روش‌های کسب درآمد دلاری از سئو

روش‌های کسب درآمد دلاری از سئو
تاریخ: 2023/04/06
بازدید: 253 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

سئو یکی از محدود علوم بین‌المللی است که اتفاقا نیروهای کار ایرانی در آن خبره‌اند و همین موضوع کسب درآمد دلاری از سئو را به هدفی بسیار دست یافتنی تبدیل می‌کند. چندین سال است که سئو (بهینه سازی سایت) بسیار مورد توجه کارفرمایان داخلی قرار گرفته است. همین موضوع بسیاری از متخصصین خبره مارکتینگ و البته برنامه‌نویسان کار بلد را به سمت و سوی یادگیری این دانش پولساز هدایت کرده است.

اگرچه سئو علمی بین رشته‌ای به شمار می‌رود، با این حال تسلط بر آن کار چندان دشواری نیست. از طرفی با توجه به نیاز روز افزون کمپانی‌های داخلی و خارجی به متخصصین سئو، شما می‌توانید با یادگیری این مهارت وارد بازار کار پررونق ایجاد شده پیرامون این علم مدرن شوید.

سئو چیست و چطور می‌توان بر مهارت‌های آن مسلط شد؟

سئو یا همان SEO، مخفف عبارت search engine optimization است. این عبارت در زبان فارسی به معنای بهینه سازی موتورهای جست‌وجو است. در توضیح ساده‌تر، پیاده سازی روش‌های سئو به کمپانی‌ها کمک می‌کند تا رتبه خود در موتورهای جست‌وجوی مختلف مانند گوگل را بهبود ببخشند.

بدین ترتیب، افراد می‌توانند به راحتی و با جست‌وجو درباره سرویس‌هایی که شما نیز آن‌ها را ارائه می‌کنید، محصولاتی که شما نیز می‌فروشید و اطلاعاتی که شما هم در زمینه‌شان تخصص دارید، پیش از سایر وبسایت‌ها، به وبسایت شما برسند. همانطور که گفتیم سئو دانشی بین رشته‌ای است. این بدان معنا است که برای تسلط بر این علم نیازمند پیاده سازی دسته‌ای از مهارت‌های گوناگون در سناریوهای حقیقی هستید. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجزیه و تحلیل خواست مخاطب

این روزها ابزارهای تحلیلی گوناگونی در دسترس سئو کارها قرار گرفته‌اند که تسلط بر آن‌ها از الزامات کسب درآمد دلاری از سئو است. یک سئوکار حرفه‌ای باید بتواند از ابزارهای تحلیلی که در اختیارش قرار گرفته‌اند نهایت استفاده را برده و از آن مهم‌تر:

” بر اساس نتایج به دست آمده از روش‌های تحلیلی به استراتژی‌های عملیاتی دست پیدا کند”.

برای دست‌یابی به تحلیلی ثمربخش از طریق  ابزارهای رایج مانند گوگل آنالتیکس یا هاتجر، باید ضمن تسلط بر این ابزارها از توانایی تفکر خلاق و نقادانه نیز بهره‌مند باشید. برای مثال، پیش خودتان فکر کنید که اگر کسی کلمه “پیتزا فروشی” را در گوگل جست‌وجو کند، در چه صورتی از نتیجه‌ای که بدان رسیده است راضی خواهد بود؟

  • آیا به دنبال پیتزافروشی‌های فعال در محله اطرافش می‌گردد؟
  • آیا قصد دارد پیتزا فروشی خودش را راه بیندازد؟
  • آیا به دنبال پیدا کردن شغل در یک پیتزا فروشی است؟

درک هدف افراد از جست‌وجوی عبارات مختلف در گوگل، مهارتی روانشناسانه و برآمده از تفکر نقادانه است. مهارتی که برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه‌ای به آن نیاز خواهید داشت. مهارت دیگری که باید یاد بگیرید، درک نحوه تصمیم‌گیری موتورهای جست‌وجو است. در واقع یک سئو کار حرفه‌ای خوب بلد است که چطور مانند یک موتور جست‌وجو فکر و نتیجه‌گیری کند.

گوگل آنالتیکس و درآمد دلاری از سئو

آشنایی با کد

یک سئو کار حرفه‌ای باید به زیر و بم کدها آشنا باشد. تسلط نسبی به زبان‌های برنامه‌نویسی همچون HTML، CSS، و جاوا اسکریپت می‌تواند حسابی موجب جلب توجه کارفرمایان خارجی شود و کسب درآمد دلاری از سئو را برایتان مانند آب خوردن کند. سطح تسلط یک سئوکار حرفه‌ای به زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی باید به گونه‌ای باشد که او را از مشکلات احتمالی در رندر سایت، Index شدن سایت و البته کراول کردن ربات‌ها آگاه کند.

[article_link] بهترین و پولساز ترین زبان های برنامه نویسی برای فریلنسینگ [/article_link]

به طور کلی سوای از محتوایی که به مخاطب ارائه می‌دهید، قابلیت‌های فنی وبسایت شما نیز بر روی رتبه‌ای که از سوی گوگل دریافت می‌کنید تاثیرگذار است. هدف موتورهای جست‌وجو این است که بهترین تجربه کاربری ممکن را در اختیار مخاطبین خود بگذارند و کیفیت فنی سایت، یکی از مهم‌ترین مسائل تاثیرگذار بر روی تجربه‌ای است که کاربر از گشت و گذار در وبسایتتان کسب خواهد کرد.

برای رسیدن به درآمد دلاری از سئو باید با مدیریت سرورها آشنا باشید

البته که وظیفه هیچ سئو کاری این نیست که شخصا از تاب آوری سرورهای وبسایتش در برابر حجم عظیم بازدید کنندگان اطمینان کسب کند. با این حال درک تاثیر سرورها بر روی سرعت خوانش سایت، بهینه بودن فرآیند crawling و فابل اتکا بودن وبسایت می‌تواند برگ زرینی در مهارت‌های فنی یک سئوکار باشد.

استفاده از CDNها به جای سرورهای استاتیک، بسیاری از سئوکارهای تازه کار را از یادگیری مبانی پایه سرورهای استاتیک غافل کرده است. به همین دلیل می‌توان بهره‌مندی از این مهارت را از جمله تفاوت‌های خاص میان شما و سایر کارجویان در نظر گرفت. برای این که بتوانید مسیر رسیدن به درآمد دلاری از سئو را به راحتی طی کنید، حتما نگاهی به یادگیری مبانی پایه سرورها داشته باشید.

[article_link] سرور مجازی یا vps چیست؟ [/article_link]

عرضه مهارت‌هایتان در بازارهای جهانی به عنوان یک سئوکار

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، پیدا کردن کارفرمای خارجی برای سئوکارها به هیچ عنوان دشوار نیست. کافی است مهارت‌هایی که دربارشان صحبت کردیم را به نحو احسن پیگیری کنید تا رزومه‌تان در مدت زمانی نسبتا کوتاه به رزومه‌ای درخور در سطح بین‌المللی تبدیل شود. افرادی که به دنبال کسب درآمد دلاری از سئو هستند، می‌توانند مهارت‌های خود را در قالب شغل‌های فول‌تایم و پارت تایم (عمدتا فریلنسینگ) در بازارهای کار بین‌المللی عرضه کنند.

شفل‌های فریلنسینگ از جمله مشاغلی هستند که شما طی آن‌ها صرفا برای انجام یک پروژه با کارفرما قرارداد می‌بندید، برای کار با کارفرما نیازمند پیروی از ساعات کاری تعیین شده رسمی توسط ادارات کار خارجی نیستید و البته حقوقتان را به دلار دریافت می‌کنید. بیایید نگاهی به مزایای فریلنسینگ برای سئو کارها بیندازیم.

مهارت‌های لازم برای درآمد دلاری از سئو

مزایایی که فریلنسینگ بین‌المللی برای سئوکارها به ارمغان می‌آورد

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ما به شما توصیه می کنیم در صورتی که در زمینه سئو تخصص دارید به صورت فریلنسری کار کنید که عبارتند از:

  • در این صورت آزادی بیشتری در زمان انجام کارتان دارید و مجبور نیستید در زمان خاصی کارتان را شروع کنید یا در زمان خاصی کارتان را تمام کنید.
  • به دلیل اینکه می توانید از چندین کارفرما پروژه سئو بگیرید در نتیجه نسبت به شغل ثابت سئوکاری درآمد بیشتری خواهید داشت و روند افزایش درآمدتان روز به روز صعودی خواهد بود.
  • در کنار کسب درآمد می توانید به زندگی شخصیتان هم برسید.
  • موانع کمی بر سر راهتان قرار دارد.

تمام این مزایاهای فریلنسری به کنار ولی هیچ چیزی بهتر از این نیست که می توانید تعادل بین کار و زندگی شخصیتان برقرار کنید. چنانچه به عنوان یک کارمند تمام وقت مشغول به کار در یک شرکتی باشید مجبور هستید حداقل از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعدازظهر به صورت فول تایم در اختیار کارفرمایتان باشید و با این وضعیت ترافیک شهرها نیز حداقل دو ساعت هم در روز در مسیر رفت و آمد خواهید بود! و طبعا پس از رسیدن به خانه از فرط خستگی کاری را نمی توانید انجام دهید. اما در حالی که اگر فریلنسر باشید در کنار کسب درآمد و انجام کار می توانید به امور روزانه از قبیل قرار ملاقات با دوستان، شرکت در مهمانی ها، خرید و …. نیز برسید.

[article_link] چرا فریلنسینگ [/article_link]

موقعیت‌های شغلی فریلنسینگ بین‌الملل برای سئوکارها

هدف غایی همه موقعیت‌های شغلی فریلنسینگی که در دنیای سئو با آن روبه‌رو خواهید شد، بهینه سازی یک پیج یا وبسایت خاص است. در این میان اما ممکن است نیازمند بهره‌مندی از یک مهارت یا بلد بودن یک ترفند به خصوص باشید، یا نیازمند اجرای چکیده‌ای از مجموع مهارت‌ها. بیایید نگاهی به برخی از عنوان‌های شغلی پارت تایم بین‌المللی بیندازیم:

متخصص Affiliate مارکتینگ

یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های سئو، سئوی Affiliate است. افرادی که دانش کار در زمینه Affiliate مارکتینگ را دارند، خوب بلدند که چطور باید لینک‌های مرتبط با یک وبسایت را مدیریت کنند. خیلی از اوقات، سئوکار اصلی کمپانی‌ها علی‌رغم بهره‌مندی از دانش فنی، توانایی (یا زمان) کافی برای مدیریت لینک‌های یک وبسایت را ندارد. یا در حالتی دیگر، ممکن است یک کمپانی پیجی به خصوص را لانچ کرده باشد و بخواهد به طور خاص روی لینک‌های مرتبط به آن کار کند. در این شرایط است که نیروهای کار ایرانی می‌توانند از فرصت پیش آمده جهت کسب درآمد دلاری از سئو استفاده کرده و دانش خود را به خارج از ایران صادر کنند.

مشاور حوزه سئو

ارائه مشاوره در حوزه سئو یکی دیگر از فرصت‌های کسب درآمد از طریق فریلنسینگ است. در این موقعیت شغلی که حقوق آن ممکن است ساعتی 47 دلار شروع شده و به قیمت فیکس ساعتی صد دلار نیز برسد، معمولا باید انتظارات کارفرما در حوزه‌های زیر را مرتفع کنید تا موفق به کسب درآمد دلاری از سئو شوید:

آدیت وبسایت: یک مشاور فریلسنر باید بتواند تمامی زیرساخت‌های حال حاضر یک کمپانی را بررسی کرده تا کارفرمای خود را از اشکالات فنی وبسایت، ضعف‌های حوزه محتوا و نگرانی‌های جاری در حوزه UX آگاه کند.

تحقیق پیرامون کلمات کلیدی: هر وبسایتی برای داشتن یک برنامه سئوی هدفمند نیازمند دسته‌ای از کلمات کلیدی محوری است. گفتیم که سئو به معنای گرفتن رتبه بهتر از سوی موتورهای جست‌وجو است. اما رتبه بهتر در چه زمینه‌ای و برای کدام عبارات مورد جست‌وجو؟ این عبارات را که اصطلاحا می‌توانیم به کمکشان سریع‌تر به مشتریانمان برسیم، تحت عنوان کلمات کلیدی می‌شناسیم.

سئوی On-Page: با بهره‌گیری از مهارت‌هایتان در زمینه سئوی آن پیج، می‌توانید با اصلاح عناوین، تگ‌ها، متا تگ‌ها، ساختار url و لینک‌هایی که در یک صفحه تعبیه شده‌اند، کیفیت سئوی محتواهایی که از قبل در وبسایت موجود بوده‌اند را افزایش دهید.

ارائه مشاوره سئو جهت درآمد دلاری

معرفی سایت های فریلنسری مناسب برای سئوکارها

بسیاری از سئوکاران از طریق وب سایت های شخصی خود پروژه سئو می گیرند و از این طریق کسب درآمد می کنند. اما چنانچه شما به دنبال کسب درآمد دلاری از طریق سئو فریلنسر هستید می توانید با ثبت نام در وب سایت هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد اولین پروژه سئو خود را بگیرید و از این طریق درآمد ارزی کسب کنید.

سایت آپ ورک یکی از بهترین سایت های سئو فریلنسر

اگر به دنبال بهترین، قدیمی ترین و بزرگترین سایت فریلنسری هستید؛ قطعا سایت upwork بهترین گزینه است که فریلنسرهای بسیاری از سرتاسر جهان در این سایت فعالیت می کنند. سایت آپ ورک برای مشاغل بسیار زیادی فریلنسر جذب می کند که یکی از پرطرفدارترین مشاغل؛ سئو و بهینه سازی سایت است.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%A2%D9%BE%D9%88%D8%B1%DA%A9_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از آپورک

.دوره فریلنسری بین‌المللی در آپورک آکادمی تکانش به صورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌المعر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند

ثبت نام

[/box_product]

سایت :SEO Clerks مرجعی تخصصی برای فریلنسینگ سئوکارها

سایت SEO Clerks یک وب سایت تخصصی برای سئوکاران است که سرویس های مربوط به سئو را با قیمت های پایین تر ارائه می دهد. این سایت سئو فریلنسرها را به کارفرمایانی که به دنبال خدمات با قیمت پایین تر هستند متصل می کند و در ازای هر معامله یک درصدی را به عنوان پورسانت دریافت می کند.

وب سایت فایور

سایت fiverr یکی از بزرگترین بازارهای خدمات دیجیتال در دنیا است. که می توانید از طریق مهارت های مخلتف اعم از طراحی، خدمات بازاریابی، سئو و بهینه سازی سایت و … از  سایت آپ ورک درآمد دلاری کسب کنید.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/06/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-1-1024×591.jpg”]

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از فایور

دوره فریلنسری بین‌المللی در فایور آکادمی تکانش توسط علیرضا قیمتی  تهیه و تدوین شده است که بیش از ۵ سال فعالیت در مارکت بین‌الملل همراه یک تیم ۲۰ نفره را در سابقه کاری خود دارد و به صورت کامل برتمامی اصول و نکات کلیدی این مسیر مسلط است.

ثبت نام

[/box_product]

سایت فریلنسر دات کام

چنانچه در زمینه سئو وب سایت مبتدی یا حرفه ای هستید فرقی ندارد با ثبت نام در سایت freelancer.com می توانید در این سایت شروع به کار کنید و از طریق سئو درآمد دلاری کسب کنید. هر فریلنسر در سایت فریلنسر دات کام می تواند مبلغی را برای شروع کار پیشنهاد دهد بنابراین اگر مبتدی هستید با رقم های کمتر شروع به کار کنید تا در این زمینه بتوانید توانایی و مهارت لازم را کسب کنید.

آیا مایل به انجام فعالیت فریلنسری در حوزه سئو هستید؟

اگر مایل به کسب درآمد دلاری از سئو و مهارت‌های مرتبط با آن هستید، باید به خوبی فضای پلتفرم‌های فریلنسینگ را بشناسید. چرا؟ چون بازار کار خارجی به شدت پررقابت است و برای رسیدن به موفقیت در چنین بازاری، باید فعالیت‌هایتان را بهترین و بهینه‌ترین نحو در این وبسایت‌ها پیش بگیرید.

ضمنا، اگر تا به حال به هرکدام از وبسایت‌های فریلنسینگ خارجی مراجعه کرده باشید، به خوبی از محدودیت‌های وضع شده در این وبسایت‌ها برای کاربران ایرانی آگاهی دارید. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به مراحل مرتبط با احراز هویت و انجام پرداخت‌های مالی اشاره کرد. اما جای هیچگونه نگرانی نیست، چراکه تکانش راه حل پشت سر گذاشتن تمامی این محدودیت‌ها را در اختیارتان خواهد گذاشت.

همکاری با تکانش جهت کار در پلتفرم‌های بین‌المللی فرلنسینگ

مدرسه بین‌المللی کسب و کار تکانش حاضر است تا در ازای امضای قرارداد همکاری فی‌مابین، تمامی ابزارهای لازمه جهت عبور از محدودیت‌های وضع شده در وبسایت‌های فریلنسینگ را در اختیارتان بگذارد. نگران آشنایی با محیط این وبسایت‌ها نیز نباشید، چراکه می‌توانید در محیط مدرسه تکانش به خوبی با تمام زیر و بم‌هایشان آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انجام فریلنسینگ بین‌الملل می‌توانید به صفحات وبینار رایگان مدرسه کسب و کار تکانش رجوع کنید.

دسته بندی ها