آشنایی با میزان و تعرفه درآمد از یوتیوب

آشنایی با میزان و تعرفه درآمد از یوتیوب
تاریخ: 2023/06/26
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

کمی در مورد تعرفه درآمد از یوتیوب

اگر سراغ این مقاله آمدید، حتما می دانید که یوتیوب بزرگترین پلتفرم تبادل ویدیو در جهان است. پس اگر می خواهید از سایتی با بیش از 2.5 میلیارد کاربر درآمد داشته باشید، باید با تعرفه درآمد از یوتیوب  هم آشنا شوید. همین طور که باید بدانید واقعا از هر تماشای ویدیو و دنبال کننده، یوتیوب چه مبلغی به شما خواهد داد. اینجا با هم مروری خواهیم داشت به روش ها و تعرفه های کسب درآمد تا شما را برای یوتیوبر شدن آماده کنیم.

همین ابتدای کار باید بدانید که برای کسب درآمد از یوتیوب راه های متفاوتی وجود دارد.البته با بازار رقابتی سنگینی هم مواجهید که در آن بیش از یک میلیون کانال وجود دارد. دیدن تبلیغات یکی از ساده ترین راه های کسب درآمد است. جذب اسپانسر و همکاری در فروش هم می تواند گزینه های خوبی باشد. اما اگر به دنبال یک درآمد فوق العاده هستید، ضمن آن که باید برای کسب شهرت تلاش کنید، دانستن تعرفه درآمد از youtube هم ضروری است. در این صورت شاید شما هم یک روز از ستاره های یوتیوب باشید که طبق آمار هر ساعت 29 دلار درآمد دارند.

یوتیوب یکی از کانال های معتبر درآمد دلاری است.

چگونه پارتنر یوتیوب شویم؟

اگر شما در یوتیوب یک میلیون دنبال کننده داشته باشید، یعنی احتمالا یک درآمد سالانه شصت هزار دلاری منتظر شماست. همچنین به ازای هر ویدیو که یک میلیون بار دیده شود، تعرفه درآمد از یوتیوب، بین 2 هزار تا 3هزار دلار خواهد بود. البته این رقمی است که مطرح ترین یوتیوبر ها به آن می رسند. اما درآمد متوسط یک یوتیوبر برای ویدیویی با هزار بازدید، 18 دلار است که در هفته به 600 تا 1000 دلار خواهد رسید.  سوال مهمی که همیشه در ابتدای کار در مورد تعرفه درآمد از یوتیوب پیش می آید این است که “یوتیوب چه زمانی پرداخت پول را شروع می کند.؟”. این پلتفرم به ویدیوسازان خود تنها از طریق برنامه  YouTube Partner Program پرداختی خواهد داشت. روند پرداخت هم زمانی شروع می شود که شما 1000 دنبال کننده داشته و 4000 ساعت ویدیوهای کانالتان بازدید خورده باشد.

برای شروع درآمد باید پارتنر یوتیوب محسوب شوید

البته شرایطی دیگری هم لازم است. این که کشور شما در لیست مجاز این سایت باشد، یک حساب گوگل اد داشته و به اساس نامه یوتیوب پای بند باشید. وقتی این شروط محقق شد و شما یک یوتیوب پارتنر به حساب آمدید، می توان کسب درآمد را شروع کرد. گام اول هم همان تبلیغاتی است که توسط گوگل در ویدیو های شما قرار می گیرد. تعرفه درآمد از یوتیوب در این مرحله به این شکل است که گوگل 68 درصد از درآمد حاصل از تماشای هر تبلیغ را به حساب شما می ریزد. یعنی اگر ویدیویی 1000 دلار از محل تبلیغات به دست آورد، 680 دلار متعلق به صاحب ویدیو است. البته جا دارد بدانید که این درصد حدود 10 سال پیش، 55 درصد بود و خوشبختانه امروز افزایش پیدا کرده است.

[article_link] چالش های شروع کانال یوتیوب و چالش های یوتیوبری [/article_link]

تعرفه درآمد از یوتیوب در کانالی با 1000 دنبال کننده؟

گفتیم که بعد از به دست آوردن 1000 دنبال کننده و 4000 ساعت بازدید، یوتیوب آماده پرداخت به شما هست. اما تعرفه درآمد از یوتیوب در این مرحله به چه عواملی بستگی دارد؟ اول میزانی که کمپانی ها برای یک تبلیغ پرداخت می کنند ( که بین 0.3 تا 1 دلار به ازای هر بازدید است). عامل موثر دوم هم میزان بازدید از خود ویدیو است. پس همان طور که می بینید درآمد حاصل از دیدن تبلیغات آنقدر بالا نیست. به همین خاطر یک یوتیوبر سراغ روش های جذب اسپانسر و همکاری در فروش می رود. در واقع موفق ترین یوتیوبرها، از روش های ترکیبی استفاده می کنند تا درآمد خود را به حداکثر برسانند. آنها همچنین یاد گرفته اند که چطور با ساخت محتواهای مورد علاقه مردم، مخاطب وفادار پیدا کنند.

همان طور که گفتیم، تعرفه درآمد از یوتیوب، تحت تاثیر عوامل مختلفی است. در بخش بازدید ویدیو ها، خاص بودن موضوع ویدیو، تقاضای تبلیغ دهندگان و محل دنبال کنندگان و نیز این که چه روش مکملی برای کسب درآمد انتخاب کرده باشید، تعیین کننده است. اما به طور متوسط، یوتیوب از بازدید هر ویدیو 0.18 دلار به شما پرداخت می کند که می شود 18 دلار به ازای هر ویدیو.

شما همچنین می توانید از تعداد دنبال کنندگان خود هم یک درآمد بالقوه داشته باشید. تعرفه درآمد از youtube با روش های مکملی مثل تماشای تبلیغات، همکاری در فروش و… متفاوت خواهد شد. البته مهم است که موضوع شما چه قدر برای مخاطب خاص است و تا چه اندازه با او در تعامل هستید. اگر کار خود را با 1000 دنبال کننده شروع کرده و صرفا به درآمد تبلیغات گوگل متکی باشید، رقم عایدی شما محدود خواهد بود. یعنی در صورتی که تمام آن هزار دنبال کننده ویدیوی شما رادر کانال خودتان ببینند، سقف درآمد شما همان 18 دلار است.

تعرفه درآمد از یوتیوب در کانالی با یک میلیون دنبال کننده؟

کانال های 1000 نفره، گام اول یک یوتیوبر برای شروع کار است. جا دارد بدانید که از نظر یوتیوب کانال هایی تا 20.000 عضو هنوز مبتدی محسوب می شود. اما اگر کانال شما به یک میلیون عضو رسید، تعرفه درآمد از یوتیوب به این شکل خواهد بود: درصورتی که کل آن یک میلیون دنبال کننده یک ویدیو را تماشا کنند، درآمد ناشی از تبلیغات 18.000 دلار خواهد بود. این یعنی صاحب آن کانال در قسمت تبلیغات گوگل، هر سال 936.000 دلار درآمد خواهد داشت. البته قطعا درآمد یک چنین کانالی می تواند بسیار بیشتر هم باشد. زیرا فرصت ها و پیشنهاد های زیادی برا اسپانسری، قرار دادن یک محصول در کانال و همکاری در فروش خواهد داشت.

بنابراین تعداد دنبال کننده های شما، اگرچه مستقیما تاثیری در تعرفه درآمد از یوتیوب ندارد، اما بازهم تعیین کننده است. بیشتر از هرکس همین گروه هستند که ممکن است یک ویدیو را ببینند، لایک کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. از آنجا که بر اساس میزان تبلیغ مشاهده شده، یوتیوب به شما پول خواهد داد، برای مشاهده ویدیو و تبلیغات باید بیش از همه روی دنبال کنندگان خود حساب باز کنید. پس هر طور شده به فکر افزایش تعداد آنها باشید. طبعا ساخت محتوای خوب یکی از بهترین این راه هاست. در حال حاضر بیش از 2000 کانال با دنبال کننده میلیونی در یوتیوب وجود دارد.

محتوای خوب می تواند دنبال کنندگان بیشتری به همراه داشته باشد

[article_link] افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube برای یوتیوبرها [/article_link]

راهکارهای افزایش درآمد در یوتیوب

برای رسیدن به یک سود چشمگیر، لازم است تا هر یوتیوبر تعرفه درآمد از یوتیوب و راهکارهای افزایش درآمد را بشناسد. یکی از این راهکارهای مکمل، همکاری درفروش است. به این معنی که شما با تبلیغ یک محصول یا خدمات در ویدیوهای خود پورسانتی از فروش خواهید داشت. شاید دیده باشید ویدیوهایی که به بررسی یا صحبت از یک محصول پرداخته اند. سپس لینکی در توضیحات ویدیو قرار داده می شود که اگر مخاطب روی آن کلیک و اقدام به خرید کرد، صاحب ویدیو هم پورسانتی خواهد داشت.

شما می توانید محصولاتی که خود ساخته اید را در یوتیوب به فروش برسانید

فروش جنس یکی دیگر از این روش هاست. در این روش شما محصولی مثل تی شرت، پوستر یا ماگ را طراحی و از طریق کانال یوتیوب خود به فروش می رسانید. بسیاری از اینفلوئنسرها و یوتیوبرهای معروف حتی برند خود را طراحی و تحت همان عنوان محصولاتشان را می فروشند. راهکار بعدی اسپانسر شدن است. در اسپانسری محصول شما مستقیما با برندها همکاری کرده و سعی می کنید در محتواهای ویدیویی خود محصول یا خدمات آنها را مطرح تر کنید. فراموش نکنید که یوتیوب پلتفرمی است که روزانه در آن 500 ساعت محتوای ویدیویی اپلود می شود. پس اگر در چنین محیطی پرمخاطب باشید، برندها حاضرند پول بدهند تا اسمشان را از زبان شما به گوش مخاطب برسانند.

 

کلام آخر

در این مقاله با تعرفه درآمد از youtube آشنا شدیم. طبق گزارش نشریه فوربس، درآمد پولسازترین یوتیوبر دنیا به نام MrBeast  حدود 54 میلیون دلار است و دو نفر بعدی به ترتیب 45 و 38 میلیون دلار درآمد دارند. بنابراین اگر یوتیوب در طی دهه ها فعالیت خود چیزی را ثابت کرده باشد، این است که برای افراد پرانگیزه، بهترین ابزار است که بتوانند شغل خود را تحت کنترل خود داشته باشند. یوتیوب محیط پویایی است که حتی از آن به عنوان “دانشگاه” یاد می شود. زیرا می توان در هر موضوعی محتواهای آموزشی و اطلاعات مفیدی در آن پیدا کرد.

بنابراین برای کسب درآمد در چنین پلتفرمی خلاق باشید و صرفا به امید تماشای تبلیغات در ویدیو های خود ننشینید. به خصوص آن که طبق قوانین گوگل، تبلیغات لزوما در همه ویدیوها نمایش داده نمی شود. پس به ازای هر 1000 بازدید ویدیو، شاید درآمد تا 3 دلار هم کاهش پیدا کند. ضمن آن که گاه روش محاسبه تعرفه درآمد از یوتیوب به این شکل است که فقط بازدید کنندگانی که روی تبلیغات کلیک کنند، در آمار حساب می شوند.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/09/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

بوت‌کمپ جامع کسب درآمد دلاری از یوتیوب

دوره کسب درآمد دلاری از یوتیوب آکادمی تکانش به شما کمک می‌کند تا بتوانید به یک یوتیوبر محبوب و حرفه‌ای تبدیل شوید، برای یوتیوب ویدئو بسازید و از آن کسب درآمد کنید. این دوره حاصل ۳ سال تجربه فعالیت ۳ شرکت معتبر بین‌المللی در یوتیوب است.

ثبت نام

[/box_product]

دسته بندی ها