چرا فریلنسینگ

چرا فریلنسینگ
تاریخ: 2021/05/14
بازدید: 611 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

آیا میخواهید رئیس خود باشید؟

آیا میخواهید درآمد دلاری در سطح بین‌المللی داشته باشید؟

فریلنسر راهی است که “باید” دنبال کنید!

 

چگونه درآمد دلاری کسب کنیم؟

یکی از روش‌های کسب درآمد اینترنتی فعالیت در سایت‌های فریلنسینگ خارجی است. قیمت دلار در طول زمان افزایش می‌یابد و این باعث می‌شود که کسب درآمد دلاری در ایران از اهمیت خاصی برخوردار باشد. هر شخصی با داشتن مهارت و کسب درآمد دلاری، می‌تواند وضعیت مالی خود را دگرگون کند و یک درآمد جانبی مناسب داشته باشد. همچنین با این کار، به ورود ارز به کشور کمک می‌کند.

کسب درآمد از طریق سیستم‌های همکاری در فروش، فریلنسینگ، فروش قالب و افزونه‌های وردپرسی و… را نام برد. در اینجا کسب درآمد دلاری از طریق فریلنسینگ را توضیح می‌دهیم.

فریلنسر به چه کسی گفته می‌شود؟

فریلنسر یا کارگر آزاد، اصطلاحاتی هستند که معمولاً برای شخصی که خود اشتغال دارد و لزوماً متعهد به کارفرمای خاصی نیستند، به کار می‌رود.

شغل آزاد و یا فریلنسر؟!

اساساً، شغل آزاد شغلی است که فرد به جای اینکه برای یک شرکت کار کند، برای خودش کار می‌کند. در حالی که فریلنسرها کار قراردادی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام می‌دهند، اما در نهایت خود اشتغالی دارند. در این کار، زمانبندی ساعت کار صرف شده در پروژه‌های مختلف به عهده خود فریلنسرها است. درواقع فریلنسرها مسئول وظایف خود هستند.

راه‌های گفتن “مشاغل آزاد”

هنگام جستجوی مشاغل آزاد، اصطلاحات مختلفی وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع شوید. این موارد می‌توانند به شما در یافتن فرصت‌های شغلی مستقل کمک کنند و همچنین هنگام توصیف خود و کارهایی که برای مشتریان بالقوه انجام می‌دهید، مفید هستند.

  • کار پیمانی: مشاغلی که در آن کارگر قراردادی موقت هستید، نه کارمند دائمی.
  • شغل پیمانی: همان کار پیمانی است.
  • پیمانکار مستقل: روش معمول دیگری برای گفتن فریلنسر، اما شرایط کار شما با قرارداد با یک شرکت یا فرد دیگر مشخص شده است.

بیشتری رشته‌هایی که می‌توانند فریلنسر شوند

این رشته‌ها بیشترین فریلنسرها را استخدام می کنند:

  • حسابداری و مالی
  • اداری
  • نوشتن
  • خدمات مشتری
  • رایانه و فناوری اطلاعات
  • پزشکی و بهداشتی
  • ویرایش
  • منابع انسانی و استخدام
  • آموزش و پرورش
  • طراحی
  • گرافیست

چرا فریلنسینگ؟

فریلنسرها دلایل مختلفی برای فریلنسینگ دارند. به عنوان مثال، طبق گزارش صنعت فریلنس در سال 2012 مردم به دلایل مختلف فریلنسری را انتخاب می‌کنند. زنان اظهار داشتند که آزادی برنامه‌ریزی و انعطاف پذیری را که فریلنسینگ ارائه می‌دهد ترجیح می‌دهند، در حالی که پاسخ دهندگان نظرسنجی مرد نشان دادند که برای پیگیری یا پیگیری احساسات شخصی خود آزاد هستند.

فریلنسرها معمولاً درآمد کمتری نسبت به همتایان شاغل خود دارند، اگرچه گاهی اوقات عکس این قضیه صادق است. در حالی که اکثر فریلنسرها حداقل ده سال تجربه قبل از کار مستقل دارند، فریلنسرهای باتجربه همیشه درآمدی برابر با شغل تمام وقت ندارند.

چرا فریلنسینگ؟

چرا فریلنسینگ؟

سایت‌های درآمد دلاری

سایت Upwork

این سایت که قبلاً با عنوان Elance oDesk شناخته می‌شد، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های فریلنسری در دنیاست.

Upwork یک بازار برای فریلنسرها در زمینه‌هایی مانند نوشتن، طراحی گرافیک و توسعه وب است. این سایت به متخصصان کمک می‌کند تا پروژه‌ها را پیدا کنند، با مشتری ارتباط برقرار کنند و حقوق دریافت کنند.

سایت Freelancer

سایت Freelancer  که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد، این سایت از نظر تعداد کاربران و پروژه‌ها بزرگترین بازار آزاد و تأمین منابع مالی جهان است. از طریق سایت فریلنسر، کارفرمایان می‌توانند فریلنسرهایی را استخدام کنند که در زمینه‌هایی مانند توسعه نرم‌افزار، نوشتن، ورود اطلاعات و طراحی از طریق مهندسی، علوم، فروش و بازاریابی، حسابداری و خدمات حقوقی کار کنند.

البته زمینه‌های خدمات رسانی در Freelancer.com منحصر به انجام فعالیت‌های گرافیک نیست.

لازم است بدانید که Freelancer.com برای اثبات توانایی و مهارتتان، شما را از چندین فیلتر و آزمون رد خواهد کرد. همچنین سیستم پشتیبانی آنلاین در این سایت، به شما این امکان را می‌دهد تا مشکلات خود و یا اختلافاتتان با مشتریان را به راحتی برای حل و فصل ارجاع دهید.

سایت Fiverr

فیور یکی از بهترین سایت‌های آنلاین اسرائیلی در زمینه استخدام طراحان فریلنسر و ارائه خدمات گرافیکی و طراحی وب است. کافی است تا زمینه مهارتی خود را در سایت وارد کنید و پیشنهادات کاری موردعلاقه‌تان را دریافت نمایید.

Fiverr  دارای حق عضویت کمی است و تمام افراد با هر سطح‌ مهارت می‌توانند در آن ثبت نام کنند. در این سایت به دلیل کمبود موانع ورود برای مبتدیان فوق العاده است. تنها چیزی که شما نیاز دارید مهارتی است که مردم مایل به پرداخت هزینه برای آن هستند. بنابراین این موضوع می‌تواند به دیده شدن مهارت افراد متخصص در این سایت کمک زیادی کند.

سایت ۹۹designs

99designs، بزرگترین بازار طراحی گرافیک جهان، مشتریانی را که نیاز به کارهای طراحی سفارشی مانند آرم و وب سایت دارند، به یک جامعه پر رونق از طراحان با استعداد متصل می‌کند که هر 7-10 ثانیه یک طراحی سفارشی جدید به سایت ارائه می دهند.

در ۹۹designs  امکان گرفتن شغل در مزایده‌هایی که کارفرمایان ایجاد می‌کنند نیز وجود دارد. به این معنی که کارفرما کار مورد نظر خود را با شرایط معین، در سایت قرار می‌دهد.

پس از آن، فریلنسرها می‌توانند با توجه به میزان مهارت و همچنین سایر شرایط کاری، به کارفرما درخواست کار بدهند.

کارفرما پس از بررسی پروفایل فریلنسرها، بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کند.

سایت Toptal

Toptal مخفف کلمه « top talent» به معنی “استعداد برتر” است و به عنوان یک شرکت مجازی و بدون دفاتر اختصاصی در سال 2010 آغاز به کار کرد.

سایت توپتال برای فریلنسرها، یکی از سخت گیرترین پلتفرم‌های در زمینه پیدا کردن مشاغل دورکاری به حساب می‌آید. علت این سخت‌گیری، آزمون‌ها و فیلترهای زیادی است که توپتال بر سر راه فریلنسرها قرار می‌دهد.

البته این موضوع از این جهت سایت را خاص کرده است که بهترین متخصصان در toptal دور هم جمع شده‌اند و طبیعتاً درآمدهایی که در این سایت کسب می‌شود، با توجه به مهارت‌های فریلنسرها از سایت‌های دیگر بیشتر خواهد بود.

سایت Dribbble

Dribbble مهمترین شبکه اجتماعی برای هرکسی است که به طراحی اهمیت می‌دهد. این سایت سکویی است که به طراحان با استعداد اجازه می‌دهد کار خود را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارند.

همچنین Dribbble دارای یک کانال ارتباطی داخلی است که به کارفرمایان و مشتریان این امکان را می‌دهد تا با فریلنسرها به طور مستقیم راجع به کارهای مربوطه در ارتباط باشند.

سایت DesignHill

Designhill یکی از بازارهای خلاقانه شماره 1 جهان است که نیازهای خلاقانه مشاغل و افرادی را که می توانند از طراحان حرفه‌ای و محصولات بی‌نظیر خلق شده توسط هنرمندان مستقل، طرح‌هایی با کیفیت بالا تهیه کنند، برآورده می‌کند.

از طریق این سایت می‌توانید پروژه‌های مختلف را انجام دهید و درآمد ارزی کسب کنید.

سایت DesigneCrowd

DesigneCrowd در سال 2008 راه اندازی شد. در این سایت می‌توانید طرح‌های گرافیکی خود را در مسابقه با دیگر طراحان بفروشید

روش درآمدزایی در DesigneCrowd به این صورت است که شما برای پروژه‌ای طرح گرافیکی مد نظر کارفرما را طراحی می‌کنید.

طرح شما در کنار طرح سایر گرافیست‌ها در سراسر جهان به کارفرما ارائه می‌شود

در صورتی که کارفرما طرح شما را پذیرفت، دستمزد شما توسط سایت DesigneCrowd به حساب شما واریز خواهد شد.

این سایت نیز دارای درگاه پی پال بوده بنابراین برای دریافت درآمد خود نیاز به افتتاح حساب پی پال دارید.

سایت Behance

Behance یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ Adobe  است. یک پلتفرم فوق العاده و تخصصی برای فعالان در حوزه ی طراحی. این سایت به کمپانی‌های بزرگ و فریلنسر برای پیدا کردن فرصت‌ها و موقعیت‌های کاری خوب کمک می‌کند. در این سایت می‌توان پروژه تعریف کرد و یا برای فرصت‌های شغلی جدید شغلی رزومه فرستاد. ثبت نام در سایت رایگان است. برای موفقیت بهتر در این زمینه بهتر است پورتفولیویی حرفه‌ای در سایت برای خود بسازید. این پورتفولیو مانند یک رزومه‌ی آنلاین برای شما عمل خواهد کرد.

نحوه نقد کردن درآمد ارزی حاصل از فریلنسری

پس از این که سایت تخصصی خود را پیدا کردید و پروژه‌های خود را استارت زدید، به درآمد زایی می‌رسید.

این درآمدها چون به شکل ارز هستند (دلار، پوند و…) نمی‌توانید مستقیماً آن‌ها دریافت و استفاده کنید.

نحوه نقد کردن درآمد ارزی حاصل از فریلنسری

نحوه نقد کردن درآمد ارزی حاصل از فریلنسری

نقد کردن درآمد ارزی در ایران در سه مرحله

اکثر سایت‌های فریلنسری برای ثبت‌نام اولیه و امکان پرداخت‌ها از شما اطلاعات اولیه در مورد حساب و نحوه‌ی پرداخت دریافت می‌کنند. از آنجایی که بیشتر این سایت‌ها پرداخت با پی‌پال را معتبر می‌دانند، با ساخت اکانت پی‌پال شما به راحتی می‌توانید در این سایت‌ها ثبت نام کنید و در آمد خود را بدون دغدغه از کارفرما دریافت کنید. مراحل کسب درآمد و نقد کردن آن در ایران:

  • ساخت اکانت در سایت‌های فریلنسری: پس از ثبت‌نام اولیه در سایت‌های فریلنسری شما برای شروع به کار باید روش پرداخت را مشخص کنید و شماره حساب اعتباری یا اطلاعات حساب پی‌پال خود را وارد کنید.
  • ساخت اکانت پی‌پال: ساخت اکانت پی پال بسیار ساده است شما می‌توانید با اطلاعات شخصی اولیه و یک ایمیل در سامانه پی‌پال ثبت‌نام کنید. اما این برای جابه‌جایی و تبادل وجه کافی نیست. برای وریفای کردن اکانت پی‌پال شما به اطلاعات حساب و اطلاعات محل سکونت نیاز دارید.
  • نقد کردن درآمد از طریق پی‌پال: بعد از ساخت اکانت پی پال و دریافت وجه شما برای نقد کردن درآمد ارزی خود به ریال نیاز به یک واسط خواهید داشت. کسی که بتواند مبلغ مورد نظر را از شما دریافت کند و معادل ریالی آن را به شما بدهد.

گرافیست به عنوان فریلنسر

فریلنسر یکی از مشاغل مورد علاقه طراحان گرافیک است. چراکه زمان آن‌ها را محدود نمی‌کند و باعث می‌شود بیشتر به خلاقیت و نوآوری خود تمرکز کنند. اکثر طراحان گرافیک بزرگ هم به صورت فریلنسری کار می‌کنند و بخش اعظم درآمد آن‌ها نیز از همین راه است.

فریلنسر گرافیست ها

فریلنسر گرافیست ها

طراحان گرافیک می‌توانید پروژه‌هایی که دوست دارند را بپذیرند یا اینکه در پلتفرم‌های مرتبط طراحی گرافیک فعالیت کنید. به طور مثال می‌توانند در سایت رادین گرافیک، مرجع فایل‌های لایه باز گرافیکی به صورت طراح گرافیک فعالیت کنید یا در پلتفرم مشابه خارجی آن همانند اینواتو کار کنند. البته به دلیل تحریم و محدودیت‌هایی که وجود دارد ایرانی‌های عزیز نمی‌توانند در سایت‌های خارجی فعالیت کنند.

در این مقاله سعی کردیم بهترین سایت‌های کسب درآمد دلاری از طریق فریلنسری در ایران را معرفی کنیم. این سایت‌ها اصلی‌ترین روش‌هایی هستند که می‌توانید با هر کدام از این‌ها درآمد دلاری را تجربه کنید.

دسته بندی ها