چطور از فریلنسری ترجمه به درآمد دلاری برسیم؟

چطور از فریلنسری ترجمه به درآمد دلاری برسیم؟
تاریخ: 2022/01/12
بازدید: 1500 بازدید
دیدگاه: دیدگاه

اگر در زمینه مترجمی زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری مبتدی یا حرفه ای هستید می توانید به عنوان یک فریلنسر مترجم از طریق سایت های فریلنسری ترجمه درآمد دلاری کسب کنید.

یکی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین شغل های فریلنسری ترجمه است که در این مقاله به بررسی فریلنسری و ترجمه و معرفی سایت های فریلنسری ترجمه خواهیم پرداخت.

ویژگی های یک فریلنسر ترجمه خوب

از جمله ویژگی های یک مترجم فریلنسر خوب عبارتند از:

  • آشنایی و تسلط کامل بر نحوه نگارش متون به زبان مقصد و تسلط کامل بر علائم نگارشی داشته باشد.
  • آشنایی با اصطلاحات هر دو زبان و معادل آن ها در زبان دیگر.
  • مترجم باید رعایت امانت را در هنگام ترجمه داشته باشد و هیچ گونه دخل و تصرفی در معنای متون نداشته باشد.

تسلط نسبی به یک یا چند زبان مهم دنیا

بهترین وب سایت های فریلنسری ترجمه

از جمله بهترین وب سایت های فریلنسری مترجمی عبارتند از:

کسب درآمد دلاری از مترجمی در سایت Translate

سایت Translate.com یکی از سایت های فریلنسری مترجمی در دنیا است که حتی مترجمان مبتدی نیز می توانند از این سایت درآمد دلاری کسب کنند.

کسب درآمد دلاری از ترجمه در سایت Unbabel

یکی از بزرگترین سایت های فریلنسری ترجمه در دنیا سایت unbabel است. این سایت دارای بیش از چهل هزار مترجم به 28 زبان زنده دنیا است. در صورتی که به عنوان یک فریلنسر ترجمه مبتدی بخواهید در این پلتفرم فعالیت کنید 8 دلار در ازای هر ساعت دریافت خواهید کرد و در صورتی که یک فریلنسر ترجمه حرفه ای باشید؛ 18 دلار در ازای هر ساعت دریافت خواهید کرد.

کسب درآمد دلاری از ترجمه در سایت Upwork

سایت آپ ورک یکی از بزرگترین سایت های فریلنسری است که دارای 5000 مهارت و 70 دسته است که در زمینه های مختلف اعم از مترجمی فریلنسر از سرتاسر جهان جذب خود می کند.

حتما بخوانید معرفی سایت upwork

کسب درآمد دلاری از مترجمی در سایت Rev

سایت Rev در سال 2010 با هدف ارائه خدمات مترجمی طراحی شد و طبق آمار تاکنون توانسته در این زمینه موفق باشد و شرکت های بزرگی اعم از آمازون، مایکروسافت و …. از خدمات این سایت استفاه کرده اند. همچنین در حال حاضر حدود 15 هزار فریلنسر ترجمه در این سایت ثبت نام کرده اند و از این طریق درآمد کسب می کنند. یکی از تفاوت های سایت Rev با سایر سایت های فریلنسری این است که نرخ دستمزد فریلنسر را خود سایت تعیین می کند. برای مثال برای مترجم های زیر نویس فیلم ها به زبان های مختلف بین 50 سنت تا 1.1 دلار حقوق در نظر گرفته شده است.

برای ثبت نام در سایت Rev از شما به عنوان یک فریلنسر مترجم آزمون گرفته می شود و نمره شما در این آزمون توانایی شما را نشان می دهد که هر چه این توانایی بالاتر باشد درآمدتان نیز بیشتر خواهد شد.

کسب درآمد دلاری از کار ریموت (ریموت جاب)

کسب درآمد دلاری از مترجمی در سایت TranslatorsTown

این پلتفرم مختص فریلنسرهای مترجم است که در آن کارفرماها و فریلنسرها با هم ارتباط می گیرند. اما لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که ثبت نام در سایت TranslatorsTown رایگان نمی باشد.

کسب درآمد دلاری از مترجمی در سایت Fiverr

سایت فاویر نیز یکی دیگر از معتبرترین سایت های فریلنسینگ در دنیا است که فریلنسرهای بسیار زیادی در حوزه های مختلف اعم از ترجمه از طریق سایت fiverr درآمد کسب می کنند.

product_box

کارگاه عملی کسب درآمد دلاری از فایور

دوره فریلنسری بین‌المللی در فایور آکادمی تکانش بصورت گام به گام و پروژه محور به همراه پشتیبانی مادام‌المعر شما را برای دریافت پروژه دلاری و ارتباط با کارفرما و ارسال پروپوزال حرفه‌ای آماده می‌کند.

ثبت نام

کسب درآمد دلاری از ترجمه در سایت Gengo

وب سایت فریلنسری Gengo یکی دیگر از سایت های تخصصی در زمینه ترجمه است و شرکت های بزرگی اعم از سونی، نیویورک تایمز و … با این سایت همکاری داشته اند.

پس از ثبت نام در سایت Gengo از شما 3 آزمون گرفته می شود تا میزان توانایی شما سنجیده شود. و میزان دستمزد شما در این سایت براساس ترجمه کلمه ای است و در صورتی که موضوعات تخصصی باشند نرخ دستمزد متفاوت خواهد بود.

کسب درآمد دلاری از ترجمه در سایت TranslatorBase

سایت فریلنسری translatorbase یک سایت تخصصی برای مترجم های حرفه ای فریلنسر است. و در حال حاضر در این پلتفرم بیش از 60 هزار مترجم فعالیت می کنند. همچنین علاوه بر اینکه از طریق این سایت می توانید به عنوان یک فریلنسر مترجم کسب درآمد کنید امکان اینکه استخدام شرکت های مترجمی شوید نیز بسیار بالا است.

کسب درآمد دلاری از ترجمه در سایت freelancer

در سایت فریلنسر دات کام بیش از 1000 دسته بندی مختلف از تولید محتوا، ترجمه و…. وجود دارد که شما به عنوان مترجم می توانید از سایت Freelancer درآمد دلاری کسب کنید. لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که یکی از قوانین سایت فریلنسر دات کام این است که فریلنسرها تا اتمام پروژه هیچ پولی را دریافت نخواهند کرد.

حتما بخوانید معرفی سایت freelancer

کسب درآمد دلاری از تدریس زبان در سایت Italki

چنانچه به عنوان مترجم توانایی تدریس را دارید می توانید از طریق سایت Italki درآمد دلاری کسب کنید. بسیاری از مترجمان کشور ما به زبان انگلیسی تسلط دارند، پس اگر به تدریس علاقه دارید همین حالا در سایت Italki ثبت نام کنید و از این طریق نیز کسب درآمد کنید. محبوب ترین زبان ها در این سایت به ترتیب؛ زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی و ژاپنی است.

کسب درآمد دلاری از مترجمی با سایت TRADUguide

یکی دیگر از سایت های فریلنسینگ ترجمه، سایت TRADUguide است و شما به عنوان یک فریلنسر ترجمه می توانید پیشنهادات و مشخصات خود را حداکثر به 4 کارفرما یا مشتری در روز ارسال کنید.

کسب درآمد دلاری از ترجمه در سایت Peopleperhour

یکی دیگر از سایت هایی که می توانید به عنوان فریلنسر ترجمه در آن فعالیت داشته باشید سایت Peopleperhour است.

کسب درآمد دلاری از ترجمه در سایت ProZ

سایت ProZ یکی از بهترین سایت های فریلنسری ترجمه است که ثبت نام در این سایت نیز رایگان است. همچنین می توانید با پرداخت هزینه در دوره های تخصصی مترجمی این سایت شرکت کنید.

کسب درآمد دلاری از مترجمی در سایت Guru

سایت فریلنسری گورو یکی دیگر از بزرگترین سایت های فریلنسینگ است که مترجمی و نویسندگی یکی از دسته بندی های اصلی این سایت و جزء پردرآمدترین مشاغل این سایت است.

کسب درآمد دلاری از مترجمی در سایت TranslatorsCafe

ثبت نام در این سایت فریلنسری ترجمه رایگان است و از میان لیستی از پروژه های ترجمه می توانید کار موردنظرتان را انتخاب کنید. از جمله مزایای سایت TranslatorsCafe این است که این پلتفرم به شما اجازه می دهد از طریق ایمیل با کارفرمایان در ارتباط باشید و پس از توافقات لازم شروع به کار کنید.

کسب درآمد دلاری از ترجمه در سایت Translated

یکی از وب سایت های تخصصی در زمینه ترجمه سایت Translated است که امروزه شرکت های بسیاری بزرگی مانند گوگل از خدمات این سایت استفاده می کنند.

وب سایت شخصی برای تدوین فیلم

جمع بندی

یکی از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری ترجمه است که چنانچه به چندین زبان هم تسلط داشته باشید، درآمدتان حد و مرز نخواهد داشت و بدون هیچ نگرانی می توانید به دلار درآمد داشته باشید و به تومان خرج کنید. چه چیزی بهتر از این؟! بنابراین اگر در زمینه ترجمه تخصص دارید همین حالا در یکی از سایت های فریلنسری ترجمه که شامل سایت Translated، سایت TranslatorsCafe، سایت guru، سایت proz، سایت fiverr، سایت rev، سایت upwork و …. است ثبت نام کنید و از طریق ترجمه درآمد دلاری کسب کنید.

دسته بندی ها