4 نکته طلایی برای فریلنسری موفق

4 نکته طلایی برای فریلنسری موفق
تاریخ: 2021/11/01
بازدید: 446 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

خیلی وقت نمی‌شود که فریلنسری جای خود را میان سایر شغل‌ها پیدا کرده است. با این وجود، افراد زیادی یا به این شغل مشغول هستند یا می‌خواهند به یک فریلنسر تبدیل شوند. در این پست می‌خواهیم نکاتی را برای فریلنسری موفق برای شما بگوییم.

می‌توانیم بگوییم فریلنسر شخصی است که بدون داشتن تعهد به شرکت یا سازمان، با کمک تخصص خود، برای شرکت‌های مختلف کار می‌کند. فریلنسرها به صورت آنلاین کار خود را انجام می‌دهند. اکثر فریلنسرها از خانه کار می‌کنند و به همین دلیل هم این سبک شغلی طرفداران زیادی را سمت خود جذب کرده است. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب در مورد فریلنسری موفق صحبت کنیم.

مزایای فریلنسرینگ

فریلنسری مزایای زیادی دارد که عبارتند از؛

  • کارمند و رئیس خود هستید؛
  • وقت آزاد بیشتری دارید؛
  • بر اساس موفقیت پروژه درآمد کسب می‌کنید؛
  • سایت‌های فریلنسینگ زیادی هستند که می‌توانید به کمک آنها کارفرما پیدا کنید
  • فریلنسینگ انعطاف پذیری زیادی دارد؛
  • می‌تواند شغل دوم مناسبی برای هر فردی باشد.

نکاتی در مورد فریلنسری موفق

پیش از طرح هر نکته‌ای، باید بگوییم که خودتان را به عنوان فریلنسر هنرهای ویدیویی به مخاطب معرفی نکنید! چون این لفظ برای یک مشتری معمولی، هیچ معنی و مفهوم خاصی ندارد. قرار نیست با بقیه فعالان این حوزه رقابت کنیم! پس بهتر است روی یکی از حوزه‌های کاری خاص از رشته‌تان تمرکز کرده و تسلط کافی پیدا کنید.

برای مثال به جای اینکه به مشتری بگویید شما یک آرشیویست هنری هستید که همه کاری انجام می‌دهد، بگویید کار تصویرسازی انجام می‌دهید. همین قدر واضح!

نکاتی در مورد یک فریلنسر موفق

۱. حوزه کاری خاص خودتان را مشخص کنید

هرچه دامنه کاری‌تان وسیع‌تر باشد، کار شما سخت‌تر خواهد شد، اما اگر تخصصی‌تر کار کرده و تمرکزتان را روی یک زمینه خاص بگذارید، راحت‌تر می‌توانید مشتری پیدا کرده و کار کنید.

حوزه کاری مورد علاقه خود را پیدا کنید و وقت‌تان را برای یادگیری موضوعاتی هدر ندهید که برای شما جالب نیست، زیرا هیچ کمکی برای رسیدن به هدف‌تان نخواهند کرد. به محض اینکه زمینه تخصصی خود را پیدا کردید و روی آن متمرکز شدید، باید وارد فضای مجازی شده و برند شخصی خودتان را بسازید. اما یادتان نرود که هدف اصلی این است که خودتان را به عنوان بهترین گزینه برای یک زمینه کاری خاص در فضای مجازی مطرح کنید. برای این کار می‌توانید نمونه کارهای خود را در کانال یوتیوب یا صفحه اینستاگرام شخصی‌تان به اشتراک بگذارید.

۲. خودتان را به عنوان یک فریلنسر معرفی کنید

باید مطمئن باشید که مشتری‌ها کاملا در جریان این موضوع هستند که شما یک فریلنسر هستید! برای اطمینان از این کار می‌توانید روی بیو اینستاگرام حساب کنید؛ برای مثال «آماده همکاری با شما در زمینه کاری تصویرسازی سه بعدی هستیم و می‌توانید از طریق دایرکت یا ایمیل زیر با ما در ارتباط باشید.»

 

معرفی خود به عنوان فریلنسر موفق

۳. تسلط کامل با کار مداوم و مستمر به دست می‌آید

برای شروع کار و گرفتن اولین پیشنهاد کاری از مشتری منتظر رسیدن بهترین پیشنهاد نباشید. بر ترس‌های خود غلبه کنید و منتظر تسلط کامل روی یک حوزه کاری نمانید. تسلط و دانش کافی همراه کار کردن و کار گرفتن و در حین تجربه کاری به دست می‌آید. چه بسا بسیاری از افراد در همین حال که شما در حال مطالعه این مطلب هستید، با مهارتی بسیار کمتر از شما در حال به دست آوردن سود از این کار هستند.

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد تصور می‌کنید که تا به حد و اندازه کار در شرکت‌هایی مانند نایکی یا سامسونگ نرسیده‌اید، نباید مشتری بپذیرید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. با این تصور، فکر پول درآوردن را از ذهن‌تان بیرون کنید! تصور صفر و صدی نداشته باشید. هیچ شخصی در هیچ زمینه‌ای دارای تسلط کامل نیست.

با اولین دستمزدی که بگیرید، زندگی کاری و دید شما‌ متحول خواهد شد. متوجه می‌شوید که لازم نیست برای کسب درآمد یا تجربه، ادامه تحصیل داده یا در دوره‌های تخصصی شرکت کنید. بدین ترتیب می‌توانید نمونه کار تهیه کنید و قدم به قدم کار و فعالیت خود را گسترش دهید. دوره‌های آنلاین خود را برگزار کنید و کسب‌وکار خود را به راه بیندازید.

کسب تجربه به عنوان فریلنسر موفق

۴. ابتدای کار سطح انتظارات خود را پایین بیاورید

اساسا در این حوزه کاری ممکن است در ابتدا مشتری‌هایی سطح پایین و کاملا معمولی داشته باشید. انتظار نداشته باشید در ابتدای کار همه چیز عالی، بی نقص و بدون مشکل پیش برود. به خاطر داشته باشید که همیشه باید از مشتری توضیه‌نامه بگیرید. لوگوی شرکت مشتری را در نمونه کارها و صفحات شخصی خود بارگزاری کنید. بدین ترتیب مشتری‌های بعدی شما خواهند فهمید که شما در رزومه خود کار حرفه‌ای انجام داده و بابت آن پول دریافت کرده‌اید.

وجود لوگوهای شرکت‌های مختلف در وب‌سایت شخصی شما در مشتری‌ها حس اعتماد به ‌وجود می‌آورد و آنها را قانع می‌کند که با شما کار کنند. اینگونه شما پیشرفت خواهید کرد، برندهای معروف‌تر به سراغ شما خواهند آمد و حتی بیشتر از مبلغی که شما پیشنهاد کرده‌اید، به شما دستمزد خواهند داد.

با این اوصاف، در ابتدای کار سطح انتظارات خود را پایین بیاورید. آسوده خاطر باشید که پیشرفت کاری، کم کم حاصل می‌شود. صبور باشید تا به هدف‌تان برسید.

فریلنسر موفق

سخن پایانی

نگران نشوید اگر در ابتدای مسیر، در ازای کاری که انجام می‌دهید، پول کمی به دست آورید یا دستمزدی دریافت نکردید. در عوض رزومه کاری خود را قوی‌تر می‌سازید. رزومه قوی‌تر به همراه خود دستمزهای بالاتر خواهد آورد و به شما در بازاریابی و گرفتن پیشنهاد کار، کمک شایانی خواهد کرد. به نظر شما آیا این نکات برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، مفید هستند؟

دسته بندی ها