درآمد دلاری از تالیف و فروش کتاب الکترونیک eBook

درآمد دلاری از تالیف و فروش کتاب الکترونیک eBook
تاریخ: 2023/06/21
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

ما مدتی است که در مورد راه‌های کسب درآمد دلاری صحبت می‌کنیم. در ایران، اولین راهی که شما می‌توانید به درآمد دلاری برسید، فریلنسینگ بین‌المللی است. حالا اگر به‌هر دلیلی امکان فریلنسری برای شما وجود ندارد، باید به راه‌های دیگر فکر کرد. یکی از این راه‌ها،‌ نوشتن و فروش کتاب الکترونیکی است. این کار شاید در نگاه اول خیلی پیچیده و سخت به‌نظر برسد. اما ما می‌خواهیم به شما بگوییم که شما چگونه می‌توانید به تالیف و فروش کتاب الکترونیکی در سایت‌های مختلف، به‌عنوان راهی برای رسیدن به درآمد دلاری فکر کنید. کافی است با ریزه‌کاری‌ها و روش این کار آشنا باشید. اگر به این موضوع علاقه‌ دارید، در این مطلب همراه ما باشید.

کتاب الکترونیکی eBook چیست؟

همگام با تغییرات سریع تکنولوژی در دنیای امروز، بسیاری از مفاهیم و موارد کاربردی در زندگی ما،‌ دستخوش تغییراتی شده‌اند که با اینکه بعضی از آن‌ها به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید، اما نمی‌توان منکر آن شد که بسیاری از این تغییرات، در تسهیل کردن مسیر زندگی ما بسیار موثر بوده‌اند. کتاب الکترونیک یکی از آن‌هاست. برای علاقه‌مندان به کتاب،‌ که به دلایل مختلف امکان خرید کتاب کاغذی را ندارند، یا دوست دارند در هر موقعیتی کتاب همراه داشته باشند، کتاب الکترونیکی یک فرصت طلایی بوده است. کتاب الکترونیکی یا eBook  کتابی است که شما می‌توانید در فرمت‌های مختلف، در کامپیوتر، لپ‌‌تاپ، گوشی تلفن همراه یا در دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی آن را بخوانید. یعنی شما می‌توانید با کمک کتاب الکترونیکی،‌ همواره و در هر مکانی، یک کتابخانه غنی در جیب یا کیف خود داشته باشید.

مزیت کتاب‌های الکترونیکی نسبت به کتاب‌های کاغذی چیست؟

طبیعی است که با تولید کتاب‌های الکترونیکی، کاغذ کمتری در جهان استفاده می‌شود. مصرف کمتر کاغذ یعنی قطع کمتر درختان. از طرف دیگر، کتاب‌های الکترونیکی همواره و در هر مکانی در دسترس شما هستند. شما می‌توانید این کتاب‌ها را روی گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ خود دانلود کنید و دیگر برای خواندن آن‌ها به اینترنت هم نیاز نداشته باشید. یک نکته مهم دیگر این است که قیمت کتاب‌های الکترونیکی نسبت به کتاب‌های کاغذی بسیار پایین‌تر است و به‌همین دلیل به‌راحتی می‌توان کتاب‌های بیشتر خریداری کرد.

آیا هر کسی می‌تواند یک کتاب الکترونیکی بنویسد؟

جواب مثبت است. شما می‌توانید در مورد هر موضوعی کتاب بنویسید. کتاب‌های الکترونیکی تابع قوانین خاصی در نوشتن نیستند. اما نکته مهم این است که اگر کتاب شما مفاهیم درست و قال قبولی را ارائه نکند،‌ طبیعی است که کسی مشتاق خریدن آن نیست. پس قبل از نوشتن کتاب الکترونیکی به موضوعی که می‌خواهید در مورد آن بنویسید خوب فکر کنید. بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که به آن اشراف کامل دارید. سراغ موضوعات تخصصی که هیچ از آن نمی‌دانید نروید. اگر می‌خواهید کتاب شما دیده و خریده شود، باید قوانین خاصی را رعایت کنید که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر خواهیم گفت.

[article_link] قوانین فروش کتاب در آمازون KDP و مدارک موردنیاز برای ساخت حساب کاربری [/article_link]

یک کتاب الکترونیکی چگونه بیشتر دیده می‌شود؟

همان اندازه که نوشتن و انتشار کتاب الکترونیکی کار چندان سختی نیست، دیده شدن آن مشکل است. یعنی شما باید کتاب خود را با توجه به قوانین نوشتاری رایج در دنیای اینترنت بنویسید تا کتابتان دیده شود. وقتی شما یک کتاب کاغذی می‌نویسید، آن را به یک انتشارات می‌دهید و مسئولیت دیده شدن و فروش کتاب شما برعهده آن انتشارات است. کتاب‌فروشی‌های مختلف کتاب شما را پشت ویترین یا در قفسه‌های مختلف قرار می‌دهند و خریدار با انتخاب آن تصمیم می‌گیرد که کتاب را بخواند یا خیر. اما در مورد کتاب الکترونیکی همه چیز دست خود شماست. این‌جاست که آکاهی از سازوکار نوشتار در دنیای مجازی می‌تواند به شما در دیده شدن کتاب الکترونیکی کمک کند.

شما باید ابتدا یک کتاب الکترونیکی را بنویسید، سپس آن‌را در قالب یک فایل الکترونیک ذخیره کنید. اما باید قبل از ذخیره کتاب خود، نکات خاصی را در مورد آن رعایت کنید:

۱.پیدا کردن یک عنوان خوب جهت تالیف و فروش کتاب الکترونیکی

عنوان کتاب اولین راه ارتباطی شما با مخاطب است. خواننده‌ای که نمی‌داند در این فایلی که روبه‌رویش قرار گرفته چه مطلبی وجود دارد، ابتدا به عنوان کتاب توجه می‌کند. عنوان کتاب می‌تواند اطلاعات خوبی در مورد محتوای کتاب به خواننده بدهد، یا او را ترغیب کند که کتاب را بخواند. پس عنوانی را انتخاب کنید که خواننده را به خواندن کتاب شما تشویق کند.

۲. مقدمه مناسب

در ابتدای کتاب، یا در بخش معرفی که برای سایت تالیف و فروش کتاب الکترونیکی می‌نویسید، مقدمه‌ای خوب و حرفه‌ای قرار دهید. مقدمه‌ای که خسته‌کننده نباشد و در عین‌‌حال،‌به میزان کافی خواننده را ترغیب به خواندن کتاب شما کند. در واقع شما در این قسمت به خواننده میگو‌یید که چرا باید کتاب شما را بخرد؟ پس تا می‌توانید این کار را حرفه‌ای انجام دهید نه بازاری. خواننده امروز به اندازه کافی هوشیار است که تفاوت تبلیغ بازاری و معرفی حرفه‌ای را از یک مقدمه کوتاه متوجه شود.

۳. موضوع جذاب

در مورد موضوع کتاب پیش از این ‌هم گفتیم. اینکه شما باید موضوعی را انتخاب کنید که به اندازه کافی کشش و گیرایی برای خواندن داشته باشد. پس ما اینجا فرض را بر این قرار داده‌ایم که شما موضوع حرفه‌ای و مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

۴.انتخاب کاور مناسب برای کتاب

انتخاب کاور و عکس جلد کتاب یکی از موضوعات مهم در تالیف و فروش کتاب الکترونیکی است. خواننده در نگاه اول فقط یک تصویر از کتاب شما می‌بیند. و شما تقریبا چند ثانیه فرصت دارید که کاری کنید نگاه او روی کتاب شما قفل شده و بخواهد کتاب را بخواند. پس به انتخاب کاور کتاب خود دقت کنید و نهایت وسواس را برای آن خرج کنید.

۵. پیدا کردن راه‌های مناسب برای معرفی کتاب

راه‌های مختلفی برای معرفی کتاب الکترونیکی وجود دارد. از آن‌‌ها برای تبلیغ کتابتان استفاده کنید. قرار دادن تخفیف‌های مختلف به مناسبت‌های گوناگون، سپردن کتاب به سایت‌های مطرح و مهم برای فروش، یا تولید محتواهای گوناگون در پلتفرم‌های مختلف برای معرفی کتاب، هر کدام می‌تواند تاثیر زیادی در فروش کتاب شما داشته باشد.

۶. فروش کتاب

در ابتدای مطلب گفتیم که ما می‌توانیم از طریق تالیف و فروش کتاب الکترونیکی به درآمد دلاری برسیم. حالا که فهمیدیم چطور می‌توان یک کتاب الکترونیکی تولید کرد، باید به سراغ بازار آن برویم. در داخل کشور، سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی برای فروش کتاب الکترونیکی وجود دارند که شما می‌توانید کتاب‌تان را برای فروش به آن‌ها بسپارید. اما ما می‌خواهیم از فروش کتاب به درآمد دلاری برسیم. پس باید به سراغ سایت‌های خارجی برویم.

۱۰ سایت‌ برای فروش کتاب الکترونیکی

سایت‌های مختلفی در دنیا وجود دارند که شما می‌توانید کتاب الکترونیکی خود را برای فروش به آن‌ها بسپارید. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

آمازون Amazon

تالیف و فروش کتاب الکترونیکی در آمازون

تالیف و فروش کتاب الکترونیکی در آمازون

احتمالا با شنیدن نام فروش کتاب الکترونیکی شما نام آمازون به ذهنتان خواهد رسید. واقعیت این است که آمازون به‌عنوان یکی از بزر‌گترین سایت‌های فروش آنلاین، در زمینه فروش کتاب‌های الکترونیکی هم تنوع زیادی دارد. شما می‌توانید بعد از تالیف کتاب الکترونیکی آن را برای فروش به سایت آمازون بسپارید و به درآمد دلاری برسید. یکی از مزایای آمازون، داشتن سرویس کتاب‌خوان کیندل است که سرویسی نامحدود را برای خواندن بی‌شمار کتاب برای افراد فراهم می‌کند. پس شما می‌توانید به فروش کتاب الکترونیکی خود در این سایت فکر کنید.

[article_link] چگونه فروش خود را در آمازون بالا ببریم: راهکارهای فروش در آمازون [/article_link]

پاولز بوکز Powell’s Books

تالیف و فروش کتاب الکترونیکی در پاولز بوکز

تالیف و فروش کتاب الکترونیکی در پاولز بوکز

پاولز بوکز برطبق معرفی خود سایت، یک کتابفروشی مستقل در شهر پورتلند است که از سال ۱۹۷۱ با فروش کتاب‌های کاغذی کار خود را شروع کرده است. این سایت حالا مکان خوبی برای خرید و فروش کتاب‌های الکترونیکی است. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی خود را در این سایت برای فروش قرار دهید.

سایت بام! Books-A-Million
این سایت یکی از مراکز بسیار معتبر برای خرید و فروش کتاب‌های الکترونیکی است. سایت بام از آن سایت‌هایی است که مانند آمازون، تنها به فروش کتاب منحصر نیست. اما سایت بام برای فروش کتاب‌های الکترونیکی مکان بسیار خوبی است. سایت بام حراجی‌ها و آفرهای مختلفی را برای فروش کتاب‌های الکترونیک در نظر گرفته که فروش کتاب‌ها را زیاد کرده است.

سایت پیچ‌پیت Peachpit

این سایت محل خوبی برای فروش کتاب‌های الکترونیک به‌‌خصوص در زمینه‌های تخصصی است. در سایت پیچ‌پیت شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی که در زمینه‌های مختلف نوشته‌اید را برای فروش قرار دهید. اگر کتاب الکترونیکی شما در زمینه آموزش در هر حوزه‌ای است می‌توانید روی این سایت برای فروش آن حساب کنید.

سایت بارنز و نوبل Barnes and Noble

بارنز و نوبل در سال ۱۹۷۱ و در نیویورک به‌عنوان یک کتابفروشی آغاز به‌کار کرد. حالا و بعد از گذشت چندین دهه،‌ بارنز و نوبل تبدیل به یکی از بزرگترین سایت‌های خرید و فروش کتاب‌های الکترونیکی شناخته شده‌اند. این سایت را هم می‌توانید به‌عنوان یکی از فضاهای خوب برای تالیف و فروش کتاب الکترونیکی در نظر داشته باشید.

اسمش وردز Smashwords

اسمش وردز سایتی است که مرکز آن در شهر کالیفرنیای امریکاست. این سایت یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای فروش کتاب الکترونیکی است. ابزار سرچ قدرتمند این سایت، فضای مناسبی را برای پیدا کردن هر کتابی در آن آسان کرده‌اند. این سایت فضای بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند با سرمایه‌‌گذاری شخصی، تالیف و فروش کتاب الکترونیکی خود را انجام دهند.

کوبو Kobo

کوبو یک سایت کانادایی است که به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی تالیف و فروش کتاب الکترونیکی خود را در آن انجام دهید. این سایت فضای بسیار خوب و متنوعی را برای خرید و فروش و خواندن کتاب‌های الکترونیکی فراهم کرده است.

مای ای‌بوک Myebook

این سایت این امکان را برای نویسنده‌های کتاب‌های الکترونیکی فراهم می‌کند تا بعد از نوشت کتابشان، بتوانند آن را در پلتفرم‌های مختلف منتشر کنند. در واقع شما می‌توانید بعد از تالیف کتاب الکترونیکی خود، آن را به این سایت بسپارید تا آن را برایتان منتشر کند.

بوک بیبی BookBaby
سایت بوک بیبی یک پلتفرم بسیار خوب برای تالیف و فروش کتاب الکترونیکی است. این سیات ساده‌ترین راه‌های نوشتن، انتشار و فروش کتاب الکترونیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نکتته جالب این سایت این است که درصدی هم از فروشنده دریافت نمی‌کند.

سایت پی‌هیپ Payhip
سایت پی‌هیپ فضایی بسیار دوستانه و آسان را برای فروش کتاب الکترونیکی برای نویسنده‌ها فراهم کرده است. روی این سایت علاوه بر کتاب،‌ محصولات دیگر را نیز می توان برای فروش قرار داد. ویژکی این سایت این است که کتاب را به‌صورت مستقیم به خریدار شما در هر نقطه از جهان تحویل می‌دهد و مبلغی را بابت پورسانت خود کم می‌کند.

سخن پایانی

با توجه به مواردی که گفته شد، می‌توان نتیجه گرفت که تالیف و فروش کتاب الکترونیکی از فروش کتاب کاغذی راحت‌تر است. چون شما در این مورد نیازی به پیدا کردن انتشارات خاصی ندارید. در واقع هزینه‌ای که شما باید داشته باشید،‌ عضویت در یکی از سایت‌های مخصوص فروش کتاب الکترونیکی و احتمالا پرداخت مبلغی برای حق عضویت در بعضی از این سایت‌هاست. البته مشکلات دیگری مانند چگونگی عضو شدن و باز کردن اکانت در این سایت‌ها و تبدیل درآمد دلاری به ریال، با توجه به مشکلات خاصی که در روابط بین‌المللی ما وجود دارد، هم پیش رو قرار دارد که باید با کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای در این زمینه از پس آن‌ها برآمد. اما در مجموع می‌توانیم بگوییم که دیگر تالیف و فروش کتاب الکترونیکی و رسیدن به درآمد دلاری از این راه، تنها یک رویا نیست و می‌توان آن را محقق کرد.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/08/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

کارگاه تولید و فروش Ebook در فروشگاه آمازون

دوره تولید و فروش کتاب الکترونیکی در آمازون آکادمی تکانش به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به تخصص نویسندگی، صفحه آرایی و انتشارات کتاب خود را تولید، دیزاین و در آمازون به فروش برسانید.

ثبت نام

[/box_product]

دسته بندی ها