مشکلات فروش در آمازون چیست؟

مشکلات فروش در آمازون چیست؟
تاریخ: 2021/08/09
بازدید: 731 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

آمازون نه تنها در تجارت الکترونیک در جهان یکی از بهترین‌ها است، بلکه فرصت فوق‌العاده‌ای را برای مشاغل و کارآفرینان فراهم می‌کند تا با میلیون‌ها خریدار در پلت‌فرم خود تماس بگیرند. حدود پنجاه درصد فروش در آمازون توسط فروشندگان انجام می‌شود و به این معنی است که این پلت‌فرم پتانسیل خیلی بالایی برای کسب درآمد دارد. روش‌های مختلفی برای فروش در آمازون وجود دارد. شما می‌توانید محصولات را بخرید و بفروشید، با یک تولید‌کننده همکاری کنید یا محصولاتی که خودتان می‌سازید را در ویترین آمازون‌تان قرار دهید. در کنار همه مزایای فروش و کسب درآمد در آمازون، فروشند‌گان با چالش‌های متعددی نیز روبرو هستند. اگر قصد فروش در آمازون را دارید، باید با مشکلات فروش در آمازون نیز آشنا شوید تا بتوانید بهترین استراتژی فروش را در نظر بگیرید.

مشکلات فروش در آمازون چیست؟

جریان نقدینگی

یکی از مشکلات فروش در آمازون جریان نقدینگی است. آمازون هر دو هفته یک‌بار با فروشندگان آمازون تسویه حساب می‌کند. به این ترتیب،‌ فروشندگان گاها مجبورند موجودی انبار خود را از جیب پرکنند و از طرف دیگر دوهفته بعدتر به درآمدشان دسترسی پیدا کنند.

شاید موقع حساب کتاب روی کاغذ سود قابل توجهی را ببینید، اما باید پول نقد را در دست داشته باشید تا در صورت نیاز به موجودیخود را پر کنید. البته این مشکل را می‌توانید تا حدی با خرید اعتباری حل کنید. یعنی به صورت اعتباری از عمده فروشان خرید کنید و انبارتان را پر کنید.

مشکلات فروش در آمازون

رقبای زیاد و رقابت تنگاتنگ

آمازون فرصتی باورنکردنی را به فروشندگان ارائه می‌دهد و در نتیجه میلیون‌ها فروشنده به این پلت‌فرم فروش آنلاین روی آورده‌اند. به همین دلیل،‌در فضای آمازون رقابت تنگاتنگی بین فروشندگان برای پیشی گرفتن از یکدیگر وجود دارد و همه می‌خواهند محصولشان در سطر اول نتایج جستجو نمایش داده شود. بسیاری از افراد برای حل این مشکل به دنبال رویکردی انحصاری هستند و بعضر سعی می‌کنند محصولاتی را در پروفایل خود برای فروش ارائه کنند که رقابت کمی بر سر آنها وجود دارد.

جنگ بر سر قیمت

در آمازون کسی برنده است که قیمت پایین‌تری ارائه کند. واکنش بسیاری از فروشندگان در برابر رقابت شدید در بازار آمازون، پایین قیمت برای فروش محصول است. فروش و رقابت در آمازون براساس قیمت بدترین کار و استراتژی ممکن است. زیرا همیشه کسی پیدا می شود که قیمتی پایین‌تر از قیمت شما ارائه دهد.

به طور کلی، جنگ قیمت‌ها منجر به حاشیه سود بسیار کمی می‌شود که ادامه کار را برای کسب‌وکارها دشوار می‌کند. برخی از فروشندگان مایلند محصولات را با ضرر بفروشند تا نظرات مشتریان را جلب کنند و سعی کنند سرعت فروش را بالا ببرند تا به رتبه‌بندی جستجوی خوبی دست پیدا کنند. آنها این کار را با این امید انجام می دهند که بعدا قیمت‌ها را افزایش دهند. این استراتژی منسوخ است و مشتری بعد از بالا بردن قیمت به دنبال فروشنده‌ای می‌رود که قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهد.

مشکلات فروش در آمازون

تغییر قوانین مالیات بر فروش

قوانین مالیات بر فروش به سرعت در حال تغییر است. بسیاری از کشورها قوانین جدیدی را تصویب می‌کنند و شما به عنوان یک فروشنده باید حتما از این قوانین مطلع باشید. خوشبختانه آمازون منابع معتبری را در این زمینه در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد. آمازون بار تشکیل پرونده و پرداخت مالیات بر فروش را بر عهده فروشندگان قرار داده است، اما برخی از ایالت‌ها اکنون آمازون را مجبور کرده‌اند که نقش فعال‌تری را ایفا کند و مسئولیت فروشندگان را کمتر کند. حتی فروشندگانی که می‌خواهند همه کارهای مالیاتی‌ را خودشان انجام دهند با چالش‌ها و سردرگمی‌های مربوط به روند اظهارنامه مالیتی مواجه هستند.

مرجوع کردن محصول

یکی از دلایل موفقیت آمازون این است که عموماً فضای بسیار امن و قابل اعتمادی را برای خریداران ایجاد کرده است. مشتریان آمازون را دوست دارند چون معمولا تجربه خوب و آسانی از خرید از آمازون دارند و در صورت وجود هرگونه مشکلی می‌توانند محصول را مرجوع کنند. اما این می‌تواند یکی دیگر از مهمترین مشکلات فروش در آمازون باشد.

بسته به دسته محصول، سیاست بازگشت کالا متفاوت است. برخی از محصولات به صورت رایگان مرجوع می‌شوند و از طرف دیگر این هزینه از فروشنده گرفته می‌شود. سیاست مرجوع کردن رایگان اساساً مشتریان را تشویق می کند تا چندین محصول را خریداری کنند، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس محصولات دیگر را بازگردانند. این امر منجر به بالا رفتن تعداد مرجوعی‌ها شده و هزینه‌های زیادی برای فروشندگان دارد.

علاوه بر این، محصولات برگشتی معمولاً باز شده‌اند و ممکن است در شرایطی باشند که امکان فروش مجدد آنها وجود نداشته باشد. هزینه محصول برگشتی، از دست دادن درآمد حاصل از فروش و در نهایت دریافت محصولی که از حالت آکبند خارج شده است می‌تواند برای فروشندگان ناامید‌کننده باشد.

مشکلات فروش در آمازون

دسته‌بندی محدود

آمازون نسبت به فروشندگان بسیار سخت‌گیر است و از آنها می‌خواهد حتما محصولات را در دسته‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده قرار دهند. آمازون این‌کار را بیشتر برای ایمنی خریداران و کاهش تقلب در خرید و فروش انجام می‌دهد. گرفتن اجازه فروش در بعضی از دسته‌بندی‌ها می تواند بسیار پیچیده و دشوار باشد. حتی در بعضی از موارد آمازون اجازه فروش برخی محصولات را نمی‌دهد. پس بهتر از قبل از خرید محصول و پر کردن انبار مطمئن شوید می‌توانید مجوز فروش محصول خود در آمازون را بگیرید.

سخن آخر

آمازون این امکان را به فروشندگان فعال می‌دهد تا بتوانند به سرعت در فروش محصولات خود به سودو درآمد قابل‌توجهی برسند. اما در عین حال فروشندگان با مشکلات فروش در آمازون نیز مواجه می‌شوند که می تواند بسیار ناامید کننده باشد. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید. آیا مزایای فروش برای شما بیشتر است یا مشکلات آن؟ اگر می خواهید فروش موفقی در آمازون داشته باشید حتما باید استراتژی‌های فروش دقیقی را در پیش بگیرید.

دسته بندی ها