Amazon KDP چیست؟

Amazon KDP چیست؟
تاریخ: 2023/06/21
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

حتما در جریان هستید که انتشار کتاب به روش سنتی محدودیت‌های خاص خودش را دارد به همین دلیل در عصر دیجیتال امروزی، خودانتشاری به یک گزینه محبوب برای نویسندگانی تبدیل شده است که قصد درگیری با این محدودیت‌ها و اتلاف وقت را ندارند.  نشر مستقیم Kindle یا همان Amazon KDP یک پلتفرم خودنشر است که نویسندگان می‌توانند در آن کتاب‌های خود را در قالب دیجیتال منتشر کرده و در فروشگاه کیندل آمازون به فروش برسانند. این پلتفرم طیف وسیعی از ابزارها و خدمات را برای کمک به نویسندگان در انتشار، توزیع و تبلیغ آثار خود برای مخاطبان جهانی ارائه می‌دهد. در این مقاله، قصد داریم شما را با زیر و بم این پلتفرم آشنا کنیم.

Amazon KDP چیست

Amazon KDP چیست؟

Amazon KDP (Kindle Direct Publishing) یک پلتفرم (وبسایت) آنلاین است که به نویسندگان اجازه می‌دهد کتاب‌های خود را منتشر کرده و برای میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان عرضه کنند. آمازون KDP ابزار خود نشر است که شیوه خلق، انتشار و فروش کتاب را متحول کرده است. این پلتفرم به نویسندگان مستقل این فرصت را داده است تا بدون نیاز به انتشارات سنتی، آثار خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهند.

تاریخچه  Amazon KDP

جف بیزوس (Jeff Bazos) شرکت آمازون را در سال 1994 که در ابتدا صرفاً روی فروش کتاب متمرکز بود تأسیس کرد. سپس این فروشگاه آنلاین گسترش یافت و به فروش انواع محصولات دیجیتال و فیزیکی روی آورد. در سال 2007 شرکت آمازون، بخش KDP  را راه‌اندازی کرد. این بخش در ابتدا  برای انتشار و فروش کتاب‌ها به‌صورت چاپی بود. در سال 2010، KDP  گسترش یافت و شامل انتشارات دیجیتال شد و به نویسندگان اجازه داد که کتاب‌های خود را در قالب دیجیتال در فروشگاه کیندل منتشر کنند و بفروشند. از آن زمان، بیش از 4 میلیون کتاب در KDP منتشر شده و این عدد همواره در حال افزایش است. حالا Amazon KDP بزرگ‌ترین پلتفرم خود انتشاری در جهان است.

وبسایت Amazon KDP

خدمات Amazon KDP چیست؟

Amazon KDP طیف وسیعی از ابزارها و خدمات را برای کمک به نویسندگان در انتشار، توزیع و ترویج آثار خود ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های ارائه شده عبارت‌اند از:

  1. 1. انتشار کتاب الکترونیکی: Amazon KDP به نویسندگان این امکان را می‌دهد که کتاب‌های خود را در قالب دیجیتال منتشر کنند و آن‌ها را در فروشگاه Kindle آمازون بفروشند.
  2. 2. چاپ بر اساس تقاضا: نویسندگان می‌توانند از KDP برای ایجاد نسخه‌های فیزیکی از کتاب‌های خود از طریق سرویس چاپ بر اساس تقاضای آمازون استفاده کنند. یعنی نویسنده کتاب خود را به‌صورت دیجیتال ارائه می‌دهد و اگر مشتری بخواهد کتاب فیزیکی را دریافت کند، آمازون خودش آن را چاپ می‌کند و به مشتری تحویل می‌دهد.
  3. 3. حق امتیاز: نویسندگان می‌توانند تا 70 درصد حق امتیاز فروش کتاب خود را در فروشگاه کیندل دریافت کنند که البته بستگی به قیمت کتاب و محل فروش آن نیز دارد. این عدد به نسبت بسیاری از پلتفرم‌ها بالاتر و بهتر است. نویسنده اگر کتابش را در انتشاراتی هم چاپ کند، این درصد از حق فروش را معمولاً نمی‌تواند دریافت کند. مثلاً در همین ایران خودمان این حق امتیاز معمولاً بین 9 تا 22 درصد است. تفاوت ریال و دلار هم که جای خود دارد.
  4. 4. ابزارهای بازاریابی: KDP آمازون طیف وسیعی از ابزارهای بازاریابی را برای کمک به نویسندگان برای ترویج کار خود ارائه می‌دهد، از جمله تبلیغات عادی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ.
  5. 5. تجزیه‌وتحلیل: نویسندگان می‌توانند فروش کتاب، حق امتیاز و سایر معیارهای خود را از طریق داشبورد تجزیه‌وتحلیل KDP پیگیری کنند.
حتما بخوانید قوانین فروش کتاب در آمازون KDP و مدارک موردنیاز برای ساخت حساب کاربری

نحوه انتشار در Amazon KDP

انتشار در Amazon KDP یک فرآیند ساده و سرراست است. در اینجا مراحل اساسی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  1. 1. ایجاد یک حساب کاربری درKDP : به وب سایت Amazon KDP بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  2. کتاب خود را آپلود کنید: نسخه خطی خود را در قالب دیجیتال (به‌عنوان‌مثال Word یا PDF) در پلت فرم KDP آپلود کنید.

البته این فرآیند برای افراد داخل کشوری مثل ایران متفاوت است و با چالش‌هایی همراه است. اما نگران نباشد آکادمی تکانش فکر آنجایش را هم کرده است. در ادامه به شما مسیر انتشار در آمازون را توضیح خواهیم داد.

درآمد از آمازون

مقدار پولی که یک نویسنده در Amazon KDP می‌تواند به دست آورد بستگی به موارد مختلفی از جمله ژانر کتاب، کیفیت نگارش و بازاریابی دارد. بااین‌حال، برخی از نویسندگان توانسته‌اند درآمد قابل‌توجهی را در این پلتفرم به دست آورند.

توجه به این نکته مهم است که هر نویسنده‌ای که در Amazon KDP اثرش را منتشر می‌کند، به موفقیت دست نخواهد یافت. برخی از نویسندگان ممکن است تنها چند صد دلار در یک سال به دست آورند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است ده‌ها هزار دلار درآمد داشته باشند. کلید موفقیت در Amazon KDP نوشتن یک کتاب باکیفیت ، داشتن جلد عالی و سرمایه‌گذاری در بازاریابی برای تبلیغ کتاب است.

حتما بخوانید بازاریابی کتاب در آمازون در ایران و راه‌های افزایش فروش در KDP

موفق‌ترین افراد در Amazon KDP

بسیاری از نویسندگان موفق در Amazon KDP وجود دارد، اما برخی از آنها متمایز از بقیه هستند. بیایید در مورد دو نفر از موفق‌ترین افراد در Amazon KDP و درآمد آن‌ها بحث کنیم. داستان‌های موفقیت نویسندگان در Amazon KDP بسیار جذاب هستند.

یکی از این نویسنده‌ها آماندا هاکینگ (Amanda Hocking) است که بیش از 1.5 میلیون کتاب الکترونیکی در آمازون فروخته است. او نوشتن را در سال 2010 آغاز کرد و اولین رمان خود را در سال 2011 منتشر کرد. او به‌سرعت به یکی از موفق‌ترین نویسندگان مستقل در این پلتفرم تبدیل شد و تنها در چند سال بیش از 2 میلیون دلار درآمد داشت!

یکی دیگر از نویسندگان موفق آمازون KDP، هیو هوی (Hugh Howey) است که بیش از 2 میلیون کتاب الکترونیکی را در آمازون فروخته است. او نوشتن را در سال 2009 آغاز کرد و اولین رمان خود را در سال 2011 منتشر کرد. او به‌سرعت طرفدار  پیدا کرد و از آن زمان به یکی از موفق‌ترین نویسندگان روی پلتفرم تبدیل شد. در سال 2012، قراردادی میلیون‌دلاری با Simon & Schuster برای حقوق چاپ سریال Wool امضا کرد.

امنیت آمازون کی-دی-پی

حالا بیایید در مورد ایمن بودن Amazon KDP صحبت کنیم. Amazon KDP یک پلتفرم قانونی است و برای نویسندگان امن است. بااین‌حال، مانند هر پلتفرم آنلاین، خطراتی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، برخی از نویسندگان گزارش داده‌اند که حساب‌هایشان به حالت تعلیق درآمده یا کتاب‌ها از پلتفرم حذف شده‌اند. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که آمازون فعالیت‌های جعلی، مانند بررسی‌ها یا خریدهای جعلی را تشخیص می‌دهد. نویسندگان باید دستورالعمل‌ها و سیاست‌های آمازون را رعایت کنند که از هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری کنند. این کار برای ایرانیان داخل کشور البته کمی چالش‌برانگیزتر هم هست.

آیا KDP ارزش وقت‌گذاشتن را دارد؟

پاسخ به این سؤال به اهداف و انتظارات نویسنده بستگی دارد. اگر نویسنده‌ای به دنبال کسب درآمد سریع یا موفقیت یک‌شبه است، ممکن است Amazon KDP ارزش وقت‌گذاشتن را نداشته باشد. بااین‌حال، اگر نویسنده‌ای متعهد به نوشتن کتاب‌های باکیفیت باشد و مایل باشد زمان و تلاش خود را برای بازاریابی و تبلیغ آثار خود سرمایه‌گذاری کند، Amazon KDP می‌تواند یک پلتفرم ارزشمند باشد و این فرصت را برای نویسندگان فراهم می‌کند تا به مخاطبان گسترده‌تری دست یابند.

Amazon KDP در ایران

همانطور که می‌دانید بسیاری از پلتفرم‌های فروش و کار خارجی به علت تحریم‌ها علیه ایران، برای ایرانیان داخل کشور ممنوع است. آمازون هم از این قانون مستثنی نیست؛ اما خوشبختانه آکادمی تکانش Amazon KDP  بدون محدودیت را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد.

Amazon KDP در ایران با چالش‌های بسیاری همراه است که آکادمی تکانش تلاش کرده است آن را برای کاربران ایرانی ساده کند و نویسندگان ایرانی بتوانند برای خود رزومه‌سازی کنند. در راستای این هدف، دوره‌ جامع تولید و فروش Ebook در فروشگاه آمازون را برای نویسندگان علاقمند به ورود به بازار بین‌الملل آماده کرده‌ایم که کاربران ایرانی فرصت انتشار اثر خود را در آمازون از دست ندهند.

product_box

کارگاه تولید و فروش Ebook در فروشگاه آمازون

دوره تولید و فروش کتاب الکترونیکی در آمازون آکادمی تکانش به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به تخصص نویسندگی، صفحه آرایی و انتشارات کتاب خود را تولید، دیزاین و در آمازون به فروش برسانید.

ثبت نام

دسته بندی ها