اهمیت انتخاب لباس مناسب دورکاری

اهمیت انتخاب لباس مناسب دورکاری
تاریخ: 2021/12/22
بازدید: 515 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

یک فریلنسر یا شخص دورکار می‌تواند از منزل و با رعایت موارد دورکاری مانند انتخاب لباس مناسب دورکاری یا برنامه‌ریزی ساعات کاري، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.در این مقاله می‌خوانیم که اهمیت انتخاب لباس مناسب دورکاری چیست.

ساده‌ترین تعریفی که برای خوداشتغالی یا همان فریلنسری می‌توان بیان کرد، این است که؛ یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب‌وکار متعهد و وابسته باشد، فعالیت حرفه‌ای خود را بر اساس مهارت‌هایی که دارد، برای اشخاص و کمپانی‌‌های مختلف، به صورت پروژه‌ای و آنلاین انجام می‌دهد.

پس از انقلاب صنعتی در اروپا، مفهومی تازه در حوزه کسب‌وکار و تجارت، به نام سازمان یا شرکت به لغات‌نامه‌ها و اذهان مردم اضافه شد. از همان ابتدا شرکت‌ها علاقه خاصی به داشتن لباس فرم نشان دادند تا کارمندان و کارکنان خود را از دیگر شرکت‌ها، صنف‌ها، افراد عادی و ارباب رجوع‌ها متمایز کنند.

طبق بررسی‌های انجام شده هنوز هم حدود ۵۵ درصد از محیط‌های کاری از یک آیین‌نامه پوششی خاص استفاده می‌کنند.

اما طی چند سال اخیر، با ظهور و فراگیر شدن اینترنت، همچنین نارضایتی اشخاص از حقوق کم کارفرمایان رسمی و عدم توانایی برقراری تعادل مناسب بین ساعات کاری ۸-۱۷ و زندگی شخصی و به خصوص در ۲ سال اخیر و با همه‌گیر شدن کرونا، پدیده خوداشتغالی، دورکاری و فریلنسری به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

آیا زمان آن رسیده تا با کار کردن به عنوان یک فریلنسر، برای همیشه لباس رسمی و لباس فرم را کنار بگذاریم؟ در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را از اهمیت انتخاب لباس مناسب دورکاری آگاه سازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

چرا پوشیدن لباس هنگام کار از خانه مهم است و چه بپوشیم

همان طور که اشاره شد کار کردن آنلاین از خانه، برای بسیاری از ما در هفته‌های اخیر به یک امر عادی تبدیل شده است، ایده گذراندن روزهای کاری از روی مبل با لباس خواب برای همه وسوسه انگیز به نظر می‌رسد.

اما وقتی چشم‌انداز کار از خانه را حداقل برای چند ماه آینده در نظر می‌گیریم، این رویکرد می‌تواند تأثیرات منفی جدی بر سلامت جسمی و روان ما داشته باشد.

زیرا انسان موجودی است اجتماعی و به نیاز به دیدن شدن، تمجید کردن و مورد تمجید قرار گرفتن دارد.

در عصر دورکاری، از اهمیت پوشیدن لباس‌های آراسته و داشتن ظاهری مرتب بر سلامت روان غافل نشویم. چرا پوشیدن لباسی به جز لباس خواب، هنگام کار از خانه مهمتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید؟

لباس مناسب دورکاری؛ پوشیدن لباس

پوشیدن لباس رسمی تاثیر مستقیم بر احساس و انرژی دارد

سارا هریسون از سال ۲۰۱۲ کسب‌وکار خود را مبتنی بر نت و به صورت دورکاری پیش برده است، بنابراین می‌تواند نظرات مفیدی بر طبق تجربه ۸ ساله خود به ما ارائه دهد. هریسون قبل از شروع کسب‌وکار خود، به‌طور تمام‌وقت در یک شرکت کار می‌کرد و همواره لباس و کفش رسمی می‌پوشید.

زمانی که برای اولین روز از دورکاری و خوداشتغالی خود از خواب بیدار می‌شوید، تلفن همراه خود را به دست گرفته و شروع به ارسال ایمیل و چک کردن فضای مجازی می‌کنید، قبل از اینکه متوجه شوید، ساعت ۱۱ صبح است و شما هنوز تخت خود را ترک نکرده‌اید.

ناتوانی در بلند شدن از رختخواب، نداشتن آمادگی، انگیزه و ساعت کاری مشخص برای روز کاری پیش رو و نبودن یک کارفرمای سخت‌گیر، از بزرگترین نکات منفی دورکاری و خوداشتغالی است.

چه فریلنسر باشید چه از راه دور برای یک شرکت کار کنید، انرژی، انگیزه و عملکرد شما ذاتاً با احساس روحی و جسمی شما مرتبط است.

بهترین راه برای تأثیرگذاری مثبت روی احساس، جدا کردن محل و لباس خواب از محل و لباس کار است!

با پوشیدن یک لباس نسبتا رسمی و مرتب، کسالت را از خود دور کرده و آماده کار شوید.

لباس می‌تواند به شما احساس و انرژی خوب یا منفی تزریق کند

سالی مکینون، استایلیست مد از Styled by Sally، می‌گوید:

حفظ برنامه روزمره از خواب بیدار شدن، دوش گرفتن و پوشیدن لباس راحت هنگام کار از خانه کلیدی است. هنگامی که لباس خواب را با یک لباس راحت و رسمی‌تر جایگزنی می‌کنید احساس خوبی دریافت کرده و با اعتمادبه‌نفس و هدفمندی بیشتری به روز کاری خود وارد خواهید شد. از آنجایی که روال‌های روزمره ما بلافاصله با دورکاری و منزوی شدن تغییر می‌کند، اهمیت پوشیدن لباس مرتب و آراسته بر سلامت روان بیش از پیش برجسته‌ می‌شود.

مردم قدرت لباس را در ایجاد انرژی مثبت و منفی دست کم می‌گیرند.

بنابراین، من قطعاً مردم را تشویق می‌کنم که لباس کار و خواب خود را از هم جدا کنند. با پوشیدن لباس‌های رنگی و متنوع، به راحتی و با کمترین هزینه، شادی و نشاط را به روز کاری خود اضافه کنید.

تغییر لباس، ایجاد تغییر در عملکرد و احساس ذهن است

جود استیونز، استایلیست شخصی از Styling by Lumiere عنوان می‌کند:

آنچه می‌پوشید می‌تواند نگرش شما را نسبت به نحوه کار و ادامه روزتان تغییر دهد.

استیونز به پوشیدن لباس‌های متنوع، به خصوص زمانی که از خانه کار می‌کنید، اعتقاد زیادی داشته و معتقد است این امر تاثیر مستقیمی بر مغز جهت گرفتن انرژی و احساس مظاعف و دوری کردن از کسالت و خواب‌آلودگی، دارد.

استیونز مدعی است که لباس پوشیدن به مغز شما کمک می‌کند تا بازدهی بیشتری داشته باشد، زیرا با پوشیدن لباس کار به مغز القا می‌کنید که در حالت کار هستید.

همان‌طور که لباس پوشیدن برای ساعات کاری مهم است، به همان اندازه مهم است که لباس کار خود را بلافاصله پس از اتمام کار عوض کرده و در پایان روز لباس‌های غیررسمی‌تری بپوشید.

محیط شما با دورکاری تغییر نمی‌کند، بنابراین مهم است که لباس‌های‌تان را تغییر دهید تا نشان‌دهنده تفاوت بین ساعات کاری و زندگی روزمره باشد.

لباس مناسب دورکاری

هنگام کار از خانه چه بپوشیم

امیدواریم تا به اینجای مقاله شما را در مورد تمام دلایل مهم پوشیدن لباس مناسب هنگام کار در خانه آگاه کرده باشیم، حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه چیزی باید پوشید؟

به‌طور کلی، لباس‌های آزاد با پارچه‌های نرم و راحت انتخابی ابدی هستند، اما توجه داشته باشید که لباس شما باید راحتی و حرفه‌ای بودن را با هم داشته باشد.

نظر شما را به نکات ساده‌ای که در ادامه مطرح شده‌اند جلب می‌کنیم:

راحت اما در عین حال شیک و مد روز بپوشید

طبق نظر هریسون:

داشتن یک کمد لباس خوب و متنوع در خانه و سپس انتخاب لباسی که همزمان احساس راحتی، بازدهی بالا و تیپ رسمی را برای شما به همراه داشته باشد، می‌تواند از بزرگترین آرزوها و داشته‌های اشخاص دورکار باشد.

احتمالا شما نیز با ما هم عقده‌اید که به تعداد انسان‌های روی زمین، استایل و سلیقه شخصی وجود دارد، فراموش نکنید که از ترکیب رنگ‌ها نهایت استفاده و لذت را برید.

لباسی را انتخاب کنید که با آن از خانه خارج می‌شوید

وقتی صحبت از لباس دورکاری به میان می‌آید، صاحب‌نظران و افرادی که تجربه سال‌ها دورکاری را دارند، توصیه می‌کنند لباسی را انتخاب کنید که در صورت نیاز بدون مشکل با آن از خانه خارج می‌شوید.

هنگام کار، خصوصا اگر جلسه‌ها و مصاحبه‌های آنلاین در واتساپ و اسکایپ دارید، از خودتان سوال کنید:

آیا من با این لباس به مغازه سر کوچه یا کافه می‌روم؟

پاسخ‌تان به این سوال هر لباسی باشد، آن لباس مناسب جلسات آنلاین و کاری با مشتریان و کارفرمایان خواهد بود.

نکته دیگری که دورکاران با تجربه برای دورکاری عنوان می‌کنند، پوشیدن یک جفت کفش یا صندل مناسب و راحت است، این کار نیز به مانند لباس، به شما حس کار کردن را القا خواهد کرد.

لباس‌های نرم و بزرگ‌سایز

هنگامی که از خانه کار می‌کنید، استیونز توصیه می‌کند که لباس‌های نرم و آزاد مانند شلوار دوخت، چینو یا دامن با کمر کشسان انتخاب کنید.

میز کار شما در خانه ممکن است در مقایسه با دفتر کارتان کاملاً ارگونومیک نباشد، میز دفترتان حتی می‌تواند جای ود را به تخت، مبل، نیمکت و حتی صندلی اتوبوس داده باشد، بنابراین بسیار مهم است که لباس راحتی بپوشید.

یک پیراهن غیررسمی می‌تواند گزینه خوبی باشد زیرا کاملا نرم است، بافتنی سبک برای گرم نگه داشتن و در عین حال راحت بودن، در زمستان ایده‌آل است.

[cta img=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/07/remote-job-web-banner.webp” description=”در دوره کسب درآمد دلاری از ریموت جاب، یاد بگیرید چطور برای داشتن سبک حرفه‌ای دورکاری آماده شوید” color=”” href=”https://etekanesh.com/product/%d8%ac%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%db%8c%d9%85%d9%88%d8%aa/” title=”بوت‌کمپ آموزش کسب درآمد دلاری و پیدا کردن جاب ریموت از شرکت‌های خارجی”]

لباس مناسب دورکاری؛ لباس سایزبزرگ

سخن پایانی

دنیای تجارت و کسب‌وکار در زمان پاندمی و تسلط اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بر ما، کاملا دگرگون شده است. اما آیا این دگرگونی باید منجر به تغییر سنت‌ها و عادات لباس پوشیدن شود؟ به راستی اهمیت پوشیدن لباس مناسب، راحت و رسمی تا چه حدی در دورکاری، جلسات و مصاحبه‌های آنلاین با مشتری و کارفرمایان، احساس و انگیزه کار کردن و کارکرد مغز، مطرح است؟ نظر شما چیست در مورد لباس مناسب دورکاری چیست؟

دسته بندی ها