30 مهارت برتر فریلنسری در سال 2023

30 مهارت برتر فریلنسری در سال 2023
تاریخ: 2022/01/18
بازدید: 1932 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

در این مقاله قصد داریم ۳۰ مهارت برتر فریلنسری پرتقاضای بازار در سال 2023 را مورد بررسی قرار دهیم. فریلنسینگ دیگر غالباً به عنوان راهی برای حمایت از خود در زمان بیکاری یا به عنوان شغل دوم تلقی نمی‌شود. اکنون می‌توانید به راحتی و از خانه خود درآمد تمام‌وقت داشته باشید!

از آنجایی که فناوری و دسترسی آسان به اینترنت، پیدا کردن کار آنلاین را آسان می‌کند، بیش از ۵۷ میلیون نیروی کار در ایالات متحده، به خوداشتغالی روی آورده‌اند. با چشم‌انداز تعادل بهتر بین کار و زندگی، دستمزد بسیار بالاتر و رضایت شغلی بیشتر، تعداد افرادی که به صنعت فریلنسری روی می‌آورند، روزبه‌روز در حال افزایش است.

با این حال، به همان اندازه که فریلنسری در دسترس و آسان به نظر می‌رسد، باید بدانید که چه شغلی برای شما مناسب‌تر است و قبل از ترک شغل سنتی و فعلی خود، از کجا باید شروع کنید. ما در مورد هر شغل فریلنسری ممکن تحقیق کرده و لیستی از مهارت‌های پرتقاضا در بازار را تهیه کرده‌ایم تا بتوانید نقش فریلنسری ایده‌آل خود را همین امروز پیدا کنید.

حتما بخوانید آیا برای شروع فریلنسری باید شغل خود را ترک کنید؟

۳۰ مهارت برتر فریلنسری در سال ۲۰۲۲

۱. برنامه نویسی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

میانگین حقوق سالانه: ۱۲۷۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۱۵۰ دلار

مهارت برتر فریلنسری - بلاکچین

چرا باید بلاک‌چین را انتخاب کنید؟

بلاک‌چین یک زبان برنامه نویسی است که اطلاعات مربوط به تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را مدیریت و ذخیره می‌کند. با این حال، برخلاف سایر زبان‌های کدنویسی، هر ورودی را در برابر تغییرات خارجی مقاوم می‌کند؛ به این معنی که اگرچه هر تراکنش آنلاین کاملاً شفاف است، اما کسی که مالک داده نیست، نمی‌تواند در آن دخالت کند.

با وجود اینکه این فناوری هنوز یک فناوری ارز دیجیتال نسبتاً جدید محسوب می‌شود، بلاک‌چین به سرعت خود را به عنوان تکنیک شماره ۱ مدیریت داده تثبیت کرده است. پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌ها (به‌ویژه در زمینه‌های حقوق، مالی و لجستیک) به دلیل امنیت تراکنش‌، تا آخر سال 2023 بالغ بر ۱۵.۹ میلیارد دلار روی بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کنند.

خوشبختانه برای فریلنسرها، زمینه کار در این حوزه تخصصی هنوز هم وجود دارد، زیرا کمپانی‌ها و سرمایه‌گذاران، متخصصین کافی و باتجربه برای کدنویسی و مدیریت بلاک‌چین ندارند. اگر مهارت‌هایی برای عرضه دارید، به احتمال زیاد مشتریان متعددی که به دنبال متخصص بلاک‌چین هستند را پیدا خواهید کرد.

کجا می‌توانید مهارت‌های بلاک‌چین را بیاموزید؟

شروع یادگیری در مورد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال می‌تواند دلهره آور باشد، به خصوص اگر تجربه برنامه‌نویسی ندارید. بسته به درک شما از کدنویسی و بیت‌کوین، می‌توانید مجموعه‌ای از دوره‌های آنلاین را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند. Coursera یک دوره عالی برای مبتدیان ارائه می‌دهد که برای فهم اصول اولیه بلاک‌چین و نحوه عملکرد آن عالی است.

۲. توسعه خدمات وب آمازون (AWS)

میانگین حقوق سالانه: ۱۱۳۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۷۴ دلار

چرا باید خدمات وب آمازون را انتخاب کنید؟

AWS بزرگترین ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری است و توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند Netflix، Airbnb، Pinterest و Slack استفاده می‌شود. بنابر گزارش The Verge متأسفانه، سیستم ذخیره‌سازی ابری مستعد حملات سایبری و خرابی سیستم است و به نظر می‌رسد هر بار که از کار می‌افتد، نیمی از اینترنت از بین می‌رود.

به عنوان یک معمار AWS دو مسیر پیش رو دارید:

  • شما یا مستقیماً برای آمازون کار خواهید کرد تا مانع از خرابی سیستم تا حد ممکن شوید؛ یا
  • خدمات مدیریت ابری را به طیف وسیعی از شرکت‌هایی ارائه می‌دهید که از فضای ذخیره‌سازی آنلاین آمازون استفاده می‌کنند.

اگرچه حقوق سالانه بسیار بالا است، بعید به نظر می‌رسد که یک شرکت شما را به صورت تمام‌وقت استخدام کند، بنابراین مطمئن شوید که یک پایگاه مشتری قوی ایجاد کرده و هزینه ماهانه مشخصی را دریافت کنید.

کجا می‌توانید مهارت‌های AWS را بیاموزید؟

خود سایت AWS مجموعه‌ای از دوره‌های آنلاین را ارائه می‌دهد که شما را از یک تازه‌کار به یک متخصص کامل ذخیره‌سازی ابری تبدیل می‌کند. در نهایت، اگر تمام مراحل موجود در وب‌سایت را دنبال کنید، باید یک امتحان ورودی را با موفقیت بگذرانید و پس از تکمیل مراحل، یک گواهی رسمی به شما ارائه می‌شود.

۳. تایپینگ، سومین مهارت برتر فریلنسری

میانگین حقوق سالانه: ۶۳۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۳۱ دلار

چرا باید تایپ کردن را انتخاب کنید؟

برخلاف تصور رایج، برای گذران زندگی به عنوان یک نویسنده فریلنسر، نیازی به مهارت‌های متعارف نویسندگی ندارید. با توسعه سریع رسانه‌های آنلاین، ۶۲ درصد از کارفرمایان، استعدادهای خارجی را برای ایجاد محتوا در وبلاگ یا مجلات مجازی خود استخدام می‌کنند. این یک فرصت بزرگ برای کسانی ایجاد می‌کند که می‌دانند چگونه از طریق قدرت کلام و قلم خود، توجه‌ها را جلب کنند.

از آنجایی که دنیای نویسندگی فریلنسری گاهی پرجمعیت است، باید تصمیم بگیرید و دانش خود را برای ایجاد مطالب آموزنده و جذاب در یک حوزه خاص توسعه دهید. این حوزه می‌تواند فناوری، تاریخ، پزشکی، آموزش و … باشد، واقعاً هیچ محدودیتی وجود ندارد. اگر به حوزه خاصی علاقه دارید، مشکلی برای تبدیل آن به پول نخواهید داشت.

حتما بخوانید فریلنسیگ و محتوا نویسی

کجا می‌توانید مهارت‌های تایپینگ را بیاموزید؟

خبر خوب این است که برای تبدیل شدن به یک نویسنده مستقل، نیازی به مدرک در موضوع انتخابی خود ندارید. تا زمانی که اشتیاق ایجاد محتوا داشته باشید، می‌توانید مهارت‌های خود را از طریق دوره‌های مختلف تقویت کنید. حتی اگر دانش نویسندگی دارید، می‌توانید تمرینات نوشتاری Udemy را برای اصلاح یا توسعه توانایی‌های خود امتحان کنید.

۴. ویرایش متن

میانگین حقوق سالانه: ۵۹۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۵ دلار

مهارت برتر فریلنسری - ویرایش

چرا باید ویرایش را انتخاب کنید؟

تحقیقات نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از مشتریان، محتوا را از شرکتی با دستور زبان ضعیف خریداری نمی‌کنند، زیرا معتقدند این محصول بی‌کیفیت است. ۴۱ درصد باقی‌مانده نیز موافق بودند که اشتباهات گرامری و املایی واضح، نشانه عدم اهمیت کافی و حرفه‌ای بودن شرکت است.

این امر باعث می‌شود که کسب‌وکارها روی ویراستاران سرمایه‌گذاری کنند تا هر محتوا را از نظر سرقت ادبی، دستور زبان و اشتباهات املایی بررسی کرده و مطمئن شوند که محتوای نهایی از دستورالعمل‌های شرکت پیروی می‌کند. تا زمانی که نویسندگان وجود دارند و برای انجام کارشان دستمزد دریافت می‌کنند، ویراستاران نیز همین کار را انجام خواهند داد.

کجا می‌توانید مهارت‌های ویراستاری را بیاموزید؟

ویراستاران باید مهارت‌های دستوری، املایی و نقطه‌گذاری بی‌نقصی داشته و به جزئیات توجه ویژه‌ای کنند. اگر تصمیم دارید به عنوان یک ویراستار مستقل امرار معاش کنید، می‌توانید به سراغ دوره Masterclass Skillshare Editing بروید. این دوره تمام زمینه‌های ضروری برای هر کسی که به دنبال توسعه مهارت‌های ویرایش و تصحیح است را پوشش می‌دهد.

۵. فروش مستقل

میانگین حقوق سالانه: ۴۸۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۳ دلار

چرا باید فروش مستقل را انتخاب کنید؟

از آنجایی که بیش از ۹۰ درصد تمام تعاملات با مشتری از طریق تلفن انجام می‌شود، جای تعجب نیست که شرکت‌ها از نمایندگان فروش داخلی به کارشناسان فروش آزاد روی آورند. تمرکز اصلی این نقش مشخص است: تا جایی که ممکن است فروش داشته باشید، اما می‌توانید این کار را از خانه خود و به صورت آنلاین انجام دهید.

کجا می‌توانید مهارت‌های فروش را بیاموزید؟

بدون شک داشتن تجربه قبلی در این زمینه و یک شبکه مشتری در دسترس، تبدیل شدن به یک نماینده فروش فریلنسر را آسان‌تر می‌کند، اما این یک نیاز ضروری نیست. شما به هیچ مدرک خاصی نیاز ندارید. تا زمانی که توانایی فروختن دارید می‌توانید این کار را انجام دهید، بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به استخدام شما به عنوان نماینده فروش خود خواهند بود.

۶. دستیار مجازی

میانگین حقوق سالانه: ۵۷۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۸ دلار

چرا باید Virtual Assistance (VA) را انتخاب کنید؟

شرکت‌ها، اعم از بزرگ و کوچک، دائماً به دنبال راه‌هایی برای رشد کسب‌وکار خود بوده و در عین حال مقرون به صرفه نیز هستند. از آنجایی که استخدام دستیاران مجازی می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را تا ۷۸ درصد کاهش دهد، صاحبان مشاغل به دنبال متخصصان فریلنسر آنلاین هستند. VA ها دارای یک مجموعه مهارت به ظاهر نامحدود هستند.

آنها مسئول طیف وسیعی از وظایف، از مدیریت ضروری و پشتیبانی مشتری گرفته تا کار بر روی کمپین‌های بازاریابی و طراحی وب‌سایت هستند. این بدان معنی است که شرکت‌ها می‌توانند تنها یک نفر را برای چندین نقش استخدام کنند، به‌جای اینکه برای هر نقش به طور جداگانه نیرو داشته باشند.

اگر تصمیم دارید به عنوان VA کار کنید، لازم نیست خود را به یک صنعت محدود کنید. هر صنعت در وظایفی که به شما محول می‌شود کمی متفاوت خواهد بود، بنابراین ممکن است بخواهید چند مورد مختلف را امتحان کنید تا بدانید کدام حوزه کاری بیشتر مورد علاقه شما است.

به عنوان مثال، کار به عنوان یک VA در یک شرکت مالی می‌تواند نیازمند انجام وظایف حسابداری باشد، اما یک دستیار در یک تجارت مد به احتمال زیاد با سهامداران ارتباط برقرار می‌کند. هنگامی که نقاط قوت خود را بشناسید، بازاریابی مناسب برای هر صنعت آسان‌تر خواهد شد.

حتما بخوانید درآمد دلاری و فریلنسری دستیار مجازی

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

هر VA برای ارائه خدمات رقابتی به مهارت‌های متنوع نیاز دارد. این مهارت‌ها شامل درک اولیه نرم افزار مدیریت، توانایی کار با صفحات گسترده اکسل و همچنین مدیریت زمان و توجه به جزئیات است. همه این مهارت‌ها و موارد دیگر را می‌توان با شرکت در کلاس‌های آنلاین، مانند دوره Pitman VA Diploma به دست آورد.

۷. فریلنسری تدوین ویدئو

میانگین حقوق سالانه: ۵۷۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۷ دلار

مهارت برتر فریلنسری - ویرایش یا تدوین ویدیو

چرا باید ویرایش ویدیو را انتخاب کنید؟

اگر علاقه‌ای به فیلمبرداری ندارید، اما همچنان کار با تصاویر متحرک را جذاب می‌دانید، باید به فکر ویرایش ویدیو باشید. ویرایشگرهای ویدئو به سرعت تبدیل به یکی از پرطرفدارترین حرفه‌ها می‌شوند، زیرا ۹۳ درصد از کسب‌وکارها پس از ارسال یک آگهی ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی، شاهد افزایش مشتریان بوده‌اند.

به همین دلیل است که بازاریابان اکنون در حال تغییر نام تجاری و تمرکز بیشتر بر ارسال تبلیغات کوتاه و آموزنده به صورت ویدیویی برای ایجاد فروش هستند. این امر به ویژه برای هر کسب‌وکاری که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب فعال باشند، صادق است.

به‌عنوان یک ویرایشگر ویدیو، کلیپ‌ها و ویدیوهای خامی در اختیار شما قرار می‌گیرد که مشتریان انتظار دارند به روشی جذاب مونتاژ شوند. این نقش با فشار زیادی همراه است زیرا محصول نهایی شما باید بینندگان را برای خرید ترغیب کند. مطمئن شوید که سبک ویرایش شما با هر پروژه مطابقت دارد تا حداکثر رضایت مشتری را تضمین کرده و احتمال استخدام مجدد را افزایش دهید.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

کامپایل کردن صدا، کلیپ‌های ویدیویی و جلوه‌های صوتی آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می‌رسد آسان نیست. خوشبختانه، می‌توان بر اکثر نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو با سرمایه‌گذاری مناسب مالی و زمانی، تسلط یافت.

یوتیوب یک منبع رایگان فوق‌العاده است که صدها ویدیو را با آموزش‌های گام‌به‌گام برای هر نرم افزار ویرایش موجود ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک دوره آموزشی دقیق برای کسب دانش عمیق‌تر در این حوزه هستید، Skillshare یک کلاس فوق‌العاده Adobe Premiere Pro را ارائه می‌دهد که برای تازه‌کارها عالی است.

۸. کپی رایتینگ، هشتمین مهارت برتر فریلنسری

میانگین حقوق سالانه: ۵۵۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۵ دلار

چرا باید کپی رایتینگ را انتخاب کنید؟

کپی‌رایترها این قدرت را دارند که با استفاده از عبارات خلاقانه و محتوایی که می‌تواند باعث فروش شود، یک شرکت را سر زبان‌ها انداخته و سود سرشاری را به حساب‌هایشان واریز کنند.

به جمله تبلیغی مک‌دونالد فکر کنید: «دوسش دارم»، برای همیشه در ذهن همه جاسازی شده است، یا «انگشتات رو باهاش می‌خوری» مربوط به KFC. با این حال، کار یک کپی‌رایتر محدود به ارائه چند کلمه نیست، آنها ایمیل‌های جذاب، پست‌های وبلاگ و توضیحات محصول را می‌نویسند که مشتریان را متقاعد می‌کند روی دکمه «خرید» کلیک کنند.

آمارها نشان می‌دهد که کپی رایتینگ یکی از معدود بخش‌هایی است که صرف نظر از وضعیت بازار و اقتصاد شهر و کشور، تقاضای زیادی دارد. این نشان می‌دهد که تا زمانی که مهارت‌های لازم را داشته باشید، احتمالاً به‌عنوان یک کپی‌رایتر مستقل به سرعت از نردبان حقوق بالا خواهید رفت.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

ایجاد محتوایی که منجر به فروش محصول شود، نیازمند مهارت‌های زیادی در هنر متقاعدسازی است. این استعدادی است که می‌توان آن را به سرعت آموخت، اما به یاد داشته باشید که همواره مشغول کشف تکنیک‌های جدید، برای همگام شدن با بازار مصرف‌کننده در حال توسعه باشید. می‌توانید از میان صدها سایت تخصصی که دوره‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهند دست به انتخاب بزنید، اما پیشنهاد ما کلاس کپی رایتینگ آکادمی Creative Copywriter است.

۹. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

میانگین حقوق سالانه: ۵۳۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۱۰۰ دلار

چرا باید بهینه‌سازی موتورهای جستجو را انتخاب کنید؟

بازاریابی سئو یکی دیگر از شاخه‌های بسیار خاص بازاریابی دیجیتال است که به فریلنسرها نیاز دارد تا اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت مشتری در صفحه اول جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. مشتریان بیشتر از موتور جستجوی گوگل برای تحقیق در مورد خدمات و محصولات قبل از خرید استفاده می‌کنند، اما ۶۷ درصد از کل کلیک‌های پیوند به ۵ نتیجه اول می‌رود. این بدان معنی است که شرکت‌هایی که به اندازه کافی رتبه بالایی ندارند، مشتریان بالقوه را به راحتی از دست می‌دهند.

اگرچه تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها پول بیشتری را در رتبه بندی SEO خود سرمایه گذاری می‌کنند، تعداد عمومی متخصصان در این زمینه هنوز بسیار کم است. اگر می‌خواهید از رقابت شدید در بازاریابی دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی اجتناب کنید اما همچنان از دنیای بازاریابی لذت ببرید، سئو فرصت‌های مناسبی را برای شما ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید روش‌های کسب درآمد دلاری از سئو

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، باید درک عمیقی از نحوه کار موتورهای جستجو و نحوه استفاده از این دانش برای هدایت ترافیک آنلاین داشته باشید. Moz یک مرکز یادگیری SEO را ارائه می‌دهد که منبع خوبی برای مبتدیان و بازاریابان با تجربه است. کاوش در دنیای سئو را با خواندن راهنمای مبتدیان شروع کنید و از آنجا بر مهارت‌های خود بیفزایید.

۱۰. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

میانگین حقوق سالانه: ۵۰۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۵۰ دلار

چرا باید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید؟

تقریباً ۳.۸ میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد و هر یک از آنها یک مشتری بالقوه برای هر شرکت فعال در اینترنت هستند، اما فقط در صورتی که محصولات آن به درستی به بازار عرضه شوند. به منظور افزایش محبوبیت و درآمد، مشاغل در هر اندازه‌ای باید خدمات خود را به صورت آنلاین به نمایش بگذارند و این کار را با استخدام بازاریابان ماهر رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی انتخابی عالی برای کسانی است که به راحتی حوصله‌شان سر می‌رود، زیرا هیچ دو روزی مثل هم نیست. به‌عنوان یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های آنلاینی را ایجاد می‌کنید که با در نظر گرفتن مخاطب هدف طراحی شده‌اند. هر کمپین بسته به نیاز مشتریان شما کاملاً متفاوت خواهد بود، بنابراین باید خلاقیت خود را در بالاترین سطح نگه دارید.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

ترفند تبدیل شدن به یک مدیر رسانه اجتماعی موفق این است که بدانید هر پلتفرم رسانه اجتماعی چگونه کار می‌کند. Udemy طیف گسترده‌ای از دوره‌های بازاریابی آنلاین رسانه‌های اجتماعی با سطح بالا را ارائه می‌دهد که شما را به دانش کافی برای شروع ارائه خدمات فریلنسری مجهز می‌کند. فقط کافی است یک رزومه قوی برای خود ایجاد کرده و به شرکت‌ها نشان دهید که شما مهارت‌ها و تجربه‌ کافی برای هدایت ترافیک و ایجاد فروش دارید.

۱۱. توسعه اپلیکیشن موبایل

میانگین حقوق سالانه: ۱۰۷۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۶۱ تا ۸۰ دلار

چرا باید توسعه اپلیکیشن موبایل را انتخاب کنید؟

تقاضا برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندروید و iOS روزبه‌روز در حال افزایش است. گزارش 2019 App Annie نشان می‌دهد که تنها در یک سال، فروشگاه‌های اپلیکیشن بیش از ۲۰۰ میلیارد دانلود ثبت کرده‌اند در حالی که کاربران مجموعاً ۱۲۰ میلیارد دلار برای برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه هزینه کرده‌اند.

از آنجایی که مردم به طور متوسط ​​بیش از ۳ ساعت در روز را با تلفن همراه خود سپری می‌کنند، جای تعجب نیست که کسب‌وکارها تلاش خود را بر روی نمایش خدمات خود از طریق برنامه‌های تلفن همراه متمرکز کنند.

این فرصتی عالی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل فراهم می‌کند تا از توانایی‌ها و استعدادهای خود استفاده کنند. شرکت‌ها دائماً به دنبال فریلنسرهای جدید برای طراحی، کدنویسی و آزمایش برنامه‌های خود برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها هستند. این بازار تقاضا که به این زودی‌ها نیز از بین نخواهد رفت، به شما امکان می‌دهد تا زمانی که تلفن همراه‌ها بخشی ضروری از زندگی روزمره هستند، به عنوان یک توسعه دهنده فریلنسر مستقل تلفن همراه، زندگی خود را بگذرانید.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

توسعه برنامه‌های تلفن همراه به دانش برنامه نویسی بسیار خاصی نیاز دارد، اکثر برنامه‌های iOS از زبان برنامه نویسی Swift استفاده می‌کنند، اما برنامه های Android در جاوا یا ++C ایجاد می‌شوند. با دانستن این موضوع، می‌توانید انتخاب کنید که یک زبان یا هر دو را بیاموزید تا برای هر دو سیستم عامل موبایل متخصص شوید. اگر مطمئن نیستید که کدام زبان برای شما بهترین است، در دوره آکادمی شاو ثبت نام کنید، که تمام جنبه‌های ساخت اپلیکیشن موبایل را پوشش می‌دهد تا ببینید چه چیزی بیشتر مورد علاقه شماست.

۱۲. توسعه هوش مصنوعی (AI)

میانگین حقوق سالانه: ۹۴۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۴۵ دلار

چرا باید هوش مصنوعی را انتخاب کرد؟

اگر از علاقه‌مندان یادگیری ماشینی، نحوه عملکرد ماشین‌ها و نحوه تعامل آنها با مردم باشید، خوش شانس هستید. طبق تحقیقات انجام شده در لینکدین، نقش‌های هوش مصنوعی اکثریت موقعیت‌های نوظهور برتر برای بازار کار سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند، زیرا یک سوم شرکت‌ها در حال فعالیت در حوزه برنامه‌های توسعه هوش مصنوعی هستند.

تقریباً ۵۰ درصد از همه مشاغل در حال حاضر از نوعی یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، اما هوش مصنوعی هنوز یک مفهوم جدید است که انتظار می‌رود در طول زمان گسترش یابد. از آنجایی که بیشتر هوش مصنوعی برای ساده‌تر کردن زندگی روزمره استفاده می‌شود، هر الگوریتم و خط کد بر اساس یک مشکل واقعی روزانه طراحی شده است. این یک حوزه بسیار گسترده است که هر متخصصی را ملزم می‌کند که بداند چگونه الگوریتم‌ها را ایجاد کند، نرم‌افزار تشخیص چهره یا صدا را برنامه‌ریزی کند و حتی ربات‌های کارآمد بسازد.

انتخاب هوش مصنوعی به‌عنوان شغل فریلنسری نه تنها شما را قادر می‌سازد برای شرکت‌های سطح بالا کار کنید، بلکه به شما امکان می‌دهد اسکریپت‌های خود را برای دستگاه‌های خودکار خانگی مانند الکسا یا گوگل هوم بنویسید. سپس، می‌توانید با فروش آنها در فروشگاه الکسا آمازون یا برنامه Google Home سود بسیار بالایی کسب کنید.

حتما بخوانید شغل‌های آینده حوزه فریلنسینگ پس از ظهور AI

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص هوش مصنوعی، باید در مسائل پیچیده ریاضی مهارت داشته باشید، بدانید چگونه جنبه‌های مختلف علوم کامپیوتر را مدیریت کنید و درک خوبی از الگوریتم‌ها و ماتریس‌ها داشته باشید. Udemy مجموعه‌ای از دوره‌ها را برای شروع سفر خود در حوزه هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

اما نباید در یک نقطه متوقف شوید. هوش مصنوعی یک حوزه در حال توسعه دائم است، بنابراین باید مطمئن شوید که با تمام اخبار و فناوری‌ها، به‌روز هستید تا مشتریان خود را پیدا کرده و حفظ کنید. این یک سرمایه‌گذاری بزرگ است اما قطعا ارزشش را دارد.

۱۳. طراحی وب‌سایت، سیزدهمین مهارت برتر فریلنسری

میانگین حقوق سالانه: ۷۹۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۷۵ دلار

چرا باید طراحی وب‌سایت را انتخاب کنید؟

طبق گفته سازمان بازاریابی متخصص WebFX، تقریباً ۹۰ درصد از مشتریان تصمیم می‌گیرند که با یک شرکت رقیب همراه شوند چرا که اگر یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی طراحی ضعیفی داشته باشد هرگز به موفقیت و سوددهی نخواهد رسید. شرکت‌ها از این موضوع آگاه هستند و میلیون‌ها دلار در طرح‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا روند کلی نشان می‌دهد هر دلاری که برای طراحی وب هزینه می‌شود، ۱۰۰ دلار فروش ایجاد می‌کند.

به عنوان یک طراح وب‌سایت، شما مسئول تحقیق در مورد روند طراحی و ایجاد پیش نویس‌های هیجان انگیز با استفاده از نرم‌افزارهای خلاقانه مانند فتوشاپ خواهید بود. طراحان وب همچنین در زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر وب‌سایت، مانند HTML و Cascading Style Sheets (CSS) مهارت دارند، زیرا اغلب با توسعه‌دهندگان فرانت‌اند برای کدنویسی هر سایت کار می‌کنند.

۳ تخصص کلی وجود دارد که طراحان وب می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند:

  • طراحان تجربه کاربری (UX) سایت‌هایی را طراحی می‌کنند که برای بازدیدکنندگان جذاب به نظر می‌رسند تا مشتری‌های بازگشتی بیشتری تولید کنند
  • متخصصان رابط کاربری (UI) با تمام عملکردهای یک وب‌سایت مانند ناوبری یا قرار دادن دکمه ها سروکار دارند و آنها را تا حد امکان کاربر پسند می‌کنند
  • طراحی بصری که مهارت‌های متخصصان UX و UI را ترکیب می کنند

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

برای شروع کار فریلنسری به عنوان یک طراح وب، باید دانش اولیه در برنامه نویسی کامپیوتر داشته باشید. به عنوان یک مبتدی کامل، می‌توانید با یک دوره آموزشی Codecademy در زمینه ساخت وب‌سایت شروع کنید که تمام جنبه‌های طراحی UX و UI را پوشش می‌دهد.

۱۴. توسعه وب‌سایت

میانگین حقوق سالانه: ۷۵۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۷۵ دلار

چرا باید توسعه وب‌سایت را انتخاب کنید؟

به دلیل کمبود توسعه‌دهندگان وب با استعداد، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۱ میلیون موقعیت شغلی پر نشده در ایالات متحده وجود خواهد داشت. این امر خلا زیادی برای توسعه‌دهندگان وب ماهر، چه سنتی و چه فریلنسر، ایجاد می‌کند، به این معنی که اکنون بهترین زمان برای یادگیری نحوه برنامه نویسی وب‌سایت‌ها است.

درست مانند طراحی وب، توسعه وب نیز ۳ زمینه تخصصی اصلی دارد:

  • توسعه‌دهندگان فرانت‌اند روی ایجاد آیتم‌های آنلاین تمرکز می‌کنند که مستقیماً با کاربران تعامل دارند، مانند صفحات ورود، دکمه‌های کلیک، فرم‌های کاربر و غیره. آنها هر چیزی را که در نگاه اول در یک وب‌سایت قابل مشاهده و کلیک است برنامه‌ریزی می‌کنند
  • توسعه دهندگان بک‌اند روی هسته هر سایتی کار می‌کنند که برای بازدیدکنندگان نامرئی است. این حوزه شامل ساختار پایه یک وب‌سایت، پایگاه‌های داده و سرورها می‌شود. برنامه‌نویسان بک‌اند همچنین هر گونه اشکالی را که مانع از کارکرد صحیح سایت می‌شود را برطرف می‌کنند
  • متخصصان Full Stack مهارت‌های توسعه دهندگان فرانت‌اند و بک‌اند را همزمان دارند و به طور کلی برای ایجاد و مدیریت یک وب‌سایت استخدام می‌شوند

صرف نظر از اینکه کدام مسیر را به عنوان توسعه‌دهنده وب انتخاب می‌کنید، از دستمزد و پاداش‌های بالایی که شرکت‌ها اغلب به فریلنسرهای خود ارائه می‌دهند، لذت خواهید برد. این یکی از معدود مهارت‌های فریلنسری است که می‌توانید یاد بگیرید، حوزه‌ای جذاب که در آن، بیشتر کسب‌وکارها برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند تا شما برای به دست آوردن آن فرصت شغلی.

video
ویدیو پیشنهادی مصاحبه آکادمی تکانش را با علیرضا بشیری فریلنسر در حوزه برنامه‌نویسی

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

حتی به عنوان یک مبتدی کامل در برنامه‌نویسی، می‌توانید به راحتی مهارت‌های جدید مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب را بدست آورید. Codecademy یک منبع یادگیری بسیار محبوب و شناخته شده است و حتی توسط توسعه‌دهندگان با تجربه نیز استفاده می‌شود. ارائه دوره‌هایی برای تمام سطوح تجربه، مطمئناً شما را با توضیحات واضح و وظایف تعاملی خود به یک متخصص وب جوان آشنا می‌کند.

۱۵. تجزیه و تحلیل داده‌ها

میانگین حقوق سالانه: ۷۴۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۳۶ دلار

چرا باید تجزیه و تحلیل داده ها را انتخاب کنید؟

تجزیه و تحلیل داده‌ها یکی از بخش‌هایی است که به سرعت در بازار کار رو به رشد و توسعه است، اما رشد سریع آن باعث ایجاد تقاضا برای نیروی کار شده است، تقاضایی که کاملا با یک خلا روبه‌رو است.

طبق گزارش PricewaterhouseCoopers، تا پایان سال ۲۰۲۱، ۲.۷ میلیون موقعیت شغلی برای تحلیلگران داده در دسترس خواهد بود، اما متخصصان کاربلد کافی برای کار وجود نخواهد داشت. این خلا باعث می‌شود که کسب‌وکارها برای هر تحلیلگر داده واجد شرایط رقابت بپردازند، رقابتی که شانس شما برای به دست آوردن مشتریان کافی و زندگی راحت به عنوان یک متخصص خوداشتغال را افزایش می‌دهد.

به عنوان یک تحلیلگر داده، شما حجم زیادی از داده‌ها را جمع‌آوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل خواهید کرد، تا گزارش‌های راهبردی متناسب با کسب وکار مرتبط را ایجاد کنید. برای هر تحلیلگر داده مهم است که به جزئیات توجه کند تا الگوهای در حال ظهور و اشتباهات احتمالی سیستم را تشخیص دهد. علاوه بر این، تحلیلگران داده اغلب با توسعه‌دهندگان وب برای ایجاد سیستم‌های جمع‌آوری داده یکپارچه، همکاری می‌کنند.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

تحلیلگران داده مهارت‌های متعددی مانند هوش تجاری، تجزیه و تحلیل سریع و کدنویسی را با هم ترکیب می‌کنند، بنابراین شما باید دوره‌ای بیابید که طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط را پوشش دهد. این باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود، در غیر این صورت برای یادگیری هر مهارت باید جداگانه زمان صرف کنید. با دوره Udacity Data Analysis شروع کنید، که همه چیز را در مورد برنامه نویسی Python و SQL به شما آموزش داده و همچنین نحوه یافتن الگوها و بینش‌ها از داده‌های جمع‌آوری شده را به شما آموزش می‌دهد.

۱۶. امنیت آنلاین و هک قانون‌مند

میانگین حقوق سالانه: ۷۰۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۴۸ دلار

چرا باید امنیت آنلاین و هک قانون‌مند را انتخاب کنید؟

گزارش بازار امنیت سایبری سال ۲۰۱۹ شرکت Cybersecurity Ventures نشان می‌دهد که افزایش تهدیدات آنلاین شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا بودجه امنیت سایبری خود را افزایش دهند، که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱ تریلیون دلار برسد. این امر سبب ایجاد موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتر برای کارشناسان امنیت آنلاین خواهد شد.

متخصصان امنیت سایبری برای محافظت از داده‌های حساسی که توسط اکثر مشاغل آنلاین جمع‌آوری و ذخیره می‌شود، استخدام می‌شوند. آن‌ها اغلب از نزدیک با هکرهای قانون‌مند کار می‌کنند تا کارآیی سیستم پیاده‌سازی شده شان را بسنجند. سپس گزارش‌های کاملی ایجاد می‌کنند که جزئیات حوزه‌هایی که نیاز به بهبود دارند را مشخص می‌کند، این داده‌ها در اختیار کارشناسان امنیتی قرار می‌گیرد که وظیفه آنها اجرای تغییرات مناسب است. هر دو نقش فریلنسری تأثیر زیادی بر سطح امنیت آنلاین یک شرکت دارند.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

امنیت سایبری و حوزه هک، حوزه‌هایی بسیار دقیق و چالش برانگیز برای تخصص هستند که نیازمند به‌روز بودن دائمی اطلاعات است، اما یادگیری آنها غیرممکن نیست. دوره آموزشی Cybrary’s Information Fundamentals اصول اولیه نحوه عملکرد امنیت آنلاین را توضیح می‌‌دهد و مهارت‌های ضروری برای شروع کار در این صنعت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۱۷. حسابداری و حساب‌رسی

میانگین حقوق سالانه: ۶۴۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۳۵ دلار

چرا باید حسابداری و حساب‌رسی را انتخاب کنید؟

بر اساس داده‌ها جمع‌آوری شده، ۶۰ درصد از صاحبان مشاغل کوچک اعتراف می‌کنند که نمی‌دانند چگونه امور مالی خود را مدیریت کرده و بودجه لازم برای استخدام یک متخصص تمام‌وقت را نیز ندارند. این امر جایگاهی در بازار برای حسابداران و حساب‌رسان فریلنسر ایجاد کرده است که اغلب خدمات خود را با قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تری نسبت به حسابدارن سنتی به مشتریان ارائه می‌دهند. اگر از قبل نرم‌افزار حسابداری مورد نیاز برای انجام تمام وظایف را داشته باشید، برای مشتریان بالقوه جذاب‌تر خواهید بود.

به عنوان یک حسابدار و حساب‌رس، شما مسئول مدیریت حقوق و دستمزد، محاسبه مالیات، نگهداری سوابق مالی و ایجاد گزارش‌های سالانه و برنامه‌های مالی برای سال آینده خواهید بود. اگر مشتری شما دچار مشکل شود، ممکن است مجبور شوید با اظهارنامه مالیاتی و تحقیقات جرم‌شناسی نیز سروکار داشته باشید. نقش شغلی بسته به نیاز مشتری شما کمی متفاوت خواهد بود، اما این تفاوت‌ها یک محیط کاری عالی ایجاد می‌کند که در آن هر روز با روز بعد متفاوت است.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

حسابداری و حساب‌رسی نیاز به توجه زیادی به جزئیات و داشتن اطلاعات در مورد اعداد دارد. ICS Learn یک دوره حسابداری دقیق در مورد آنچه که برای تبدیل شدن به یک حسابدار فریلنسر ضروری است، ارائه می‌دهد. این دوره دارای تاییدیه رسمی انجمن تکنسین‌های مالیاتی (ATT) است که ارزش شما در بازار کار را افزایش خواهد داد.

۱۸. تصویرسازی

میانگین حقوق سالانه: ۵۹۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۵ دلار

چرا باید تصویرسازی را انتخاب کنید؟

شرکت‌ها به جای استفاده از تصاویر استوک و در جهت تلاش برای متمایز شدن در میان رقبای خود، تصویرگران را استخدام می‌کنند. بسته به سبک کاری، تصاویر با انواع مقالات و تبلیغات به صورت آنلاین و آفلاین همراه خواهند شد. طبق آمار ارزش بازار صنعت تصویرسازی و انیمیشن در سال ۲۰۲۱، ۲۷۰ میلیارد دلار می‌باشد.

اکثریت قریب به اتفاق تصویرگران اکنون فریلنسر هستند و استودیوهای طراحی‌شان را خود اداره می‌کنند. به همین دلیل است که اگر تصویرسازی را به عنوان شغل فریلنسری خود انتخاب می‌کنید، باید سبک کاری خود را توسعه دهید. انجام این کار مشتریان بیشتری را جذب می‌کند که علاقه‌مند به خرید طرح‌های خاص هستند و به شما امکان می‌دهد در بین هنرمندان دیگر متمایز جلوه کنید.

سبک شما بیشتر متاثر از علاقه شما خواهد بود، جایی که ممکن است طراحی دیجیتال، طراحی بوم‌رنگ، پرتره یا آبرنگ باشد. نکته مهم این است که مهارتی که تصمیم به استفاده از آن دارید را کامل کرده و بهترین فرد موجود در بازار در حوزه تخصصی خود باشید.

product_box

دوره فروش محصولات دیجیتال در فروشگاه اتسی

دوره فروش و کسب درآمد دلاری از فروشگاه اتسی (etsy) آکادمی تکانش تمامی اصول و نکات کلیدی این حوزه را به صورت کامل پوشش می‌دهد و شما را برای دریافت پروژه دلاری آماده می‌کند.

ثبت نام

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

برای مبتدیان کامل، Domestika مجموعه‌ای از دوره‌های دقیق را ارائه می‌دهد که شما را گام به گام در یادگیری نحوه طراحی یا تصویرسازی راهنمایی خواهد کرد. پس از آن می‌توانید مهارت‌های خود را از طریق تمرین و سایر کلاس‌های آنلاین، به‌ویژه در Udemy یا Skillshare تقویت کنید.

۱۹. طراحی گرافیک

میانگین حقوق سالانه: ۵۵۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۶ دلار

چرا باید طراحی گرافیک را انتخاب کنید؟

بازار طراحی گرافیک تنوع فوق‌العاده‌ای از پروژه‌ها برای انجام را ارائه می‌دهد. با ۷۳ درصد از شرکت‌هایی که روی طراحی‌های وب‌سایت‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، فرصت‌های فریلنسری هرگز به این اندازه خواهان نیروی کار ماهر نبوده است. با مهارت‌های مناسب، می‌توانید روی پروژه‌هایی در زمینه بازاریابی، توسعه وب، طراحی تجربه کاربر و رابط کاربر (UI و UX) و ارتباطات میان‌شرکتی کار کنید.

علاوه بر این، طراحان گرافیک فریلنسر، معمولاً به دلیل استفاده مداوم از خلاقیت خود، شادتر هستند. مسیرهای شغلی موجود که در طراحی ارائه می‌شوند نیز به طور مرتب افراد خلاق را از سرتاسر کره زمین به سمت خود فرا خوانده و از آنها می‌خواهد که به طور منظم روش‌ها و تکنیک‌های خود را به‌روز کنند. این امر چالش‌ها، هیجان و رضایت شغلی بسیار زیادی را با تکمیل هر پروژه به همراه دارد.

حتما بخوانید چطور با طراحی گرافیک، در آپورک درآمد دلاری داشته باشیم

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

قبل از استخدام شما، مشتریان بالقوه احتمالاً تصمیم خود را بر اساس نمونه کارها و سوابق اجرایی شما گرفته‌اند. با این حال، برای ایجاد یک نمونه کار قوی، باید در حداقل چند برنامه طراحی Adobe متخصص شوید. بسیاری از دوره‌های طراحی دیجیتال عالی در Skillshare وجود دارد که یک نقطه شروع مناسب برای مبتدیان و همچنین طراحان پیشرفته‌تر است.

همچنین می‌توانید ویدیوهای آموزشی مختلف را به صورت رایگان در یوتیوب پیدا کرده و تماشا کنید. اگرچه با تماشای ویدیو در یوتیوب مدرک رسمی و گواهینامه معتبری به شما داده نمی‌شود، اما اگر برای طراحی خود به کمک و منابع متنوع نیاز دارید، آن ویدیوها منابع در دسترسی هستند.

۲۰. مدیریت اکسل

میانگین حقوق سالانه: ۵۳۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۵ دلار

چرا باید مدیریت اکسل را انتخاب کنید؟

از زمان انتشار اکسل در سال ۱۹۸۵، استفاده از برنامه مایکروسافت اکسل تقریباً در همه مشاغل بزرگ و توسعه‌یافته ضروری شده است. این نرم افزار توسط بیش از ۷۵۰ میلیون نفر در جهان استفاده می‌شود، اما تنها درصد کمی از آنها متخصص اکسل هستند. این متخصصان در حال حاضر تقاضای کار زیادی دارند و با رشد مداوم برنامه صفحات گسترده مایکروسافت (Exel)، این مهارت بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

Acca Global یک شرکت حسابداری معتبر جهانی است که دوره رسمی گواهینامه Microsoft Excel را ارائه می‌دهد. گذراندن این دوره و گرفتن گواهینامه معتبر بین‌المللی آن به شما کمک می‌کند در میان دیگر متخصصان اکسل متمایز شده و شانس بیشتری برای استخدام در شرکت‌های مشهور داشته باشید. همچنین شما را با درک گسترده‌ای از فرمول‌های برنامه و نحوه استفاده از آنها مجهز می‌کند.

۲۱. فیلمبرداری

میانگین حقوق سالانه: ۴۶۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۳۰ دلار

چرا باید فیلمبرداری را انتخاب کنید؟

کار به عنوان فیلمبردار که اغلب به عنوان اپراتور دوربین در نظر گرفته می‌شود بسیار هیجان‌انگیزتر از قرار دادن تجهیزات عکاسی در مکان مناسب است. فیلمبرداران مستقل با مشاغل و مشتریان انفرادی کار می‌کنند تا دیدگاه خلاقانه آنها را به صورت ویدیو و انیمیشن به تصویر بکشند.

این پروژه‌ها از فیلمبرداری تبلیغات کوتاه و کلیپ های تبلیغاتی گرفته تا ساخت فیلم‌های آموزشی یا حتی فیلم‌های مستند را شامل می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این تنوع پروژه‌ها تقاضای بسیار بیشتری را برای استخدام و بازار کار فیلمبرداران ایجاد کند و کارشناسان رشد ۱۲ درصدی صنعت را تا سال ۲۰۲۶ پیش‌بینی می‌کنند.

در ابتدای حرفه فیلمبرداری خود، باید یک نمونه کار گسترده ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند اولین مشتری را تور کنید. پروژه‌های اولیه ممکن است کوچک و کمتر هیجان‌انگیز باشند، اما با کسب تجربه و ساختن رزومه قوی و برجسته، حتی می‌توانید با ایستگاه‌های تلویزیونی بزرگ، استودیوهای فیلم و شرکت‌های محبوب کار کنید.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

به عنوان یک فیلمبردار، باید اطلاعات خود در مورد تجهیزات مختلف دوربین، روش‌های فیلمبرداری و خلق صحنه را دائما به‌روز نگه دارید. در حالی که می‌توانید دوره‌هایی درباره فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل خود بیابید، اکثر مشتریان از شما انتظار دارند که تجهیزات ضبط مناسب را داشته باشید. شما می‌توانید اصول فیلمبرداری را در Skillshare بیاموزید، اما به طور مداوم در حال به‌روزرسانی مجموعه مهارت‌های خود برای مطابقت با نیازهای مشتریان و ارائه بهترین کیفیت کار، باشید.

همچنین در نظر بگیرید که با شروع تمرین فیلمبرداری، کاملا زیر سایه رزومه و سابقه کاری غنی سایر فیلمبرداران با تجربه‌تر خواهید بود. این امر با تمامی نکات منفی که دارد، یک حسن خوب دارد که به دست آوردن تجربه بدون دستمزد در نزد افراد با سابقه است. انجام این کار به شما امکان می‌دهد مهارت‌های استثنایی در این زمینه را به سرعت بیاموزید‌، اما همه فیلمبرداران مایل به پذیرش کارآموز نیستند، بنابراین در اسرع وقت شروع به شبکه‌سازی و ایجاد روابط با متخصصان با تجربه کنید.

۲۲. عکاسی

میانگین حقوق سالانه: ۴۱۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۳۲ دلار

چرا باید عکاسی را انتخاب کنید؟

انسان‌ها بیشتر توانایی به خاطر سپردن تصاویر بصری را دارند تا متن‌. این امر به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی قابل مشاهده است، جایی که تبلیغات شامل عکس‌ها به جای ویدیوها یا پیوندهای متنی می‌شوند تا تاثیرگذاری خود را ۳۵۲ درصد بیشتر کنند. به همین دلیل است که تقریباً ۷۰ درصد از شرکت‌ها برنامه‌هایی برای افزایش استفاده از عکاسی در تبلیغات خود دارند و با این کار، عکاسان فریلنسر بیشتری را برای پروژه‌های خود استخدام می‌کنند.

به غیر از عکاسی تجاری، عکاسان فریلنسر می‌توانند به تصاویر عروسی، عکاسی استودیویی، پروژه‌های مد، حیات وحش، نجوم و فضا و موارد دیگر نیز بپردازند. بسیار مهم است که قبل از تبلیغ خدمات خود به مشتریان بالقوه تصمیم بگیرید که کدام حوزه کاری برای فعالیت شما مناسب‌تر است. این کار مشتریان مرتبط را جذب کرده و آنها را ترغیب می‌کند که اگر سبک خاص شما را دوست دارند، به سمت شما کشانده شده و در دفعات بعدی نیز به خود شما مراجعه کنند.

عکاسان فریلنسر علاوه بر فروش خدمات خود، می‌توانند تصاویر خود را در سایت‌های تجارت الکترونیکی مانند Etsy یا به عنوان عکس‌های استوک به فروش برسانند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا از طرفی پول بیشتر کسب کرده و از طرفی دیگر بیشتر در بین مخاطبین شناخته شوند.

حتما بخوانید فریلنسینگ و عکاس و فیلمبردار

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

برای اینکه یک عکاس شوید، بهتر است دوره‌ای پیدا کنید که نه تنها ثبت تصاویر، بلکه مهارت‌های ویرایش تصویر را نیز پوشش دهد. به عنوان نقطه‌ای برای شروع دوره‌های عکاسی در Udemy پایه و اساس لازم برای شروع را به شما آموزش خواهند داد. سپس می‌توانید به سراغ یافتن سبک منحصر به فرد خود رفته و با فراگیری تخصصی یک نرم‌افزار ویرایش برای افزایش کیفیت تصاویر خود بین رقبل متمایز شوید.

۲۳. ترجمه

میانگین حقوق سالانه: ۴۰۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۶ دلار

چرا باید ترجمه را انتخاب کنید؟

بیش از ۷۱۰۰ زبان مختلف در سراسر جهان وجود دارد و تنها کافی است به بیش از یکی از آنها مسلط باشید تا شانس خوبی برای تبدیل شدن به یک مترجم موفق پیش روی خود قرار دهید. جهانی شدن همچنان به تقاضای روزافزون برای متخصصان زبان در شرکت‌ها منجر می‌شود.

حتی با رشد خدمات هوش مصنوعی، نرم‌افزارهای ترجمه خیلی دقیق نبوده و مستعد اشتباه هستند. این بدان معناست که اکنون بیش از هر زمان دیگری، بهترین زمینه برای کسب درآمد از حرفه خود به عنوان یک مترجم فریلنسر، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه مهیا است.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

به جز در مواقعی که دوزبانه بوده و مهارت‌های نوشتاری فوق‌العاده و دانش تخصصی لازم در یک زمینه خاص را داشته باشید، قبل از اینکه بتوانید برای هر کار از راه دور درخواست دهید، به گواهی ترجمه رسمی نیاز دارید.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها انتظار دارند مترجمانی که استخدام می‌کنند مدرک دانشگاهی داشته باشند، تنها کافی است مهارت خود را به صورت عملی و در قالب یک نمونه کار یا مصاحبه به آنها ثابت کنید. همچنین  داشتن یک مدرک از یک دوره آموزشی آنلاین گسترده، مانند گواهینامه کار با ترجمه در Future Learn، برای جلب رضایت بسیاری از مشاغلی که به دنبال مترجم هستند، کافی است.

۲۴. مربی مسیر حرفه‌ای شغلی

میانگین حقوق سالانه: ۴۰۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۰ دلار

چرا باید مربیگری مسیر حرفه‌ای شغلی را انتخاب کنید؟

مردم تقریباً ۹۰.۰۰۰ ساعت در طول عمر خود را در محل کار می‌گذرانند، اما طبق یک نظرسنجی جهانی که توسط گالوپ در سال ۲۰۱۷ انجام شد، تنها ۱۵ درصد از کارگران تمام‌وقت، از شغل خود راضی هستند. این بدان معناست که بیش از ۷۵ درصد از کارمندان جهان احساس می‌کنند وقت خود را در موقعیت‌هایی تلف می‌کنند که نیازهای مالیو روانی آنها را برآورده نمی‌کند، اما در عین حال نیز نمی‌دانند چگونه این شرایط را تغییر دهند.

همانطور که افراد بیشتری نارضایتی فزاینده خود، از تعادل بین کار و زندگی یا انتخاب شغل را تایید می‌کنند، حوزه مربیگری مسیر حرفه‌ای شغلی در حال تجربه رونق و به دست آوردن محبوبیتی باورنکردنی است.

به‌عنوان یک مربی مسیر حرفه‌ای شغلی، به افراد کمک می‌کنید کیفیت عمومی زندگی خود را با تلاش برای پیگیری علایق خود، نه فقط از جنبه مالی، بهبود بخشند. این رشته می‌تواند بسیار رقابتی باشد، اما به دلیل افزایش استرس ناشی از کار و پایین آمدن استانداردهای زندگی، هرگز بازار کار و محبوبیت خود را از دست نخواهد داد.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

بسیاری از مردم با این فکر که هر کسی می‌تواند یک مربی مسیر حرفه‌ای شغلی شود، در اولین مانع شکست می‌خورند. برای موفقیت، باید از نحوه عملکرد بازار کار و نحوه کمک به مشتریان خود برای کسب موقعیت‌های مورد علاقه آگاهی داشته باشید. گذراندن دوره مربیگری مسیر حرفه‌ای شغلی در Udemy، مهارت‌های اساسی برای شروع را به شما آموزش می‌دهد، اما به یاد داشته باشید که به طور مداوم بر مجموعه مهارت‌های خود برای رقابتی ماندن افزوده و پیوسته به روز باشید.

۲۵. ترنسکرایب صوتی یا تبدیل صوت به متن

میانگین حقوق سالانه: ۳۵۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۱۷ دلار

چرا باید ترنسکرایب صوتی را انتخاب کنید؟

طبق آمار آنلاین Buffer، ۸۵ درصد از ویدیوهای آپلود شده در فیس‌بوک بدون صدا تماشا می‌شوند. این نشان می‌دهد شرکت‌هایی که از بازاریابی ویدیویی بدون زیرنویس در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اکثریت عظیمی از توجه آنلاین را از دست می‌دهند. برای گسترش دسترسی احتمالی به توجه مخاطبین، بازاریابان و شرکت‌ها در سرتاسر جهان اکنون بخشی از بودجه خود را صرف استخدام زیرنویس‌کنندگان یا همان ترنسکرایبرها می‌کنند.

اگر می‌توانید به بیش از یک زبان صحبت کنید، می‌توانید خود را به عنوان یک ترنسکرایبر و مترجم همه‌کاره معرفی کنید. داشتن این توانایی دنیایی از فرصت‌های کاملاً جدید را به روی اشخاص باز کرده و شانس شما را برای یافتن مشاغل پرتقاضا افزایش می‌دهد.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

اگرچه برای تبدیل شدن به یک ترنسکرایبر نیازی به مدرک رسمی ندارید، اما باید مهارت‌های گرامر و نقطه‌گذاری انگلیسی بی‌نقصی داشته باشید. اگر زبان انگلیسی شما نیاز به کار دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که قبل از شروع تماس با شرکت‌ها، در دوره ترنسکرایب گام به گام در Udemy ثبت نام کنید.

۲۶. صداپیشگی

میانگین حقوق سالانه: ۳۳۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۳۵ دلار

چرا باید صداپیشگی را انتخاب کنید؟

صداها و صداپیشگان در بیشتر دهه گذشته بر رسانه‌ها و زندگی روزمره ما تسلط داشته‌اند و به این زودی‌ها نیز قرار نیست از محبوبیت‌شان کاسته شود. با رونق گرفتن پادکست‌ها، دوره‌های آموزش الکترونیکی و تبلیغات ویدیویی آنلاین، تحقیقات و داده‌ها، افزایش ۹۰۰ درصدی تقاضای تبلیغات صوتی و گویندگی را نشان می‌دهد. صداپیشگان برای روایت فیلم‌ها، کتاب‌های صوتی، مقدمه، تریلر فیلم، بازی‌های ویدیویی و بسیاری موارد دیگر مورد نیاز هستند.

حتی اگر فکر می‌کنید صدای شما به اندازه کافی برای صداگذاری خوب نیست، در جریان باشید که لحن‌ها و لهجه‌های منحصر به فرد حتی بیشتر از صداهای معمولی مورد تقاضا هستند. صدای متمایز همچنین به شما کمک می‌کند تا در طول تست‌ها بیشتر به چشم بیایید و به احتمال زیاد توسط مخاطب به خاطر سپرده شوید.

حتما بخوانید فریلنسری و درآمد دلاری گویندگی

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

داشتن صدا برای گذران زندگی به عنوان یک صداپیشه کافی نیست، شما باید بدانید که چگونه از صدای خود در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه صدای خود را منطبق بر پروژه تغییر دهید. این حرفه ممکن است در ابتدا دلهره‌آور به نظر برسد، با این حال، با دوره مناسب مانند آموزش صدای Udemy می‌توانید به سرعت بر این مهارت مسلط شوید.

۲۷. خدمات تحویل

میانگین حقوق سالانه: ۲۷۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۱۳.۵۰ دلار

چرا باید خدمات تحویل را انتخاب کنید؟

فقط در سال ۲۰۲۰، بیش از ۲ میلیارد نفر سفارش‌هایی را به صورت آنلاین ثبت کردند و هر سفارش به یک راننده تحویل مشخص نیاز دارد تا آن را به شخص سفارش دهنده تحویل دهد. بسیاری از شرکت‌های پیک در حال حاضر رانندگان آزاد استخدام می‌کنند تا خدمات مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه دهند، روندی که می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

تبدیل شدن به یک راننده تحویل به شما امکان انعطاف پذیری و آزادی عمل بیشتری را در انتخاب ساعات کاری خواهد داد. برخلاف بسیاری از مشاغل فریلنسری دیگر در این لیست، پیک‌ها معمولاً مجبور نیستند برای به دست آوردن فرصت‌ها یا رقابت برای مشتریان مسابقه دهند. آن‌ها اغلب با شرکت‌های از قبل تأسیس‌شده اشتراک‌گذاری سفر یا تحویل غذا کار می‌کنند، اما هنوز هم بر اساس برنامه زمانی که خودشان مشخص می‌کنند مشغول به کار می‌شوند.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

به شرط داشتن گواهینامه رانندگی معتبر و قانونی، برای راه اندازی کسب‌وکار در حوزه خدمات تحویل فریلنسری، به هیچ گواهی یا مدرکی نیاز ندارید. به سادگی یکی از برنامه‌های تحویل موجود، مانند Uber Eats یا Deliveroo را دانلود کرده و بلافاصله شروع به کار کنید.

۲۸. تدریس خصوصی

میانگین حقوق سالانه: ۲۷۰۰۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی: ۲۰ دلار

چرا باید تدریس خصوصی را انتخاب کنید؟

تدریس در مدارس معمولاً شامل دستمزد کم، اضافه کاری زیاد و اغلب حداقل رضایت شغلی است. با میانگین نسبت معلم به دانش آموز ۱ به ۱۶ در مدارس عادی، تعجب آور نیست که بیش از یک چهارم دانش آموزان اکنون به دنبال تدریس خصوصی آنلاین هستند. این به کودکان اجازه می‌دهد تا از راحتی که در خانه دارند برای یادگیری مطالب مورد نیاز استفاده کنند، در حالی که شما نیز به عنوان مدرس خصوصی مجبور نیستید اتاق نشیمن خود را ترک کنید.

با مزایای تدریس یک به یک، شما به سرعت می‌توانید پیشرفت دانش‌آموزان خود را مشاهده کنید که غرور و درآمد زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. در نهایت، آموزش آنلاین به شما سود بیشتری نسبت به تدریس در یک مدرسه خواهد رساند.

حتی بهتر از آن، به‌عنوان یک مدرس فریلنسر، لازم نیست خودتان به‌طور فعال به دنبال مشتریان و دانش‌آموزان باشید. بسیاری از مدرسین فریلنسر از سرویس‌ها و پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند که از قبل پایگاه داده‌ای مناسبی از دانش آموزان را گرد هم جمع‌آوری کرده‌اند، پلتفرم‌هایی مانند italki.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ثبت نام کنید و منتظر بمانید تا دانش‌آموزان با شما تماس بگیرند. اگر تصمیم دارید از شرکت‌های تدریس خصوصی آنلاین استفاده کنید، به یاد داشته باشید که آنها درصد معینی از درآمد شما را برای راه اندازی کسب‌وکار خود خواهند برداشت.

اگر مدرس واجد شرایطی هم نیستید نگران نباشید، می‌توانید هر موضوعی را که در آن تخصص دارید انتخاب کنید. مردم در سراسر جهان به دنبال معلمانی هستند که کلاس‌هایی را در زمینه‌های مختلف از جمله آشپزی، عکاسی، نوشتن، و غیره برگزار می‌کنند.

product_box

دوره جامع فروش دوره آموزشی در یودمی

دوره فروش پکیج آموزشی آنلاین در یودمی آکادمی تکانش توسط رضوان دهنوی تهیه و تدوین شده است و راهنمایی کامل برای تهیه دوره آموزشی تا انتشار و فروش آن می‌باشد.

نگران زبان انگلیسی نباشید!

ثبت نام

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

صرف نظر از اینکه چه موضوعی را برای تدریس خصوصی انتخاب می‌کنید، ایده خوبی است که یاد بگیرید چگونه هر درس را جذاب و لذت‌بخش تدریس کنید. Udemy یک راهنمای عالی برای تدریس خصوصی ارائه می‌دهد که اصول اولیه آموزش و راه‌اندازی کسب‌وکار تدریس خصوصی را به شما آموزش می‌دهد.

۲۹. تست تجربه کاربری

میانگین دستمزد ساعتی: ۱۰ تا ۲۰ دلار

چرا باید تستر تجربه کاربری را انتخاب کنید؟

احتمالاً در طول زندگی خود حداقل از یک وب‌سایت با طراحی ضعیف بازدید کرده‌ و بعد از آن دیگر هرگز به آن سایت مراجعه نکرده‌اید. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از شرکت‌های آنلاینی که خدمات خود را در وب‌سایت شخصی خود ارائه می‌دهند، به دلیل چیدمان نامناسب و تجربه کاربری بد شکست می‌خورند.

به همین دلیل است که تسترهای تجربه کاربری وب‌سایت‌ها بخش مهمی از موفقیت هر کسب‌وکار را تضمین می‌کنند. تسترهای تجربه کاربری برای یافتن اشکالات موجود و به اشتراک گذاشتن افکار خود در مورد قابلیت استفاده از پلتفرم مورد نظر، دستمزد دریافت می‌کنند.

تسترهای تجربه کاربری صرفاً مختص شرکت‌های کوچک نیست، بسیاری از شرکت‌های آنلاین، از جمله Twitter و Airbnb، بازخورد تجربه کاربر را بسیار مهم می‌دانند.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

برای تبدیل شدن به یک تسترهای تجربه کاربری، نیاز به گذراندن دوره‌ای ندارید. البته، برخی از تست‌ها نیاز دارند که حداقل دانش برنامه‌نویسی کامپیوتری داشته باشید، اما اکثریت شرکت‌ها از شما می‌خواهند که صرفا ویژگی‌های سایت‌شان را به عنوان یک کاربر معمولی آزمایش کنید. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک اینترنت با کیفیت و پرسرعت به همراه یک لپ‌تاپ با میکروفون و احتمالاً وب‌کم است. ثبت نام در بسیاری از سایت‌های تسترهای تجربه کاربری مانند User Testing کاملا رایگان است.

۳۰. نظرسنجی

میانگین دستمزد ساعتی: ۵ تا ۳۵ دلار

چرا باید نظرسنجی را انتخاب کنید؟

نظرسنجی‌های آنلاین به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا رویکرد خود را به مشتریان و بازار بر اساس پاسخ‌های جمع‌آوری‌شده شکل دهند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که تنها ۲ درصد از مشتریان عادی مایل به پر کردن فرم نظرسنجی هستند، این آمار پایین مشارک رایگان کاربران، شرکت‌ها را مجبور به یافتن راه حل‌های جایگزین می‌کند. این شکاف در بازار به اشخاص ثالث این امکان را داده است که در این امر مشارکت کرده و در ازای به اشتراک گذاشتن نظرات شخصی خود از کمپانی‌ها پول بگیرند.

متأسفانه، به دلیل دستمزد پایین، افرادی که نظرسنجی‌ها را به صورت فریلنسری انجام می‌دهند، بیشتر به آن به چشم یک شغل جانبی نگاه می‌کنند تا یک شغل تمام‌وقت. اگر به دنبال راهی آسان برای اضافه کردن پول بیشتر به بودجه ماهانه خود آن هم در اوقات خود هستید، این شغل می‌تواند یک شغل نیمه‌وقت عالی باشد. این شغل می‌تواند به خصوص برای دانش‌آموزان، مادران خانه‌دار و بازنشستگان بسیار جذاب باشد.

کجا می‌توانید مهارت‌ها را بیاموزید؟

دسترسی سریع به اینترنت و لپ‌تاپ یا تلفن همراه به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله شروع به کسب درآمد کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه از پلتفرم‌های قانونی و قابل اعتماد برای جلوگیری از کلاهبرداری استفاده ‌کنید. سایت‌هایی مانند Swagbucks، Pinecone Research، و PrizeRebel محبوب‌ترین سایت‌ها در میان نظرسنجی‌کنندگان هستند و اگر می‌خواهید پرسشنامه‌های آسان را پر کرده و در اوقات فراغت و وبگردی خود کسب درآمد کنید، شروع بسیار خوبی هستند.

 

سخن پایانی

هر کسی می‌تواند یک فریلنسر شود، پس منتظر چه هستید؟

اگر به فکر فریلنسینگ هستید و از خود می‌پرسید که آیا آنچه برای موفقیت لازم است را دارید، پاسخ همیشه مثبت است. تعویض شغل سنتی خود با شغل فریلنسری می‌تواند یک تغییر بزرگ باشد، اما همچنین می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

با این ۳۰مهارت برتر فریلنسری خوداشتغالی به شما فرصتی می‌دهد تا علایق خود را به سود تبدیل کنید، که این موضوع رضایت شغلی شما را افزایش می‌دهد. شما به عنوان یک فریلنسر به طور همزمان، تعادل کار و زندگی بهتر، حقوق بالاتر و فرصتی برای برقراری ارتباط با برخی از با استعدادترین افراد در زمینه انتخابی خود خواهید داشت. در حالی که فریلنسینگ به تعهد و کار سخت زیادی نیاز دارد، با یک رویکرد صحیح، هیچ چیز نمی‌تواند مانع موفقیت شما شود.

دسته بندی ها