راه های افزایش فروش در یودمی Udemy

راه های افزایش فروش در یودمی Udemy
تاریخ: 2023/06/26
بازدید: بازدید
دیدگاه: دیدگاه

دنیای مدرن امروز باعث شده تا اکثر افراد به طور مداوم به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای افزایش مهارت‌ها و دانش خود باشند. از طرفی دیگر پرمشغله بودن و همچنین وقوع اتفاقاتی مانند پاندمی کرونا باعث شده است تا آموزش آنلاین به سرعت در بین مردم باب شود. این موضوع علاوه بر کمک به علم‌آموزان به مدرسین نیز کمک کرده تا بتوانند از این طریق به درآمدهای خوبی برسند. یودمی یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های آموزش از راه دور می‌باشد که هم برای افرادی که به دنبال آموزش هستند و هم برای مدرسین شرایط ویژه‌ای فراهم آورده است. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که یودمی چیست و راه‌های افزایش فروش در یودمی Udemy چگونه هستند.

معرفی یودمی

یودمی یک پلتفرم آنلاین آموزشی- فروشگاهی است که در سال 2010 در کالیفرنیا آغاز به کار کرد. هدف از ایجاد وب‌ سایت یودمی فراهم کردن امکانی برای افراد در سراسر دنیا بود که به آسانی بتوانند هر مهارتی را با کمترین هزینه بیاموزند. این سایت علاوه بر افراد عادی به سرعت در بین مدرسین نیز محبوب شد. به طوری که در حال حاضر بیش از 10 هزار مربی از سراسر جهان آموزش های متفاوتی را به صورت آنلاین یا پولی در این سایت بارگذاری کرده اند.

udemy یودمی

به طور کلی می‌توان گفت یودمی بستری است که به شما به عنوان یک استاد کمک می کند تا با آموزش تخصص خود به دیگران به درآمد بالایی برسید. با توجه به آنکه افراد زیادی از سراسر جهان امکان دسترسی به آموزش‌های شما را دارند شانس کسب درآمد شما از طریق آموزش در یودمی بسیار بالاتر از روش‌های سنتی است. مانند هر فعالیت دیگری برای آنکه بتوانید دوره‌های آموزشی خود را به تعداد بیشتری بفروشید و از رقبای خود پیشی بگیرید، نیاز دارید تا با روش‌های افزایش فروش در یودمی آشنایی داشته باشید.

[article_link] معرفی و بررسی سایت یودمی udemy [/article_link]

 بررسی رقبای قوی

یکی از ساده‌ترین روش‌های افزایش فروش در یودمی بررسی پروفایل رقبای قوی است. در این روش شما باید خودتان را در جایگاه مخاطب قرار دهید و از دید آن ها دوره های رقیب را بررسی کنید. در این روش باید نقاط قوت و علت های فروش بالای این افراد مانند نظرات مثبت، توضیح کامل درباره‌ی دوره، پشتیبانی و… را پیدا کرده و از آن ها ایده بگیرید.

 نظرات مثبت و رضایت خریداران قبلی

اکثر مردم پیش از خرید یک دوره آموزشی، نظرات خریداران قبلی و میزان مشاهده شده آن دوره را بررسی می‌کنند. برای آنکه نظرات مثبت خوبی جذب کنید می‌توانید از خریداران قبلی دوره بخواهید تا برای شما کامنت بگذارند و تجربه‌ی خود را بگویند. همچنین می‌توانید از خانواده و دوستان خود نیز بخواهید تا برای دوره ی شما نظرات مثبت بنویسند.

نکته بسیار مهم اینجاست که استفاده از ربات ها و یا خرید کامنت به هیچ عنوان باعث افزایش فروش در یودمی نخواهد شد. نظرات دروغین و یا تکراری باعث می شود تا مخاطبین جدید به اعتبار دوره ی شما شک کنند. بنابراین سعی کنید تا نظرات به واقعیت نزدیک باشند و توسط افراد واقعی نوشته شوند.

افزایش فروش در یودمی با ارائه کد تخفیف و دوره رایگان

اگر به تازگی می‌خواهید کار خود را در یودمی شروع کنید به شما توصیه می‌کنیم تا با دوره‌های رایگان استارت کار خود را بزنید. دوره‌های رایگان باعث می‌شوند تا افراد زیادی با شما آشنا شوند و در صورت رضایت از نحوه‌ی تدریس شما برای خرید دوره‌های بعدی هر مبلغی را بپردازند. مخاطبین راضی بهترین ابزار برای بازاریابی و معرفی شما به دیگران هستند.

همچنین می‌توانید برای افزایش فروش در یودمی کد تخفیف ایجاد کنید. در این روش شما برای مشتریان سابق خود، افرادی که شما را به دیگران معرفی می‌کنند، اینفلوئنسرها و… یک کد تخفیف تعریف می‌کنید. سپس با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل مارکتینگ این کد تخفیف را به دست آن‌ها می‌رسانید. بهترین زمان برای ارائه کد تخفیف زمانی است که شما از یک دوره جدید رونمایی کرده‌اید. در اصول بازاریابی ارائه‌ی تخفیف همیشه یک محرک ذهنی قوی جهت افزایش فروش بوده است.

کد تخفیف خود را تبلیغ کنید

در سراسر اینترنت سایت‌هایی هستند که اقدام به فروش و یا ارائه رایگان کد تخفیف‌های مختلف می‌کنند. در صورتی که دوره‌ی شما چیزی است که مورد علاقه ی افراد زیادی است، می توانید جهت افزایش فروش در یودمی از این سایت ها بخواهید تا کد تخفیف شما را معرفی کنند.

این یکی از بهترین روش های تبلیغ دوره‌ی آموزشی شما در اینترنت است. توجه کنید که سایت‌های بزرگی مانند BestPerfumeCoupons.biz به صورت رایگان این کار را برای شما نمی‌کنند؛ اما شما به عنوان یک فروشنده آماتور می‌توانید از سایت های کوچکتر شروع کنید. در ایران سایت‌هایی مانند موپن هستند که کد تخفیف برای کارهای مختلف را به مخاطبین ارائه می کنند.

ارائه‌ی کد تخفیف جهت افزایش فروش در یودمی

معرفی دوره در سایت شخصی خودتان

اگر به دنبال افزایش فروش در یودمی هستید بهترین مکان برای تبلیغ دوره شما درون سایت یا وبلاگ شخصی خودتان است. یک سایت شخصی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به معرفی خود و توانایی شخصیتان بپردازید، دوره‌های خود را معرفی کنید و همچنین با مخاطبین خود ارتباط بگیرید. با استفاده از این روش می‌توانید اعتماد سازی بیشتری بکنید و در نتیجه کاربران بیشتری را جهت خرید دوره خود به یودمی بفرستید. در این روش علاوه بر آنکه جامع‌تر خود را معرفی می‌کنید می توانید از تبلیغات کلیکی و بنری گوگل، سئو، گوگل ادز،  بک لینک گرفتن از سایر سایت‌ها و… نیز جهت افزایش بازدید بهره بگیرید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

در دنیای مدرن امروز نمی‌توان از تاثیر شبکه‌های اجتماعی در برند سازی و افزایش فروش چشم‌پوشی کرد. اگر به دنبال افزایش فروش در یودمی هستید باید حتما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت بنمایید. مانند روش قبلی، با کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توانید مخاطبین بسیاری را از سراسر جهان پیدا کرده و برای خرید دوره‌ی خود به یودمی بفرستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا مستقیما نظرات کاربران را درباره‌ی دوره، جشنواره های فروش و تخفیف و… بدانید و اقدام به رفع ضعف های خود بکنید.

از مزایای فعالیت در شبکه های اجتماعی اعتماد سازی، برقراری ارتباط مستقیم با مخاطب، امکان معرفی گسترده و همچنین برندسازی می باشد. یکی از دلایلی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش فروش در یودمی می شود، امکان تبلیغ و ارائه کد تخفیف است. شما می توانید در صفحات پرمخاطب مانند صفحات اینفلوئنسرها اقدام به تبلیغ کرده و کد تخفیف دوره ی خود را از این طریق به افراد زیادی برسانید. همچنین به کمک برخی از شبکه های اجتماعی مانند Gleem می توانید بدون داشتن فعالیت خاصی کد تخفیف‌های خود را وایرال نمایید.

عضویت در گروه‌های مربوط به یودمی

ششمین روش افزایش فروش در یودمی یک روش بسیار منحصر به فرد است. اگر در اینترنت جستجو کنید گروه‌های زیادی را پیدا می‌کنید که متشکل از اساتید و دانشجویان یودمی است. در چند گروه فعال عضو شوید و برای مدتی در آن‌ها فعالیت کنید. در این مدت به سوالات کاربران پاسخ بدهید و مطالب ارزشمند و مرتبط در گروه ارسال کنید. با این کار شما تبدیل به یک فرد قابل اطمینان و ارزشمند در گروه می شوید. سپس اقدام به معرفی دوره های خود کنید و کد تخفیف خرید دوره را برای چند نفر از اعضای مشتاق گروه بفرستید.

بازاریابی فروش در یودمی بسیار مهم است.

بازاریابی در گروه‌های آنلاین

در این روش افزایش فروش در یودمی مشابه روش قبلی باید در گروه‌های آنلاین که فعالیتی مشابه با موضوع دوره شما دارند عضو شوید. این جوامع آنلاین ممکن است در فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام و یا چت روم‌های گوگل باشند. سپس برای مدت چند ماه تبدیل به یک عضو ارزشمند و فعال در گروه شوید. بسیار مهم است که ابتدا اقدام به جلب اعتماد کاربران بنمایید. در غیر این صورت اگر از همان ابتدا دوره ی خود را معرفی کنید سواستفاده‌گر به نظر می رسید.

فراخوانی برای یک اقدام جدید

پیش‌تر نیز اشاره کردیم که برای افزایش فروش در یودمی بهتر است اول یک یا چند دوره ی رایگان و یا ارزان در این سایت منتشر کنید. در ابتدا یا انتهای این دوره‌ها از مخاطب بخواهید که ایمیل خود را برای شما ارسال کنند. شما با جمع‌آوری این ایمیل‌ها لیستی خواهید داشت از دانشجویان گذشته خود که از دوره‌ی شما استفاده کرده و راضی بوده‌اند. سپس در آینده می‌توانید با ارسال ایمیل به این افراد آن‌ها را برای خرید دوره‌ی جدیدتان فراخوانی و ترغیب نمایید. به عنوان مثال می توانید یک کوپن تخفیف مخصوص دانشجویان قدیمی خود برای آن‌ها ارسال کنید.

[article_link] یودمی برترین پلتفرم برای فروش دوره آموزش آنلاین [/article_link]

ایمیل مارکتینگ

جهت افزایش فروش در یودمی، ایمیل مارکتینگ یک روش کلاسیک ولی بسیار کاربردی است. علاوه بر دانشجویان قدیمی، می توانید چندین لیست از ایمیل‌های مخاطبین خود درست کنید. به عنوان مثال مخاطبین شما در سایت و یا وبلاگ شخصی، مخاطبین شبکه‌های اجتماعی، کاربران عمومی اینترنت و… . سپس هر زمان که دوره‌ی جدیدی در یودمی منتشر کردید با ارسال یک ایمیل به این افراد آن‌ها را به خرید دوره‌ی خود تشویق کنید. بهتر است لیست ایمیل‌های این افراد از هم تفکیک شده باشد. دلیل این امر این است که هم در نگارش متن ایمیل و هم در ارائه‌ی کوپن تخفیف می‌توانید هوشمندانه‌تر عمل نمایید.

افزایش فروش در یودمی با ساخت دوره ارزشمند

مخاطبین امروز در اینترنت بسیار به صداقت اهمیت می‌دهند. اگر به دنبال افزایش فروش در یودمی هستید باید یک دوره‌ی با کیفیت بسازید. بسیار کوتاه و خلاصه نکات کلیدی و ارزشمند به مخاطب ارائه کنید. برخی دوره‌های آموزشی در زمان تبلیغ ادعا می‌کنند که یک دوره‌ی 50 ساعته را با قیمت بسیار کمی به شما می‌فروشند. در صورتی که این محتوای 50 ساعته به راحتی در 50 دقیقه خلاصه می‌شود و مابقی آن اضافه گویی مدرس است. این دسته از افراد شانس فروش مجدد دوره در یودمی را نخواهند داشت و مخاطب دیگر به آن‌ها اعتماد نخواهد کرد.

مشارکت در فروش با یودمی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث افزایش فروش در یودمی می‌شود مشارکت در فروش است. در این روش شما فروش دوره را به یودمی واگذار می‌کنید. الگوریتم های یودمی به گونه‌ای طراحی شده است که این دوره‌ها را بالاتر از دوره‌هایی که خود مدرس اقدام به فروش می‌کند نشان می‌دهد. بهتر است دوره های ساده و ارزان‌تر خود را به این طریق به فروش برسانید و از این روش صرفا به منظور برند سازی استفاده کنید.

دوره‌ی خود را به افراد محدودی هدیه کنید

شما می‌توانید از طریق شبکه های اجتماعی و یا سایت خود دوره‌های جدیدتان را به افراد محدودی هدیه کنید. روش انتخاب این افراد می‌تواند براساس قرعه کشی، میزان تعامل، انجام اقدامی خاص و… باشد. این عمل به صورت مقطعی می تواند باعث افزایش بازدید شما و افزایش فروش در یودمی بشود. شدیدا توصیه می‌کنیم که این کار را به صورت بسیار محدود انجام دهید زیرا در صورت تکرار زیاد دیگر کسی تمایل به خرید دوره شما نخواهد داشت.

ارائه‌ی تیزر و پیش نمایش از دوره

اگر قیمت دوره‌ی شما بالاست و یا استاد شناخته شده‌ای در یودمی نیستید امکان آنکه مردم به خرید دوره‌ی شما علاقه نشان بدهند بسیار کم است. اغلب مردم دوست دارند تا به صورت واضح بدانند که دوره‌ای که برای آن هزینه می‌‌کنند دقیقا درباره‌ی چیست و چقدر کارایی دارد.

شما می‌توانید بخشی از دوره‌ی خود را به صورت رایگان در یوتیوب و یا سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با ساخت یک تیزر به معرفی سرفصل‌ها و کلیات دوره بپردازید. این ویدیو و یا تیزر باید به گونه‌ای ارائه شود که مخاطب را کنجکاو کرده و او را وادار به خرید دوره نماید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یک پست تبلیغاتی خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و یک اینفلوئنسر مرتبط را تگ کنید. سپس از او بخواهید که پست شما را در صفحه‌اش به اشتراک بگذارد. در اکثر مواقع با این درخواست موافقت خواهد شد هرچند که همیشه اینطور نیست. تاثیر اینفلوئنسرها بر روی مخاطبان بسیار بالاست و انجام این کار به شدت بر افزایش فروش در یودمی تاثیرگذار خواهد بود.

[article_link] پردرآمدترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ [/article_link]

افزایش فروش در یودمی با کمک تبلیغات پولی

شما می‌توانید با پرداخت پول به یودمی و یا استفاده از خدمات تبلیغ گوگل در ابتدای لیست سرچ مخاطبین خود قرار بگیرید. توجه کنید که این کار بهتر است برای دوره‌ای انجام شود که نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر دوره‌های شما دارد و افراد بیشتری به آن علاقه داشته‌اند. تبلیغات غیر رایگان باید بسیار هوشمندانه انجام شوند در غیر این صورت فقط بودجه‌ی شما را به هدر می‌دهند. 

 

یک موضوع تحقیقاتی ایجاد کنید

در ارتباط با موضوع دوره‌های خود یک موضوع تحقیقاتی ایجاد کنید تا توجه کاربران را به سمت خود جلب کند. برای این کار می‌توانید در وبلاگ ها و گروه‌ها یک پرسش مطرح کنید. در این روش موضوع مورد بحث شما برای کاربر جذاب می‌شود و آن‌ها را برای خرید دوره شما ترغیب می‌کند. حتی بسیاری از مدرسین تازه‌کار در یودمی علاقه ‌مند می‌شوند تا راز موفقیت شما در این پلتفرم را بدانند. بنابراین اقدام به خرید دوره ی شما می‌کنند. با این روش شما به راحتی می‌توانید افزایش فروش در یودمی را تجربه کنید و میزان فروش خود را چند برابر نمایید.

تاثیر سئو بر افزایش فروش در یودمی

الگوریتم‌های یودمی و گوگل بر پایه‌‌ی سئو عنوان قرار گرفته است. هرچقدر در معرفی دوره‌ی خود به خصوص در انتخاب عنوان آن هوشمندانه‌تر عمل کنید و با استفاده از کلمات کلیدی آن را بهتر معرفی کنید، شانس بیشتری برای افزایش فروش در یودمی خواهید داشت. با یک عنوان مناسب شما در صدر لیست جستجو قرار می‌گیرید و در نتیجه افزایش بازدید خواهید داشت.

از مخاطب کمک بگیرید

بهترین روشی که باعث افزایش فروش در یودمی می‌شود این است که مخاطبین خود بپرسید به چه دوره‌ی آموزشی احتیاج دارند و براساس آن اقدام به تولید محتوا کنید. در این روش باید از دانشجویان سابق خود بپرسید که در حال حاضر چه دوره‌ای نیاز آن‌ها را رفع خواهد کرد. برای این کار می‌توانید به دانشجویان سابق خود ایمیل بدهید و یا در پایان هر دوره از مخاطبین بخواهید تا برای دوره‌ی بعدی در نظرات به شما ایده بدهند.

نمایی از سایت یودمی

دوره های کوتاه را جایگزین دوره های طولانی بکنید

از آنجایی که رقابت در یودمی بسیار بالاست، شما نمی‌توانید یک دوره‌ی طولانی را با قیمت بالا به فروش برسانید. روش جایگزین که باعث افزایش فروش در یودمی می شود این است که موضوع دوره‌ی خود را به چند زیر دسته کوچکتر تقسیم کنید و برای هر عنوان یک دوره‌ی کوچک با هزینه کمتر ارائه کنید. با این روش مخاطب پس از خرید هر دوره به شما وفادار می‌ماند و دوره‌های بعدی را نیز خریداری می‌کند. این موضوع علاوه بر آنکه فروش شما در یودمی را بالا می‌برد باعث می‌شود بتوانید کل پکیج را، حتی با قیمت بالاتری نسبت به حالت اول به فروش برسانید.

کسب درآمد از روش‌های وابسته

میانگین قیمت دوره در یودمی حدود 10 دلار است. بنابراین شما نمی‌توانید برای دوره‌ی خود رقم بالایی در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که در دوره‌های خود مخاطبین را علاقه‌مند به خرید دوره‌های دیگر، کتاب و دیگر موارد ارائه شده توسط خود بنمایید. با این روش با فروش هر دوره می‌توانید از چند طریق دیگر نیز کسب درآمد کنید.

نتیجه گیری

یودمی یک بستر بسیار قوی برای کسب درآمد از طریق تخصص شماست. اما برای آنکه در این مسیر موفق بشوید باید با اصول بازاریابی نیز آگاه باشید و با استفاده از روش های جدید افزایش فروش در یودمی را تجربه نمایید.

[box_product image=”https://etekanesh.com/wp-content/uploads/2022/07/%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-1024×591.jpg”]

دوره جامع فروش دوره آموزشی در یودمی

دوره فروش پکیج آموزشی آنلاین در یودمی آکادمی تکانش  توسط رضوان دهنوی تهیه و تدوین شده است و بصورت پروژه محور و گام به گام به همراه پشتیبانی مادام‌العمر راهنمای کامل شما برای تهیه دوره آموزشی تا انتشار و فروش آن می‌باشد.

ثبت نام

[/box_product]

دسته بندی ها