هوش‌ مصنوعی Midjourney چیست؟ چگونه از میدجرنی در ایران استفاده کنیم؟

هوش‌ مصنوعی Midjourney چیست؟ چگونه از میدجرنی در ایران استفاده کنیم؟
تاریخ: 2023/06/27
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

این روزها همه‌ مجذوب پیشرفت‌های فناوری و هوش مصنوعی شده‌ایم و بسیاری در مورد پتانسیل آن در بهبود حرفه‌مان کنجکاو هستیم. حتماً اسم هوش‌ مصنوعی Midjourney به گوشتان خورده است. ابزاری که افکار ما را به واقعیت تبدیل می‌کند! ابزاری که خروجی‌اش آن‌چنان واقعی به نظر می‌رسد که گاهی تفکیکش از تصویر حقیقی ناممکن است! این هوش مصنوعی به‌طورکلی، به دلیل قابلیت استفاده آسان و امکانات گسترده‌ای که دارد، به درد طیف گسترده‌ای از افراد می‌خورد. با استفاده از این ابزار شما امکان و قدرت خلق هر تصویری را داریم؛ تصاویری که قبلاً باید زمان، انرژی و هزینه زیادی برایشان خرج می‌کردیم. ولی این هوش دقیقاً چه کاربردهایی دارد؟ آیا می‌توان از طریق آن کسب درآمد کرد؟ و چطوری با وجود تحریم در ایران به هوش مصنوعی میدجرنی دسترسی پیدا کنیم؟ پاسخ تمام سؤالات شما اینجاست.

میدجرنی چیست؟

خب اول‌ازهمه بگوییم که میدجرنی یکی از پرکاربردترین ابزارهای هوش مصنوعی است که OpenAI  آن را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. این ابزار برای تبدیل متن به تصویر مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ابزار این است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد سریع‌تر خروجی‌های باکیفیت‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند.

[article_link] openai چیست و ایرانی‌ها چطور می‌توانند از آن استفاده کنند؟ [/article_link]

تاریخچه هوش‌ مصنوعی Midjourney

اولین‌بار این ابزار به‌عنوان تولیدکننده متن به تصویر در اوایل دهه 2000 معرفی شد. این تصاویر ساده بر اساس ورودی متنی، مانند توضیحات یا کلمات کلیدی تولید می‌شدند. بااین‌حال، تصاویر تولید شده از نظر کیفیت و سبک محدود بودند.

با افزایش تقاضا برای تولید تصاویر پیشرفته‌تر، فناوری برای پاسخگویی به این نیازها تکامل یافت. در سال 2014، محققان دانشگاه مونترال نسخه پیشرفته‌تری از ابزار را معرفی کردند که از تکنیک‌های یادگیری عمیق برای تولید تصاویر با کیفیت بالا استفاده می‌کرد. این مدل از سیستمی استفاده کرد که باعث شد تصاویر تقریباً از تصاویر واقعی قابل‌تشخیص نباشند!

آپدیت‌های هوش‌ مصنوعی Midjourney

در طول سال‌ها، ورژن‌های مختلفی از هوش مصنوعی میدجرنی ارائه شده است که ورژن آخر آن در می ماه 2023، V5 (ورژن 5) است. میدجرنی از زمان معرفی خود توسط OpenAI در سال ۲۰۱۵، چندین بار به‌روزرسانی شده است. این آپدیت‌ها برای بهبود عملکرد و دقت این ابزار در تولید محتوا و پاسخ به نیازهای کاربران است. در سال‌های اخیر، این ابزار با معرفی ویژگی‌های پیشرفته‌تر به تکامل خود ادامه داده است. از جمله این آپدیت‌ها:

  • معرفی تولید متن به ویدئو بود که امکان ایجاد ویدئوهای متحرک بر اساس دستور متنی را فراهم می‌کند.
  • ادغام تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) است که به این ابزار اجازه می‌دهد ورودی متنی را بهتر درک و تفسیر کند. این امر منجر به تولید تصاویر دقیق‌تر شده است.
  • افزایش سرعت تولید محتوا و کیفیت تصاویر است.

مزایای استفاده از هوش‌ مصنوعی Midjourney

هوش‌ مصنوعی Midjourney در سال‌های اخیر به شدت پرطرفدار شده‌ و به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای تولید محتوای بصری برای مشاغل و افراد محبوبیت دارد. این فناوری کاربردهای گسترده‌ای دارد و در زمینه‌های مختلف از استفاده شخصی، تبلیغات و بازاریابی گرفته تا آموزش و روزنامه‌نگاری قابل‌استفاده است.

یکی از مزایای اصلی ابزارهای هوش مصنوعی میدجرنی این است که امکان ایجاد محتوای بصری با کیفیت بالا را در کسری از زمان فراهم می‌کند. طبق گزارش مجله فوربز، 91 درصد مردم ارتباط بیشتری با محتوای بصری برقرار میکنند تا با سایر انواع محتوا در رسانه‌های اجتماعی. این امر باعث می‌شود اهمیت محتوا تصویری در هر کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی بیشتر باشد.

ابزار هوش‌ مصنوعی Midjourney می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا سریع تصاویر بصری جذابی را ایجاد کنند و این می‌تواند تعامل بین افراد و مخاطبشان را بهبود بخشد و ترافیک زیادی را به وب‌سایت‌هایشان هدایت کند. به‌عنوان‌مثال، شرکتی که محصولات ارگانیک مراقبت از پوست را می‌فروشد، می‌تواند از ابزار هوش مصنوعی میدجرنی برای ایجاد تصاویری استفاده کند که مزایای محصولات آنها را به نمایش بگذارد. آنها می‌توانند متنی را وارد کنند که مزایای استفاده از مواد طبیعی در محصولات مراقبت از پوست را توصیف می‌کند، و این ابزار می‌تواند تصاویری ایجاد کند که این مزایا را نشان می‌دهد. این می‌تواند به شرکت کمک کند پیام خود را به طور مؤثر منتقل کند و با مخاطبان هدف خود درگیر شود.

میدجرنی برای افراد عادی است یا متخصص؟

ازآنجایی‌که هوش مصنوعی میدجرنی زبان ساده ما را متوجه می‌شود برای کار با آن نیاز به دانش قبلی نیست و برای همه افراد، از جمله متخصصان و عادی‌ترین کاربران از هر سن و پیشینه‌ای قابل استفاده است. با استفاده از این ابزار، امکان تولید محتوای خلاقانه برای هرکسی فراهم است. اما سؤال اینجاست که ما چگونه برای بازخورد یا درآمد بیشتر می‌توانیم از این هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

استفاده از Midjourney در کسب‌وکار

پیاده‌سازی هوش‌ مصنوعی Midjourney در کسب‌وکار شما می‌تواند در زمان، انرژی و هزینه‌های شما تأثیر بسزایی بگذارد. هوش مصنوعی میدجرنی با ارائه راه‌حلی کارآمد و مقرون‌به‌صرفه برای چالش‌های طراحی درمشاغل مختلف مفید است.

ابزار میدجرنی گزینة مناسبی برای بسیاری از حوزه‌های کاری است و برای این که با کاربرد و خروجی این هوش مصنوعی آشنا شوید در اینجا به برخی از مشاغلی که می‌توانند از میدجرنی استفاده کنند اشاره کرده‌ایم و با مثالهای متعدد به شما آموزش می‌دهیم چگونه به این هوش مصنوعی دستور تولید تصویر بدهید. به خاطر داشته باشید فعلا

طراحی گرافیک

در حوزه طراحی، میدجرنی می‌تواند در تولید هرگونه تصویر، لوگو، آیکون، پوستر و… به‌عنوان ابزار خلاقیت مفید واقع شود. در ادامه دستورهای متنی که به میدجرنی داده شده و خروجی‌های آن را مشاهده می‌کنید.

  • دستور تصویر اول از سمت راست:

a poster with a face of a man lying on the ground, in the style of net art, painterly texture, uhd image, cobalt and jade, cracked, dark and orange, intense close-ups

  • دستور تصویر دوم:

design a logo for myself first, features: handsome, medium-length hair, business, steady, looks reliable

  • دستور تصویر سوم:

Design of minimalist logo featuring a owl on a white background. Include lines as an additional design element

 

 

جواهرسازی

در جواهرسازی، میدجرنی می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای ایجاد طرح‌های مختلف و جدید مورداستفاده قرار گیرد. نه‌تنها می‌توانید افکار خود را در قالب متن به میدجرنی بدهید بلکه می‌توانید از قابلیت خلاقیت و پیداکردن ترندها هم از خود این هوش مصنوعی کمک بخواهید.

  • دستور تصویر سمت راست

Hand with bracelet and pearl ring on cream background around 8K. RAW image. High Quality. High resolution image. Art print. Stock image. Down. complex details. Sharp details. Beautiful. Cinematic lighting. Hyper-maximalistic, hyper-detailed. Award-winning fashion photography. Sharp clean focus. Significant textile textures. Clear feeling. Sharp clean focus. Fashion magazine shoot. Advertising photography.

  • و دستور تصویر سمت چپ

Close – up of a diamond bracelet on a light vineyard yellow surface, gold bracelet, gold jewelry, gold strike with fine details, elegant shiny jewelry, gold jewelry,

 

 

 

  • دستور تصویر سمت راست

A ring with big diamond, simple background, photorealistic

  • دستور تصویر دوم

diamond ring with an orbicular cut shape surrounded by an additional ring, in the style of li shuxing, high quality photo, light gold, glistening

  • و دستور تصویر سوم:

Create a ring using a drop-shaped ruby with maple leaf elements, featuring intricate hollow inlay and accented with diamonds

 

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2023/06/midjourney_preview_rev_1.png”]

سرویس Midjourney بدون محدودیت در سایت تکانش

به دلیل محدودیت های موجود، استفاده از Midjourney برای ایرانیان با چالش های زیادی روبرو است. تکانش در تلاش است تا با برطرف کردن این موانع، دسترسی به این ابزارها را تسهیل کند.

برای استفاده کلیک کنید

[/box_product]

معماری

میدجرنی می‌تواند در تولید طرح‌های مختلف و حتی شبیه‌سازی محیط‌های ساختمانی مفید باشد. با هوش مصنوعی میدجرنی ، معماران می‌توانند تصاویری با کیفیت بالا را در عرض چند دقیقه ایجاد کنند، نه ساعت‌ها یا روزها. این می‌تواند روند طراحی را تسریع کند و به کسب‌وکارها اجازه دهد پروژه‌های بیشتری را انجام دهند و در نتیجه باعث افزایش درآمد می‌شود.

  • دستور این تصویر

Concept design modern glass university building high quality octane render blender

 

 

دستور تصویر :

A building section through a water tower::5 , architectural drawing::5 , line drawing::4 , line weights::3 , detail drawing::3 , WATERTOWER on top of a roof::4 , sitting on roof::3 , section cut through the rooftop

 

طراحی لباس

صنعت مد بسیار رقابتی است و طراحان همیشه به دنبال راه‌هایی برای ایجاد طرح‌های نوآورانه هستند. هوش مصنوعی میدجرنی می‌تواند به طراحان کمک کند تا ایده‌های خود را تجسم کنند و به‌سرعت آن‌ها را زنده کنند. این نه‌تنها در زمان صرفه‌جویی می‌کند، بلکه هزینه ایجاد نمونه‌های اولیه فیزیکی را نیز کاهش می‌دهد. با استفاده از هوش‌ مصنوعی Midjourney ، طراحان مد می‌توانند طرح‌های بیشتری ایجاد کنند که شانس ایجاد مدل موفق و سودآور را افزایش می‌دهد.

  • دستور تصویر اول از سمت راست:

You cant win them all, breathtaking closeup face portrait, minimalist, restless yearning, in the style of avant garde fashion photography, dramatic light, white and blue, orderly symmetry, conceptual fantasy, intricate details, Ivan Aivazovsky, Oliver Wetter.

  • دستور تصویر دوم

a woman in a long dress posing with an Afghan Hound dog, in the style of dark turquoise and dark gold, celebrity portraits, ornate interiors, fashion photography, photobash, bold colors and patterns, ferrania p30, pictorial

  • و دستور تصویر سوم:

fashion and digital art portraits of woman with eye glasses, in the style of dark yellow and crimson, dieselpunk, filip hodas, george lucas, warm color palette,

 

طراحی داخلی

طراحان داخلی می‌توانند از هوش‌ مصنوعی Midjourney برای ایجاد طرح‌ها در سبک‌های گوناگون بر اساس نیازهای مشتری استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند دیدگاه خود را برای فضا توصیف کنند، و هوش‌ مصنوعی Midjourney تصویری ایجاد می‌کند که ایده‌های آن‌ها را منعکس می‌کند. این فناوری می‌تواند به طراحان کمک کند تا احتمال سوءتفاهم و اشتباهات پرهزینه را کاهش دهند.

  • دستور این تصویر

Interior Design, a perspective of a creative loft, large windows with natural light, kitchen and living room at once, wooden stairs in the middle, fireplace, modern furniture, open portal. The sun setting in the distance to create a warm, golden light. Place emphasis on connection to nature.

 

 

  • و دستور این تصویر

sage living room room aesthetic interior design with small blank poster, clear sharp, no text, no watermark –ar 3:2

 

 

طراحی محصول

هوش‌ مصنوعی Midjourney به ایجاد نمونه‌های اولیه و طرح‌های محصول کمک کند کرده و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد محصولات خود را قبل از عرضه در بازار آزمایش و اصلاح کنند. این می‌تواند منجر به محصولات بهتری شود که نیازهای مشتری را برآورده می‌کند و در نتیجه فروش و درآمد را افزایش می‌دهد. همچنین هوش‌ مصنوعی Midjourney می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا طرح‌های سفارشی برای مشتریان خود ایجاد کنند.

  • دستور تصاویر زیر

A Starbucks Coffee Cup in the midst of a flower bed, with a white body and light green logo. There is a faint mist around, and the sunlight shines through the mist, casting onto the keyboard

 

طراحی UI/UX

هوش‌ مصنوعی Midjourney می‌تواند با ارائه بازنمایی‌های بصری ایده‌ها و مفاهیم به ارتباط بهتر بین طراحان و مشتریان کمک کند. این می‌تواند منجر به ارتباطات دقیق‌تر و مؤثرتر شود و در نتیجه رضایت مشتری بالاتر رود.  Midjourney AI ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند از رقبا جلو بزنند.

  • دستور این تصاویر:

a modern stunning website about finances, hero section, background image finances, landing page ui/ux interface 8k black and green colors, front, flat, easy and clear to read, organized, flat

[article_link] شغل‌های آینده حوزه فریلنسینگ پس از ظهور AI [/article_link]

خرید اکانت میدجرنی

برای ثبت‌نام و خرید اکانت میدجرنی، می‌توانید به وبسایت OpenAI مراجعه کنید. اما به دلیل تحریم‌های ایران، امکان خرید اکانت میدجرنی برای افراد در داخل ایران وجود ندارد. برای استفاده از این ابزار باید هزینه اکانت دیسکورد را پرداخت کنید کنید که باتوجه‌به محدودیت‌های پرداخت و هزینه دلار بسیار مشکل‌ساز است. پس باید برای استفاده از Midjourney در ایران چه کنیم؟

متن جایگزین: هوش مصنوعی میدجرنی در ایران

ربات میدجرنی در ایران

خوشبختانه آکادمی تکانش ربات میدجرنی را روی سایت خود راه‌اندازی کرده‌است تا این مشکل را برای کاربران ایرانی حل کند و بتوانید استفاده نامحدود از Midjourney داشته باشید. شما می‌توانید آخرین نسخه میدجرنی را با هزینه کم و ریالی استفاده کنید. کافی است به صفحه خانه در وبسایت تکانش بروید و روی بخش جعبه‌ابزار کلیک کنید. وارد صفحه بعد که شدید روی ربات میدجرنی کلیک کنید. در اینجا سایت از شما درخواست یک شماره تلفن‌همراه می‌کند و با وارد کردن رمزی که برایتان پیامک می‌شود می‌توانید وارد صفحه خودتان شوید. در صفحه جدید می‌توانید دستور متنی خود را وارد کنید و منتظر تصویری که درخواست کردید شوید. با استفاده از این ربات می‌توانید Midjourney بدون محدودیت را تجربه کنید. شما می‌توانید تعدادی تصویر را از ربات Midjourney رایگان نیز دریافت کنید. جالب است بدانید همه تصاویر از ربات کوچولو میدجرنی در این مقاله با هوش‌مصنوعی طراحی شده‌اند.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2023/08/ai-3-1-1024×809.jpg”]

آموزش پرامپت نویسی (prompt) در هوش مصنوعی

شما در این دوره با ترفندها و اصول پرامپت نویسی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چطور با هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی پیشرفته، محتواهای خلاقانه و با کیفیت تولید کنید و با وارد کردن پرامپت‌های صحیح، بهترین خروجی‌ها را از ربات‌های هوش مصنوعی دریافت کنید.

ثبت نام در دوره پرامپت نویسی هوش مصنوعی

[/box_product]

آینده هوش‌ مصنوعی Midjourney

بر اساس گزارش MarketsandMarkets، انتظار می‌رود بازار جهانی هوش مصنوعی از 21.5 میلیارد دلار در سال 2018، تا 2025 به 190.6 میلیارد دلار برسد. این رشد به دلیل افزایش پذیرش هوش مصنوعی در صنایع مختلف است و به شما پیشنهاد می‌کنیم از قطار تکنولوژی جا نمانید.

ابزارهای هوش‌ مصنوعی Midjourney که متن را به عکس تبدیل می‌کند، بخش مهمی از این رشد است و ابزاری قدرتمند برای تولید محتوای بصری برای مشاغل و افراد فراهم می‌کند. همانطور که بازار جهانی هوش مصنوعی همچنان درحال‌رشد است، می‌توان انتظار داشت که پیشرفت‌های بیشتری در ابزارهای هوش مصنوعی میدجرنی را هم شاهد باشیم که ابزار ارزشمندی در کسب‌وکارها است و به کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی، بهبود ارتباطات و در نهایت منجر به درآمد بیشتر می‌شود.

از امروز به‌راحتی از طریق ربات آکادمی تکانش با میدجرنی شروع به کار کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید!

دسته بندی ها