کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک از طریق فریلنسینگ

کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک از طریق فریلنسینگ
تاریخ: 2023/04/01
بازدید: 311 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

با نگاه به شانس کاریابی و میانگین حقوق مهندسان مکانیک در ایران، متوجه دلیل جذابیت درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک را به خوبی درمی‌یابیم. در حالی که بسیاری از منابع رسمی میزان خط فقر در ایران را برابر با درآمد ماهیانه 20 میلیون تومان در نظر می‌گیرند، حداکثر حقوق مهندسان مکانیک در اکثر مواقع به بیش از پانزده میلیون تومان نمی‌رسد. درآمد ماهیانه طیف عمده‌ای  از نیروهای کار فعال در ایران، علی‌رغم بهره‌مندی از مهارت‌های کافی به صورت میانگین برابر با ده میلیون تومان است. در چنین شرایطی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته مکانیک یا به فکر مهاجرت افتاده‌اند و یا به دنبال راه حلی برای رسیدن به درآمد ارزی هستند. دو مورد از اصلی‌ترین چالش‌هایی که نیروهای کار ایرانی، در مسیر صادرات خدمات خود با آن مواجه‌اند عبارت است از:

  1. تنظیم رزومه حرفه‌ای مطابق با استانداردهای کاری کشورهای توسعه یافته.
  2. پیدا کردن کارفرمای خارجی.

[article_link] چگونه یک رزومه متقاعد کننده بسازیم [/article_link]

هرکدام از این دو مشکل می‌توانند به تنهایی چنان چالش آفرین شوند که افراد را از هدفشان منصرف کرده و یک راست وادار به مهاجرت کنند. اما خب، سفر چرا؟ آن هم تا وقتی تنها چالش‌های پیش رویتان جهت کسب درآمد ارزی، محدود به همین دو مورد است. در این مقاله می‌خواهیم یک بار برای همیشه راه حل کنار آمدن با این مشکلات را بررسی کنیم. مشکلاتی که مانند سدی پیش روی رسیدن به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک به شمار می‌روند.

آشنا شدن با کارفرمای خارجی: مهم‌ترین قدم جهت کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک

چه برای تنظیم صحیح رزومه و چه برای پیدا کردن شغل، ابتدا باید کارفرمای خارجی را به خوبی بشناسید. بازار کار جهانی اگرچه بسیار پررونق، اما شدیدا پررقابت است. به همین دلیل رسیدن به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک را می‌توان مانند تبدیل شدن به آینه تمام نمایی از انتظارات کارفرما در نظر گرفت. در ادامه می‌بینیم که چطور با شناخت و پروش مهارت‌های ذاتی خود، می‌توانید به یک نیروی کار ایده‌آل در بازارهای جهانی بدل شوید.

فرصت‌های شغلی که در انتظارتان هستند را بشناسید

اکثر مردم دنبال کار می‌گردند، اما خودشان هم نمی‌دانند که در انجام چه کاری مهارت دارند. به بیان ساده‌تر:

“طیف وسیعی از فارغ‌التحصیلان رشته مکانیک از کمبودهای بازار کار گله‌مندند، اما موقعیت‌های شغلی پیش روی خود و مهارت‌های لازم برای دستیابی به آن‌ها را نمی‌شناسند”.

این موضوع شاید اصلی‌ترین مشکلی باشد که چه در مسیر پروژه‌یابی بین‌المللی و چه حین جست‌وجوی کار داخلی به آن برخورد خواهید کرد. شما باید از نقاط قوت و حوزه‌های تخصصی که در آن‌ها مهارت دارید آگاه باشید. باید بدانید که با کنار هم چیدن مهارت‌هایتان می‌توانید نیازهای جاری در کدام پوزیشن‌های شغلی را پر کنید. بر اساس همین نقاط ضعف و قوت است که در نهایت رزومه خود را تنظیم کرده و به کارفرما ارائه خواهید کرد. آن هم نه هر کارفرمایی، بلکه صرفا کارفرمایانی که به تخصص و مهارت‌هایتان نیاز دارند.

از جمله مشاغلی که می‌توانند مسیر رسیدن به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک را هموار کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی محصول: طراحی محصول از جمله مشاغلی است که از حیث کسب درآمد دلاری، غنی به شمار می‌رود. مهندسان مکانیک شاغل در این پوزیشن شغلی، با توجه به خواسته‌های کارفرما و ماهیت محصول، باید از نظر ذهنی برای پیاده سازی محصولی بی‌نقص آماده شده باشند. این بی‌نقص بودن بیش از این که از منظر ظاهری باشد، باید در عملکرد محصول نمود پیدا کند.

طراحی خودرو: با توجه به همپوشانی مباحث رشته مهندسی خودرو و مهندسی مکانیک، بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته مکنیک نیز می‌توانند پروژه‌های مرتبط با طراحی خودرو را به صورت دور کار انجام دهند. در طراحی خودرو علاوه بر بی‌نقص بودن عملکرد، باید حواستان به پتانسیل‌های ظاهری خودرو نیز باشد. برای قبول پروژه‌های این پوزیشن شغلی، بد نیست نگاهی به مباحث مرتبط با دینامیک ماشین، سوخت و احتراق، آیرودینامیک داخلی و موتورهای احتراق داخلی بیندازید.

طراحی سیستم‌های تهویه مطبوع: بحث طراحی سیستم‌های تهویه که اتفاقا در دانشگاه‌های ایران نیز به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، یکی دیگر از پوزیشن‌های شغلی پولساز در عرصه بین‌المللی است. پایه‌ترین نیازمندی فعالیت در این پوزیشن شغلی تسلط به نرم‌افزار اتوکد است. سوای از این تسلط، بد نیست نگاهی نیز به الگوهای مدلسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در بازار هدفتان بیندازید.

طراحی بهینه شده برای چاپ سه بعدی: این روزها چاپگرهای سه بعدی حسابی رونق گرفته‌اند و بسیاری از کمپانی‌ها محصولات خود را به کمک همین چاپگرها به مرحله تولید می‌رسانند. کلید موفقیت محصولات تولید شده توسط چاپگر سه بعدی، شباهت آن به اجسام دنیای واقعی است. بنابراین، حین طراحی محصولات بهینه شده برای چاپ سه بعدی، باید بهینگی ویژگی‌های آن برای عملکرد در سناریوهای واقعی را مورد سنجش قرار دهید.

برنامه و مهارت‌هایتان را با انتظارات کارفرمای خارجی تطبیق دهید

طبیعتا انتظارات کارفرمای خارجی، متفاوت از خواسته‌های احتمالی یک کارفرمای ایرانی است. این موضوع هم درباره مهارت‌های فردیتان و هم درباره نحوه برنامه‌ریزی کاریتان صدق می‌کند. بالاتر توضیحات مختصری درباره مهارت‌های فردیتان ارائه دادیم. حال نوبت آن است که از خودتان درباره موقعیت شغلی مورد علاقه خود سوال کنید. با رسیدن به جواب این سوال می‌توانید یک راست به سراغ سایت های کاریابی خارجی بروید و ببینید که برای تصاحب موقعیت شغلی مورد نظرتان در مارکت بین‌الملل نیازمند چه مهارت‌هایی هستید. پس از شناسایی مهارت‌هایی که جهت رسیدن به درآمد ارزی به آن‌ها نیاز دارید، کافی است مدت زمان کوتاهی را به ارتقای این مهارت‌ها تخصیص دهید.

[article_link] ۳۰ مهارت برتر فریلنسری در سال 2023 [/article_link]

چالش دیگری که پیرامون آشنا شدن با کارفرمای خارجی و کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک وجود دارید، هماهنگی با کارفرما است. زمانی که شما در ایران مشغول به فعالیت هستید، عمدتا باید برای انجام فعالیت شغلی به دفتر کارتان بروید. بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها در فضای اداری دقیقا پیرامون همین یک عمل ساده انجام می‌گیرند: رفتن به دفتر کار.

زمانی که شما به صورت مرتب به دفتر کار می‌روید، می‌توانید به سایر همکارانتان ارتباط برقرار کنید. حضور در دفتر کار ساعت کاریتان را با ساعات تعیین شده توسط کارفرما تطبیق می‌دهد. در نهایت نیز، پرداخت ماهیانه حقوقتان بر اساس همین ساعت کار انجام می‌گیرد. این در حالی است که طی پروژه‌یابی بین‌المللی، خبری از حضور در دفتر کار نیست. کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک در صورتی میسر می‌شود که بتوانند تمامی نیازهای کارفرمای خارجی خود را به صورت آنلاین برطرف کنند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تطبیق صد در صدی با انتظارات کارفرمای خارجی، قبول پروژه‌های فریلنسری است. شما می‌توانید از طریق روش‌های فریلنسینگ بین‌الملل، به میزان درآمد دلاری دلخواه خود دست پیدا کنید. بیایید نگاهی به مفهوم پروژه‌های فریلنسینگ ارزی بیندازیم.

فریلنسینگ چیست و چطور درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک را آسان می‌کند؟

مفهوم فریلنسینگ، چندان مفهوم تازه‌ای نیست. پلتفرم‌های فریلنسینگ سال‌های سال است که فعالیت خود را در دو شکل محلی و بین‌المللی آغاز کرده‌اند. با این حال، طی سال‌های اخیر روز به روز به تعداد افرادی که مایل به قبول پروژه‌های فریلنسینگ هستند افزوده شده است. بر اساس آمار موسسه MBO تا سال 2019، چهل و یک میلیون نفر از نیروهای کار کشور آمریکا فعالیت‌های حرفه‌ای خود را به صورت فریلنسر پیگیری می‌کردند.

به طور کلی مفهوم فریلنسر بودن این است که نیروی کار به جای استخدام شدن، فعالیت‌های حرفه‌ای خود را به صورت شخصی دنبال کند. در همین راستا، فریلنسرها با امضای قراردادهای کوتاه مدت با یک یا چند کمپانی به کسب درآمد می‌پردازند. درست مانند آن که شرکتی خصوصی داشته باشید و از شرکت‌های دیگر سفارش کار دریافت کنید. کمپانی‌هایی که برای همکاری با شما پا پیش می‌گذارند، حتما چهارچوب‌ها و قواعد خود را دارند. این چهارچوب‌ها صرفا بیانگر انتظارات کمپانی از نتیجه نهایی کارتان است و عمدتا تاثیری روی نحوه پیشبرد کارهایتان نخواهند گذاشت. بر همین اساس، شما می‌توانید بدون درگیر شدن با برنامه‌ریزی‌های روتین کارفرماهای خارجی، برای پروژه‌یابی دلاری اقدام کرده و خدمات خود را صادر کنید.

فعالیت مهندسان مکانیک در حوزه‌های فریلنسینگ بین‌الملل

اگر فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک باشید، احتمالا درباره کاربرد طراحی، تعبیه، اتوماسیون و صنعتی سازی درپوزیشن‌های شغلی آینده خود چیزهایی شنیده‌اید. خبر خوش این است که مهندسی مکانیک، یکی از مورد نیازترین تخصص‌ها در بازار کار بین‌المللی به شمار می‌رود. حرکت صنایع به سمت ماشینی شدن نیز روز به روز عطش بازار کار جهانی را برای پذیرش هرچه بیشتر متخصصان حوزه مکانیک بیشتر می‌کند. همانطور که گفتیم، با ورود به حوزه فریلنسینگ لازم نیست برای انجام فعالیت‌های شغلی از خانه خارج شوید. بر اساس داده‌ها و ارقام Cad Crowd، میزان موفقیت مالی فریلسنرهای حوزه مهندسی مکانیک بیشتر از کارمندان تمام وقت است. به طور کلی، فعالیت مهندسان مکانیک در حوزه‌های فریلنسینگ بین‌الملل سوای از درآمد دلاری برایشان مزایایی همچون استرس و فشار کاری کم‌تر را نیز به ارمغان خواهد آورد.

برعهده گرفتن کدام وظایف در مارکت بین‌الملل مسیر کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک را آسان‌تر می‌کند؟

مسیر رسیدن به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک به هیچ عنوان دشوار نیست. تنها لازم است از پس وظایفی که عمدتا از یک فریلنسر حوزه مهندسی مکانیک خواسته می‌شود بربیایید. به صورت سنتی، مشاغل مرتبط با رشته مکانیک بیشتر حول محور سر و کله زدن با ماشین‌آلات، طراحی و یا ساختن آن‌ها شکل گرفته‌اند. برای مثال، یک کارفرمای تمام وقت ممکن است با استخدام فارغ‌التحصیلان این رشته در پوزیشن (کارشناس بررسی ماشین‌آلات) وظایفی مانند تست گرفتن یا بهینه سازی برخی از امکانات ماشینی که تولید کرده است را به شما واگذار کند. نکته جالب توجه این است که مشاغل فریلنسینگ این حوزه اگرچه به صورت دور کاری انجام می‌گیرند، اما شباهت‌های زیادی به مشاغل تمام وقت دارند. بنابراین، برای تصاحب موقعیت‌های شغلی ریموت و کسب درآمد دلاری، لازم است دانش خود را در زمینه‌هایی به خصوصی گسترش دهید.

نمومه فعالیت‌هایی که به عنوان فریلنسر در حوزه مهندسی مکانیک میتوان انجام داد

قبول شغل‌های فریلنسینگ برای فارغ‌التحصیلان رشته مکانیک، یعنی رویارویی با چالش ریختن دانسته‌های آکادمیک در سناریوهای حقیقی. خیلی از ما ممکن است به شوخی بگوییم که مثلا یادگیری تانژانت یا کتانژانت کجای زندگی به دردمان خورد؟ خب، همین جا بگویم که تانژانت و کتانژانت این جا هم قرار نیست به دردتان بخورد ?. اما خب دسته‌ای از مطالب آکادمیک وجود دارند که شاید حین تحصیل بی‌تفاوت از آن‌ها عبور کرده باشید، اما تسلط بر آن‌ها رسیدن به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک را آسان‌تر می‌کند. بیایید نگاهی به برخی فعالیت‌هایی بیندازیم که ضمن داشتن منشا آکادمیک، می‌توانند برای مهندسی مکانیک پولساز باشند:

  • تست و توسعه روش‌های alternate processing. همچنین لازم است محاسبات لازم جهت سنجش میزان امکان پذیر بودن این روش‌ها، ضرورت اصلاح آن‌ها، شناخت زمینه‌های موجود برای توسعه کاربردهای جدید در ابزار و اثرات به کارگیری ابزار در سناریوهای واقعی را به انجام برسانید.
  • لازم است از نظارت، توسعه و ایجاد هماهنگی میان حوزه‌های مختلف تولید مانند انتخاب روش تولید، ساخت و مراحل طراحی محصول بربیایید.
  • تسلط بر نحوه هماهنگ سازی رویه‌های ایمنی لازمه برای اجرای فرآیندها، تامین مواد و ارائه خدمات به ماشین‌آلات در شرایط مورد نظر کارفرما ضروری تلقی می‌شود.
  • باید بتوانید با تکیه بر دانش خود از پس برآورد هزینه‌ پروژه‌های مهندسی، ساخت و استخراج بربیایید. بهره‌مندی از ذهن خلاق و ارائه پیشنهادات نوآوارنه خود به عنوان یک برگ برنده محسوب می‌شود.
  • داده‌های برآمده از یک عملیات معیوب باید علت بروز عیب در فرآیند را برایتان مشخص کند. بر اساس همین علت نیز باید از پس ارائه پیشنهادات به خدمه جهت تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها بربیایید.
  • حتی اگر دور کار هستید، بد نیست اگر بتوانید با مهندسان و پرسنل فعال بر روی تجهیزات ارتباط داشته باشید. برای برقراری یک ارتباط ثمربخش، لازم است نیم نگاهی نیز به حوزه تخصصی افرادی بیاندازید که ممکن است طی فرآیندهای کاری با آن‌ها تعامل کنید.
  • تسلط بر نحوه کار با اعداد ارقام تئوریک، رسیدن به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک را آسان می‌کند. مهندسان مکانیک دور کار عموما مهارت بالایی در عیب‌یابی و ارائه طرح‌های توسعه بر اساس داده‌های برآمده از فایل‌های draft تهیه شده با نرم‌افزارهای کامپیوتری دارند.
  • تطبیق مشخصات فنی ماشین‌آلات با عملیات‌های اجرایی در نظر گرفته شده برای پیشبرد فرآیندهای نصب، بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری از آن‌ها از جمله سایر مهارت‌هایی است که باید از آن بهره‌مند شوید.
  • به عنوان یک مهندس مکانیک دور کار لازم است بتوانید بر اساس داده‌های برآمده از کار تکنیسین‌ها، کارگران تولید و سایر مهندسین درباره طراحی فرآیندهای اجرایی کمپانی تصمیم‌گیری کنید.
  • اگر از توانایی ارائه بازخورد درباره نحوه کار ماشین‌آلات برخوردار باشید، قادر به برقراری ارتباطی سودمند با کمپانی‌های طراح خواهید شد.
  • آن دسته فارغ‌التحصیلان رشته مکانیک که مسیر فریلنسر شدن را برمی‌گزینند از توانی مثال زدنی در زمینه مطالعه و تفسیر نقشه‌های فنی، نقشه‌های عادی، گزارش‌ها و شماتیک‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های کامپیوتری برخوردار هستند.
  • باید بتوانید با نگاه به طرح‌های اولیه، پیشنهادات خود جهت رفع عیب‌های احتمالی تولید نهایی را به نحو احسن ارائه کنید.
  • تسلط بر روش‌های تخقیق پیرامون چگونگی طراحی، تعبیه، عملکرد، نگهداری و ارزیابی کالاهای مکانیکی، سیستم‌ها، فرآیندها و تجهیزات نیز حسابی به دردتان خواهد خورد. بسیاری از فرصت‌های شغلی صرفا پیرامون همین یک مهارت شکل گرفته‌اند.
  • سیستم سازی از سایر علومی است که به دردتان می‌خورد. با تسلط بر این علم یاد می‌گیرید که چطور با تعیین جز به جز یک سیستم، بهینگی طراحی و عملکرد صحیح آن را تضمین کنید.
  • جهت داشتن برگ برنده در مسیر کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک، بد نیست دانش خود در سایر حوزه‌های مرتبط با عملکرد ماشین‌آلات نیز گسترش دهید.
  • بسیاری از شرکت‌ها سوای از استخدام محقق، به دنبال کسی هستند که نتایج به دست آمده از تحقیق را از نظر درستی مورد بررسی قرار دهد. این افراد که عموما تحت عنوان سرپرست شناخته می‌شوند باید دانشی جامع در خصوص اجرا، عملکرد، طراحی و امکان پذیری سیستم‌ها و تجهیزات داشته باشند.
  • شناخت ملزومات دست‌یابی پروژه‌های مهندسی به عملکرد مناسب نیز می‌تواند برایتان بسیار پول ساز باشد.

مهارت های مورد نیاز برای فریلنسری در حوزه مهندسی مکانیک

تا به این جای کار یاد گرفتیم که توجه به کدام حوزه‌های آکادمیک می‌تواند مسیر رسیدن به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک را هموار کند. سوای از این موارد آکادمیک، برای موفق شدن در حوزه فریلنسینگ به دسته‌ای مهارت‌ها نیز نیاز پیدا خواهید کرد. بهره‌مندی از همین مهارت‌ها است که شما را از سایر فارغ‌‌التحصیلان رشته مکانیک متمایز می‌کند. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به  توانایی کار به maya، تسلط بر علوم سیالات و چگونگی دریافت نتیجه حرفه‌ای از 3D MAX اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مهارت‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک فعال در حوزه فریلنسینگ

همانطور که مطالعه کردید، لازمه رسیدن به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک، رعایت یک سری پیش‌نیاز و توسعه مهارت‌هایی به خصوص است. حالا ممکن است از خودتان بپرسید که آیا واقعا ورود به بازار کار بین‌المللی و کسب درآمد ارزی، ارزشش را دارد که بنشینید پای کار و روی رزومه خود کار کنید؟ یافتن پاسخ این سوال با توجه به میزان درآمد ارزی که فریلنسینگ برای مهندسان مکانیک به ارمغان می‌آورد مشخص می‌شود.

نکته مهمی که درباره کار فریلنسری وجود دارد، این است که اگر پروژه‌هایتان را به خوبی تحویل کنید، با گذراندن هر پروژه به میزان درآمدتان افزوده می‌شود. میزان درآمد یک فارغ‌التحصیل از رشته مکانیک که برای مدت زمانی قابل توجه در حوزه فریلنسینگ فعالیت می‌کند، به اعتباری که کسب کرده و میزان موفق پروژه‌هایش بستگی دارد. توجه داشته باشید که پرداخت در مشاغل فریلنسینگ می‌تواند به دو روش ساعتی و پروژه‌ای انجام بگیرد.

در روش پرداخت پروژه‌ای، کارفرما مبلغی را در ابتدای کار مشخص کرده و شما به عنوان فریلنسر با آگاهی از آن مبلغ تصمیم می‌گیرید که آیا پروژه کارفرما بپذیرید یا نه. در این روش از پرداخت کارفرما معمولا به دنبال نیرویی می‌گردد که در ضمن به ارمغان آوردن صرفه اقتصادی، بهترین نتیجه ممکن را از پروژه به کارفرما ارائه کند. مبلغ پرداخت‌های پروژه‌ای معمولا بین 20 الی 200 دلار بابت هر پروژه است. طبیعتا پروژه‌های 20 دلاری حجم کم‌تری دارند و حتی شاید بتوانید در صورت فعالیت مستمر موفق به دریافت چند پروژه بیست دلاری در طی یک روز شوید.

در روش پرداخت ساعتی، کارفرما بنا بر روش توافق شده، میزان ساعت کار شما بر روی پروژه را محاسبه می‌کند. مبلغی که کارفرمایان بین‌المللی بابت هر ساعت کار به فریلنسرها می‌پردازند، به طور میانگین برابر با 23 دلار است. با این حال، این مبلغ در کم‌ترین حالت به ساعتی 5 دلار و در بیشترین حالت به ساعتی 35 دلار نیز می‌رسد.

چطور می‌توانیم وارد دنیای فریلنسینگ شویم؟

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، این روزها سوای از پلتفرم‌های فریلنسینگ بین‌المللی، هر کشور پلتفرم فریلنسینگ مخصوص به خود را نیز دارد. این پلتفرم‌ها که به صورت خصوصی اداره می‌شوند، پلی ارتباطی میان کارفرما و فریلنسر برقرار می‌کنند. بدین ترتیب که کارفرما یا فریلنسر اطلاعات و نیازمندی‌های خود را بر روی یک وبسایت به ثبت می‌رسانند، سپس همدیگر را روی همان وبسایت پیدا کرده و پروژه را به صورت آنلاین جلو می‌برند. لازمه رسیده به درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک، فعالیت در پلتفرم‌های فریلنسینگ بین‌المللی است. فایور و آپوورک دو مورد از حرفه‌ای‌ترین پلتفرم‌های فریلنسینگ در دنیا به شمار می‌روند. بیایید نگاهی به ماهیت و چگونگی عملکرد این پلتفرم‌ها بیندازیم.

فایور

در حال حاضر، فایور جامع‌ترین پلتفرم فریلنسینگ بین‌الملل در دنیا است. نحوه کار در فایور بدین ترتیب است که فریلنسرها مشخصات و رزومه خود را در این سایت اپلود می‌کنند، مشاغلی که از پس انجام آن بربیایند را انتخاب کرده و سپس برای بهبود پروفایل خود دست به کار می‌شوند. در همین حین، کارفرمایی که برای برون سپاری پروژه‌اش وارد وبسایت فایور شده است، با حساب‌های کاربری و پروفایل‌های مختلف روبه‌رو شده و در نهایت درباره همکاری با آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. توجه داشته باشید که در پلتفرم فایور، این فریلنسرها هستند که قیمت انجام پروژه را تعیین می‌کنند.

دوره فریلنسری بین‌المللی در fiverr آکادمی تکانش توسط علیرضا قیمتی تهیه و تدوین شده است که بیش از ۵ سال فعالیت در مارکت بین‌الملل همراه یک تیم ۲۰ نفره را در سابقه کاری خود دارد و به صورت کامل برتمامی اصول و نکات کلیدی این مسیر مسلط است و کاملا شمارا برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/06/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-1-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از فایور

دوره فریلنسری بین‌المللی در فایور آکادمی تکانش بصورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌المعر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

ثبت نام

[/box_product]

آپوورک

کار در آپوورک درست برعکس کار در فایور است. در آپوورک این کارفرمایان هستند که پروژه خود را بارگذاری کرده و در انتظار دریافت رزومه از سوی کارجو می‌نشینند. در حال حاضر، یک و نیم میلیون کارفرما از سراسر دنیا به صورت فعال در این وبسایت فعالیت می‌کنند. دسته‌بندی‌های مشاغل و پروژه‌ها در پلتفرم آپوورک چنان ریزبینانه است که هرکسی می‌تواند فارغ از میزان تجربیات و دانش خود، موفق به درافت پروژه از سوی کارفرمایان حاضر در این پلتفرم شود.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A2%D9%BE%D9%88%D8%B1%DA%A9_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از آپورک

دوره فریلنسری بین‌المللی در آپورک آکادمی تکانش توسط علیرضا قیمتی تهیه و تدوین شده است که بیش از ۵ سال فعالیت در مارکت بین‌الملل  را در سابقه کاری خود دارد و به صورت کامل برتمامی اصول و نکات کلیدی این مسیر مسلط است.

ثبت نام

[/box_product]

برای ورود به دنیای فریلنسینگ، کافی است در یکی از همین دو پلتفرم ثبت‌نام کنید.

مشکلاتی که فریلنسرهای ایرانی با آن روبه‌رو می‌شوند

پلتفرم‌های فایور و آپوورک از هر جهت بی‌نظیرند. امکان این که کسی به صورت مستمر فعالیت خود در این پلتفرم‌ها را آغاز کرده و در نهایت به موفقیت نرسد، تقریبا نزدیک به صفر است. با این حال همچنان دو مشکل عمده پیرامون کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک از طریق فریلنسینگ وجود دارد. اول این که هیچ‌کدام از این پلتفرم‌ها به کاربران ایرانی اجازه فعالیت نمی‌دهند و دوم این که حتی اگر موفق به آغاز فعالیتتان در این پلتفرم‌ها شوید، با مشکل انتقال وجه نقد به ایران مواجه خواهید شد. اما نیازی به نگرانی درباره این محدودیت‌ها نیست، چراکه تکانش چاره‌ای درست و حسابی برای آن اندیشیده است.

چطور از پس مشکلات کار در فایور و آپوورک بربیاییم؟

در راستای توامند سازی هرچه بیشتر نیروی کار ایرانی و توسعه بستر صادرات خدمات، مدرسه کسب و کار بین‌المللی تکانش طرحی ویژه برای همکاری با تمامی نیروهای مشتاق کار به صورت فریلنسری تدارک دیده است. طی این طرح، هر فریلنسر تمام امکاناتی که برای فعالیت در پلتفرم‌های فایور و آپوورک نیاز خواهد داشت را دریافت کرده و در ازای آن میزان اندکی از درآمد خود را با تکانش شریک می‌شود. ضمنا، برای اطمینان هرچه بیشتر از ثمر بخش بودن این شراکت، تکانش دوره‌های آموزشی به خصوصی را برای شراکای خود تدارک دیده است. طی این دوره‌ها یاد می‌گیرید که چطور:

  • با مشتریان مختلف از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید؟
  • با انجام روش‌های مختلف مارکتینگ، پروفایل خود در پلتفرم‌های فریلنسینگ را رونق ببخشید؟
  • با قیمت گذاری هوشمندانه پروژه‌ها شانس موفقیتتان برای کسب درآمد ارزی را افزایش دهید؟
  • با ساختن نمونه کار بر اساس استانداردهای بین‌المللی رزومه خود را تقویت کنید؟
  • اقدام به تشکیل community کرده و از اعضای مرتبط با خود فیدبک مثبت دریافت کنید؟
  • گیگ‌ها و رزومه خود را جهت دریافت پروژه‌ها بهینه کنید؟

[article_link] بهینه‌سازی رنکینگ گیگ در سایت فایور [/article_link]

آیا فکر می‌کنید می‌توانید مهارت‌های خود را به سایرین آموزش دهید؟

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد دلاری برای مهندسان مکانیک، آموزش مهارت‌هایتان در سطح بین‌المللی است. برای این کار نیز می‌توانید نحوه کار با سایت یودمی را یاد بگیرید، دوره‌های آموزشی مخصوص خود را طراحی کنید و با عرضه دوره‌هایتان به بیش از 700 میلیون اکانت فعال از دانشجویان، به درآمد دلاری passive برسید. برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ارائه دوه آموزشی در یودمی، به این لینک رجوع کرده و یا با کارشناسان موسسه تکانش ارتباط برقرار کنید.

دسته بندی ها