چالش های شروع کانال یوتیوب و چالش های یوتیوبری

چالش های شروع کانال یوتیوب و چالش های یوتیوبری
تاریخ: 2023/06/22
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

آشنایی با چالش های یوتیوبری

چالش های یوتیوبری  بسیار زیاد است. یوتیوب در عرض یک دهه تنها به یک مرجع سرگرمی و تفریح برای افراد در هر سنی تبدیل نشده، بلکه تبدیل به یک پلتفرم بزرگ برای انتشار ویدیوها و تبلیغات شده است. برخی از شرکت‌های بزرگ جهان، مانند گوگل، بی‌ام‌و، دیزنی و لگو در یوتیوب کانال دارند. اما جالب است بدانید که برندهای بزرگ از این پلتفرم تنها به عنوان مکان تبلیغاتی استفاده نمی‌کنند، بلکه شرکت‌های مختلف در هر اندازه و نوعی از یوتیوب برای بازاریابی و افزایش فروش خود بهره می گیرند. بدون شک، یوتیوب فرصت بزرگی را برای دستیابی به مخاطبان مختلف و تعامل با آن‌ها فراهم می‌کند، اما تنها زمانی این موضوع به واقعیت تبدیل می شود که به درستی انجام شود. در اینجا برخی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که یوتیوبرها با آن‌ها مواجه هستند، ذکر شده است.

آیا شما با چالش های یوتیوبری آشنا هستید. یا این که تنها با دیدن ویدیوهای یوتیوب و یوتیوبرهایی که از این طریق به کسب درآمد می پردازند به این فکر افتاده اید که یک کانال یوتیوبی راه اندازی کنید؟ باید به شما بگوییم که راه اندازی یک کانال یوتیوب ایده بسیار جذاب و جالبی است. در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از چالش هایی که در انتظار شما هستند آشنا کنیم.

چالش های یوتیوبری برای تازه کارها

انتخاب موضوع یکی از چالش های یوتیوبری

بسیاری از افرادی که می خواهند یک کانال یوتیوبی راه اندازی کنند باید بدانند که یکی از مهمترین چالش های یوتیوبری  انتخاب موضوع است. برای شروع یک کانال در یوتیوب، انتخاب موضوع مناسب بسیار مهم است. این موضوع باید با توانایی‌ها و امکانات شما سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید درباره سفرهای خود یک کانال یوتیوبی ایجاد کنید و ویدیوهای سفر تولید کنید، باید بتوانید هزینه‌های مالی سفر را تامین نمایید. از این رو، هیچگاه به موضوعاتی نپردازید که قابلیت اجرا نداشته و امکانات لازم را ندارید. موضوع کانال شما  تمامی ابعاد فعالیت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به علاقه‌مندی‌های خود و تخصص‌هایی که دارید، می‌توانید یک موضوع را برای کانال خود انتخاب کنید. بنابراین انتخاب موضوع برای کانال از چالش های یوتیوبری  برای تازه کارها به شمار می رود.

به عنوان مثال، اگر شما علاقه‌مند به سفر هستید و تجربیات سفر خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، یک کانال سفر و گردشگری راه اندازی کنید. اگر شما یک آشپز حرفه‌ای هستید و دوست دارید غذاهای جدید و خوشمزه بپزید، می‌توانید یک کانال آشپزی داشته باشید. همچنین، اگر شما یکی از طرفداران و علاقه‌مندان به فناوری و بازی‌های کامپیوتری هستید، می‌توانید یک کانال بازی‌های کامپیوتری راه‌اندازی کنید. علاقه مندی به موضوع و محتوا موجب می شود شما قادر باشید محتوای بهتر و دقیق تری را تولید کرده و در اختیار مخاطبان کانال خود قرار دهید. بنابراین یکی از چالش های یوتیوبری  انتخاب موضوع مناسب است.

انجام تحقیق و پژوهش درباره موضوع

از چالش های یوتیوبری بعد از انتخاب موضوع کانال، باید به تحقیقات و پژوهش‌های لازم درباره موضوع بپردازید تا اطلاعات کافی داشته باشید. برای این کار، می‌توانید به عنوان یک برنامه ریز محتوا، فهرستی از موضوعات خود را تهیه کنید و به تدریج محتوای کانال خود را ایجاد نمایید. به علاوه، حتما باید به سوالاتی که مخاطبان ممکن است درباره موضوع شما داشته باشند، پاسخ دهید. با این شیوه می‌توانید استرس مخاطبان و نگرانی‌های آن‌ها را کاهش داده و یک جامعه پایدار از طرفداران کانال یوتیوبی خود داشته باشید.

یکی دیگر از چالش های یوتیوبری تولید محتوای با کیفیت و با جذابیت بالا، برای جلب توجه مخاطبان است. در این روند، شناخت نیازهای مخاطبان و هدف‌گذاری درست اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین، بهره‌گیری از روش‌های متنوعی مثل ویدیو، عکس، صدا و تصاویر متحرک می‌تواند به افزایش جذابیت محتوا و ارتقاء تجربه کاربری کمک کند. در کل، برای تولید محتوای با کیفیت و جذاب، باید دانش و فن بیان خوبی داشته باشید. یا این که فن بیان خود را تقویت کنید. توجه داشته باشید با یک برنامه ریزی درست می توان محتوایی با کیفیت بالا و جذاب برای مخاطبان تولید کرد.

تولید محتوای منحصر به فرد از چالش های یوتیوبری

تولید محتوای منحصر به فرد از دیگر چالش های یوتیوبری

تولید محتوای منحصر به فرد یکی دیگر از چالش های یوتیوبری  می باشد. محتوای منحصر به فرد، نه تنها می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا جذابیت و ارزش افزوده بیشتری به محتوای خود بدهید. در ادامه، به چند راه کار برای تولید محتوای منحصر به فرد برای یوتیوبرها اشاره خواهم کرد:

  • پیدا کردن یک موضوع خاص: پیدا کردن یک موضوع خاص و تولید محتوای با کیفیت در آن حوزه از جمله چالش های یوتیوبری است که در ابتدای کار با آن روبرو خواهید شد. پیدا کردن یک موضوع خاص این امکان را به شما می‌دهد تا در زمینه ای منحصر به فرد رقابت کنید و به عنوان یک متخصص در این زمینه شناخته شوید.
  • استفاده از تجربیات شخصی: بهره‌گیری از تجربیات شخصی و داستان‌هایی که شما یا دیگران در زندگی خود داشته‌اند، می‌تواند برای تولید محتوای منحصر به فرد بسیار مفید باشد. این کار شامل به اشتراک گذاشتن داستان‌های شخصی، مشاوره‌ها و راهنمایی‌ها و غیره است.
  • استفاده از تکنولوژی: استفاده از تکنولوژی‌های جدید و نوآورانه مانند گفتار به متن، تصویر به متن و همچنین استفاده از ابزارهای پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری می تواند در این زمینه بسیار موثر واقع شود.
  • مطالعه درباره رقبا: برای تولید محتوایی که واقعاً منحصر به فرد باشد، باید با رقبای خود آشنا شوید و به عنوان متخصص در زمینه خود، تلاش کنید تا روی مسائلی مانور دهید که رقبای شما آن‌ها را پوشش نداده‌اند.

[article_link] پنج راهکار عملی برای ساختن ویدئوی جذاب یوتیوب [/article_link]

 هدف قرار دادن مخاطب اشتباه از مهمترین چالش های یوتیوبری

هدف قرار دادن مخاطب اشتباه یکی از مهم ترین چالش های یوتیوبری  است که یوتیوبرهای تازه کار با آن مواجه می شود. در نتیجه، بازدیدکنندگان کانال را از دست می دهند. حتی اگر محتوای با کیفیتی تولید کرده باشند. بسیاری فکر می کنند که ویدیوها و محتواهای آنها برای همه نوع جمعیت شناسی جذاب هستند، اما این یک باور اشتباهی است و ممکن است تصمیمات نادرستی را به دنبال داشته باشد.

برای جلوگیری از این خطا که از چالش های یوتیوبری است، مهم این است که جمعیت شناسی مشتریان خود را تعیین کنید. چنانچه زندگی روی زمین به دلیل تمام شدن اکسیژن تهدید شود و شما تنها کسی باشید که اکسیژن می فروشید، همه به آنچه شما ارائه می دهید نیاز خواهند داشت. اما در غیر اینصورت، شما نباید به همه مردم چیزهایی که خودتان می خواهید بفروشید.

بنابراین، مشتری هدف شما کیست؟ زنان، مردان یا هر دو؟ جوانان یا پیران؟ متاهلان یا مجردان؟ علاقه‌مندی‌های آنها، سطح تحصیلات، شغل و موقعیت مکانی آنها نیز مهم هستند. به عبارت دیگر، این داده‌های آماری در مورد هویت مشتریان شما است. همچنین شما باید به سبک زندگی، علایق، نگرش‌ها، ارزش‌ها و غم های آن‌ها نیز توجه کنید و با توجه به نیاز مخاطب هدف محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید. تولید چنین محتوایی مطمئنا یکی از چالش های یوتیوبری  است که توجه به آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

به دست آوردن مخاطب از ابتدا

به دست آوردن مخاطب از ابتدا

به دست آوردن مخاطب از چالش های یوتیوبری  است که نیاز به صبر و تحمل بالایی دارد. شما کانال خود را تازه راه اندازی کرده اید و کسی شما را نمی شناسد. بنابراین باید به دنبال راه کار باشید. مهم نیست که محتوای شما چقدر با کیفیت باشد، شما باید به دنبال معرفی کانال خود به روش های مختلف باشید. تبلیغ در وب سایت ها و وبلاگ ها تا شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی بهترین مکان برای معرفی کانال تازه تاسیس شده شما هستند.

برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای ویدیوهای YouTube، می‌توانید به مراحل زیر عمل کنید:

  • در نخستین مرحله، با استفاده از روش brainstorming، موضوعاتی که می‌خواهید پوشش دهید را شناسایی کرده و آنها را به صورتی ساده تر و قابلیت پوشش دادن راحت‌تر، فیلتر کنید.
  • سپس، موضوع انتخابی خود را در نوار جستجوی YouTube تایپ کنید تا رقابت موجود را مشاهده کنید. همچنین، قابلیت تکمیل خودکار به شما نشان می‌دهد که دقیقاً کلماتی که مردم برای جستجوی این موضوع استفاده می‌کنند، چیست.
  • در مرحله بعد، عبارات جستجو شده را در ابزارهای رایگانی که مشخص می کنند چه کلمات کلیدی بیشتر توسط مردم جستجو شده اند قرار دهید. این ابزار به شما ایده‌ای از عبارات جستجوی دیگری که مردم استفاده می‌کنند، می‌دهد.
  • پس از آن، چند ویدیوی اولی که برای موضوع انتخابی در نتایج جستجوی YouTube ظاهر می‌شوند، را تجزیه و تحلیل کنید. اگر بازدید این ویدیوها بیش از چند هزار نفر باشد، می‌توانید ویدیوی خود را تولید کنید. هدف این است که با YouTuberهای کوچکتر رقابت کنید و به تدریج به سمت کانال های یوتیوب با تعداد بازدید بیشتر بروید. استفاده از رویکرد کلمات کلیدی به رتبه بندی در نتایج جستجوی YouTube و Google کمک می‌کند و ترافیک ارگانیک را به ارمغان می‌آورد. ترافیک ارگانیک، سیگنال‌های بهتری را به الگوریتم YouTube ارسال می‌کند و ویدیوهای شما را بسیار بهتر از اشتراک‌گذاری مستقیم با دوستان و خانواده در بالای جستجوهای کاربران قرار می دهد. بنابراین به مخاطبانی دسترسی پیدا می کنید که به محتوای شما علاقه‌مند هستند.

 

بازدید کم از چالش های یوتیوبری در هفته های اول

در چند هفته، ماه یا حتی سال اول، ممکن است تعداد بازدیدها و مخاطبان کانال شما زیاد نباشد. این مورد می تواند یکی از چالش های شروع کانال یوتیوب باشد. در ابتدا ممکن است دلسرد کننده باشد به خصوص اگر هدف نهایی شما کسب درآمد از YouTube است.

با این حال، اگر از موفق ترین یوتیوبرها هم بپرسید، این موضوع امری طبیعی است. تنها دو راه برای رهایی از این وضعیت وجود دارد:

یا باید بسیار خوش شانس باشید و یکی دو ویدیوی شما با پخش شدن در شبکه های اجتماعی مختلف به ترافیک بالایی برسد. یا این که ویدیوهای با کیفیت اما به طور مداوم (روزانه یا هفتگی) پست کنید. همچنین به یاد داشته باشید، هرچه ویدیوهای بیشتری داشته باشید، شانس موفقیت شما بیشتر است. اگر شما 100 ویدیو داشته باشید و شخص دیگری فقط 10 ویدیو داشته باشد، شانس بیشتری برای وایرال شدن یک ویدیو خواهید داشت.

حتی اگر ویدیویی وایرال نشود، جمع کردن چند بازدید از هر یک از 100 ویدیو می تواند به نتایج خوبی منجر شود. این امر برای کسانی که به دنبال آستانه درآمدزایی در YouTube هستند، بسیار مهم است. تا جایی که می توانید اولین سال حضور خود در YouTube را به تولید محتوای با کیفیت اختصاص دهید.

قیمت بالای تجهیزات سخت افزاری

قیمت بالای تجهیزات سخت افزاری

قیمت بالای تجهیزات سخت افزاری از چالش های یوتیوبری برای بسیاری از افراد است. تجهیزات حرفه‌ای چون داشتن دوربین، سه پایه، چراغ و میکروفون هزینه بسیار بالایی دارد و خیلی از افراد وقتی که با این هزینه ها روبرو رو می شوند کلا قید راه اندازی کانال یوتیوب را می زنند. اما باید بگوییم که خوشبختانه، برای شروع یک کانال YouTube نیازی به هزینه کردن زیاد نیست. شما همیشه می‌توانید با آنچه دارید شروع کنید و ویدیوهای با کیفیتی را تولید نمایید. برای شروع تنها با یک تلفن همراه می توانید اقدام به راه اندازی کانال یوتیوب کنید.

تلفن همراه شما می تواند همه کارهای لازم را انجام دهد: فیلم‌برداری، ضبط صدا، ویرایش فیلم، آپلود فیلم و ایجاد تصاویر کوچک. بسیاری از یوتیوبرها برای کانال های یوتیوبی از تلفن همراه خود برای تولید ویدیوها و تصاویر استفاده می‌کنند.

بنابراین، اگر گوشی هوشمند مناسبی دارید، نیازی به خرج کردن پول برای تهیه تجهیزات حرفه‌ای نیست. با استفاده از آنچه در دسترس دارید، خلاقیت خود را به کار بگیرید و تمرکز خود را روی ایجاد محتوای جذاب و مفید برای مخاطبان خود قرار دهید. پس از رشد کانال شما، می توانید تجهیزات حرفه‌ای را خریداری کنید.

[article_link] چطور یک یوتیوبر حرفه‌ای شویم؟ چک‌‌لیستی برای حرفه‌ای‌ها [/article_link]

جدی نگرفتن کار شما توسط دوستان و خانواده

اگر هنوز با والدین خود زندگی می کنید تصور کنید که به آن ها توضیح دهید که می خواهید با ایجاد ویدیو از طریق اینترنت و در اتاق خواب خود پول به دست آورید. مطمئنا این گفتگو با والدین پایان خوبی برای شما نخواهد داشت.  بنابراین باید برای این چالش خود را آماده کنید. مگر اینکه خانواده شما اطلاعات کافی در زمینه فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز و روش های درآمدی جدید داشته باشد. اگر هدفتان این باشد که حمایت خانواده و یا دوستان خود را داشته باشید مطمئنا زیاد نباید در این مورد خوشبین بود. به هر حال این مورد هم یکی از چالش های یوتیوبر شدن است که آمادگی لازم را برای مقابله با آن می طلبد.

زمان بر بودن کسب درآمد از یوتیوب

برای ورود به برنامه کسب درآمد از یوتیوب(YPP) و شروع کسب درآمد از طریق کانال خود، باید دو معیار را برآورده کنید: حداقل 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشا در 365 روز گذشته. به دست آوردن این اعداد به راحتی انجام نخواهد شد و به عنوان یکی از چالش های یوتیوبری  شناخته می شود. بخش به دست آوردن مخاطب نسبتاً ساده است و اگر مخاطبان محتوای شما را دوست داشته باشند، افزایش تعداد مشترک ها تقریباً تضمینی است. اما کسب 4000 ساعت تماشا واقعیتاً چالشی است که نیاز به صبر و تولید محتوای با کیفیت دارد.

بنابراین، من تاکید می‌کنم که باید محتوای با کیفیت و جذابی ایجاد کرد. اگر محتوای شما عالی باشد، مخاطبان به شما وفادار خواهند بود و به همین دلیل طولانی‌تر در کانال شما باقی می‌مانند، این نیز به جمع آوری 4000 ساعت تماشا کمک خواهد کرد.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/09/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

بوت‌کمپ جامع کسب درآمد دلاری از یوتیوب

در این دوره قرار است گام‌به‌گام شما را همراهی کنیم تا بتوانید به یک یوتیوبر محبوب و حرفه‌ای تبدیل شوید، برای یوتیوب ویدئو بسازید و از آن کسب درآمد کنید. این دوره حاصل ۳ سال تجربه فعالیت ۳ شرکت معتبر بین‌المللی در یوتیوب است.

ثبت نام

[/box_product]

دسته بندی ها