روش‌های کسب درآمد دلاری از فروش دوره‌های آموزشی

روش‌های کسب درآمد دلاری از فروش دوره‌های آموزشی
تاریخ: 2023/06/23
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

آموزش یکی از حوزه‌هایی است که در تمام دوران زندگی انسان مورد نیاز اوست. تا چندین سال قبل برای یادگیری هر موضوعی نیاز به کلاس و معلم بود. اما این روزها و با پیشرفت تکنولوژی، دوره‌های آموزشی زیادی به‌صورت آنلاین در فضای مجازی وجود دارند که می‌توان با کمک آن‌ها در مسیر یادگیری قرار گرفت. با بالا رفتن تعداد افرادی که به دنبال یادگیری هستند، نیاز به دوره‌های آموزشی هم بالا رفته است. این روزها بسیاری از معلم‌ها به‌دنبال پلتفرم‌هایی برای فروش دوره‌های آموزشی خود هستند. از آن‌جایی که سایت‌های ایرانی، تقریبا از آموزش اشباع شده‌اند، بسیاری به سراغ سایت‌های خارجی می‌روند. فعالیت در این سایت‌ها علاوه بر تجربه جدید، درآمد دلاری هم برای شما خواهد داشت. در این مطلب می‌خواهیم در مورد سایت‌هایی صحبت کنیم که شما می‌توانید در آن‌ها دوره‌های آموزشی خود را قرار دهید.

معرفی ۷ سایت برای فروش دوره‌های آموزشی

در دنیا سایت‌های زیادی برای فروش دوره‌های آموزشی وجود دارند. این سایت‌ها هرکدام مزایای ویژه‌ای دارند تا بتوانند شما را برای استفاده از سایت خود  مجاب کنند. برای فعالیت در این سایت‌ها باید ابتدا نوع کار آن‌ها و شرایطی که برای شما فراهم کرده را بشناسید تا بهترین پلتفرم را برای فعالیت خود انتخاب کنید. ما در ادامه تعدادی از معروف‌ترین این سایت‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

اسکیل شر Skill share

اسکیل شر یک پلتفرم بسیار خوب برای به اشتراک گذاشتن آموزش‌های شماست. اگر در حوزه‌هایی مانند طراحی، نویسندگی، عکاسی، بلاگری یا مواردی شبیه به این‌ها، فعالیت دارید، اسکیل شر پلتفرم خوبی برای فروش دوره‌های آموزشی شماست. در این سایت شما می‌توانید ویدیوهای آموزشی ۲۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای قرار دهید. برای عضویت در این سایت باید مبلغی را برای خرید اشتراک پرداخت کرده و سپس در آن مشغول به کار شوید.

یوتیوب YouTube

یوتیوب را تقریبا تمام ما ایرانی‌ها می‌شناسیم. این سایت یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای آموزش است. شما می‌توانید با ایجاد یک اکانت،‌ در هر زمینه‌ای ویدیوی آموزشی خود را قرار داده و درآمد زایی کنید. البته که فعالیت در یوتیوب،‌ نیاز به تلاش زیاد و البته زمان دارد. شما باید بتوانید افراد زیادی را به دنبال کردن پیج خود تشویق کنید تا از تعداد ویوهای ویدیوی خود به درآمد برسید. در واقع شما نمی‌توانید در یوتیوب به صورت مستقیم از فروش دوره‌های آموزشی خود درآمد دلاری داشته باشید. بلکه باید با بالابردن تعداد بیننده‌ها،‌ این درآمدزایی را داشته باشید.

[article_link] چگونه درآمد از یوتیوب داشته باشیم؟ [/article_link]

Teachable

فروش دوره آموزشی در teachable

این سایت یک پلتفرم بسیار خوب برای فروش دوره‌های آموزشی شماست. یکی از ویژگی‌های خوب این سایت این است که آپشن‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید دوره‌های آموزشی خود را با توجه به برند و احساسات خودتان، شخصی‌سازی کنید. شما در این پلتفرم می‌توانید حتی روش‌های قیمت‌گذاری و دریافت هزینه‌های خود را نیز خوتان طراحی کنید. شما در ابتدا می‌توانید در این سایت به‌صورت رایگان شروع به فعالیت کنید. اما برای فعالیت بیشتر باید مبلغی را به‌عنوان حق اشتراک به سایت پرداخت کنید.

پودیا Podia

فروش دوره آموزشی در podia

پودیا سایتی است که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دوره‌های آموزشی خود را در قالب محتوای دیجیتالی در این سایت قرار دهید. همچنین این سایت امکان پیش‌فروش دوره‌های آموزشی را نیز فراهم کرده است. یعنی شما قبل از انتشار می‌توانید این دوره‌ها را پیش‌فروش کنید و بعد از دریافت ایمیل‌‌های تایید پرداخت، دوره را منتشر کنید. روی پودیا علاوه بر فروش دوره‌های آموزشی، می‌توانید محصولات دیجیتال مانند طرح‌های گرافیکی، انواع نرم‌افزارهای آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی یا مواردی مانند این‌ها را نیز قرار دهید که لزوما محتوای آموزشی هم ندارند. یکی دیگر از قابلیت‌های پودیا این است که شما می‌توانید وبینارهای خود را نیز روی این سایت بفروشید. برای فعالیت در این سایت نیز شما نیاز به ساخت اکانت و پرداخت حق اشتراک دارید.

Thinkific

این سایت یکی از راحت‌ترین پلتفرم‌ها برای آموزش آنلاین است. شما می‌توانید پکیج‌های فروش دوره‌های آموزشی خود را در قالب‌های مختلف روی این سایت بارگزاری کنید. در این سایت علاوه بر دوره‌های آموزشی، می‌توانید وبینارهای خود را نیز قرار دهید. در این سایت شما هیچ محدودیتی برای تعداد دانش‌آموزان خود ندارید. ابزار مارکتینگ قوی در این سایت و پشتیبانی ۲۴ ساعته، از مزایای آن است. برای فعالیت در تینکی‌فیک باید یک اکانت یا حساب کاربری داشته باشید و با پرداخت حق عضویت،‌ آموزش روی این پلتفرم را شروع کنید.

یودمی Udemy

یودمی احتمالا شناخته شده‌ترین پلتفرم آموزشی بعد از یوتیوب در ایران است. این سایت یکی از بهترین فضاها برای فروش دوره‌های آموزشی شماست که نسبت به دیگر سایت‌هایی که معرفی کردیم، هم امکانات بهتری دارد و هم شرایط خوبی برای فعالیت ایرانی‌ها. امروزه بیش از ۵۰ میلیون دانش‌جو از سراسر دنیا در این سایت آموزش می‌بینند. در واقع یودمی را می‌توان بزرگترین پلتفمرم آموزشی در دنیا دانست. یودمی یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه ساپورت کردن معلم‌ها در حوزه‌های مارکتینگ است. دانش‌جویان از سراسر دنیا و با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف در یودمی گرد هم آمده‌اند. بنابراین برای شما به‌عنوان یک معلم،‌ یودمی یک فرصا خاص و هیجان‌انگیز است. در یودمی امکان فروش دوره‌های آموزشی مختلف،‌ وبینارها، فایل‌های صوتی و امکان بحث و تبادل نظر از طریق چت وجود دارد. یودمی یک خط ارتباطی میان معلم‌ها و افرادی که می‌توانند در حوزه‌های مختلف دوره‌های آموزشی خوب تهیه کنند با علاقه‌مندان به این آموزش‌ها ایجاد می‌کند. این هدف یودمی است. برای فعالیت در این سایت هم باید یک حساب کاربری داشته باشید تا بتوانید در این سایت فعالیت کنید.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/07/%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-1024×591.jpg”]

دوره جامع فروش دوره آموزشی در یودمی

دوره فروش پکیج آموزشی آنلاین در یودمی آکادمی تکانش  توسط رضوان دهنوی تهیه و تدوین شده است و بصورت پروژه محور و گام به گام به همراه پشتیبانی مادام‌العمر راهنمای کامل شما برای تهیه دوره آموزشی تا انتشار و فروش آن می‌باشد.

ثبت نام

[/box_product]

TrainerCentral

این سایت یکی از بهتری پلتفرم‌ها برای فروش دوره‌های آموزشی است. شعار این سایت این است که ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید دوره‌های آموزشی خود را در کمتر از ۳۰ دقیقه بفروشید. در این سایت شما می‌توانید انواع آموزش‌ها مانند آموزش زبان‌های مختلف،‌ عکاسی، آرایشگری، ورزش‌های مختلف، کوچینگ و هر حوزه دیگری را داشته باشید. تیم این سایت شرایط خوبی را برای ساخت اکانت یا سایت، شرایط پرداختی و پشتیبانی خیلی خوب فراهم کرده است. برای فعالیت در این سایت هم باید یک حساب کاربری داشته باشید و مبلغی را به‌عنوان حق اشتراک پرداخت کنید.

 

سخن پایانی

فعالیت در سایت‌های خارجی این مزیت را دارد که شما می‌توانید با افراد مختلف از سراسر دنیا ارتباط گرفته و دامنه ارتباطات خود را  گسترش دهید. از طرف دیگر، کار کردن در این سایت‌ها برای شما درآمد دلاری خواهد داشت. با توجه به شرایط اقتصادی این روزها، این درآمد، شرایط زندگی را بهتر خواهد کرد. اما واقعیت این است که برای ما در ایران، مشکلات خاصی برای فعالیت در این سایت‌ها و فروش دوره‌های آموزشی وجود دارد. بسیاری از این سایت‌ها به دلایل مختلف فیلتر هستند. بعضی دیگر به خاطر تحریم‌ها، آی‌پی‌های ایران را مسدود کرده‌اند و از همه مهمتر ما امکان پرداخت هزینه اشتراک و سپس دریافت درآمد دلاری را به دلیل تحریم نداریم. به همین دلیل اگر دوست دارید در این سایت‌ها فعالیت کنید باید با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید تا راه‌کارهای مناسب را به شما آموزش بدهند. در این صورت می‌توانید رویای خود را محقق کنید.

دسته بندی ها