3 نکته طلایی برای مدیریت زمان در فریلنسینگ

3 نکته طلایی برای مدیریت زمان در فریلنسینگ
تاریخ: 2021/10/07
بازدید: 463 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

مهارت مدیریت زمان برای هر شغلی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ خواه فریلنسر باشید یا به صورت حضوری و تمام وقت کار کنید. فریلنسرها می‌توانند با برنامه منعطفی که دارند، زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانند. با این حال، تمرکز و مدیریت زمان و همچنین تمایز بین کار و زندگی می‌تواند دشوار باشد. در ادامه مطلب می‌خواهیم در مورد مدیریت زمان در فریلنسینگ صحبت کنیم.

فریلنسرها رابطه عجیبی با زمان دارند. زمان برای فریلنسرها به معنی پول و درآمد است. شاید با خود بگوییم هر چقدر که بخواهیم زمان داریم و در واقع زمان در دستان ما است! اما در اصل زمان بسیار ارزشمند است و می‌توان ضرب‌المثل معروف را عنوان کرد: خیلی زود دیر می‌شود! در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ۳ نکته و ترفند طلایی برای بهبود مهارت‌های مدیریت زمان آشنا شویم.

۱. برای مدیریت زمان فضای کار مخصوص خود را انتخاب کنید

فضای کار مناسب برای مدیریت زمان الزامی است

اگرچه در یک فضا، هم زندگی و هم کار می‌کنید، اما بهتر است بین فضای کاری و استراحت تمایزی قائل شوید. شاید اتاقی در خانه داشته باشید که بتوانید از آن به عنوان دفتر کار خود استفاده کنید.

حتی اگر اتاق جداگانه‌ای نداشته باشید، می‌توانید بخشی از اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود را برای این کار اختصاص دهید.

یکی از مهمترین مهارت‌های مدیریت زمان برای فریلنسرها داشتن یک فضای کاری مشخص است. اگر فضای محدودی دارید، یک میز کامپیوتر تاشو می‌تواند گزینه مناسبی باشد. می‌توانید هر روز قبل از شروع کار میز خود را باز و تنظیم کرده و در انتهای روز آن را جمع کنید.

اگر بودجه دارید، خرید یک میز قابل تنظیم و تاشو و صندلی ارگونومیک، گزینه خیلی خوبی است.

نکات کلیدی برای داشتن یک فضای کاری ایده آل

  • میز و فضای کاری شما باید راحت باشد؛
  • فضای کاری خود را به گونه‌ای تزئین کنید که احساس خوشایندی به شما دهد؛
  • البته گفتنی است که نور مناسب هم اهمیت بالایی دارد؛
  • ارتفاع میز خود را تنظیم کنید.

فضای کار مناسب برای مدیریت زمان

اگر محیط کاری راحتی داشته باشید، حواس‌پرتی کمتری هم خواهید داشت. از طرفی هم زمان زیادی را باید در این محیط بگذرانید، پس باید به فکر سلامتی‌تان هم باشید.

فضای کاری خود را منظم نگه دارید

فضای کاری منظم و مرتب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن دقت کرد. البته بهتر است وسایلی که بیشتر استفاده می‌کنید را دردسترس قرار دهید.

حواس پرتی‌ها را از بین ببرید

خواه سروصدایی از بیرون منزل باشد، یا صداهای خانواده باعث پرت‌شدن حواس شما می‌شود، همین موضوع می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بهره‌وری شما داشته باشد.

تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ابزار خوبی برای حواس پرتی باشند. آیا در ساعات کاری خود در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید؟ هنگام کار کردن، تلفن همراه را از خود دور کنید و تمام حواستان را به کارتان اختصاص دهید.

۲. برنامه روزمره داشته باشید و به یک حالت ذهنی مولد برسید

داشتن برنامه روزمره برای مدیریت زمان

داشتن عادت خاص و برنامه روزمره قدرت شگفت‌انگیزی دارد. توصیه می‌کنیم برای خود یک برنامه روزمره تنظیم کنید.

داشتن یک روال ثابت و برنامه روزمره، مزایای روحی و جسمی فراوانی دارد؛ به عنوان مثال:

  • می‌توانید ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و برای خود یک فنجان قهوه درست کنید؛
  • می‌توانید قبل از نشستن پشت کامپیوتر پیاده روی کنید
  • همچنین می‌توانید قبل از شروع کار، موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید

به این می‌گویند یک سبک زندگی فریلنسری!

۳. یک تقویم تنظیم کنید

استفاده از تقویم برای مدیریت زمان

اکنون که یک فضای کار سازنده ایجاد کرده‌اید و روال روزمره را برای حفظ سلامت و بهره‌وری خود در نظر گرفته‌اید، نوبت به ایجاد یک تقویم می‌رسد. اولویت‌ها و اهداف خود را تعیین کنید. هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، از ابزاری مانند تقویم گوگل برای برنامه‌ریزی استفاده کنید.

کار اصلی امروز شما چیست؟

پس از تعیین اهداف بلندمدت خود، به این فکر کنید که امروز باید چه کارهایی انجام دهید. در ابتدا ۳ کار اصلی امروز خود را تعیین کنید. شاید دشوار به نظر برسد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که بهتر است ابتدا سخت ترین کار را انجام دهید. پس از آن هم می‌توانید به سراغ کارهای راحت‌تر بروید.

شما خودتان را بهتر می‌شناسید، بنابراین یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت زمان برای فریلنسرها برنامه‌ریزی کارها و انجام کارهای دشوارتر در زمانی است که انرژی بیشتری دارید.

  • جلسات را برنامه‌ریزی کنید

با استفاده از برنامه‌هایی مانند Calendly بدون اتلاف وقت جلسات را برنامه‌ریزی کنید.

  • حواستان به ساعت کاری باشد

در سبک زندگی فریلنسری باید حواستان به ساعات کار خود باشد. بدین ترتیب می‌دانید چقدر کار کردید و طبق آن دستمزد خود را دریافت می‌کنید.

  • محدودیت‌ها را تعیین کنید

به عنوان یک فریلنسر، اغلب می‌توانید ساعت کاری خود را تنظیم کنید. با این حال، زمان شروع و پایان کار خود را بدانید. پس از اتمام کار، زمانی را برای استراحت دور از کامپیوتر اختصاص دهید.

  • تفریح کنید

حتی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، وقتی از خانه کار می‌کنید، زمانی را برای تفریح اختصاص دهید. به عنوان مثال، در تایم نهار و استراحت خود می‌توانید یک کلاس رقص آنلاین ۱۵ دقیقه‌ای را امتحان کنید. حتی اگر نمی‌توانید با دوستان و خانواده خود ملاقات کنید، تماس تصویری می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

سخن پایانی

چه چیزی به شما کمک می‌کند تا زمان خود را به عنوان یک فریلنسر مدیریت کنید؟ مهارت مدیریت زمان در فریلنسینگ یکی از موارد مهم شروع کار در این حوزه است. حواستان باشد عدم مدیریت زمان و برنامه‌ریزی کار و زندگی شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

دسته بندی ها