دلایل رد شدن درخواست ریموت جاب؛ 9 دلیل اساسی که نادیده می‌گرفتید

دلایل رد شدن درخواست ریموت جاب؛ 9 دلیل اساسی که نادیده می‌گرفتید
تاریخ: 2021/11/26
بازدید: 526 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

هر شخصی آرزو دارد که روزی بتواند در مکان و زمان دلخواه خود به دور از زمان‌بندی‌های مدیر مجموعه کار کند. امروزه دنیای دیجیتال به کمک این دسته آمده و رویایشان را با سایت‌های فریلنسری به واقعیت تبدیل می‌کند. این وب‌سایت‌ها می‌توانند به شما در گرفتن پروژه کمک کنند. اما اکثر اوقات درخواست شما برای دورکار شدن یا پیدا کردن شغل دورکاری رد می‌شود. بی‌شک خیلی از شما می‌پرسید که دلیل رد شدن درخواست ریموت جاب چیست؟

عوامل زیادی ممکن است در رد شدن درخواست ریموت جاب دخیل باشند. با این حال، شما هم می‌توانید در مصاحبه‌های مشاغل دورکاری و آنلاین موفق شده، میخ خود را محکم بکوبید و به شغل دلخواه خود برسید. فقط کافی است چند نکته اصلی را رعایت کنید. به نظر شما چه مواردی را باید رعایت کرد؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات و دلایل اساسی رد شدن درخواست ریموت جاب را باهم تجزیه و تحلیل کنیم.

دلیل اول؛ فقط به کمیت توجه نکنید

دلیل اول تصور اشتباه شما است؛ این تصور که هرچه فرم‌های استخدام بیشتری پر کنید، احتمال موفقیت خود و به‌دست آوردن شغل مورد نظر را بالاتر برده‌اید. باید بگوییم متاسفانه چنین نیست.

ترجیح دادن کمیت به کیفیت، شانس موفقیت شما را پایین خواهد آورد.

اینکه روزانه مشغول پر کردن فرم‌های استخدام باشید، فقط وقت تلف کردن است. با این کار در نظر کارفرما، شما نیز مانند بقیه افراد جلوه می‌کنید و وجه تمایزی با بقیه نخواهید داشت. این اصلا خوب به نظر نمی‌آید، اینطور نیست؟

دلیل دوم؛ خود را آچار فرانسه جلوه ندهید

در جستجوها و درخواست‌هایتان برای مشاغل مختلف، همه اطلاعات خواسته شده را تیک نزنید. امروزه شرکت‌ها به دنبال آچار فرانسه نیستند! برای شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ و معتبر، افرادی که در یک حیطه، تخصص لازم را دارند در اولویت هستند، نه کسانی که همه کار از دست‌شان برمی‌آید، اما نصفه‌ونیمه.

دیگر برای تمام مشاغلی که احساس می‌کنید در آنها خوب هستید، فرم پر نکرده و برای خود هدف مشخصی را تعیین کنید، نتیجه‌اش را به زودی خواهید دید.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/07/remote-job-web-banner.webp” description=”در دوره کسب درآمد دلاری از جاب ریموت، یاد بگیرید چطور پروژه‌های دورکاری از شرکت‌های خارجی دریافت کنید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/%d8%ac%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%db%8c%d9%85%d9%88%d8%aa/” title=”بوت‌کمپ آموزش کسب درآمد دلاری و پیدا کردن جاب ریموت از شرکت‌های خارجی”]

دلیل سوم؛ روی کمپانی‌ها تمرکز کنید نه خودتان

دلیل سوم این است که بیشتر روی اهداف خودتان تمرکز کرده‌اید، تا درخواست‌های کمپانی. جستجو و گرفتن پروژه بر اساس خواسته‌ها و اهداف شما نیست، بلکه بر اساس ارزش‌ها و خواسته‌های کمپانی‌هایی است که آگهی می‌دهند. شما در درجه اول باید تمام تلاش خود را به‌کار ببرید تا دانش، مهارت‌ها و رزومه کاری‌تان را در نظر کمپانی‌ها برجسته‌تر جلوه دهید، این تنها کاری است که از شما برمی‌آید.

اگر بتوانید مهارت‌ها و سابقه کاری‌تان را با درخواست‌های کمپانی‌های مورد نظر هم‌سو کنید، آنگاه کمپانی‌ها به سراغ‌تان خواهند آمد.

رد شدن درخواست ریموت جاب؛ تمرکز روی کمپانی

دلیل چهارم؛ تمرکز اصلی باید روی وظیفه محول‌شده به شما باشد

در ادامه دلیل سوم تمرکز اصلی باید روی وظیفه محول‌شده به شما باشد، نه روی دورکار و ریموت بودن شغل. آیا واقعا می‌توانید این کار را انجام دهید؟ یا صرفا به‌دلیل ریموت بودن شغل است که به آن علاقه نشان داده‌اید؟

بله کاملا درست است که انعطاف‌پذیری و آزاد بودن از ویژگی‌های اصلی ریموت‌جاب بودن است

اما در جریان باشید که کارفرمایان خیلی از این طرز فکر و حس شما استقبال نمی‌کنند.

خب نظر، نظر کارفرمایان است! پس در هنگام مصاحبه و زمانی که درباره این موضوع از شما سوال شد، تنها دلیل ارسال رزومه را ریموت‌جاب بودن شغل مورد نظر عنوان نکنید.

دلیل پنجم: نداشتن سابقه دورکاری

دلیل پنجمی که کارفرمایان شما را در اولویت قرار نمی‌دهند و تماسی دریافت نمی‌کنید، شاید روشن‌ترین و ملموس‌ترین دلیل باشد؛ این که شما در رزومه خود سابقه دورکاری ندارید. اگر خودتان را جای کارفرما بگذارید، درستی ادعای ما را تایید می‌کنید، اینطور نیست؟

دلیل ششم؛ رزومه یا صفحه لینکدین شما کامل نیست

دلیل ششم این است که خود و مهارت‌های‌تان را به‌ طور شفاف و واضح معرفی نمی‌کنید. اگر پروفایل لینکدین یا رزومه ارسالی شما به طور کامل مهارت‌ها و نمونه‌کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید را منعکس نکند، کارفرما از کجا و چه طریقی باید پی به تونایی‌های شما برده و شما را انتخاب کند؟

شما باید تلاش کنید تا همه چیز درباره شخصیت و توانایی‌های خود را با زبان کارفرما توضیح داده و وارد ذهنش شوید.

تا جایی که امکان دارد فرآیند تحقیق درباره خودتان را برای کارفرما تسهیل کنید.

رد شدن درخواست ریموت جاب؛ کامل نبودن صفحه لینکدین

دلیل هفتم؛ نداشتن ارتباطات موثر با کمپانی‌ها

مهم‌ترین دلیلی که رزومه شما رد می‌شود این است که ارتباط قوی و موثری با شرکت‌ مورد نظر نساخته‌اید. امرار معاش کمپانی‌ها بر اساس تصمیم‌گیری‌های درست است. بهترین راه برای جلب اعتماد این است که شما توسط یکی از کارمندان خود کمپانی پیشنهاد شوید.

دلیل هشتم؛ ارسال درخواست به روش‌های سنتی

دلیل هشتم اصرار نابه‌جا به ارسال رزومه برای مشاغل، به روش سنتی است. همه ما آموخته‌ایم که یک درخواست کار برای کارفرما ارسال کنیم و سپس منتظر جواب بمانیم.

بسیاری از ما فرم‌هایی که پر و ارسال کرده‌ایم را پیگیری نمی‌کنیم، زیرا احتمالا اکنون در حال پر کردن فرم بعدی هستیم!

بدانید که زمان درخواست‌های سنتی این‌چنینی سرآمده است و دیگر کاربردی ندارد. زمانه عوض شده و بازار کار امروز، بسیار رقابتی‌تر از گذشته است. واضح است که اگر رزومه‌ ارسالی خود را پیگیری نکنید، در نگاه کارفرما تفاوتی با دیگران ندارید.

فقط ارسال رزومه نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

دلیل نهم؛ نداشتن استراتژی و چارچوب مرجع

اگر چارچوب و استراتژی نداشته باشید، متوجه نخواهید شد که کجای کار ایراد دارد. اگر هر بار که کامپیوتر خود را روشن می‌کنید، پاسخی از سمت کارفرماها دریافت نکرده و در عین حال برای ادامه دادن، برنامه و مرجع نداشته باشید، به زودی ناامید و بی‌انگیزه خواهید شد.

اگر کسی را نداشته باشید که به شما بازخورد دهد، متوجه اشکال کار نخواهید شد. همچنین هرگز نمی‌توانید نظر کارفرما و مدیران را به خود جلب کرده و شغل دلخواه خود را به‌دست آورید. برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد استراتژی‌های موفق پروپوزال نویسی می‌توانید در گوگل جستجو کنید.

رد شدن درخواست ریموت جاب؛ نداشتن استراتژی

سخن پایانی

اگر با مطالعه این مقاله متوجه برخی از اشتباهات خود شدید، وقت آن است که درصدد جبران و تغییر شرایط برآیید. هرچه سریع‌تر با اصلاح اشکالات کار، نظر مدیران را تغییر داده و شغل مدنظر را از آن خود کنید. اگر بتوانید به کارفرمایان ثابت کنید که با بقیه فرق دارید و خودتان را پیگیر جلوه دهید، قطعا نتیجه خواهید گرفت، اینطور نیست؟ به نظر شما دلیل رد شدن درخواست ریموت جاب چیست؟

دسته بندی ها