایل چاپی

روش دوم فروش عکس‌های چاپ شده است. علاوه بر داشتن وب‌سایت شخصی، به راحتی می‌توانید در سایت‌های محبوب چاپ، بر حسب تقاضا عضو شوید.

سایت‌هایی که برای چاپ عضو می‌گیرند، به تمام جزئیات دقت می‌کنند، پس نیازی نیست نگران تولید، حمل‌ونقل و فروش محصولات باشید. تنها کاری که باید انجام دهید تهیه عکس‌هایی منطبق بر درخواست سایت و آپلود کردن آنها در سایت است.

تنها نگرانی شما باید گرفتن عکس‌هایی منحصربه‌فرد باشد، چرا که ترافیک وب‌سایت‌های چاپ بسیار بالا بوده، در نتیجه رقابت بسیار شدید است.

۳. MicroStock 

روش سوم روش سهام خرد است. این روش مسیری است که بیشترین درآمد را برای شما به همراه خواهد داشت. سهام خورد چیست؟ شرکت‌های عکاسی سهامی خرد، شرکت‌هایی هستند که کار را به صورت آنلاین و با طیف وسیع‌تری از عکاسان انجام می‌دهند.

این ویژگی بسیار تاثیرگذار است، زیرا آژانس‌های بزرگ فقط با هنرمندان منتخب و شناخته‌شده کار می‌کنند.

در عین حال این شرکت‌ها عکس‌های آماتوری را نیز پذیرفته و از علاقه‌مندان به حوزه عکاسی استقبال می‌کنند. نکته مهم در مورد شرکت‌ها این است که تصاویر را با قیمت بسیار پایینی می‌فروشند، عددی بین ۲۰ سنت تا ۱۰ دلار که قطعا مبلغ بالایی به شمار نمی‌رود.

ما با تحقیقات کافی برای شما لیستی از بهترین شرکت‌های سهام خرد را آماده کرده‌ایم، پیشنهاد ما شرکت‌های 500Pixels، ShutterStoch، Photodune، DepositPhotos، Alamy و AdobeStock هستند. این شرکت‌ها بالاترین نرخ کمیسیون پرداختی به عکاس، یعنی ۵۰ درصد مبلغ کل فروخته‌شده را دارند.

در سایت‌های سهام خرد باید استراتژی مناسبی داشته باشید و منطبق با الگوریتم جستجوی موتورهای جستجوگر کار کنید. برای مثال اگر بتوانید عکس خودتان را به نتیجه اول گوگل برسانید، شاهد افزایش فروش آن عکس و افزایش درآمد خود خواهید بود.

برای یافتن واژه‌های پرجستجو و واژه‌های خاص، از ابزار گوگل استفاده کرده و عکس‌های خود را با این واژه‌ها برچسب‌گذاری کرده و هشتگ بزنید.

 فروش دلاری عکس؛ MicroStock

۴. Free Stock Sites

روش چهارم قرار دادن عکس‌های خود به صورت رایگان در سایت‌های سهام آزاد است. سایت‌های سهام آزاد عکس‌ها را به صورت رایگان در اختیار اشخاص و برندهای تجاری قرار می‌دهد، در عوض مردم را به کمک مالی تشویق می‌کنند.

این روش، روشی نیست که بتوان روی سود آن خیلی حساب باز کرد، اما اگر عکس‌هایی دارید که در سایت‌های دیگر فروش خوبی ندارند، می‌توانید در این وب‌سایت‌ها آپلودشان کنید.

از سهام‌های آزاد انتظار درآمد آنچنان بالایی نداشته باشید، اما گاها اتفاق افتاده که عکس‌ها را با قیمت‌های بالای چند صد دلاری خریداری کرده‌اند! به هر حال این روش بهتر از آن است که عکس‌های کم فروش و کم مشتری خود را روی هارد دیسک خود ذخیره و نگهداری کنید و هیچ درآمدی نداشته باشید، اینطور نیست؟

وب‌سایت‌های Unsplash، Pixels و Pixabay جزو بهترین و پربازدیدترین وب‌سایت‌های فعال در حوزه سهام آزاد هستند.

۵. Sell Your Photos On Apps

فروختن عکس‌ها در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی و ویندوز، یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از حرفه مورد علاقه‌تان به صورت فریلنسینگ است. در برخی از برنامه‌ها مسابقاتی برای انواع مختلف از عکس‌ها برگزار می‌شود که در نهایت به شخص برنده، جایزه نقدی نسبتا خوبی تعلق می‌گیرد.

این نوع مسابقات از آن جهت که جنبه سرگرمی دارند، برای مخاطبین و شرکت‌کنندگان جذاب بوده و شما در آن با چالش‌های جدی طراحی روبه‌رو خواهید شد که شما را به مسیرهای جدیدی سوق می‌دهند.

این مسابقات بیشتر جنبه سرگرمی دارند تا منبعی برای درآمد، اما برخی از برنامه‌ها همچنین عکس‌های شما را به صورت سهام مستقیم خریداری کرده و می‌فروشند.

برای این روش پیشنهاد ما Snapwire و Shutterstock است، حتما سری به این وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها بزنید.

 فروش دلاری عکس؛ Sell Your Photos On Apps

حتما بخوانید فروش دلاری فیلم و ویدئو به صورت آنلاین

 

فروش دلاری عکس در سایت های خارجی

کسانی که به‌صورت حرفه‌ای عکاسی می‌کنند می‌توانند با فروش عکس‌ها در سایت‌های خارجی مختلف به درآمد برسند. در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از این سایت‌ها را معرفی کنیم.

 

فروش عکس در Unsplash

Unsplash یک وب‌سایت و جامعه آنلاین برای به اشتراک‌ گذاشتن عکس‌هایی با کیفیت بالا است. تمام کسانی که به‌دنبال عکس‌هایی با کیفیت بالا هستند، به این سایت مراجعه می‌کنند. استفاده از عکس‌های آنسپلش برای مخاطبان این سایت کاملا رایگان است. در این سایت به‌ جز بارگزاری عکس، می‌توان دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلف آموزشی عکاسی را نیز برگزار کرد.

شما به‌عنوان یک عکاس می‌توانید عکس‌های خود را در این سایت بارگزاری کرده و روی آن‌ها قیمت بگذارید. نکته جالب این است که حتی اگر نتوانید برای عکس خود خریداری پیدا کنید، ممکن است افرادی به سبک کار شما علاقه‌مند شده و به شما سفارش کار بدهند.

از طرف دیگر شما می‌توانید در سایت آنسپلش، در زمینه عکاسی تخصصی، کارگاه آموزشی برگزار کنید. با این کار شما هم با انتقال دانش و تجربه خود، به درآمد هم می‌رسید. از طرفی می‌توانید ویدیوهای آموزشی در زمینه عکاسب بسازید و در این سایت بارگزاری کنید. این کار می‌تواند فرصت همکاری با برندها و مجلات مختلف را برای شما فراهم کند.

نکته مهم این است که باید عکس‌های شما خلاقانه و باکیفیت بالا باشد تا بتوانید علاقه‌مندان را به سمت خود جلب کنید.

 

فروش عکس در Pixabay

Pixabay هم مانند آنسپلش، یک پلتفرم رایگان برای بارگزاری عکس است. افراد در این سایت،‌ عکس، ویدیو و موسیقی را با کیفیت بالا و به‌صورت رایگان بارگزاری می‌کنند. این سایت یکی از محبوب‌ترین سایت‌های حوزه عکس و فیلم است که به‌دلیل تنوع بالا و کیفیت بسیار خوب عکس‌ها، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

همان‌طور که گفتیم این یک سایت مرجع رایگان است. اما شما می‌توانید برای دانلود عکس‌های خود، از متقاضیان، هزینه دریافت کنید. از طرف دیگر با قرار دادن عکس‌های خود به صورت نمونه کار، مشتری‌های مختلفی را نیز می‌توانید به سمت خود جلب کنید.

در سایت pixabay هم امکان برگزاری کارگاه‌های آموزش عکاسی وجود دارد. در این کارگاه‌ها شما می‌توانید تجربیات خود را به‌صورت آموزش یا مشاوره در اختیار علاقه‌مندان عکاسی قرار دهید. امکان تولید محتواهای آموزشی به‌صورت ویدیو هم در این وبسیات وجود دارد.

در انتها شما می‌توانید حتی به این وبسایت به‌عنوان مکانی برای برندسازی هم نگاه کنید. یعنی با قرار دادن نمونه کارهای عکاسی، برند خود را به مخاطبان معرفی کنید.

 

فروش عکس در iStock Photo

iStock Photo یک مرجع مناسب و حرفه‌ای برای قرار دادن عکس و ویدیوهای باکیفیت است. بسیاری از بنگاه‌های تبلیغاتی یا پروژه‌های طراحی وب‌،‌ برای کارهای خود از عکس‌های این وبسایت استفاده می‌کنند. به‌طور کلی عکس‌ها در استاک فوتو به‌ دو صورت قرار داده می‌شوند:

  • عکس‌ و محتوای بدون حق امتیاز: این عکس‌ها به‌صورت رایگان روی سایت قرار دارند و افراد برای استفاده از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه ندارند.
  • عکس‌ و محتوای با حق امتیاز : برای استفاده از این گروه عکس‌ها، باید هزینه لازم را به عکاس پرداخت کرد.

برای کسب درآمد دلاری از این وبسایت، شما می‌توانید عکس‌های خود را با حق امتیاز، بارگزاری کنید. به این ترتیب هرگاه کسی بخواهد از محتوای شما استفاده کند،‌ باید مبلغی را پرداخت کند.

 

فروش عکس در Snapwire

سایت اسنپ وایر  یک وبسایت حرفه‌ای برای خرید و فروش عکس است. عکاس‌های حرفه‌ای از سراسر دنیا، ‌کارهای خود را برای فروش یا نمایش روی این پلتفرم عرضه می‌کنند. مخاطبان این وبسایت، از این عکس‌ها برای انواع پروژه‌های خلاقانه، ابلیغات، بازاریابی، انتشارات و محتوای وب، استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید از اسنپ‌وایر هم درآمد دلاری کسب کنید. به این منظور باید وارد سایت شده و اکانتی به نام خود و به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای بسازید. در مرحله بعدی باید عکس‌های خود را طبق استاندارد این پلتفرم، بارگزاری کنید و سپس از فروش آن‌ها به درآمد برسید. در این وبسایت، انواع عکس‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف و با هشتگ‌های گوناگون قرار می‌گیرند تا مخاطب بتواند به آسانی عکس مورد نظر خود را پیدا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این پلتفرم، برگزاری مسابقات عکاسی است که شما می‌توانید با شرکت در آن‌ها هم خود را محک زده و هم در صورت برنده شدن، از جوایز عالی آن بهره‌مند شوید. در عین حال،‌ اگر بتوانید در جایگاه عکاس‌های حرفه‌ای این پلتفرم قرار بگیرید، با معرفی عکاسان دیگر به این سایت، می‌توانید باز هم به درآمد برسید.

 

فروش عکس در سایت Alamy

آلامی یک آژانس عکس و یک پلتفرم حرفه‌ای برای عکاسان است. شما می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای خود را در این پلتفرم در معرض دید علاقه‌مندان به عکس قرار دهید و ضمن این کار، درآمد دلاری هم کسب کنید.

آلامی مجموعه‌ای عظیم از عکس و ویدیو و گرافیک را گرد هم آورده است. بیش از ۱۸۰ میلیون محتوا در این پلتفرم وجود دارد که به‌صورت مرتب هم در حال به‌روز رسانی است.

عکس‌ها در آلامی هم‌ به دو صورت با مجوز و بدون مجوز عرضه می‌شوند. اگر بخواهید از فروش عکس‌ها به درآمد برسید باید در بخش عکس‌های با مجوز فعالیت کنید. ناشران، طراحان، صاحبان بنگاه‌های تبلیغاتی و عکاسان، خریداران عکس‌ها از این وب‌سایت هستند.

 

 

سخن پایانی

توانایی فروش دلاری عکس به صورت آنلاین، در واقع استفاده از خلاقیت موجود در كار شما برای کسب درآمد دلاری از استعدادها است. تجارت الکترونیک بستر بسیار بزرگی بوده و به خصوص در دوران همه‌گیری کرونا، دورانی که مردم را به فکر پول‌سازی از سرگرمی‌ها و مهارت‌هایشان انداخته، این تجارت رشد بسیار زیادی کرده است. روش‌های بسیاری برای فروش آنلاین عکس وجود دارد، اما بهتر است روی یک روش متمرکز شوید. بدین ترتیب می‌توانید در کارتان موفق شده و بیشترین درآمد را از آن کسب کنید. به نظر شما چطور می‌توان از فروش دلاری عکس به درآمد دست یافت؟

دسته بندی ها