مزایای فریلنسینگ چیست؟

مزایای فریلنسینگ چیست؟
تاریخ: 2021/07/26
بازدید: 524 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

آیا دوست دارید دفتر کارتان را به سلیقه خود انتخاب کنید؟ شاید دوست داشته باشید اتاق کاری با نور کم یا حتی پرنور، با درجه سرمای بیشتر یا گرم‌تر، تجملی یا مینیمال انتخاب کنید. نظرتان چیست که بین کار از میزتان دور شوید روی زمین کش و قوس بیایید؟ اگر آرزوی چنین اتاق کاری را دارید و هنوز هر روز از خانه به محل کارتان در اداره یا هر جای دیگری می‌روید، باید بگوییم که داشتن این اتاق کار دور از دسترس نیست. کافی است فریلنسر شوید و از مزایای فریلنسینگ بهره‌مند شوید.

مزایای فریلنسینگ

مزایای فریلنسینگ چیست؟

برخی از مهمترین مزایای فریلنسینگ عبارتند از:

ساعات کاری منعطف

یکی از مهمترین مزایای فریلنسینگ این است که شما می‌توانید ساعات کار خود را تعیین کنید و هر زمانی که راحت‌تر بودید کار کنید. این مسئله برای افرادی که کودک دارند، شغل پاره وقت دارند یا در ساعاتی از روز محدودیت دارند، بسیار عالی است.

فریلنسینگ به شما اجازه می‌دهد برای ساعات روز خود آزادانه برنامه ریزی کنید، برای مثال برای فعالیت‌های شخصی خود مانند ورزش کردن، کتاب خواندن، آشپزی، نظافت و غیره زمان کافی داشته باشید و در عین حال درآمد به درآمدی که می‌خواهید برسید. معمولا ساعات بهره‌وری افراد در ساعات مختلف روز متفاوت است. بعضی از افراد بازدهی بیشتر در ساعات اولیه روز دارند؛ بعضی دیگر نیز میانه روز را برای کار کردن ترجیح می‌دهند؛ دسته‌ای دیگر نیز دوست دارند شب‌ها بیدار بمانند و کار کنند و در عوض روزها بخوابند. شما در فریلنسینگ هیچ محدودیتی از نظر ساعات کار ندارید، پس خودتان رئیس خود هستید و می‌توانید ساعات کاری خود را تعیین کنید.

مزایای فریلنسینگ

انعطاف در انتخاب محل کار

فیلنسر بودن به شما این امکان را می‌دهد تا در هر مکانی که دوست دارید کار کنید. آیا می‌خواهید به مسافرت بروید؟ برای مدتی قرار است در هتل بمانید؟ آیا قرار است چند روزی مراقب مادربزرگتان باشید و در خانه او بمانید؟ یک فریلنسر آزاد است. شما می‌توانید هر جایی بروید و به کار خود ادامه دهید و درآمد داشته باشید. تنها وسایل مورد نیاز شما لپ تاپ و اینترنت هستند.

از آنجا که برای یک شرکت یا رئیس واحد کار نمی‌کنید، ممکن است بتوانید به عنوان یک فریلنسر در هر جایی زندگی کنید و حتی هنگام کار به مسافرت به کارتان ادامه دهید. اگرچه ممکن است برخی از مشاغل مستلزم این باشند که به مشتری نزدیک باشید، اما هر کجا که بروید می‌توانید مشتری پیدا کنید. بسیاری از کارهای فریلنستیگ بصورت دیجیتالی انجام می‌شو؛ به این معنی که می‌توانید با مشتریانی در سراسر جهان ارتباط داشته باشید.

مدیریت مستقل یکی از مزایای مهم فریلنسینگ

شما به عنوان یک فریلنسر، رئیس خود هستید و آینده خود را تعیین می‌کنید. شما حجم کار، برنامه، نوع لباس و سایر جنبه‌های دیگر برای نحوه اجرای کارها را انتخاب می‌کنید. مسئولیت همه چیز بر عهده خود شماست. شما باید مطمئن شوید مشتریانتان راضی هستند، به دنبال پروژه جدید باشید و بر سر نرخ‌ها مذاکره کنید. شما تعیین می‌کنید که چه روزهایی چه میزان کار کنید. یک فریلنسر به تنهایی و بدون دخالت دیگران برای روند کار خود تصمیم می‌گیرد.

کنترل درآمد

به عنوان یک فریلنسر، نیازی به درخواست افزایش حقوق و درآمد از رئیس خود ندارید. این شما هستید که نرخ ساعات کاری و میزان دستمزد خود را تعیین می‌کنید. نرخ های خود را تعیین می کنید. شما همچنین انتخاب می‌کنید که چقدر کار انجام دهید. در ماه‌هایی که به پول بیشتری نیاز دارید می‌توانید بیشتر کار کنید تا درآمد بیشتری داشته باشید؛ پس نیازی نیست از کسی بخواهید اضافه کاری کنید یا درخواست مساعدهداشته باشید.
با این حال ، بسیاری از فریلنسرها با کسب تجربه و شهرت بیشتر، به مرور نرخ کار خود را افزایش می دهند.

مزایای فریلنسینگ

افزایش مهارت و کارآیی

فریلنسینگ به این معنی است که شما می‌توانید پروژه‌های مختلفی را از چندین مشتری بگیرید. هر پروژه کاری جدید است و فرصتی را برای گسترش مجموعه مهارت‌های شما فراهم می‌کند.
کار تمام وقت سنتی ممکن است به شما همیشه فرصت یادگیری ندهد و معمولا در چنین کارهایی شما تنها یک کار را انجام می دهید. اما در فریلنسینگ به خاطر کار بر روی انواع پروژه‌ها، فرصت‌های بیشتری برای رشد و پیشرفت پیش رو خواهید داشت.

برای خود مرخصی رد کنید

یک فریلنسر خودش تعیین می‌کند چه روزهایی کار کند. پس در صورتی که مشکلی داشتید،‌ مریض بودید یا امکان کار کردن نداشتید، نیازی نیست از رئیس خود مرخصی بگیرید. شما رئیس خوتان هستید و تعیین می‌کنید چه روزهایی کار کنید.

چندین منبع درآمد

یکی از مزایای فریلنسینگ این است که شما می‌توانید چندین منبع درآمدی داشته باشید. کار کردن با مشتریان مختلف و پروژهای متنوع به شما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید در آمد بیشتری داشته باشید. همچنین فریلنسرها در زمینه‌های مختلف می‌توانند کار کنند. به این ترتیب زمانی که از کار کردن بر روی یک پروژه خسته شدید، به سراغ دیگری بروید.

استراحت میان کار

فرض کنید در محل کار سنتی خود در یک اداره، مشغول کار هستید. چندین ساعت است که به صفحه مانیتور نگا می‌کنید و چشم‌هایتان حسابی خسته شده‌اند. ممکن است بتوانید چند دقیقه استراحت کنید و چیزی بخورید، اما باید پس از مدت کوتاهی به کار خود بازگردید. این مسئله در فریلنسینگ کاملا حل شده است. کسی برای شما تعیین تکلیف نمی‌کند و اگر خسته شدید، می‌توانید کار خود را متوقف کنید و مدتی به خود استراحت دهید و هر زمانی که مناسب بود دوباره کار خود را ادامه دهید.

مزایای فریلنسینگ

حذف مسافت

برای رفتن به محل کار، باید هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید، صبحانه میل کنید، لباس‌ مناسب محل کار بپوشید، سوار ماشین شخصی خود یا تاکسی شوید، در ترافیک بمانید تا در نهایت به محل کارتان برسید. همه این پروسه زمان‌بر است و وقت زیادی را از شما می‌گیرد. پس از طی کردن ساعت کاری نیز، باید دوباره این روند را تکرار کنید تا به خانه برسید و برای روز کاری بعد آماده شوید.
در فریلنسینگ این مشکلات را ندارید. صبح‌ها می‌توانید تا زمان مناسبی بخوابید و پس از صرف صبحانه بدن طی کردن مسافتی کار خود را شروع کنید.

سخن آخر

فریلنسینگ کار همه نیست! برخی از افراد ترجیح می‌دهند که به کار سنتی خود ادامه دهند.
اما اگر می‌خواهید به آزادی، انعطاف‌پذیری و استقلال مالی برسید و بر آینده کاری خود کنترل کامل داشته باشید، اکنون زمان خوبی برای شروع فعالیت در زمینه فریلنسینگ است.

دسته بندی ها