آیا شغل بلاگری شبکه‌های اجتماعی برای من مناسب است؟

آیا شغل بلاگری شبکه‌های اجتماعی برای من مناسب است؟
تاریخ: 2021/09/27
بازدید: 466 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

اینفلوئنسری یا بلاگری در شبکه‌های اجتماعی در ۱۰ سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین، پول‌سازترین و پردرآمدترین مشاغل آنلاین تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده شغل بلاگری بسیار وسوسه‌انگیز باشد. ولی آیا این شغل اصلا مناسب شما هست؟ در این مقاله یک تست آماده ‌کرده‌ایم تا بر اساس نتیجه آن ببینید برای این کار ساخته شده‌اید یا نه؟

آیا شغل بلاگری شما را خوشحال می‌کند؟

تصمیم‌گیری برای ورود به یک حرفه جدید واقعا سخت است. خصوصا اگر آن حرفه خیلی تعریف‌شده و عرف نباشد و جامعه به آن به عنوان یک شغل واقعی نگاه نکند.

شما که این مقاله را می‌خوانید حتما به این نتیجه رسیده‌اید که بلاگری یا اینفلوئنسری یک شغل واقعی و جدی است. ولی سوال شما این است که بلاگری برای شما مناسب هست یا نه.

در این تست هشت‌گانه به جواب سوالتان می‌رسید. هر کدام از سوالات زیر را همراه با توضیحات آن بخوانید و به خودتان نمره ۱ تا ۵ بدهید. در نهایت نمرات را با هم جمع کنید و نتیجه را با توجه به مقدار عدد به دست آمده بخوانید. این نتیجه به شما می‌گوید که چقدر از شغل بلاگری لذت خواهید برد.

 سوال ۱: مدیریت زمان بلدید؟

مدیریت زمان در شغل بلاگری

بلاگری و اینفلوئنسری شغل‌هایی هستند که مدیریت زمان در آنها بسیار مهم است. باید بدانید که می‌توانید زمان کار و زمان غیر کاریتان را مدیریت کنید؟ می‌توانید پروژه‌ها و انتظاراتی که از مشتری‌ها دریافت می‌کنید را به موقع تحویل دهید و برآورده کنید؟ می‌توانید چند کار را با هم مدیریت کنید و به موقع انجام دهید؟

۱

۲ ۳ ۴

۵

در مدیریت زمان افتضاحم

در مدیریت زمان خوب نیستم تا حدودی می‌توانم زمانم را مدیریت کنم در مدیریت زمان خوبم

در مدیریت زمان بهترینم

سوال ۲: آیا چندپتانسیلی هستید؟

چند مهارتی بودن در در شغل بلاگری

در بلاگری ممکن است مجبور شوید چندین کار را همزمان و تنهایی انجام دهید. مثلا فیلم بگیرید، ویرایشش کنید، صداگذاری کنید و خودتان آن را منتشر کنید. آیا فکر می‌کنید پتانسیل یادگیری تمام این مهارت‌ها را با هم دارید؟ می‌توانید مهارت‌های مختلف را یاد بگیرید و به خوبی انجامشان دهید؟

۱

۲ ۳ ۴ ۵
می‌توانم فقط روی یک مهارت تمرکز کنم می‌توانم روی دو مهارت تمرکز کنم شاید بتوانم چند مهارت را یاد بگیرم یادگیری مهارت‌های مختلف برایم آسان است

عاشق یادگیری مهارت‌های مختلفم و از انجام فقط یک کار حوصله‌ام سر می‌رود

 سوال ۳: آیا دوست دارید در خانه کار کنید؟

کار در خانه در شغل بلاگری

یکی از ویژگی‌های شغل اینفلوئنسری و بلاگری در خانه کار کردن است. البته این به معنای این نیست که شما نمی‌توانید برای بلاگری محل کار مشخصی داشته باشید. ولی باید بدانید که ممکن است بیشتر وقتتان برای تولید محتوا، هماهنگی‌های و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی درخانه بگذرد. در هر حال، بلاگری برخلاف شغل‌های اداری، محل و مکان مشخصی ندارد.

۱

۲ ۳ ۴ ۵
ابدا! کار کردن در محیط خانه برایم عذاب‌آور است فکر نمی‌کنم بتوانم در خانه تمرکز کار کردن داشته باشم. شاید بتوانم در خانه کار کردن را امتحان کنم. در حال حاضر در خانه کار می‌کنم و همه چیز خوب است.

عاشق کار کردن در خانه و محیط راحت آن هستم. در خانه بهتر از هر جای دیگر کار می‌کنم.

سوال ۴: آیا ایده‌پرداز و خلاق هستید؟

خلاقیت در شغل بلاگری

خلاقیت بخش جدایی‌ناپذیر بلاگری است. از آنجا که بلاگری هیچ چارچوب خاصی ندارد، شما هم باید افکارتان خارج از چارچوب‌های عرف جامعه باشد تا بتوانید اینفلوئنسر موفقی باشید. آیا می‌توانید برای حل مشکلات ایده‌های خلاقانه ارائه کنید؟ آیا فکر می‌کنید ایده‌هایتان برای بقیه جذاب هست؟ جرات دارید مثل بقیه فکر نکنید و ایده‌های نو بپردازید؟

۱

۲ ۳ ۴ ۵
من اصلا آدم خلاقی نیستم تا حدودی خلاقیت دارم گاهی ایده‌های خلاقانه‌ای دارم تقریبا در بیشتر مواقع خلاقم

همیشه دوست دارم راه‌حل‌های جدید برای حل مسايل استفاده کنم و از راه‌حل‌های معمولی کمتر استفاده می‌کنم

سوال ۵: آیا پشتکار دارید؟

پشتکار در شغل بلاگری

بلاگری برخلاف تصور مردم اصلا کار ساده‌ای نیست و برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید صبور باشید و پشتکار زیادی داشته باشید. آیا از کار کردن زود خسته می‌شوید و دوست دارید سریع بهنتیجه برسید؟ تحمل شکست خوردن و دوباره شروع کردن را دارید؟ حاضرید بیشتر از ۸ ساعت در روز کار کنید و کاهش از تعطیلات چشم‌پوشی کنید؟

۱

۲ ۳ ۴ ۵
من آدم راحت‌طلبی هستم ممکن است گاهی بتوانم بیشتر کار کنم اگر بخواهم می‌توانم پشت‌کارداشته باشم بیشتر مواقع پشترکار دارم

کارکردن و تلاش کردن برایم لذت‌بخش است.

سوال ۶: می‌توانید احساساتتان را مدیریت کنید؟

مدیریت احساسات در شغل بلاگری

یک اینفلوئنسر یا بلاگر همیشه در معرض قضاوت میلیون‌ها انسان دیگر است. این قضاوت‌ها ممکن است تلخ باشند، زننده باشند و گاهی باعث ناراحتی بلاگر شوند. ولی بلاگر باید بداند اینها جزئی ای کار است و نباید حرف‌ها را به خودش بگیرد. به قول معروف «جلو دهان مردم را نمی‌شود بست»!

۱

۲ ۳ ۴ ۵
من خیلی حساسم و تحمل قضاوت شدن یا انتقاد را ندارم قضاوت دیگران تا بیشتر مواقع ناراحتم می‌کند گاهی از قضاوت دیگران ناراحت می‌شوم و مدتی  طول می‌کشد حالم بهتر شود تقریبا کنترل احساساتم را در دست دارم و قضاوت‌ها خیلی ناراحتم نمی‌کنند

می‌دانم مردم عقاید متفاوتی دارند و ممکن است با من مخالف باشند. با این حال از انتقادات سازنده استقبال می‌کنم و نمی‌گذارم قضاوت‌های بی‌جا ناراحتم کنند.

سوال ۷: اعتماد به نفس دارید؟

اعتماد به نفس در شغل بلاگری

برای بیان افکار، ایده‌ها و ابراز خودتان در شبکه‌های اجتماعی باید اعتماد‌به‌نفس داشته باشید و بدون ترس از قضاوت بتوانید خودتان را ابراز کنید. دیده‌شدن برای عده‌ای بسیار استرس‌زا است و ممکن است عده‌ای هم در کاری که می‌کنند اعتماد به نفس نداشته باشند.

۱

۲ ۳ ۴ ۵
اصلا اعتماد به نفس ندارم کمی اعتماد به نفس  دارم تاحدودی اعتماد به نفس دارم اغلب اعتماد به نفس دارم

به خودم مطمئن هستم

سوال ۸: حاضرید در سفر یا تعطیلی کار کنید؟

کار در سفر در شغل بلاگری

بله! این هم یکی دیگر از ویژگی‌های کار بلاگری است. بلاگر و اینفلوئنسر موظف است در صورت نیاز کارفرما در سفر یا تعطیلی هم کار کند. البته برنامه‌ریزی این کار با خودتان است. ولی برای موفقیت در این شغل، در بیشتر مواقع باید قید سفر یا تعطیلات بدون کار را بزنید.

۱

۲ ۳ ۴ ۵
ابدا در تعطیلات . سفر کار نمی‌کنم. در سفر نمی‌توانم کار کنم. ولی شاید در تعطیلات بدون سفر بتوانم. ممکن است گاهی کار کنم کار کردن در سفر یا تعطیلات برایم خیلی سخت نیست

اگر تعطیلاتم بدون کار یا فعالیت باشد از آن لذت نمی‌برم.

نتیجه آزمون شغل بلاگری

  • اگر نمره شما بین ۸ تا ۲۰ باشد احتمالا شما مناسب بلاگری نیستید.
  • اگر نمره شما بین ۲۱ تا ۳۰ است، احتمالا برای بلاگری آماده هستید، ولی باید روی روحیات و مهارت‌هایتان کار کنید.
  • اگر نمره شما بیشتر از ۳۰ است برای شغل بلاگری و ورود به دنیای اینفلوئنسری مناسب هستید و این شغل می‌تواند شغل رویایی شما باشد.

دسته بندی ها