فروش دلاری فیلم و ویدئو به صورت آنلاین

فروش دلاری فیلم و ویدئو به صورت آنلاین
تاریخ: 2023/06/21
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

کمی درباره بازار فروش دلاری فیلم

همه ما می دانیم که سالهاست فروش عکس های استوک، بازار پر درآمدی برای عکاس ها بوده که البته این روزها دیگر اشباع شده است. اما فروش دلاری ویدیو قصه دیگری است! امروز برندها، اینفلوئنسر ها و آژانس های بازاریابی مشتاق ویدیوهایی برای تکمیل کمپین های تبلیغاتی و رسانه ای خود می گردند. اما هنوز این بازار جای خالی بسیاری دارد که دلیل آن می تواند تعداد کم فروشندگان یا نیاز رو به رشد شرکت ها به ویدیوهای استوک باشد. در هر حال یک چیز مسلم است و آن این که بهترین زمان برای فروش دلاری فیلم همین حالاست.

البته این را هم بدانید که فروش دلاری ویدیو به سادگی اپلود کردن آن نیست و هر پلتفرمی الزامات خودش را دارد. حتی انواع ویدیو – از فیلم تجاری گرفته تا ویدیو کلیپ – هم شرایط قانونی متفاوتی دارند. ضمن آنکه شما این امکان را دارید محصول خود را همزمان در چند سایت به فروش بگذارید تا به دایره بیشتری از مشتریان دسترسی پیدا کنید. در این مقاله آکادمی تکانش سعی دارد شما را با ترفند های فروش دلاری فیلم آشنا کند. اگر راه و چاه این کار را یاد بگیرید درآمد قابل توجهی در انتظارتان خواهد بود، اما نباید زود خسته شوید.

[article_link] ۵ روش برای فروش دلاری عکس به صورت آنلاین [/article_link]

سایت های مرتبط با فروش دلاری فیلم

اینترنت پر از سایت هایی است که سازندگان ویدیو کلیپ می توانند در آن به فروش دلاری ویدیو بپردازند. سایتهایی مانند shutterstock،  freepik ، Vimeo و pond5 برای همین منظور طراحی شدند و تقریبا همه تجربه مشابهی از اپلود را برای کاربر ایجاد می کنند. اما نرخ فروش دلاری ویدیو در آنها متفاوت است. مثلا در shutterstock سهم فروش بین 15 تا 40 درصد متغیر است اما در pond5 از هر قمیتی که فروشنده برای ویدیوی خود تعیین می کند، 60 درصد متعلق به آن و باقی سهم پلتفرم است. بنابراین بسته به هدفی که دارید، باید سایت مناسب خود را برای فروش دلاری فیلم و ویدیو انتخاب کنید.

از همین ابتدای کار بدانید که درآمد شما از فروش دلاری فیلم به تعداد، نوع و کیفیت ویدیو کلیپ هایتان بستگی دارد اما با آغاز فرایند فروش می توانید روی درآمد ماهانه 50 دلار حساب کنید. در ادامه هرچه پورتفولیوی پربارتری بسازید، این رقم بالاتر خواهد رفت و در مورد بعضی به صدها و هزاران دلار هم خواهد رسید. با وجود وب سایت های فروش ویدیو که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد، شما می توانید حتی در ساعات بی کاری خود هم درآمد کسب کنید.

فروش دلاری ویدیو در Shutterstock

Shutterstock  بزرگترین بازار فروش محتوا در جهان است. برای فروش دلاری فیلم در shutterstock اول از همه این نکته را در نظر داشته باشید که ویدیو های مربوط به سفر، اوقات فراغت، خوراک، حیوانات و لایف استایل بیشترین اقبال را برای فروش در این سایت دارند. همین طور ویدیو های با کیفیتی که توسط دراون تهیه می شود هم محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است. کار با این پلتفرم تقریبا ساده است و به هر فروش دلاری ویدیو بین 15 تا 40 درصد سهم فروش اختصاص دهد. سیستم پرداخت آن نیز با توجه به میزان ویدیو هایی که قبلا  فروخته اید تعیین می شود. در واقع Shutterstock شش سطح کسب درآمد مختلف دارد که هر چه تعداد دانلود کارهای شما بیشتر شود، سطحتان بالاتر می رود و درآمد بیشتری کسب می کنید. به عبارت دیگر هرچه خرید بیشتری از پورتفولیوی شما انجام بگیرد، پیشرفتتان بیشتر خواهد شد.

در این سایت شما یک پنل خواهید داشت که در آن اول هر سال سطح شما مشخص خواهد شد. در مجموع Shutterstock به بالاترین تعداد خریداران متصل است و برای کسانی که ویدیو کلیپ های زیادی دارند، بهترین پلتفرم برای فروش است. البته یک نکته منفی در مورد این سایت نمره پایین آن در نظرات کاربران است که به این معنی است که کاربران چندان از کیفیت عکس و ویدیوهایی که در Shutterstock برای فروش قرار داده شده راضی نیستند. بنابراین اگر بخواهید کمی بلندپرواز تر باشید می توانید به سراغ سایت های حرفه ای تر بروید.

فروش دلاری ویدیو در Pond5

Pond5 اولین بازار فروش محتوای ویدیویی در جهان است و بیشترین میزان سهم فروش برای خالق اثر را هم دارد که از 40 تا 60 درصد متغیر است. میزان سهم هر فروش دلاری ویدیو بستگی به این دارد که شما می‌خواهید محتوای ویدیویی خود را تنها در این سایت بفروشید، یا از سایت های دیگر هم استفاده خواهید کرد. عضویت در Pond5 رایگان است و به شما اجازه می دهد که قیمت هر ویدیویی را خودتان تعیین کنید. اما حداقل قیمت 25 دلار است و چون قوانین مربوط به سهم فروش آن بسیار شفاف است، از کار با آن راضی خواهید بود. این پلتفرم فروش دلاری ویدیو برای کسانی خوب است که ویدیو کلیپ های کم اما با کیفیتی دارند و می خواهند بیشترین میزان درآمد را از آن داشته باشند.

به علاوه Pond5 تخفیف های خوبی را هم به فروشندگان ویدیو ارائه می کند و نسبت به سایت شناخته شده ای مثل Shutterstock پورسانت های بسیار عادلانه تری دارد. ضمن آنکه فرایند ثبت نام در آن ساده است و برای عضویت تست کیفیت یا ارزیابی پورتفولیو انجام نمی شود. شما به راحتی می توانید عضو Pond5 شده و فروش خود را شروع کنید. درضمن اگر صرفا در این سایت به فروش دلاری فیلم اقدام کنید، بهتر از آن است که همزمان در چند سایت این کار را کنید. زیرا در حالت فروش انحصاری، Pond5 خیلی زودتر محتوا را مورد بازبینی قرار    می دهد. پس بهتر است در این سایت یک اکانت انحصاری داشته باشید.

نکته دیگر آن که اگر جز ویدیو کلیپ در حوزه های دیگری مانند عکس، موزیک، تصاویر گرافیکی و … هم فعالیت دارید، این پلتفرم، مرجع فروش مناسبی برای شما خواهد بود. سیستم پرداخت آن نیز از طریق مسترکارت، پی پال و اسکریل صورت می گیرد.

فروش دلاری ویدیو در Freepik

Freepik هم یکی دیگر از پلتفرم های فروش دلاری ویدیو  است که البته در بخش های فروش عکس و تصویر سازی شهرت بیشتری دارد. اما با این حال با امکاناتی کاربر پسند می تواند به شما کمک کند که بدون نیاز به تجربه قبلی به عنوان یک ویدیو ساز ثبت نام کرده و اقدام به فروش آثار خود کنید. البته در نظر داشته باشید که ویدیو های تولید شده توسط شما ابتدا توسط یک تیم تخصصی در Freepik مورد بازبینی قرار گرفته و پس از تایید در سایت به نمایش گذاشته می شود. فقط این را در نظر داشته باشید که این تیم هر محتوایی را به راحتی تایید نخواهد کرد. بلکه آنها دنبال  ویدیو کلیپ هایی هستند که مخاطب حاضر باشد برای آن هزینه کند و با ویدیو های رایگان فراوانی که در اینترنت وجود دارد، تمایز زیادی داشته باشد.

یکی از امتیازات برای سایت های فروش دلاری فیلم تکنولوژی اپلود آنهاست که Freepik طبق نظر کابران، در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد. این سایت به ازای هر فروش حدود 35 درصد مبلغ را به عنوان مالیات و سایر هزینه های بالاسری برداشت می کند.

فروش ویدیو در Wirestock

یکی دیگر از پلتفرم های معتبر برای فروش دلاری فیلم و ویدیو Wirestock است. حسن  Wirestock در این است که محتوای شما را در اختیار برندهای معتبر، آژانس های بازاریابی و حتی بازارهای فروش ویدیوی دیگر مانند Pond5، Shutterstock و Adobe قرار می دهد و شما به راحتی می توانید از طریق یک پنل فروش خود در سایت های دیگر را پیگیری کنید. در واقع Wirestock مثل یک واسطه عمل می کند که از طرف شما فروش دلاری فیلم و ویدیویی که تولید کردید را انجام داده و در عین حال 100 درصد سهم فروش هم برای خودتان نگه خواهد داشت.

فروش ویدیو در black box

مانند pond5 عضویت در black box هم رایگان است. اما pond5 سهم فروش بالاتری را برای فروشندگان محاسبه می کند. بعد از اپلود ویدیو در black box، این سایت آن را به سایر پلتفرم های فروش مانند pond5، shutterstock، Adobe و Viemo stock می فرستد. پس به خاطر داشته باشید که برای فروش دلاری ویدیو، اگر محتوایی را به black box ارسال کردید، دیگر نباید در سایر چهار سایتی که گفتیم هم آن را ثبت کنید. در واقع این پلتفرم آمده که کار شما را راحت و در زمانتان صرفه جویی کند. البته کمیسیون اندکی هم برای فروش دریافت می کند.

دو ویژگی جالب توجه black box از این قرار است: اول این که سازندگان ویدیو می توانند سود را بین خود تقسیم کنند. مثلا اگر شما دو سازنده هستید که یک مجموعه 100 تایی ویدیو را برای فروش قرار دادید، می توانید سهم سود هر کس را مشخص کنید تا به صورت خودکار سهم هر کس از بعد از فروش به حسابش واریز شود. دوم آنکه می توانید از هنرگردان ها (کیوریتور) بخواهید تا برای کار شما توضیحاتی بنویسند. آنها در قبال شریک شدن در سهم فروش چنین همکاری خواهند کرد. این کار سود شما را کم خواهد کرد اما در عوض می تواند زمان انتظار شما را هم برای فروش دلاری فیلم کمتر کند.

در مجموع اگر به صورت حرفه ای ساخت ویدیو را دنبال نمی کنید و تنها دنبال فروش دلاری ویدیو هستید، black box انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. این سایت کمکی به پربار شدن پورتفلیوی شما نمی کند اما کنارتان خواهد بود تا به بیشترین تعداد فروشندگان دسترسی پیدا کنید.

نکات مهم فروش دلاری ویدیو

همین که نیت فروش دلاری ویدیو کلیپ های خود را داشته باشید کافی نیست، بلکه باید با معایب و مزایای هر یک از پلتفرم ها آشنا شوید و قبل از ثبت محصول خود، شرایط سایت را به خوبی بدانید. بعد از این که سایت یا سایت های فروش را انتخاب کردید، نوبت به تدارک تجهیزات، انتخاب مکان و مدل و نهایتا ضبط ویدیو می شود. محتوای ویدیویی شما می تواند با دوربین موبایل یا دوربین های حرفه ای سینمایی تهیه شده باشد، مهم این است که کیفیت کار در بهترین حالت ممکن خود و سوژه ارزشمند باشد. پس اگر مشتری به خصوصی مدنظر دارید، دقت کنید که کار شما با خواسته های او سازگار باشد و به عبارت دیگر سعی کنید خودتان را جای او تصور کنید تا از سلایقش با خبر شوید. همین طور اصول سئو را در عنوان کلیپ رعایت کنید تا مخاطبان راحت  به شما دسترسی پیدا کنند.

[article_link] فریلنسینگ و عکاس و فیلمبردار [/article_link]

این را هم به خاطر داشته باشید که ویدیو های با کیفیت شانس بیشتری برای فروش دارند. درست است که رنگ ها و سوژه ها بسیار مهمند اما یک ویدیو که با کیفیت بدون لرزش و با حرکاتی لطیف تصویر برداری شده است، مشتریان بیشتری به سمت خود می کشد. برای فروش دلاری ویدیو، کلیپ خود را بین 10 تا 20 ثانیه بسازید و ترجیحا بدون کات و ادیت باشند. البته بهتر است شات های طولانی تری برای خود داشته باشید که در صورت تقاضای مشتری دستتان خالی نباشد.

همان طور که اشاره شد، برای فروش دلاری ویدیو، ایده های مربوط به مراسم، دورهمی های خانوادگی، حیوانات، آدم ها و بچه ها پتانسیل فروش خوبی دارد. اما اگر سوژه شما آدمهاست، دقت کنید که وقت ثبت ویدیو باید مشخصات آنها را به عنوان مدل وارد کنید. همین طور به کلمات کلیدی که در کپشن ویدیو استفاده می شود هم بی توجه نباشید. شما با استفاده از این کلمات در نتیجه جست و جوی خریداران دیده می شوید. بنابراین باید در توصیف کلیپ خود از کلمات دقیق و هوشمندانه ای استفاده کرد.

کلام آخر

نکته مهمی که باید در پایان این مقاله یادآوری کنیم این است که فروش هر نوع محتوایی نیازمند صبوری و پیوستگی است. گاهی مدتی طول می کشد تا کار روی غلتک بیفتید و پول چشمگیری از فروش دلاری فیلم عاید شما شود. اما می توان خاطر جمع بود که اگر اصول را رعایت کنید و به اپلود ویدیوهای مختلف ادامه دهید، منبع درآمد خوبی در انتظار شما خواهد بود.

آکادمی تکانش در اینجا سعی داشت شما را با وب سایت های معتبر و مطرح فروش دلاری ویدیو آشنا کند. اگر دوربین یا یک گوشی هوشمند دارید و ایده خوب و لوکیشن چشمگیری پیدا کرده اید، می توانید به یک منبع کسب درآمد خوب برسید، بدون آنکه لزوما در این کار حرفه ای باشید.

دسته بندی ها