افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube برای یوتیوبرها

افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube برای یوتیوبرها
تاریخ: 2023/06/24
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube برای یوتیوبرها

ویدیوهای youtube ، توسط میلیون ها نفر از سراسر جهان بازدید می شود. به عنوان یک یوتیوبر، آیا می خواهید بازدیدهای کانال خود را بالا ببرید؟ آیا می خواهید بدانید چطور واچ تایم ویدیوهای خود را در یوتیوب افزایش دهید؟ برای آشنایی بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

 

امروزه شبکه های اجتماعی و پلتفرم ها، بستری مناسب و جذاب برای کسب درآمد هستند. هر کدام از آنها روش ها و تکنیک هایی وجود دارد که باعث افزایش درآمد کاربر می شود. پلتفرم هایی چون یوتیوب، افزایش واچ تایم ویدیوها یکی از اصول پایه ای افزایش درآمد است. در ادامه شما را با این تکنیک آشنا می کنیم.

 

مفهوم واچ تایم ویدیو

واچ تایم یا watch time ویدیو به معنای مدت زمانی است که مخاطب برای یک ویدیو صرف می کند. این زمان به عوامل زیادی بستگی دارد. مهم ترین عامل این است که ویدیو چقدر برای بیننده جذاب است؟ چقدر او را سرگرم می کند یا می تواند به او آموزش دهد؟ هر چقدر این زمان طولانی تر باشد، طبق الگوریتم آن پلتفرم، درآمد صاحب کانال بیشتر خواهد شد. در ادامه برخی از مهم ترین این تکنیک ها را بر اساس الگوریتم youtube توضیح می دهیم.

 

ترفندهای افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube

صدها استراتژی در فضای پلتفرم ها امکان پذیر است اما انتخاب بهترین استراتژی ها و پیاده سازی آنها، نیازمند دقت و ظرافت است. در اینجا بهترین روش ها و تکنیک ها برای افزایش واچ تایم یوتیوب را معرفی می کنیم. برای افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube، کافی است این گام های ساده اما موثر را رعایت کنید. با اطمینان آنها را به کار ببرید و شاهد رونق کانال خود و افزایش درآمدتان در یوتیوب باشید.

 

تامبنیل مرتبط و جذاب در youtube

تامبنیل جزء کوچک اما بسیار مهمی از ویدیوی شماست. برای افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube، در گام نخست، حتما دقت داشته باشید که مخاطب در اولین لحظه چه نمایی از ویدیوی شما می بیند. تامبنیل (Thumbnail) همان تصویری است که بعد از جستجوی فرد یا در قسمت ویدیوهای پیشنهادی، به عنوان اولین نما از ویدیو نشان داده می شود. این تصویر یک توضیح کلی درباره ویدیو ارائه می دهد و باعث می شود مخاطب بر اساس آن در مورد ویدیو قضاوت کند و تصمیم بگیرد که آیا روی ویدیو کلیک کند یا خیر.

برای افزایش واچ تایم ویدیو لازم است دقت کنید در این تصویر چه توضیحی ارائه می دهید. توضیح شما باید کاملا مختصر و جذاب، در عین حال کامل باشد. این فریم باید به لحاظ رنگ، کنتراست مناسبی داشته باشد. رنگ نوشته و توضیحات طوری باشد که کاملا جلب توجه کند. این تصویر باید به نحوی طراحی شود که در سایز کوچک هم نمای جذاب و واضحی ارائه دهد. وجود یک چهره در تامبنیل نیز، احتمال بازدید ویدیو را افزایش می دهد.

[article_link] چطور یک یوتیوبر حرفه‌ای شویم؟ چک‌‌لیستی برای حرفه‌ای‌ها [/article_link]

مقدمه ای فوق العاده

قدم بعد در افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube این است که مخاطب را در دام خود گرفتار کنید. 15 ثانیه فرصت دارید تا بتوانید توجه او را به خود جلب کنید. چند روش برای انجام این تکنیک وجود دارد. اول اینکه سوال بپرسید. سوال به ذهن قلاب می شود و برای چند ثانیه توجه مخاطب را به طور ناخودآگاه جلب می کند. سوالی بپرسید که کنجکاوی مخاطب برانگیخته شود و بخواهد برای دریافت پاسخ ادامه ویدیو را تماشا کند. دوم اینکه به صورت سریع و خلاصه به او نشان دهید که از این ویدیو چه انتظاری باید داشته باشد.

 

محتوای جذاب

یوتیوب یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی در جهان است که بیش از یک میلیارد کاربر دارد. بنابراین روزانه میلیون ها ویدیو در آن بارگذاری می شود و صدها میلیون ساعت بازدید در youtube رقم می خورد. محتوای شما باید آنقدر جذاب باشد که بتواند سهمی رضایت بخش در این فضای رقابتی عظیم داشته باشد. علاوه بر تامبنیل و مقدمه جذاب، لازم است ویدیو کاملا هدفمند باشد، مفهوم خاصی را منتقل کند، سرعت آن بیش از حد کند یا تند نباشد و در پایان مخاطب را کسل یا سردرگم نکند. تا به حال شده ویدیویی ببینید که آخرش از خودتان بپرسید خب که چی؟ یا بگویید من که هیچی نفهمیدم!

 

تولید ویدیوی طولانی تر در یوتیوب

یک ویدیوی طولانی، می تواند واچ تایم بیشتری را به خود اختصاص دهد. یک ویدیو کوتاه باید بازدید خیلی بیشتری داشته باشد تا بتواند به این میزان واچ تایم youtube برسد. اگر ویدیوی طولانی تری منتشر کنید، هم می توانید توجه افراد بیشتری را به خود اختصاص دهید و هم میزان واچ تایم شما به حدی باشد که در الگوریتم یوتیوب مقبول و مورد پسند باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که طولانی بودن به معنای حوصله سر بر بودن نیست. نباید مفهومی را که می توانید در 1 دقیقه توضیح دهید، در 10 دقیقه کش بدهید.

انتشار ویدیوی طولانی تر برای افزایش واچ تایم youtube

 

تولید ویدیو به صورت سری

یکی از تکنیک های ساده و کاربردی برای افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube، این است که ویدیوها به صورت سری تولید شوند. این ویدیو ها باید فریم ابتدایی و تامبنیل مشابه یا یکسانی داشته باشند. به این شکل مخاطب متوجه می شود که چگونه محتوای مورد نظر خود را دنبال کند.

تولید ویدیو به صورت سری

 

داستان سرایی

یکی از راه های افزایش بازدید و واچ تایم ویدیوهای youtube، ارائه آنها به صورت داستان است. مخصوصا اگر بتوانید محتوای مورد نظر خود را در قالب یک داستان چند قسمتی ارائه کنید، می توانید مدت زمان طولانی تری، مخاطب را همراه خود نگه دارید. بسته به موضوع کانال و ویدیوی شما، داستان می تواند طنز یا تراژدی(!!!) باشد. مهم این است که آغاز و پایان خوبی داشته باشد، در طول متن داستان، مسیر مشخص و ممتد باشد. مسیر داستان اوج و فرودهای به موقع داشته باشد. همچنین در برخی نقاط حساس داستان، مخاطب بتواند همزاد پنداری کند یا خود را در داستان حاضر ببیند. با عباراتی مانند اگر شما بودید چه تصمیمی می گرفتید؟ شما چه طعمی رو بیشتر می پسندید؟ به نظر شما آخرش چطور میشه؟ شما چطور می تونید این قسمت رو تغییر بدین؟ شما معمولا چه سبکی رو می پسندید؟ و امثال این جملات که مخاطب را به صورت مستقیم در داستان درگیر می کند.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2021/09/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-1024×591.jpg”]

بوت‌کمپ جامع کسب درآمد دلاری از یوتیوب

در این دوره قرار است گام‌به‌گام شما را همراهی کنیم تا بتوانید به یک یوتیوبر محبوب و حرفه‌ای تبدیل شوید، برای یوتیوب ویدئو بسازید و از آن کسب درآمد کنید. این دوره حاصل ۳ سال تجربه فعالیت ۳ شرکت معتبر بین‌المللی در یوتیوب است.

ثبت نام

[/box_product]

برای پیاده سازی درست این تکنیک جهت افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube تمرین بیشتری لازم است، اما بدانید کسانی که برای سرگرمی یا آموختن در حال تماشای ویدیوی شما هستند، از داستان لذت می برند. کودک درون همه ما انسان ها داستان را دوست دارد. با داستان سرایی می توانید بازدید و واچ تایم ویدیوهای خود را تا ده برابر افزایش دهید. البته به یاد داشته باشید در داستان، هدف مورد نظر را فراموش نکرده و آن را طوری بیان کنید که مخاطب بتواند در گذر داستان هدف شما را به خوبی درک کند.

 

تغییر الگوی دیداری و شنیداری در ویدیو

همان گونه که یک سخنران با تغییر آوا و تن صدای خود و حرکت های مناسب و به موقع، سعی می کند توجه مخاطب را برای مدت زمان بیشتری به خود جلب کند، یک ویدیو در یوتیوب هم باید چنین باشد. برای افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube، تغییر الگوی دیداری و شنیداری بسیار اهمیت دارد. حتی اگر گام های قبل را به درستی برداشته اید، اما یک فضای دیداری و شنیداری یکنواخت و کسل کننده، عرضه می کنید، دیر یا زود همراهی مخاطب را از دست می دهید.

تغییر موزیک و یا کم و زیاد شدن آن، تغییر زاویه دوربین، رنگ به رنگ شدن یا سیاه و سفید کردن برخی قسمت های ویدیو، تغییر آوا و صدای کسی که در حال صحبت کردن است و تغییر پس زمینه از جمله روش هایی است که رفع کسالت می کند و مخاطب را تا آخر ویدیو مشتاق و هوشیار نگه می دارد. البته به یاد داشته باشید در انجام این تکنیک ها زیاده روی نکنید، وگرنه اثر آن عکس بوده و مخاطب را فراری می دهد.

[article_link] قوانین کپی رایت یوتیوب را بشناسید [/article_link]

 

نظم و زمان بندی درست در ویدیو گذاری

کانال شما در یوتیوب مانند نوزادی است که مدام باید مورد توجه و رسیدگی باشد. هر زمان نیازهای مخصوصی دارد که باید برآورده شود. بنابراین نمی توانید کانال خود را برای مدت طولانی به حال خود رها کنید و یا کارهای نامناسب در زمان نامناسب انجام دهید. بنابراین هر یک از اقدامات لازم را با زمان بندی درست و به بهترین شکل انجام دهید. بسته به شرایط کانال گاهی باید به صورت روزانه ویدیو منتشر کنید که مخاطب بتواند آموزش خود را به طور کامل دریافت کند. گاهی لازم است به اصطلاح مدتی غایب باشید که مخاطب منتظر و تشنه ویدیوی جدید شما باشد.

 

بهینه سازی ویدیو بر اساس اصول سئو در یوتیوب

افزایش واچ تایم ویدیوهای youtube بدون رعایت اصول سئو، تقریبا ناممکن است. بنابراین رعایت این تکنیک بسیار ضروری است. برای انجام درست آن کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود انتخاب کنید. ویدیوی منتشر شده باید حاوی این کلمات کلیدی باشد. یکی از کلمات کلیدی را در عنوان و زیرنویس ویدیو جای دهید. کلمات کلیدی را در تگ ها و هشتگ های مرتبط قرار دهید.

 

استفاده از اطلاعات آنالیزور یوتیوب

برای افزایش واچ تایم youtube، حتما به اطلاعاتی که آنالیزور این پلتفرم در اختیار شما قرار می دهد، دقت کنید. با استفاده از این آنالیزور می توانید به صورت کلی و جزئی کانال و ویدیوهای خود را بررسی کنید، آنها را ارتقا دهید و باعث افزایش بازدید و واچ تایم آنها شوید. می توانید ببینید چه ساعت ها و روزهایی کانال شما بازدید بیشتری داشته است و سایر اطلاعات مفیدی که باید در تحلیل آنها دقیق شوید.

 

آنالیزور یوتیوب

یکی از اطلاعات اساسی آنالیزور یوتیوب این است که نشان می دهد به طور میانگین هر ویدیوی شما چند ثانیه تماشا شده است. برای دسترسی به این اطلاعات مانند تصویر زیر عمل کنید.

بررسی میزان واچ تایم هر ویدیو در یوتیوب

بررسی میزان واچ تایم هر ویدیو در یوتیوب

اگر به عنوان یک یوتیوبر مشغول فعالیت هستید و یوتیوب را برای افزایش یا کسب درآمد انتخاب کرده اید، به یاد داشته باشید علی رغم ظاهر ساده، موفقیت در آن نیاز به تکنیک، استراتژی و مهارت دارد و پیاده سازی درست این تکنیک ها نیاز به تمرین و دقت دارد. اما نگران نباشید، آنقدر سخت نیست که نتوانید در آن ماهر شوید.

دسته بندی ها