درآمد دلاری و فریلنسری مهندسی صنایع

درآمد دلاری و فریلنسری مهندسی صنایع
تاریخ: 2023/06/13
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

دنیای فریلنسری این روزها دیگر فقط به مشاغل خاصی محدود نمی‌شود. امروز هر فردی با هر تخصصی می‌تواند در یکی از سایت‌های فریلنسینگ، پروژه پیدا کند. حالا که بحث داشتن درآمد دلاری در محافل مختلف داغ شده و همه به‌دنبال یک راه مناسب برای این کار هستند،‌ ما هم می‌خواهیم از روش‌های فریلنسری در حوزه‌های مختلف ، برای شما بیشتر بگوییم تا بتوانید با ذهنی باز به‌سراغ این کار بروید. در این مطلب به‌سراغ مهندسی صنایع رفته‌ایم تا از موقعیت‌های فریلنسری در این تخصص اطلاعات کافی در اختیارتان بگذاریم. اگر به فریلنسری مهندسی صنایع علاقه‌مندید و به دنبال راه‌های کسب درآمد دلاری هستید، این مطلب را از دست ندهید.

مهندسی صنایع و اهمیت آن در دنیای امروز

مهندسی صنایع یکی از رشته‌های کارآمد است که در واقع پلی بین دیگر تخصص‌ها در حوزه صنعت و تجارت محسوب می‌شود. وجود مهندس صنایع از آن جهات دارای اهمیت است که او مسئول بالابردن کارایی یک شرکت یا کارخانه است. در واقع مهندس صنایع در تلاش است تا با پیدا کردن راه کارهای مختلف، در عین کم‌کرد هزینه‌های مختلف شرکت، بازدهی و بهره‌وری را به حداکثر ممکن برساند. مهندس صنایع در یک مجموعه باید استانداردهای کنترل کیفی را با آزمایش‌ها و گزارش‌های مختلف زیر نظر داشته باشد.

از دیگر وظایف مهندس صنایع باید شرایط تجهیزات و ماشین‌آلات موجود در کارخانه را نیز بررسی کرده و برای بهبود عملکرد آن‌ها برنامه‌هایی داشته باشد. تدوین برنامه‌ها و شرح وظایف کارمندان و کارگران نیز گاهی در حیطه مسئولیت‌های مهندس صنایع قرار می‌گیرد. در مجموع می‌توان گفت که در هر مجموعه صنعتی، وجود یک مهندس صنایع کاملا ضروری است.

مهارت‌های مورد نیاز برای فریلنسری مهندسی صنایع

یک مهندس صنایع باید مهارت‌های کافی برای موفق بودن در حیطه شغلی خود را دارا باشد. اولین مورد، مهارت‌های ریاضی است. مهندس صنایع باید بتواند با استفاده از علوم ریاضی، با طراحی روش‌های جدید، بهره‌وری را بهبود ببخشد.

مدیریت یکی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز برای مهندس صنایع است. در هر کارخانه یا شرکتی ممکن است پروژه‌های مختلف به‌صورت همزمان در حال اجرا باشند. مدیریت و هماهنگی این پروژه‌ها در شرح وظایف یک مهندس صنایع قرار می‌گیرد. از دیگر مهارت‌های لازم برای مهندس صنایع،‌ قدرت ارتباط و تعامل با دیگران است. این تعامل باید میان او و دیگر مهندسان، کارمندان، کارگران و تمامی افراد شاغل در پروژه وجود داشته باشد تا وی بتواند با انتقال درست منظور خود به دیگران، به هدف اصلی برسد.

مهارت حل مسئله از دیگر مواردی است که مهندس صنایع باید داشته باشد. شناخت مشکلات در پروژه و پیدا کردن راه‌حل مناسب برای رفع آن از مواردی است که وی باید در آن مهارت کافی داشته باشد. مهندس صنایع برای انجام بسیاری از کارهای خود نیاز به نرم‌افزاها و ابزار مختلفی دارد تا با کمک آن‌ها بتواند راحت‌تر کار خود را انجام دهد. در ادامه تعدادی از نرم‌افزارهای مورد نیاز برای مهندسی صنایع را نام خواهیم برد:

MSP نرم‌افزار مربوط به مدیریت پروژه

پریماورا نرم‌افزار مدیریت پروژه

GAMS نرم‌افزار مدل‌سازی ریاضی

LINDO نرم‌افزار حل مسئله

ARENA نرم‌افزار اتوماسیون

[article_link] ۳۰ مهارت برتر فریلنسری در سال ۲۰۲۳ [/article_link]

به‌عنوان یک فریلنسر مهندسی صنایع چه فعالیت‌هایی می‌توان انجام داد؟

تا اینجا در مورد شرح وظایف یک مهندس صنایع گفتیم. اما بحث ما در این مطلب، فریلنسری مهدسی صنایع است و می‌خواهیم ببینیم به‌عنوان یک فریلنسر در حوزه مهندسی صنایع چه کارهایی می‌توان انجام داد. همان طور که گفتیم مهندس صنایع طیف وسیعی از وظایف و مهارت‌ها را دارد که با هر کدام از آن‌ها می‌تواند به‌صورت ریموت جاب فعالیت کند. برآورد روند تولید محصول، انجام پروژه‌های مختلف با نرم‌افزارهای لیندو، پریماوا و ام اس پی، انجام پروژه‌های GAMS (گمز)، تحلیل سیستم‌ها، انجام روش‌های مختلف کنترل کیفیت، گسترش سیستم‌های کنترل مدیریت و بسیاری موارد دیگر در همین حوزه‌ها، از جمله شاخه‌هایی است که یک فریلنسر مهندسی صنایع می‌تواند در آن‌ها فعالیت کند.

پوزیشن‌های خوب برای فریلنسری مهندسی صنایع

در سایت‌های فریلنسینگ بین‌المللی، پوزیشن‌های شغلی خوبی برای فریلنسری مهندسی صنایع وجود دارد. کارخانه‌ها و شرکت‌های گوناگون برای بهبود کارآیی بیزنس خود، به‌دنبال مهندس صنایع با تجربه و دانش بالا هستند. این افراد مرتب سایت‌های فریلنسینگ خارجی را رصد می‌کنند تا بتوانند با توجه به بودجه مشخص خود، فریلنسر مهندس صنایعی را به‌کار بگیرند. در ادامه ما به‌سراغ سایت آپورک رفته‌ایم تا پوزیشن‌های شغلی مناسبی که برای مهندسین صنایع در این سایت قرار داده شده را بررسی کنیم.

طراحی پروژه گمز GAMS

گمز یک نرم‌افزار قدرتمند برای حل معادله‌های جبری ریاضی است که برای مهندسی صنایع کاربرد زیادی دارد. کارکرد گمز در زمینه مدل‌سازی و بهبود معادله‌های پیچیده ریاضی است. اگر شما با این نرم‌افزار آشنایی کامل دارید، می‌توانید در سایت آپورک، به‌عنوان یک فریلنسر مهندس صنایع، این تخصص را در پروفایل خود ذکر کرده و پروژه‌های مربوط را دریافت کنید.

پروژه پریماورا

گفتیم که یکی از مهمترین مهارت‌های لازم برای مهندس صنایع، توان مدیریت پروژه است. پریماورا نرم‌افزاری است که با کمک آن می‌توان مدیریت یک پروژه را به‌راحتی و از راه دور انجام داد. فریلنسر مهندس صنایع با داشتن تسلط کامل بر این نرم‌افزار می‌تواند در سایت‌های مختلف پروژه دریافت کرده و به درآمد دلاری برسد.

Process Improvement بهبود فرآیند

فریلنسر مهندس صنایع می‌تواند در روند بهبود فرآیندهای موجود در پروژه‌های صنعتی، به‌صورت ریموت جاب مشغول به‌کار شده و برنامه‌ها و استراتژی‌های خود را در اختیار کارفرما قرار دهد.

Business Strategy

فریلنسر مهندسی صنایع با تدوین استراتژی‌های بیزنس برای کارخانه‌ها و صنایع، می‌تواند در حوزه دورکاری مشغول به‌کار شود.

Customer Service

بخش خدمات مشتریان در هر شرکت و کارخانه‌ای، به یک برنامه و روند مشخص نیاز دارد. فریلنسر مهندسی صنایع با تدوین برنامه مناسب برای بخش خدمات مشتریان، می‌تواند یک موقعیت شغلی با درآمد دلاری برای خودش ایجاد کند.

نمونه پروژه‌های درخواستی برای فریلنسر مهندسی صنایع

در سایت‌های مختلف فریلنسینگ،‌ پروژه‌های مختلفی برای جلب توجه فریلنسرهای مهندس صنایع قرار داده شده که با کمی جستجو می‌توانید پروژه مطابق با مهارت خود را بیابید. در بعضی از این سایت‌ها مانند آپورک، میزان تخصص مورد نیاز شما را هم در فرم استخدام ذکر می‌کنند. یعنی اگر به‌عنوان یک فریلنسر آماتور در زمینه مهندسی صنایع وارد این سایت شده باشید هم امکان پیدا کردن کار برایتان وجود خواهد داشت. پس ناامید نشوید و روی مهارت‌های خود حساب کنید.

 

سایت‌های مناسب برای فریلنسری مهندسی صنایع

اگر بخواهیم از سایتی به صورت انحصاری در مورد فریلنسری مهندسی صنایع نام ببریم، شاید نتوان یک مورد مشخص را نام برد. اما در بیشتر سایت‌های فریلنسینگ بین‌المللی، می‌توان پروژه‌های خوبی برای مهندسی صنایع پیدا کرد. در ادامه تعدادی از این سایت‌ها را معرفی خواهیم کرد:

Fiverr فایور

سایت فایور به‌عنوان یکی از معروف‌ترین سایت‌های فریلنسینگ در دنیا، یک ویژگی بسیار خوب برای ایرانی‌ها دارد. اگر شما زبان انگلیسی خیلی قوی نداشته باشید باز هم می‌توانید در این سایت کار پیدا کنید. فریلنسر مهندسی صنایع می‌تواند با قراردادن پروفایل خود در این سایت، پروژه‌های مختلف را پیدا کرده و به درآمد دلاری برسد.

[article_link] معرفی سایت fiverr [/article_link]

Freelancer

سایت فریلنسر دات کام، یکی از بزرگترین سایت‌های فریلنسری در دنیاست که برای تمامی رشته‌ها و تخصص‌ها، امکان کار فراهم کرده است. فریلنسرهای مهندسی صنایع هم با توجه به حوزه تخصصی خود می توانند در این سایت فعالیت کنند.

Guru

گورو یک سایت بسیار عالی برای همکاری فریلنسرها و کارفرماهاست. نکته خوب این سایت، امنیت پرداخت دستمزدهاست که فضایی امن را برای دو طرف ایجاد کرده است.

LinkedIn

لینکدین یک پلتفرم حرفه‌ای برای فریلنسرهایی است که می‌خواهند کار حرفه‌ای انجام دهند. اگر شما در حوزه فریلنسری مهندسی صنایع فعالیت می‌کنید می‌توانید رزومه خود را در این سایت قرار داده و با کارفرمای خارجی ارتباط بگیرید.

Upwork

آپورک یکی از شاخته‌شده‌ترین سایت‌های فریلنسری در ایران است. یکی از مزایای کار کردن در آپورک، تنوع موقعیت‌های موجود برای فریلنسرهای مختلف است و همین موضوع این سایت را مورد توجه قرار داده است.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A2%D9%BE%D9%88%D8%B1%DA%A9_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از آپورک

دوره فریلنسری بین‌المللی در آپورک آکادمی تکانش بصورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌المعر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

ثبت نام

[/box_product]

Flexjobs

این سایت هم از موفق‌ترین سایت‌های فریلنسری است که برای متخصصان رشته‌های مختلف شرایط کار خوبی را فراهم کرده است. نکتته این سایت البته این است که برای عضویت در آن باید حق عضویت سالانه پرداخت کرد.

نکته مهم در مورد سایت‌های فریلنسینگ بین‌المللی این است که عضویت در بعضی از این سایت‌ها به دلیل تحریم‌های مختلف، برای فریلنسرهای داخل ایران امکان‌پذیر نیست. مشکل دیگر نقد کردن درآمد دلاری است که باز یک چالش دیگر برای فریلنسر ایجاد می‌کند. بهترین راه این است که از طریق یک رابط به این سایت‌ها وصل شد و درآمد را نقد کرد. تکانش می‌تواند همان رابطی باشد که تمام مراحل کار را تسهیل کند. روش کار تکانش به این صورت است که با برگزاری دوره‌های آموزشی برای گرفتن پروژه در سایت‌های آپورک و فایور، به شما یاد می‌دهد که چطور در این سایت پروفایل ساخته و پروژه دریافت کنید. تکانش در تمام طول مسیر از ساخت اکانت وریفای شده و گرفتن پروژه تا ارتباط با کارفرما و در مرحله آخر نقد کردن درآمد دلاری در کنار شما خواهد بود.

پروژه‌های دلاری مهندسی صنایع و درآمد فریلنسر مهندسی صنایع

کارفرمای خارجی برای هر پروژه، دستمزد را به‌صورت ساعتی تعیین می‌کند. این درآمد می‌تواند از ساعتی ۱۰ دلار تا ساعتی ۱۰۰ دلار متغیر باشد. همه‌چیز بستگی به نوع کار و میزان خدماتی است که فریلنسر مهندسی صنایع قرار است در اختیار کارفرما بگذارد. این رقم شاید به بالای ساعتی ۱۰۰ هزار تومان هم برسد.

 

درآمد یک فریلنسر مهندسی صنایع در ایران چقدر است؟

درآمد یک فریلنسر مهندسی صنایع در ایران رقم خیلی مشخصی ندارد. با توجه به نوع پروژه و میزان کاری که فریلنسر باید انجام دهد دریافتی او نیز متغیر است. این رقم از ماهی ۶ میلیون تومان به بالا در نوسان است. اما فریلنسر مهندسی صنایع می‌تواند با کار در سایت‌های فریلنسینگ، از ساعتی ۱۰ دلار درآمد داشته باشد. با توجه به نرخ دلار ۵۰ هزار تومان، یعنی از ساعتی ۵۰۰ هزار تومان تا ساعتی ۵ میلیون می‌توان از طریق فریلنسری مهندس صنایع درآمد داشت. حالا انتخاب با شماست که درآمد دلاری را ترجیح دهید یا ریالی!

سخن پایانی

فریلنسری این روزها شغلی بسیار خوب است. چرا که از هر نقطه و در هر زمان می‌توان مشغول به‌کار بود. برای کسانی که مشکلات مختلفی برای صبح زود بیدار شدن دارند یا نمی‌توانند در چهارچوب‌های فضای کاری بمانند، فریلنسری بهترین انتخاب است. حالا اگر این فریلنسری با درآمد دلاری همراه باشد که چه بهتر. اگر شما یک فریلنسر مهندسی صنایع هستید و حتی در کار خود تجربه کافی هم ندارید، اصلا ناامید نشوید. کافی است با ما تماس بگیرید تا راه‌های ریموت جاب بین‌المللی را به‌شما یاد بدهیم. اگر هر سوالی در این زمینه داشته باشید، هم می‌توانید در قسمت کامنت‌ها آن‌را مطرح کنید و هم با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید. در ادامه تعدادی از سوالات پرتکرار را نیز مطرح خواهیم کرد:

آیا امکان فریلنسری مهندسی صنایع در ایران وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید از طریق سایت‌های داخلی و خارجی در این حوزه مشغول به‌کار شوید.

درآمد یک فریلنسسر مهندسی صنایع چقدر است؟ این درآمد در ایران از ماهی ۶ میلیون تومان شروع می‌شود. اما در سایت‌های فریلنسینگ این درآمد از ساعتی ۵۰۰ هزار تومان (۱۰ دلار) شروع می‌شود و با توجه به نوع پروژه متفاوت خواهد بود.

برای شروع درآمد دلاری از طریق مهندسی صنایع از کجا باید اقدام کنم؟ اگر در مورد فریلنسری مهندسی صنایع چیزی نمی‌دانید می‌توانید از مشاوران ما در سایت تکانش کمک بگیرید. ما برای پاسخ‌گویی به شما همیشه آماده‌ایم.

دسته بندی ها