اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای برای رسیدن به اهداف شغلی

اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای برای رسیدن به اهداف شغلی
تاریخ: 2023/01/28
بازدید: 342 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای را می‌توان در یک جمله معروف از البرت هابرد، ناشر، فیلسوف و تاجر بزرگ آمریکایی خلاصه کرد که می‌گوید: “برای دست‌یابی به اهدافتان باید آن را زندگی کنید، برای ارتقا یافتن کار کنید و نه برای به دست آوردن”. خدا می‌داند که موقع توسعه پلتفرم لینکدین چه در سر سازندگان آن می‌گذشت، اما آن ایده هرچه که بود، حالا به ابزاری تبدیل شده که به میلیون‌ها کاربر حرفه‌ای از سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا شغلشان را زندگی کرده و برای ارتقا یافتن کار کنند.

لینکدین صفحه نمایه پلتفرم

پیش از این که تمرکز بیشتری روی اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای بگذاریم، اجازه بدهید نگاهی به ماهیت این پلتفرم بیندازیم. پلتفرمی که از مرکزی برای کاریابی به یک شبکه‌ اجتماعی تمام عیار تبدیل شده است.

لینکدین چیست؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی گسترده است مانند اینستاگرام، توییتر و فیسبوک است. اما تفاوت این شبکه اجتماعی با سایر پلتفرم‌ها در آن است که جامعه این شبکه تماما از افراد حرفه‌ای تشکیل شده است. در این شبکه اجتماعی مردم به جای صحبت از فالوده، مهمانی‌های خانوادگی و سفرهای مجردیشان ترجیح می‌دهند درباره تجربیات کاری، جلسات اداری و دستاوردهای خود در دنیای کسب و کار صحبت کنند. در این شبکه، هر عضو عملا یک بلاگر است که تجربه خود از فعالیت در یک حوزه حرفه‌ای را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

افرادی که شما را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند، می‌توانند از همکارانتان باشند و یا افرادی که به هر دلیل به مشاهده تجربیات کاری شما علاقه‌منداند. برای مثال، شما در این شبکه‌ها می‌توانید به طور مستقیم با مدیران عامل کمپانی‌های بزرگ ارتباط برقرار کنید و با نشان دادن روند ماجراجویی هیجان انگیز خود در دنیای کسب و کار توجه آن‌ها را به خود و پروژه‌هایتان جلب کنید.

لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا به ارتباطات خودتان در بازار کار شکل دهید. پلتفرم اصلی لینکدین به شما این اجازه را می‌دهد که پست و اطلاعات مورد علاقه‌تان را با دیگر به اشتراک بگذارید و بگویید که به عنوان یکی از فعالین حرفه‌ای در یک حوزه به خصوصی چه حرف‌هایی برای گفتن دارید.

شروع صحبت پیرامون اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای

ضمنا، اگر از پس ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای برای کسب و کارتان برآمده باشید می‌توانید حرفه‌ای‌ها را مجذوب پروژه خود کنید. خلاصه که هزاران هزار راه برای استفاده از پلتفرم اصلی لینکدین وجود دارد و پلتفرم‌های فرعی آن مانند sales navigator نیز دنیای خودشان را دارند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به امکانات و چیستی لینکدین بیندازیم.

نگاهی عمیق‌تر به امکانات پلتفرم اصلی لینکدین

سوای از امکان برقراری ارتباط بین تک به تک اعضای یک جامعه کاری، کمپانی‌ها نیز می‌توانند با درک اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای کارمندان خود را به یک دیگر مرتبط کنند و حتی کمپین‌های مارکتینگ مختلفی را در حوزه‌های Inbound و Outbound شامل متدهای B2B و B2C راه اندازی نمایند.

امکان دیگری که لینکدین برای شما به ارمغان می‌آورد، شرکت در آزمون‌های تست مهارت است. اگر ادعایتان می‌شود که در حوزه کاری بهترین هستید می‌توانید در یکی از آزمون‌های لینکدین شرکت کنید و مهارت‌های خود را به چالش بکشید. معمولا آن دسته از افرادی که اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای را درک می‌کنند بیشتر به سراغ شرکت در این آزمون‌ها می‌روند چراکه نتیجه این امتحانات می‌تواند به دلخواه شما مستقیما روی پروفایلتان به نمایش دربیایند.

خدا بیامرزد البرت هابرد را، اگر امروز زنده بود و می‌دید که چگونه لینکدین به همه حرفه‌ای‌های سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا اهدافشان را زندگی کنند حتما از خوشحالی سکته می‌کرد و دوباره می‌مرد. به هرحال تمام آن چه که گفتیم صرفا امکاناتی بود که پلتفرم لینکدین در اختیار کاربران می‌گذارد، در این مقاله می‌خواهیم در کنار یک دیگر لزوم به‌کارگیری این امکانات را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا حضور در لینکدین به درد شما هم می‌خورد؟

حالا که کم و بیش پلتفرم لینکدین را شناختید و از مزایایی که در اختیار کاربرانش می‌گذارد با خبر شدید، ممکن است از خودتان بپرسید که آیا حضور در لینکدین به درد شما هم می‌خورد؟ معمولا در موسسه تکانش سوال را با سوال جواب نمی‌دهیم اما فقط برای همین یک بار، می‌خواهیم پاسخ این سوال را با سوالی دیگر بدهم: آیا شما به دنبال پیشرفت در حوزه شغلی خود هستید یا خیر؟

حضور در لینکدین به درد کی میخوره

اگر نه، که داشتن پروفایل لینکدین صرفا برایتان یک کار شیک خواهد بود و از گشت زدن در آن به جایی نخواهید رسید. اما اگر جوابتان مثبت است و دوست دارید قدم‌هایی در زمینه پیشرفت کاری، کسب درآمد دلاری، پروژه‌یابی بین‌المللی، گرفتن جاب ریموت و چیزهای این مدلی هستید، باید بگویم که بله. لینکدین صد در صد به دردتان می‌خورد و اصلا برای شما ساخته شده است.

ممکن است صاحب یک کسب و کار کوچک باشید، دانشجو باشید، کارجو باشید و یا حتی دانش‌آموز باشید. حضور در لینکدین به هزار یک دلیل که چند موردش را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد قطعا به دردتان خواهد خورد. قضیه فقط درباره ایجاد یک اکانت در لینکدین و رها کردن آن به حال خود نیست، قرار است در کنار یک دیگر درباره اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای اطلاعات کسب کنیم و قدم به قدم در مسیر ایجاد یک پروفایل خفن گام برداریم.

پیش از تلاش برای درک اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای اهداف کاری خود را بشناسید

آمارها و امکاناتی که قدرت خارق‌العاده پلتفرم لینکدین را به رخ می‌کشند بی‌شمارند. کافی است جست‌وجویی جزئی در اینترنت داشته باشید تا به سیلی از این آمارها برخورد کنید. اما نکته قابل توجه آن است که بدانید باید روی کدام دسته از این آمارها و امکانات تمرکز داشته باشید. بله، 93 درصد از حرفه‌ای‌های دنیا از پلتفرم لینکدین استفاده می‌کنند اما این عدد به چه درد شما می‌خورد؟ صادقانه بگویم، به هیچ درد.

حضور هدفمند در لینکدین برای اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای

اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای در هزاران هزاران مطلب ریز و درشت مرتبط با شخصیت کاریتان نهفته است، اما برای رسیدن به یک پروفایل استاندارد و بهینه باید هدف گذاری دقیق داشته باشید. از طرفی برای هدف گذاری دقیق نیز لازم است ابتدا هدف کاری خود را بشناسید و ببینید که بر اساس اهداف شخصی خودتان، لینکدین چه ابزار و امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تا زمانی که هدف شخصی خود از حضور در دنیای کسب و کار را نشناسید، نمی‌توانید اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای را به درستی متوجه شوید. اما بگذارید یک چیز را فارغ از هدف‌گذاری‌ها و مسیری که پیش رویتان است برایتان روشن کنم، اصلی‌ترین اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای این است که هدفتان هرچه که باشد، بهره‌مندی از یک پروفایل حرفه‌ای در فضای لینکدین می‌تواند دستیابی به آن را ساده‌تر کند.

قدرت لینکدین در ساده سازی مسیر رسیدن به هدف از کجا نشات می‌گیرد؟

بله، یک بار دیگر اعتراف می‌کنم که لینکدین پلتفرم قدرتمندی است و امکان تمرکز روی برند شخصیتان را برایتان فراهم می‌کند. در واقع با توجه به سئوی قدرتمند پلتفرم لینکدین، پروفایل لینکدین شما اولین چیزی است که پس از جست‌وجوی نامتان در گوگل با آن روبه‌رو خواهید شد. همین موضوع به خودی خود می‌تواند اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای را برایتان روشن کند.

از سوی دیگر، قضیه از این قرار است که به نقل از وبسایت Ambition، بیش از نود درصد کارفرمایان دنیا از پلتفرم لینکدین برای بررسی رزومه کارجویان خود استفاده می‌کنند. ضمن این که با اضافه شدن آپشن نوشتن مقاله در پروفایل، لینکدین به وبسایتی مرجع نیز تبدیل شده است که ایده مرتبط با متدهای مختلف کسب و کار در آن متولد شده، پا می‌گیرند و به بلوغ می‌رسند.

البته که صرف حضور شما در این فضا به معنای تبدیل شدنتان به بخشی از بدنه مرجع لینکدین نیست اما قطعا عدم حضورتان در این فضا باعث دور شدن هرچه بیشترتان از این بدنه خواهد شد. بنابراین، در یک جمع بندی کلی می‌توانیم بگوییم که قدرت لینکدین برآمده از قابلیت پرسنال برندینگ، مرجعیت و توجه کارفرمایان به این فضا است. با استناد به همین فاکتورها است که می‌توانید به کمک لینکدین درک اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای، هرچه زودتر به اهداف خود در دنیای کسب و کار برسید.

اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای

ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای رسیدن به چه اهدافی را آسان می‌کند؟

تا این جا از قدرت لینکدین برایتان گفتیم و تعریف کردیم که چطور لینکدین با اتکای بر قدرتی که دارد، رسیدن به اهداف حرفه‌ای را برای کاربرانش ساده‌تر می‌کند. به طور کلی اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای در همین است که می‌توانید به کمک چنین پروفایلی، به اهداف حرفه‌ای خود دست پیدا کنید.

بالاتر از شما درخواست کردیم که هرکدام اهداف کاری مورد نظرتان را مشخص کنید، تا بتوانیم به کمک ابزارهای لینکدین برنامه‌ای برای رسیدن به آن‌ها تنظیم کنیم. توجه داشته باشید که هدف کاری صرفا پول بیشتر در آوردن نیست. در واقع تا زمانی که ندانید قرار است از چه چیزی پول دربیاورید، موفق به افزایش درآمدتان نخواهید شد.

حالا بگویید ببینیم قصد دارید با تکیه بر کدام یک از ویژگی‌های شاخص حوزه کاری خود میزان درآمدتان را افزایش دهید؟ پاسخ این سوال، در واقع شامل همان اهدافی است که می‌توانید به کمک استفاده هوشمندانه از ابزارهای لینکدین به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

هر حوزه کاری شامل یک سری ویژگی به خصوص است که افراد می‌توانند با تکیه بر آن‌ها میزان درآمدشان را افزایش دهند. نکته این جا است که هزاران حوزه ریز و درشت کاری در دنیا وجود دارد که معرفی و صحبت درباره ویژگی‌های به خصوص و قابل اتکای هرکدام از آن‌ها نیازمند تالیف چند صد جلد کتاب است. با این حال، برخی ویژگی‌ها و رفتارهای حرفه‌ای وجود دارند که سرمایه‌گذاری روی آن‌ها می‌تواند ضامن موفقیت شغلی افراد باشد.

این ویژگی‌ها و رفتارها را می‌توانیم به عنوان هدف مشترک تمام حرفه‌ای فعال در بازار کار در نظر بگیریم. در ادامه ضمن شناخت این اهداف مشترک، خواهیم دید که چطور می‌توان با ساختن پروفایل لینکدین حرفه‌ای در مسیر تحقق آن‌ها قدم برداشت.

اهداف مشترک میان حوزه‌های کاری مختلف بازار

به نظرتان یک فرد باید برای حرفه‌ای به نظر آمدن صاحب چه ویژگی‌هایی باشد؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، اولین چیزی که می‌توند یک فرد را در زمره افراد حرفه‌ای قرار دهد شهرت آن فرد است. لینکدین می‌تواند در یک حوزه کاری به خصوص برایتان شهرت به ارمغان بیاورد و شما را در ردیف حرفه‌ای‌های بازار کار ایران قرار دهد.

دومین ویژگی افراد حرفه‌ای این است که می‌توانند در شرایط مختلف محیطی از جمله شرایط ریموت که این روزها به دلایل صرفه جویی در مصرف انرژی و چندی پیش به دلیل همه گیری کرونا کارفرما به خواسته‌هایش برساند.

سومین فاکتوری که می‌توانیم برای حرفه‌ای به نظر رسیدن روی آن حساب باز کنیم، داشتن یک رزومه تر و تمیز است. فرقی نمی‌کند چندین و چند پروژه در طول دوران فعالیتمان به انجام رسانده باشیم، تا زمانی که از ارائه صحیح مهارت‌هایمان عاجزیم، حرفه‌ای به چشم نمی‌آییم.

چهارمین ویژگی که می‌توان با تکیه بر آن یک فرد را حرفه‌ای نامید، سابقه کار فرد با شرکت‌های خارجی است. کافی است یک نفر پروژه‌ای هرچند کوچک با شرکتی خارجی در رزومه‌اش داشته باشد تا کاملا حرفه‌ای به نظر برسد.

پنجمین فاکتور مشترک تعیین کننده یک سابقه شغلی حرفه‌ای، میزان ارتباطمان با سایر کار درست‌های حرفه مورد نظرمان است. بعید است از رفقای مرحوم استیو جابز باشید و هنگام پیدا کردن کار به مشکل بربخورید. و رد نهایت، هرچه‌ حرفه‌ای‌تر باشید، شانس بیشتری برای حضور در بازارهای جهانی و مهاجرت کاری خواهید داشت. در ادامه قرار است با بررسی دقیق‌تر هر یک از این اهداف، توجه‌تان را بیش از پیش به اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای جلب کنم.

برتری لینکدین نسبت به سایر شبکه های اجتماعی برای اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای

در بازار کار ایران حرفه‌ای به نظر برسید

حضور متستمر و صحیح در لینکدین، چه در بازار کار ایران و چه در بازارهای کار جهانی می‌توان نشانه‌ای حرفه‌ای بودن باشد. حرفه‌‌ای بودن در لینکدین تعاریف و معنای مختلفی دارد و می‌توان آن را به روش‌های مختلفی تفسیر کرد. اولین اصل در حرفه‌ای به نظر رسیدن، اثبات مهارت‌هایتان در کاری است که مشغول آن هستید.

هر حرفه برآمده از مجموعه‌ای از مهارت‌ها است و میزان بهره‎مندی شما از این مهارت‌ها می‌تواند نماینده خبرگی شما در یک حرفه به خصوص باشد. برای مثال حرفه مارکتینگ خود برآمده از مهارت مارکتینگ محتوا، مارکتیگ سئو، مارکتینگ سوشیال و غیره است که تازه هرکدام از این شاخه‌های مهارتی زیر شاخه‌های مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید با شرکت در آزمون‌های مهارتی لینکدین، به مخاطبان خود و افرادی که اسمتان را در گوگل جست‌وجو می‌کنند ثابت کنید که در هرکدام از این شاخه‌ها حرفی برای گفتن دارید.

فاکتور دیگری که می‌تواند نماینده حرفه‌ای بودن شما باشد، پست‌هایی است که تولید می‌کنید. با توجه به این که کم‌تری کسی حوصله می‌کند که واقعا سراغ تولید محتوای عام المنفعه کاری در فضای لینکدین برود، حضور و استفاده مستمر از این آیتم می‌تواند شما را یک سر و گردن از سایر رقبای کاریتان جلو بندازد. تولید محتوای حرفه‌ای برای لینکدین بدان معنا است که توانسته‌اید اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای برای رسیدن به اهداف شغلیتان را به خوبی درک کنید.

آپشن دیگری که می‌تواند نماینده حرفه‌ای بودنتان باشد، میزان endorseهایی است که دریافت می‌کنید. شما می‌توانید فهرستی از مهارت‌هایتان را روی صفحه لینکدین خود قرار دهید و سپس سایر افرادی که با شما کار کرده‌اند و یا مقاله‌هایتان را خوانده‌اند بر اساس تجربه تعامل خود مهارت‌هایتان را تصدیق می‌کنند. طبیعتا هرچه تعداد افرادی که مهارت‌های یک فرد را تصدیق می‌کنند بیشتر باشد، فرد در بازار کار از وجهه حرفه‌ای‌تری برخوردار خواهد بود.

آخرین نکته‌ای که بیانگر حرفه‌ای بودن یک فرد است، نحوه تعامل او با محتوا و پروفایل سایر افراد است. این که بدانید زیر چه محتوایی باید چه اظهار نظری داشته باشید و به کل زیر کدام‌ محتواها اظهار نظر بکنید یا نکنید، خود نمادی از حرفه‌ای بودن است. حرفه‌ای بودن همان چیزی است که هم بازار کار ایران و هم بازارهای بین‌المللی به آن نیاز دارند. به عقیده بسیاری همین حرفه‌ای به نظر رسیدن، اصلی‌ترین اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای است.

لینکدین

 

نشان دادن تخصص‌هایتان در زمینه انجام مشاغل ریموت جاب

آیا آن قدر کار درست هستید که بتوانید شرکت خود در شرایط مختلف همراهی کنید؟ این موضوع دقیقا از روی فعالیت‌هایتان روی پروفایل لینکدین مشخص می‌شود. با وقوع بحران کرونا تمایل افراد به تصاحب موقعیت‌های شغلی ریمون جاب دو چندان شد. اتفاقا شرکت‌ها هم نسبت به این موضوع اقبال نشان دادند، چرا؟ چون هزینه نهایی کار کردن با یک کارمند دور کار به شدت پایین‌تر از هزینه کار در فضای حضوری است.

تنها نکته‌ای که در این میان وجود دارد، مشکل عدم اعتماد است. طبیعتا با وجود این که در موقعیت‌های جاب ریموت، کارفرما کنترل کم‌تری بر روی روند کار دارد، باید بتواند به سراغ استخدام فردی برود که از هر نظر به او اعتماد داشته باشد. لینکدین یک شبکه اجتماعی است. ما انسان‌های قرن بیست و یکم یاد گرفته‌ایم که چطور صرفا از روی پست‌های افراد در این شبکه‌ها به آن‌ها اعتماد کنیم و بسیاری از ما با مفهوم دوست مجازی آشنا هستیم.

اعتماد سازی به کمک لینکدین

البته که همه ما با خط قرمزهای این دوستی‌ها نیز آشناییم اما می‌توانیم به خوبی تصدیق کنیم که تا حدودی نسبت به این دوستانمان مطمئنیم و حداقل بی‌اعتماد نیستیم. این اعتماد سازی برای دریافت ریموت جاب خود بیانگر اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای است. شما می‌توانید با فعالیت مستمر و هدفمند در این فضا، اعتماد کارفرما را به خود جلب کنید و دورکاری‌هایتان را آغاز کنید. کافی است کمی با سیستم دورکاری کنار بیایید تا کم کم وارد دنیای پروژه یابی بین‌المللی شوید و بتوانید به درآمد دلاری برسید.

ضمنا این که نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اصل حضور در پلتفرم‌هایی مانند فایور و آپوورک نیز بر پایه دور کاری بنا شده است و اگر حین ارسال رزومه در این پلتفرم‌ها از یک پروفایل لینکدین استاندارد نیز برخوردار باشید شانستان برای پیدا کردن مشتری خارجی چندین برابر خواهد شد. کلیدش این است که اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای را با پوست و گوشتتان درک کنید.

اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای

در اختیار داشتن یک رزومه آنلاین بین‌المللی

شما در پروفایل لینکدین خود تمامی آن چه که باید در یک رزومه نهفته باشد را مطرح می‌کنید. از جمله این موارد می‌توان به سوابق کاریتان، تاریخ تولدتان، محل سکونتتان، دانشگاه و رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید، روند دریافت ارتقای شغلیتان در شرکت‌های مختلف و همچنین مهارت‌هایتان اشاره کرد. پروفایل لینکدین شما یک رزومه کامل از شما به بیننده ارائه می‌دهد و همین موضوع اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای را دو چندان می‌کند.

رزومه همان ابزاری است که برای قانع کردن نهایی کار فرما به آن نیاز خواهید داشت. رزومه شما در واقع درگاهی برای فروش و صادرات محصولاتتان است. فارغ از این که چه فعالیت‌هایی در کدام بخش‌های لینکدین داشته باشید، این رزومه شما است که در نهایت مشت آخر را برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری وارد می‌آورد. رزومه نویسی در لینکدین صرفا به معنای بیان سوابقتان و این که حالا در چه شرکتی فعالیت می‌کنید نیست، یک رزومه قوی اهداف کاری شما را به کارفرمایان نمایش می‌دهد.

نحوه نگاه کارفرما به رزومه

کارفرما با نگاه به رزومه شما اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما را می‌شناسد و ضمن شناخت جنس کار و ایده‌هایتان، متوجه می‌شود که آیا مسیر کاری شما هم مسیر با سیاست‌های کلی شرکت هست یا نه. تمرکز روی ایجاد یک رزومه بر پایه استانداردهای لینکدین، شما را از زیاده گویی در خصوص آن چه که انجام داده‌اید دور می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین نکات درباره رزومه نویسی این است که در عین آشنایی با اطلاعات الزامی رزومه، بدانید که نباید چه چیزهایی را در رزومه خود بگنجانید. گنجاندن اطلاعات اضافه در رزومه مخاطب را از اطلاعات اصلی که باید با آن‌ها مواجه شود دور می‌کند. وظیفه پروفایل لینکدین، در امان نگه داشتن شما از اضافه گویی در سوابقتان است.

اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای دریافت پروژه خارجی

کلیدی برای دریافت پروژه‌های خارجی

این روزها بازار فریلنسینگ بین‌الملل به شدت داغ است و موسسه تکانش نیز به عنوان یکی از پیشروان صادرات خدمات، ید طویلی در رساندن نیروهای کار حرفه‌ای ایرانی به درآمد دلاری از طریق اکانت وریفای شده آپورک و یا اکانت fiverr دارد.

همانطور که همیشه عنوان کرده‌ایم، یکی از الزامات کسب موفقیت‌آمیز پروژه‌ها از این دو پلتفرم درک اهمیت ساخت پروفایل لینکدین است. بالاتر گفتیم که لینکدین چطور باعث می‌شود که حرفه‌ای به نظر برسید، چطور رزومه‌تان را به خوبی مرتب سازی می‌کند و چطور تبحرتان در زمینه انجام مشاغل به صورت ریموت را به تمامی مخاطبینتان نشان خواهد داد. کارفرماهای حاضر در پلتفرم‌های فایور و آپوورک با تکیه بر همین سه ویژگی می‌توانند به شما اعتماد کنند و مسئولیت انجام پروژه‌های ریز و درشتشان را به شما بسپارند.

برقراری ارتباط با کار درست‌های یک حوزه کاری

برقراری ارتباط با کار درست‌های یک حوزه کاری یا به اصطلاح همان networking یکی دیگر از مواهب درک اهمیت ساخت پروفایل لینکدین حرفه‌ای و اهداف مشترک در میان تمام حوزه‌های کاری است. شما می‌توانید به کمک همین سلاح:

  1. اعتبار خود در میان جامعه حرفه‌ای پیرامونتان را افزایش دهید،
  2. کاری کنید که دیگران به حرف‌ها و ایده‌هایتان توجه نشان دهند،
  3. از حمایت بزرگ‌ترهای یک صنعت برخوردار شوید
  4. و برندتان را بهبود ببخشید.

اهمیت این چهار مورد از نظر مارکتینگی آن قدر زیاد که می‌توان ساعت‌ها درباره‌اش حرف زد. جالب این است که لینکدین رسیدن به این مهم صرفا با یک کلیک برای کاربرانش امکان پذیر کرده است.

 

تسهیل روندهای مهاجرت کاری

اگر قصد دارید با دریافت ویزای کار از ایران خارج شوید، باید فعالیت‌هایتان در لینکدین را شدیدا جدی بگیرید. لینکدین می‌تواتد پل ارتباطی شما با کارفرمایان خارجی باشد. ضمن این که در بسیاری از کشورها، شرط اصلی اداره مهاجرت برای پذیرفتن نیروهای کار خارجی این است که شرکت کارفرما منحصر به فرد بودن استعدادهای فرد کارجو را به اداره مهاجرت ثابت کند.

به بیان دیگر، شرکتی که با آن ارتباط برقرار می‌کنید باید این موضوع را به اثبات برساند که نیروی کاری نظیر شما در سرتاسر کشور لنگه ندارد. تنها ان وقت است که اداره مهاجرت با درخواست ویزای شما موافقت کرده و مقدمات حضورتان در کشور مقصد فراهم خواهد شد. لینکدین پلتفرمی است که با حضور در آن می‌توانید ضمن برقراری ارتباط با کارفرما، منحصر به فرد بودن مهارت‌هایتان را نیز به اثبات برسانید.

حرف آخر

اهمیت ساخت پروفایل لینکدین در رساندن شما به اهدافتان خلاصه می‌شود. در این مقاله ما چند مورد از اهدافی که بین همه افراد حرفه‌ای مشترک است را نام بردیم و گفتیم که چطور می‌توان با تنظیم بهینه پروفایل لینکدین، به هرکدام از آن‌ها دست پیدا کرد. هدف نهایی هم طبعا رسیدن به پیشرفت شغلی و افزایش درآمدمان است.

یکی از بهترین راه‌های افزایش درآمد در حوزه‌های حرفه‌ای، توجه به پروژه یابی بین‌المللی است و لینکدین با تمام ابهتش در واقع ابزاری است که برای این امر به کمکمان خواهد آمد. ضمنا، یادتان باشد که برای کسب درآمد دلاری از فایور، آپوورک، اتسی و بسیاری از پلتفرم‌های دیگر، علاوه بر لینکدین، روی کمک تکانش هم حساب باز کنید.

 

 

دسته بندی ها