متاورس چگونه بر کار کردن ما تاثیر میگذارد؟! (معرفی چند پلتفرم‌ کاری)

متاورس چگونه بر کار کردن ما تاثیر میگذارد؟! (معرفی چند پلتفرم‌ کاری)
تاریخ: 2022/06/03
بازدید: 1983 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

پیامدهای متاورس تاکنون برای دنیای کار کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
اثرات محدودیت جلسات حضوری باعث شده که شرکت ها برای تجربه‌ کاری بهتر، به دنبال راه حلی موثر باشند. تجربه‌ای منسجم و تعاملی تر از راه دور.

به نظر می رسد متاورس، کار کردن به روش سنتی را از مسیرهای زیر تغییری اساسی بدهد:

  •  شکل های جدید همه جانبه همکاری تیمی.
  • پیدایش و همراهی هوش مصنوعی در به ثمر رساندن کارها؛
  • تسریع یادگیری و کسب مهارت ها از طریق مجازی سازی و فناوری های گیمیفیکیشن؛
  • ظهور یک اقتصاد متاورسی یا فراجهانی با شرکت‌ها و نقش‌های کاری کاملاً جدید.
    متاورس وعده میدهد سطوح جدیدی از ارتباط اجتماعی، تحرک و همکاری را به دنیای کار مجازی بیاورد.

در این مقاله به بررسی دو پلتفرم موفق در دنیای متاورس میپردازیم، با ما همراه باشید!
Metaverse, متاورس چیست، آکادمی تکانش، درآمد دلاری، فریلنسینگ، فریلنسر دیسنترالندNextmeet

NextMeet

Next Meet، مستقر در هند است و یک پلتفرم همه جانبه مبتنی بر آواتار می باشد که بر راه حل های کار تعاملی، همکاری و یادگیری متمرکز است.
ماموریتش حذف انزوا و عدم ارتباط نیروی کار است که می تواند ناشی از کار از راه دور و ترکیبی باشد.

مدیر عامل NextMeet در مصاحبه ای گفت که:

“بعد از همه‌گیری کوید-19 و تغییر فرهنگ کاری به دورکاری، درگیر نگه‌داشتن کارمندان به چالشی برای شرکت ها تبدیل‌شده.
شما نمی توانید 20 نفر را در محیط مسطح 2 بعدی یک تماس ویدیویی متمرکز نگه دارید. برخی افراد دوست ندارند جلوی دوربین ظاهر شوند. شما یک سناریوی واقعی را شبیه سازی نمی کنید. به همین دلیل است که شرکت ها به پلتفرم های مبتنی بر متاورس روی می آورند.”

تجسم مجدد کار
با پلتفرم فراگیر NextMeet، آواتارهای دیجیتالی کارمندان می‌توانند به‌صورت هم‌زمان به دفاتر مجازی و اتاق‌های جلسه وارد شوند، به یک میز کار مجازی بروند، یک ارائه زنده ارائه دهند، با همکاران خود در سالن استراحت کنند، یا پرسه بزنند فقط با استفاده از یک آواتار قابل برنامه ریزی.

حاضرین از طریق کامپیوتر یا موبایل خود به محیط مجازی دسترسی پیدا می‌کنند. آواتار خود را انتخاب یا طراحی می‌کنند و سپس از دکمه‌های صفحه‌کلید برای حرکت در فضا استفاده می‌کنند.

کیپورام بنیانگذار نکست میت مثالی از ورود کارمندان می‌زند:

«اگر 10 همکار جدید خود را وارد کنید و یک فایل PDF برای معرفی شرکت به آنها بدهید، بعد از 10 دقیقه تمرکز خود را از دست خواهند داد. کاری که در عوض انجام می دهیم این است که از آنها بخواهیم در امتداد یک سالن یا گالری سه بعدی با 20 غرفه تعاملی قدم بزنند، جایی که آنها می توانند شرکت را کشف کنند. آنها را وادار می‌کنید که در سالن مجازی قدم بزنند، نه اینکه متنی را بخوانند.»

Metaverse, متاورس چیست، آکادمی تکانش، درآمد دلاری، فریلنسینگ، فریلنسر دیسنترالندNextmeet

سایر شرکت‌های متاورس نیز بر راه‌کارهایی برای بهبود محیط کار تأکید دارند.که به مقابله با خستگی جلسات ویدیویی و عدم ارتباط اجتماعی کار از راه دور کمک می‌کند.

PixelMax

PixelMax، یک استارت‌آپ مستقر در بریتانیاست و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مکان‌های کاری همه جانبه ایجاد کنند که برای افزایش انسجام تیمی، سلامت کارکنان و همکاری طراحی شده‌اند.

در مصاحبه اخیر، Shay O’Carroll، یکی از بنیانگذاران PixelMax، توضیح داد که: “مکالمات غیررسمی و خودانگیخته حجم عظیمی از ارتباطات تجاری را تشکیل می دهند – تحقیقات نشان می دهد تا 90٪ در زمینه هایی مانند تحقیق و توسعه – و در طول همه گیری ما بسیاری از این ارتباطات حیاتی را از دست داد.

کاربران از طریق یک سیستم مبتنی بر وب در رایانه وارد این پلتفرم می شود و نیازی به هدست ندارد.

PixelMax شامل ویژگی هایی مانند:

  • تجربه‌های «برخوردی»: فناوری همه جانبه PixelMax به شما امکان می‌دهد آواتارهای همکارانتان را به‌طور هم‌زمان ببینید و بتوانید با آنها صحبتی را آغاز کنید.
  • فضاهای رفاهی: این فضاهای اختصاصی برای کاربران این جهان است تا استراحت کنند و چیز متفاوتی را تجربه کنند.
    همانطور که Shay O’Carroll توضیح داد: “ما مناطق رفاهی ایجاد کرده ایم که به عنوان جنگل یا آکواریوم طراحی شده اند. آنها حتی می توانند روی ماه باشند. این مناطق می‌توانند حاوی محتوای درخواستی مانند مراقبه‌های هدایت‌شده و یا کلاس‌های ورزشی باشند.»
  • تحویل به فضای فیزیکی شما: افراد می توانند ویژگی هایی مانند امکان سفارش غذا یا کتاب و سایر کالاها را در محیط مجازی اضافه کنند و آنها را در مکان فیزیکی خود (به عنوان مثال، خانه) تحویل بگیرند.
  • ردیابی وضعیت زنده: دقیقاً مانند محل کار فیزیکی، می‌توانید در اطراف قدم بزنید و آن را به صورت پانوراما از طبقه دفتر بگیرید، ببینید همکاران کجا هستند و چه کسانی آزاد هستند، برای یک گپ سریع و غیره مراجعه کنید.

 

 pixelmax Metaverse, متاورس چیست، آکادمی تکانش، درآمد دلاری، فریلنسینگ، فریلنسر دیسنترالندNextmeet

به گفته اندی ساندز، یکی از بنیانگذاران PixelMax، چشم انداز نهایی این است که بتوان مکان های کاری مجازی مختلف را به هم متصل کرد.

در حال حاضر تیم او در حال ساخت یک محل کار مجازی برای گروهی متشکل از 40 تولید کننده پیشرو در طراحی داخلی است که در منچستر، انگلستان مستقر هستند.

“این در مورد ساختن جامعه، گفتگوها و تعاملات است. ما می‌خواهیم آواتارهای کارگر را قادر کنیم بین دنیای تولید و دنیای طراحی داخلی حرکت کنند، یا به طور مساوی آن آواتار را بگیرند و بروند و کنسرتی را در Roblox و Fortnite تماشا کنند.”

.

کار از راه دور می تواند استرس زا باشد!

تحقیقات Nuffield Health در بریتانیا نشان داد که تقریباً یک سوم از کارمندان از راه دور در بریتانیا در جدا کردن خانه و زندگی کاری با مشکلاتی روبرو هستند. به طوری که بیش از یک‌چهارم به سختی می‌توانند پس از پایان روز کاری، ارتباط خود را با محل کار قطع کنند.

محیط های کار مجازی می توانند مرزبندی بهتری بین زندگی خانه و کار ایجاد کنند و این حس را ایجاد کنند که هر روز وارد محل کار می شوید و بعد از اتمام کارتان با همکاران خود را ترک کرده و با آنها خداحافظی می کنید.

.

کار تیمی و ارتباطات بهتر مطمئناً محرک‌های کلیدی محیط کار مجازی خواهد بود، اما چرا باید در اینجا توقف کرد؟

متاورس فرصت های جدیدی را برای بازنگری در محیط اداری و کاری باز می کند و عناصر ماجراجویی، خودانگیختگی و شگفتی را معرفی می کند.
Metaverse, متاورس چیست، آکادمی تکانش، درآمد دلاری، فریلنسینگ، فریلنسر دیسنترالندNextmeet

محیط کار امروزه بسیار متفاوت‌تر از آنچه ما چند سال پیش تصور میکردیم به نظر می‌رسد:

ظهور دورکاری، انتظارات را در مورد چرایی، مکان و نحوه کار افراد تغییر داده است.اما داستان تغییر محیط کار به همین جا ختم نمی شود.

متاورس نوظهور فرصتی را برای شرکت‌ها فراهم آورده تا تعادل را در کارهای ترکیبی و از راه دور بوجود آورند. تا ضمن حفظ انعطاف‌پذیری، بهره‌وری و راحتی، خودانگیختگی، تعامل و سرگرمی، کار و یادگیری مبتنی بر تیم را به دست آورند.

با همه این تفاسیر از این تجربه دورکاری سه چیز روشن شده:

اول، سرعت پذیرش مهم خواهد بود. با وجود بسیاری از فناوری ها و زیرساخت ها در حال حاضر، شرکت های بزرگ باید سریع عمل کنند تا با فناوری های فراجهانی و خدمات مجازی همگام شوند، در غیر این صورت در معرض خطر قرار میگیرند.

دوم، متاورس تنها زمانی موفق خواهد بود که به عنوان ابزاری برای مشارکت و تجربیات کارکنان به کار گرفته شود، نه برای نظارت و کنترل.

سوم، کار مبتنی‌بر متاورس باید با تجربیات و تصورات کارمندان، ازفناوری در زندگی روزمره خود انتظار دارند، مطابقت داشته باشد.

با هدایت این اصول، رهبران کسب‌وکار می‌توانند شروع به تصور و ایجاد محل کار خود در آینده کنند.

دسته بندی ها