چگونه سبک زندگی دورکاری سالم داشته باشیم؟

چگونه سبک زندگی دورکاری سالم داشته باشیم؟
تاریخ: 2021/10/25
بازدید: 394 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

دورکاری بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده‌است. افراد زیادی هستند که یک سبک زندگی دورکاری سالم و فعال دارند. اگر فکر می‌کنید در دورکاری باید سخت کار کرده و زمان کافی برای خودتان ندارید، به خاطر داشته باشید که سلامت جسمانی خوب، بهره وری شما را افزایش می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید به این دسته از افراد بپیوندید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم زندگی سالمی را شروع نمایید.

داشتن سبک زندگی دورکاری سالم

کار در خانه رویایی است که هر روز بیشتر به واقعیت تبدیل می‌شود. با دورکاری می‌توانید از خانه کار کنید، دیر از خواب بیدار شوید و لباس‌های راحتی بپوشید. درست است! کار از راه دور، همه این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما نباید سلامت جسمانی را نادیده بگیرید. یکجا نشینی می‌تواند به سلامت جسمانی شما صدمه بزند، به همین دلیل باید فعال بمانید! در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا یک سبک زندگی دورکاری سالم را تجربه کنید. با ما همراه باشید.

داشتن سبک زندگی دورکاری سالم

۱. عادت‌های روزمره برای افراد دورکار اهمیت زیادی دارند

یکی از مزایای دورکار بودن این است که ساعات کاری در دست خودتان است، اینطور نیست؟ درست است! دیگر نیازی نیست صبح زود از خواب بیدار شوید تا به تایم اداری ساعت ۸ دفتر کار خود برسید، اما باید برای خود برنامه ریزی روزمره منظمی داشته باشید.

بعضی افراد شب‌ها بهتر کار می‌کنند و برخی نیز درست عکس آنها هستند. اگر شرکتی که با آن کار می‌کنید تایم اداری مشخصی برای شما تعیین نکرده باشد، می‌توانید ساعات کاری خود را با توجه به عادت‌های روزمره خود تنظیم کنید.

شما باید با توجه به عادت‌های روزمره برای کارهای خود برنامه ‌ریزی کنید تا بتوانید همه کارها را سروقت آماده نمایید.

۲. برای خودتان وقت بگذارید

ساعاتی از شبانه ‌روز را به دور از محلی که در خانه برای کارکردن انتخاب کرده‌اید، برای خودتان اختصاص دهید، به عنوان مثال آیا دوست دارید هر روز اول صبح پیاده‌روی داشته باشید؟ یا روزتان را با چک کردن ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود شروع کنید؟ عالی است!

داشتن برنامه ‌ریزی و باارزش شمردن زمان برای افراد دورکار از اهمیت بالایی برخوردار است. در برنامه ریزی کاری، زمانی را به خودتان اختصاص دهید. این کار به سلامت روحی و روانی شما کمک به سزایی می‌کند.

۳. ورزش کردن را فراموش نکنید

ورزش کردن در سبک زندگی دورکاری سالم

همه ما می‌دانیم افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، پرانرژی‌تر هستند و در نتیجه بهره وری بیشتری در کارهایشان خواهند داشت. با این اوصاف، ورزش کردن نه تنها به تناسب اندام شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود در کارها از رقبای خود پیشی بگیرید.

اگر شرایط مناسب و زمان کافی برای باشگاه رفتن ندارید، می‌توانید در خانه ورزش کنید یا به پیاده روی بروید. حتی اگر دوست ندارید تنهایی باشگاه بروید، با دوستان یا خانواده خود برنامه ریزی کنید و به باشگاه بروید. هم فال است و هم تماشا! اینطور نیست؟ در این صورت، هم ورزش می‌کنید و به تناسب اندام می‌رسید، هم در جمع دوستان یا خانواده خود هستید و اوقاتی را با آنها به خوشی می‌گذرانید.

۴. به تغذیه خود اهمیت دهید

سالاد یا همبرگر؟ نوشابه یا آب؟ همه ما پاسخ صحیح را می‌دانیم، اما تعداد کمی از ما هنگام استراحت جایگزین‌های سالم را انتخاب می‌کنیم.

خوردن فست‌ فود و غذاهای پرچرب لذت ‌بخش است، اینطور نیست؟ همه افراد خوردن غذاهای خوشمزه و پرچرب را دوست دارند، اما وقتی کم ‌‌تحرکی و خوردن غذاهای پرچرب دست به دست هم دهند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ همچنین غذاهای پرچرب باعث می‌شوند احساس خستگی و خواب ‌آلودگی بیشتری داشته باشید. بدین ترتیب حواستان به رژیم غذایی خود باشد. غذاهای سالم بخورید تا همیشه پرانرژی و سالم بمانید. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب با دورکاری می‌توانید از یک متخصص مشاوره بگیرید. به افراد بدون صلاحیت اعتماد نکنید.

یکی دیگر از مزایای دورکاری این است که می‌توانید خودتان آشپزی کنید و دست از خوردن فست فود و غذاهای آماده رستورانی بردارید.

۵. از تکنولوژی استفاده کنید

استفاده از تکنولوژی در سبک زندگی دورکاری سالم

تکنولوژی می‌تواند به لذت ‌بخش‌تر کردن سبک زندگی‌تان کمک کند. طی چند سال گذشته، تکنولوژی پیشرفت‌های زیادی کرده و به عنوان مثال گجت‌ها و نرم افزارهای زیادی برای تناسب اندام به بازار عرضه شده است.

برای استفاده از تکنولوژی، نیازی به خرید ابزارهای جدید ندارید: هر تلفن هوشمندی می‌تواند این کار را انجام دهد، به شرط این که برنامه‌های مناسب را پیدا کنید. برنامه‌های زیر مثال‌هایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند:

  • موسیقی و کتاب‌های صوتی
  • برنامه‌های کنترل‌کننده فعالیت
  • برنامه‌های غذایی
  • برنامه‌های کاهش وزن
  • برنامه‌های انگیزشی

این برنامه‌ها برای همه افراد مناسب نیستند. هر فردی باید با توجه به سبک زندگی خود، برنامه مناسبی را پیدا کند. به عنوان مثال از تلفن‌های هوشمند می‌توان به عنوان گام شمار دقیق، شمارنده کالری و موارد دیگر استفاده کرد؛ می‌توانید پیشرفت خود را پیگیری کرده و مطمئن شوید که هر هفته به اندازه کافی ورزش می‌کنید. برنامه‌های زیادی وجود دارند که به شما یک رژیم غذایی سالم را پیشنهاد می‌دهند. می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها میزان غذای مصرفی و کالری آن را پیگیری کنید. در بسیاری از برنامه‌های تناسب اندام، می‌توانید وزن هدف خود را تعیین کرده و بدن خود را به چالش بکشید، بنابراین کل روند کمی جالب‌تر و کارآمدتر می‌شود.

سخن پایانی

سعی کنید برخی موارد بیان‌شده در این مطلب را انجام دهید. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید یک فرد دورکار با سبک زندگی سالم باشید. از تلاش و فعالیت دست برندارید. ادامه دهید. نباید با گذشت چند روز یا حتی چند هفته انتظار نتیجه قابل توجهی را داشته باشید. اهداف غیرواقعی تعیین نکنید. انگیزه خود را حفظ کنید. حفظ تناسب اندام همراه با کار کردن به ویژه از منزل، یک مبارزه مداوم است.

در این مطلب سعی داشتیم روش‌های داشتن سبک زندگی دورکاری سالم را برای شما به عنوان یک فریلنسر بیان کنیم. امیدواریم شما هم با انجام دادن این موارد بتوانید به سبک زندگی ایده آل خود دست یابید. خودتان را دست کم نگیرید. شما می‌توانید با داشتن انگیزه هر کاری را انجام دهید. فقط کافی است برنامه ریزی منظمی داشته باشید و طبق آن پیش بروید. به نظر شما چطور می‌توان سبک زندگی سالمی در دورکاری داشت؟

دسته بندی ها